Bij groot metaal moet het wel, maar dan krijg je die 2.50 per maand niet. Is dit trouwens netto of bruto?quote:Op maandag 2 juli 2012 12:24 schreef Meertn88 het volgende:
Hallo allemaal,
bij het bedrijf waar ik werk is het verplicht werkschoenen te dragen. Mijn werkgever geeft maandelijks een bijdrage van 2,50 euro. Dit komt neer op 30 euro per jaar. Dit is nooit genoeg om werkschoenen van te kopen. Nu ben ik op dit moment toe aan nieuwe werkschoenen omdat ik deze al 5 jaar heb (eigen werkschoenen, verkregen uit ander dienstverband)
Handelt mijn werkgever juist of moet hij gewoon het volledige bedrag van mijn werkschoenen vergoedden?
Ik val onder de CAO klein metaal.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden
Als de werkgever die schoenen dan betaald, moet uiteraard ook die vergoeding worden terugbetaald, maar iets zegt mij dat de TS dat ook neit wil.quote:Op maandag 2 juli 2012 12:29 schreef rood_wit_blauw het volgende:
als je er al 5 jaar werkt, dan heb je dus al reeds 5 jaar geld ontvangen voor schoenen die je niet hebt hoeven kopen...
op deze manier mag dat volgens mij ja
Zoals je gelezen hebt werk ik er geen vijf jaar ik heb mijn huidige werkschoenen uit een ander dienstverband verkregen.quote:Op maandag 2 juli 2012 12:29 schreef rood_wit_blauw het volgende:
als je er al 5 jaar werkt, dan heb je dus al reeds 5 jaar geld ontvangen voor schoenen die je niet hebt hoeven kopen...
op deze manier mag dat volgens mij ja
Zoals ik als zei mijn huidige werkschoenen heb ik uit een ander dienstverband. Ik werk op dit moment iets langer dan een jaar bij mijn huidige werkgever waarvan het 1e jaar via detachering was. Oftewel ik heb 1 keer 2,50 ontvangen en daar kan ik dus geen werkschoenen van betalen.quote:Op maandag 2 juli 2012 12:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Bij groot metaal moet het wel, maar dan krijg je die 2.50 per maand niet. Is dit trouwens netto of bruto?
ALs je trouwens 5 jaar met werkschoenen doet, dan doe je niet veel of ben je gewoon heel voorzichtig en leg je bijna geen afstanden af?
Werkschoenen met stalen neus kosten trouwens geen drol en met 5x30 euro (netto of bruto) kan je prima schoenen van kopen.
Oh dus nu loop je meer of doe je meer dan bij je vorige werkgever? Anders kan je er vanuit gaan dat je er weer 5 jaar meedoet en dan zou ik echt voor die vergoeding kiezen. Dat hou je namelijk nog geld over.quote:Op maandag 2 juli 2012 12:32 schreef Meertn88 het volgende:
[..]
Zoals je gelezen hebt werk ik er geen vijf jaar ik heb mijn huidige werkschoenen uit een ander dienstverband verkregen.
[..]
Zoals ik als zei mijn huidige werkschoenen heb ik uit een ander dienstverband. Ik werk op dit moment iets langer dan een jaar bij mijn huidige werkgever waarvan het 1e jaar via detachering was. Oftewel ik heb 1 keer 2,50 ontvangen en daar kan ik dus geen werkschoenen van betalen.
Maar het is zo raar, aan de ene kant verplichten ze het maar aan de andere kant moet je ze zelf kopen.
In mijn contract staat er niks over, CAO heb ik er nog niet op nageslagen en die heb ik hier ook niet beschikbaar. Ik dacht kijken of de mensen van Fok! me kunnen helpenquote:Op maandag 2 juli 2012 12:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Oh dus nu loop je meer of doe je meer dan bij je vorige werkgever? Anders kan je er vanuit gaan dat je er weer 5 jaar meedoet en dan zou ik echt voor die vergoeding kiezen. Dat hou je namelijk nog geld over.
Maar wat staat er in je contract of CAO?
Misschien is het dan handig om je CAO te lezen...quote:Op maandag 2 juli 2012 12:36 schreef Meertn88 het volgende:
[..]
In mijn contract staat er niks over, CAO heb ik er nog niet op nageslagen en die heb ik hier ook niet beschikbaar. Ik dacht kijken of de mensen van Fok! me kunnen helpen
@sjorsie1982, ik loop nu veel meer dan bij mijn oude werkgever en dat merk ik dus nu ook. Elke avond zere voeten.
Heb je er inlegzolen in liggen? Dat werkt bij mij iig heel goed tegen zere voeten.quote:Op maandag 2 juli 2012 12:36 schreef Meertn88 het volgende:
[..]
In mijn contract staat er niks over, CAO heb ik er nog niet op nageslagen en die heb ik hier ook niet beschikbaar. Ik dacht kijken of de mensen van Fok! me kunnen helpen
@sjorsie1982, ik loop nu veel meer dan bij mijn oude werkgever en dat merk ik dus nu ook. Elke avond zere voeten.
Een (mooi) pak is iets heeeeeeeel anders dan veiligheidsmaatregelen. Aan een pak zit zeg maar ook niks functioneels.quote:Op maandag 2 juli 2012 12:40 schreef _Flash_ het volgende:
Tja ik moet ook een pak aan voor mijn werk. Maar geen vergoeding..
Een fatsoenlijke werkgever doet dit ook, maar helaas zijn ze niet allemaal zo. De vraag was of het verplicht was en dan moet je toch echt de schriftelijke afspraken op na lezen. Iets wat de TS alleen kan doen.quote:Op maandag 2 juli 2012 12:37 schreef A-mineur het volgende:
Ik neem aan dat dat gewoon door je werkgever betaald dient te worden. De werkschoenen waar ik op loop kosten bijv. 200 euro, dat ga ik echt niet uit eigen zak betalen tengoede van de baas. Tevens hoort dit bij je werkkleding.
De vraag is daarom dan ook, na hoeveel tijd is een paar werkschoenen afgeschreven?quote:Op maandag 2 juli 2012 12:37 schreef A-mineur het volgende:
Ik neem aan dat dat gewoon door je werkgever betaald dient te worden. De werkschoenen waar ik op loop kosten bijv. 200 euro, dat ga ik echt niet uit eigen zak betalen tengoede van de baas. Tevens hoort dit bij je werkkleding.
Volgens mij is het probleem dat de TS die schoenen moet voorschieten...quote:Op maandag 2 juli 2012 12:41 schreef RichardDawkins het volgende:
Een beetje werkschoenen doe je best lang mee, ook als je veel loopt, en zijn makkelijk voor ¤30,- aan te schaffen. Je werkgever geeft je een mooie vergoeding per maand dus ik zie het probleem niet TS.
Zoals al gezegd ik werk hier iets langer dan een jaar waarvan 1 jaar via detachering. pas eenmalig 2,50 ontvangenquote:Op maandag 2 juli 2012 12:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
De vraag is daarom dan ook, na hoeveel tijd is een paar werkschoenen afgeschreven?
Als het bijvoorbeeld 3 jaar is. Dan heeft TS dus 2,50 * 12 * 3 90 euro ontvangen om een nieuw paar werkschoenen aan te schaffen.
Lol. Ga jij maar eens dagelijks op 30 euro werkschoenen lopen. Dat wil je echt niet.quote:Op maandag 2 juli 2012 12:41 schreef RichardDawkins het volgende:
Een beetje werkschoenen doe je best lang mee, ook als je veel loopt, en zijn makkelijk voor ¤30,- aan te schaffen. Je werkgever geeft je een mooie vergoeding per maand dus ik zie het probleem niet TS.
Dat is niet het probleem van de werkgever.quote:Op maandag 2 juli 2012 12:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Volgens mij is het probleem dat de TS die schoenen moet voorschieten...
die 2.50 euro legt uiteraard niemand hiervoor apart, dus dan kan het een flinke uitgave zijn, afhankelijk van salaris en leefstijl.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |