Behalve kittens.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:34 schreef RemcoDelft het volgende:
Als het goed is hoef je bar weinig aan te passen. Katten zijn zeer voorzichtig en lopen vrijwel altijd overal tussendoor (breekbare dingen op kasten bijvoorbeeld).
Nooit last van gehad. Behalve als er een bromvlieg tussen de planten zit, dan gaat alles om.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:38 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Behalve kittens.![]()
Die malen daar echt niet om...
Ik heb katten gehad. Maar dat was bij mijn ouders en ex (waar ik mee samenwoonde). Huis- tuin- en keukenkatten en een raskat. Dus ik heb er ervaring mee. Echter ik heb nog nooit het voorbereidend werk verricht.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:32 schreef Lienekien het volgende:
Het echte werk begint bij het uitkiezen van je kat en dan het in huis nemen van het dier. Dan krijg je met gedrag te maken en met aanpassen. Vooral jij aan de kat.
Heb je al eens eerder een kat gehad, of iemand in je omgeving die er kaas van heeft gegeten?
En wat doe jij dan als je kat iets doet wat niet mag.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:34 schreef RemcoDelft het volgende:
Als het goed is hoef je bar weinig aan te passen. Katten zijn zeer voorzichtig en lopen vrijwel altijd overal tussendoor (breekbare dingen op kasten bijvoorbeeld).
Ik kan je alleen aanraden consequent te zijn: bedenk vooraf waar de kat niet mag komen (bij mij: bed, eettafel, salontafel en aanrecht) en houd je daar strict aan. Als iets eenmaal mag krijg je het er vrijwel niet meer uit.
Wat dekt een kattenverzekering?quote:Op maandag 2 juli 2012 15:49 schreef blue-eye het volgende:
je kan over de volgende vragen nadenken:
• Neem je een (ras) kitten of een kat?
kitten: neemt veel tijd in beslag, je moet hem opvoeden
kat: als die een paar jaar oud is is het nog een puber, erg speels. Een kat van een jaar of 5 is rustiger. Extra voordeel van een "volwassen"kat : je weet zijn karakter. Wat voor karakter zoek jij? schootkat/lief voor kinderen/binnenpoes etc.
raskitten:afhankelijk van het ras prijzig in aanschaf, afhankelijk van het ras kan je op wachtlijst komen
• als je geen kitten neemt, moet die gesteriliseerd/gecastreerd zijn ?
• waar wil je je kat vandaan halen?
dierenasiel
dieren(katten)herplaatsing: Dieren wonen nog bij hun baasje
kattenopvang
etc. etc.
• neem je er een of twee?
als je er een hebt en het is een binnenpoes, vaak zijn ze rebels als ze door het hele huis mogen als je weg bent.
• waar laat je de kat als je niet thuis bent? in de keuken/woonkamer etc.
• heb je een voorkeur voor een bepaalde kleur?
praktische dingen:
• wie wat de dierenarts, voel je je daar goed bij?
let ook op de openingstijden, sommige zijn van ma-vr open. andere ook in de weekenden en hebben open spreekuur in de avond en weekend.
• neem je een kattenverzekering?
Ik neem aan dat je eventuele aansprakelijkheidsverzekering afdoende zal wezen.quote:
Niet voor ziektekosten van de kat zelf.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:10 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je eventuele aansprakelijkheidsverzekering afdoende zal wezen.
Voor mijn gevoel is een kattenverzekering niet verstandig (tenzij je slecht met geld om kunt gaan en dus geen buffertje opbouwt). Ik heb mijn kat nu 'n jaar of 13, waarbij ik in de laatste 2 a 3 jaar rond de E1500 aan dierenartskosten heb gemaakt wegens nierfalen. Als ik gedurende die volledige 13 jaar een verzekering had gehad, was ik E3000 aan premie kwijtgeweest (op basis van een hele snelle google, E20 per maand)quote:
Kat van m'n vriend loopt ook altijd op de tafel als we aan 't eten zijn, maar die van mij hebben dat nooit gedaan omdat ze wisten dat het niet mocht.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:34 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik kan je alleen aanraden consequent te zijn: bedenk vooraf waar de kat niet mag komen (bij mij: bed, eettafel, salontafel en aanrecht) en houd je daar strict aan. Als iets eenmaal mag krijg je het er vrijwel niet meer uit.
Dat kan goed gaan of slecht.quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:28 schreef HSG het volgende:
Wat gebeurt er als ik twee katten die elkaar niet kennen in een totaal nieuwe omgeving neerzet?
Waarschijnlijk veel stress, ook een beetje afhankelijk van het karakter en de leeftijd van de katten in kwestie. Kittens kunnen makkelijk aan elkaar wennen meestal, maar oudere katten (vooral als ze lang alleen gezeten hebben) kunnen danig in de stress schieten van a) een nieuwe omgeving en b) een andere kat. Zorg voor voldoende kattenbakken en hou rekening met enige knokpartijtjes en (tijdelijke) onzindelijkheid ten gevolge van de stress.quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:28 schreef HSG het volgende:
Wat gebeurt er als ik twee katten die elkaar niet kennen in een totaal nieuwe omgeving neerzet?
Is er dan ook toestemming nodig van de huidige eigenaar?quote:Op donderdag 5 juli 2012 13:10 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ik denk dat je dan de chip het beste bij de dierenarts kan laten uitlezen. En dan zou je online de gegevens van de chip kunnen wijzigen (zo ging dat bij ons tenminste bij de registratie van de chip)
Ja, NDG (als hij daar geregistreerd is) neemt contact op met die persoon.quote:Op donderdag 5 juli 2012 13:19 schreef HSG het volgende:
[..]
Is er dan ook toestemming nodig van de huidige eigenaar?
Hoe kom je daar aan?quote:Op maandag 9 juli 2012 11:56 schreef HSG het volgende:
Wat is dat voor een rare theorie. Als je wilt dat een kat de weg niet meer weet naar zijn/haar oude adres moet je hem in een jute zak stoppen en heel hard ronddraaien.
Broodje aap verhaal?
Wtf?quote:Op maandag 9 juli 2012 11:56 schreef HSG het volgende:
Wat is dat voor een rare theorie. Als je wilt dat een kat de weg niet meer weet naar zijn/haar oude adres moet je hem in een jute zak stoppen en heel hard ronddraaien.
Broodje aap verhaal?
Van een collega gehoord en ergens gelezen (heb de link niet meer helaas).quote:
Ik wou net zeggen idd. Gewoon een maandje binnen houden en zorgen voor voldoende vermaak. Aankomende vrijdag ga ik m'n kat ophalen.quote:Op maandag 9 juli 2012 12:17 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Wtf?
Ik zou maar geen vertrouwen in die theorie hebben als ik jou was. Als je een volwassen kat in huis krijgt moet je hem gewoon de eerste 6 weken binnen houden, dan leren ze vanzelf dat dat hun nieuwe huis is. Daar hoeft geen jute zak aan te pas te komen hoor...
Leuk! Wat voor kat? Hoe oud? Waar komt hij/zij vandaan?quote:Op maandag 9 juli 2012 12:38 schreef HSG het volgende:
[..]
Van een collega gehoord en ergens gelezen (heb de link niet meer helaas).
[..]
Ik wou net zeggen idd. Gewoon een maandje binnen houden en zorgen voor voldoende vermaak. Aankomende vrijdag ga ik m'n kat ophalen.
Of omdat je je buffertje liever gebruikt voor andere dingen, zoals wij.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:23 schreef anboni het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel is een kattenverzekering niet verstandig (tenzij je slecht met geld om kunt gaan en dus geen buffertje opbouwt). Ik heb mijn kat nu 'n jaar of 13, waarbij ik in de laatste 2 a 3 jaar rond de E1500 aan dierenartskosten heb gemaakt wegens nierfalen. Als ik gedurende die volledige 13 jaar een verzekering had gehad, was ik E3000 aan premie kwijtgeweest (op basis van een hele snelle google, E20 per maand)
En bedankt overal koffie, ik heb die theorie ooit ook eens gehoord op een verjaardag bij mijn tante, was er ook een helder lampje die ermee kwam.quote:Op maandag 9 juli 2012 11:56 schreef HSG het volgende:
Broodje aap verhaal?
Ik heb het even op een rijtje gezet:quote:Op maandag 9 juli 2012 13:34 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Leuk! Wat voor kat? Hoe oud? Waar komt hij/zij vandaan?
En verstandig om niet met jute zakken aan de gang te gaanGewoon 1,5 maand in huis houden en daarna rustig aan eens een paar minuten per keer naar buiten doen als je hem buiten wilt laten lopen (tip: doe het vlak voor etenstijd, dan heeft de kat honger en komt hij snel binnen als je roept of met het voerbakje rammelt).
Ik heb geen collega die Sylvia heet. Jij werkt vast en zeker in een ander bedrijf.quote:Op maandag 9 juli 2012 14:19 schreef LittleLady het volgende:
[..]
En bedankt overal koffie, ik heb die theorie ooit ook eens gehoord op een verjaardag bij mijn tante, was er ook een helder lampje die ermee kwam.
Heet je collega toevallig Sylvia?
Dat is geen collega van me, maar een kennis van me tante en die kwam toen met dat verhaal, mijn moeder zat me toen ook aan te kijken van, verstond jij hetzelfde als mij?quote:Op maandag 9 juli 2012 14:22 schreef HSG het volgende:
[..]
[..]
Ik heb geen collega die Sylvia heet. Jij werkt vast en zeker in een ander bedrijf.
Ik had het van een mannelijk collega.quote:Op maandag 9 juli 2012 14:26 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Dat is geen collega van me, maar een kennis van me tante en die kwam toen met dat verhaal, mijn moeder zat me toen ook aan te kijken van, verstond jij hetzelfde als mij?
Ja is het ook, hier blijven de katten gewoon binnen of in de tuin, er word hier dus niets geslingerd.quote:Op maandag 9 juli 2012 14:27 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik had het van een mannelijk collega.Maar een ander collega zei daarna dat het dierenbeulerij is.
Leuk! Ik neem aan dat de kat ook gecastreerd is? Anders zou ik dat wel zsm regelen als je hem in huis krijgt. En 1,5 maand binnen houden kan inderdaad even een uitdaging zijn, vooral voor een kat die vaak en veel buiten komt. Maar ik zou het wel doen, vooral omdat hij maar 3km bij je vandaan woont. De kans dat hij als je hem te vroeg naar buiten laat terug naar zijn oude huis loopt is dan best groot. Vooral veel lekker voer, leuke speeltjes, een mooie krabpaal en zachte mandjes aanschaffen dan blijft hij vast wel in de buurtquote:Op maandag 9 juli 2012 14:22 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik heb het even op een rijtje gezet:
ras: Europees Korthaar
kleur: zwart met hier en daar wit.
geslacht: kater
vandaan: van iemand die voor enkele jaren naar het buitenland gaat. Overigens woont hij nog geen 3 km bij mij vandaan.
leeftijd: 3 jaar
Is verder ingeënt, ontwormt, gechipt, kerngezond en loopt altijd veel buiten. Het is alleen nog even de vraag hoe het gaat als hij 1.5 maand binnen moet blijven. Ik zorg wel voor voldoende vermaak. Ik heb het diertje een paar dagen geleden al ontmoet en het was gelijk goed (spinnen, kopjes geven, naast me liggen op de bank). Dus dat voorspelt goede verwachtingen.
Jouw tip over wanneer naar buiten doen neem ik absoluut mee.
[..]
Ik heb geen collega die Sylvia heet. Jij werkt vast en zeker in een ander bedrijf.
Nee dat wil ik ook niet hebben met mijn kat. Ik hou hem gewoon binnen totdat ik vind dat hij naar buiten kan.quote:Op maandag 9 juli 2012 14:30 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Ja is het ook, hier blijven de katten gewoon binnen of in de tuin, er wordt hier dus niets geslingerd.
Ja was ik idd vergeten.. hij is ook gecastreerd. Want anders stinkt het zo... en dat beest ook. Voor die 1.5 maand zorg ik wel voor voldoende vermaak. Dat moet allemaal wel goed komen. Ik ben er tenslotte ook mee opgegroeid.quote:Op maandag 9 juli 2012 14:32 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Leuk! Ik neem aan dat de kat ook gecastreerd is? Anders zou ik dat wel zsm regelen als je hem in huis krijgt. En 1,5 maand binnen houden kan inderdaad even een uitdaging zijn, vooral voor een kat die vaak en veel buiten komt. Maar ik zou het wel doen, vooral omdat hij maar 3km bij je vandaan woont. De kans dat hij als je hem te vroeg naar buiten laat terug naar zijn oude huis loopt is dan best groot. Vooral veel lekker voer, leuke speeltjes, een mooie krabpaal en zachte mandjes aanschaffen dan blijft hij vast wel in de buurt
Gewoon brokken. En een keer in de maand een traktatie.quote:Op maandag 9 juli 2012 14:37 schreef LittleLady het volgende:
Weet je al wat je voor eten wil geven, hier krijgen ze vers vlees, dat scheelt echt heel veel gestink.
Toen ik de kitten ging halen stonk die ook een uur in de wind, hij zit nu ook aan het vers en je ruikt hier echt geen katten en heb 4 katers en 1 poes.
Dat is per kat verschillend. Ik heb er hier 2. 1 vond t na een week al prima de ander begint nu pas net een beetje te wennen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:06 schreef HSG het volgende:
Ik heb sinds gistermiddag mijn kat in huis. Natuurlijk moet hij nog aan de nieuwe omgeving wennen. Kan iemand mij een indicatie aangeven hoe lang zoiets kan duren voordat hij gewend is aan de nieuwe omgeving?
Ik heb wel een probleem. Mijn kat heeft op mijn bed gepiest. Nou is grotendeels opgevangen door mijn dekbed (ligt nu bij de stomerij). Echter er zit een vlek in mijn matras. Hoe kan ik dat het beste behandelen?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dat is per kat verschillend. Ik heb er hier 2. 1 vond t na een week al prima de ander begint nu pas net een beetje te wennen.
Zijn tegelijkertijd gekomen
Biotex idd.. Is het een kater?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:22 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik heb wel een probleem. Mijn kat heeft op mijn bed gepiest. Nou is grotendeels opgevangen door mijn dekbed (ligt nu bij de stomerij). Echter er zit een vlek in mijn matras. Hoe kan ik dat het beste behandelen?
Ik heb ergens gelezen dat Biotex groen helpt maar ik weet niet waar ik dat kan krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |