Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier . Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bijv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen [SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn. [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen
Op maandag 2 juli 2012 07:46 schreef Trebweb het volgende: Zou je mij op 14 September neer willen zetten voor de 7 km bij de Goudse Singelloop?
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
dat moet volgens mij lukken, als je jezelf maar niet gek maak met een onmogelijke eindtijd
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Wat is het heerlijk weer trouwens! Ga toch kijken of ik uit m'n werk nog een rondje kan lopen, ondanks tijdsdruk vanavond. Dan misschien maar een korter rondje... Lukt dat niet, dan ga ik wel een stuk fietsen ofzo
De eindtijd is eigenlijk niet iets waar ik aan denk, hem uitlopen is voor mij het belangrijkste op dit moment.
dan moet het zeker lukken...las gister op FB een post van iemand die twijfelde of ze over 9 weken de 5km zou halen...en 9 weken later... she nailed it!!
dan moet het zeker lukken...las gister op FB een post van iemand die twijfelde of ze over 9 weken de 5km zou halen...en 9 weken later... she nailed it!!
Ik heb wel elke week als er weer minuten bij komen het gevoel van "Goh, dat is toch wel weer een hoop minuten erbij" en als ik dan aan het lopen ben valt het eigenlijk weer reuze mee Ik kon in het begin netaan die 2 minuten achter elkaar lopen, en nu gaat week 5 ook best goed eigenlijk
Zat ook te denken aan de Goudse singelloop maar ik durf me nog nergens voor in te schrijven. Gouda is om de hoek hier.
Vanavond weer lopen op de nieuwe schoenen, hopelijk beter dan vrijdag. Gisteren uiteindelijk niet gelopen, en dat komt wel goed uit. Gisteren zware nieuwe Bodybalance routine en daarna kinderfeestje georganiseerd en cupcakes gemaakt etcetc. Dus was beetje oppelepop. Dinsdag werk ik tot half 7 en ben ik laat thuis, woensdag kickfun.
Op maandag 2 juli 2012 08:09 schreef Silmarwen het volgende: Zat ook te denken aan de Goudse singelloop maar ik durf me nog nergens voor in te schrijven. Gouda is om de hoek hier.
Vanavond weer lopen op de nieuwe schoenen, hopelijk beter dan vrijdag. Gisteren uiteindelijk niet gelopen, en dat komt wel goed uit. Gisteren zware nieuwe Bodybalance routine en daarna kinderfeestje georganiseerd en cupcakes gemaakt etcetc. Dus was beetje oppelepop. Dinsdag werk ik tot half 7 en ben ik laat thuis, woensdag kickfun.
Dus deze week ma/don/zat lopen!
welke afstand wil je doen? de 7km?
Nog even ter beeldvorming: als je 60 min wilt doen over de 10 km, loop je volgens het schema van Honselaar ergens tussen de 9,nog wat en 6,nog wat min/km, waarbij je de langere duurlopen richting de 9 loopt en de kortere richting de 6. En dan zit er nog een intervaltraining in. Je hoeft dus echt niet elke keer je wedstrijdtijd zo dicht mogelijk te benaderen om er toch de gewenste wedstrijdtijd uit te slepen (even niet-controleerbare omstandigheden buiten beschouwing gelaten).
Verder heb ik zelf de methode van Honselaar nog niet uitgeprobeerd, dus of het echt werkt of niet, moet tzt blijken uit de ervaringen van slacker, Rammelaartje en Maraca . Ik kan me ook niet vinden in álles wat hij schrijft, hoor
Op maandag 2 juli 2012 08:15 schreef Viking84 het volgende: Nog even ter beeldvorming: als je 60 min wilt doen over de 10 km, loop je volgens het schema van Honselaar ergens tussen de 9,nog wat en 6,nog wat min/km, waarbij je de langere duurlopen richting de 9 loopt en de kortere richting de 6. En dan zit er nog een intervaltraining in. Je hoeft dus echt niet elke keer je wedstrijdtijd zo dicht mogelijk te benaderen om er toch de gewenste wedstrijd uit te slepen.
Verder heb ik zelf de methode van Honselaar nog niet uitgeprobeerd, dus of het echt werkt of niet, moet tzt blijken uit de ervaringen van slacker, Rammelaartje en Maraca .
9min/km?? dat is 6.5km/ uur of terwijl flink doorwandelen...dat is in mijn ogen geen hardlopen meer
Op maandag 2 juli 2012 08:09 schreef Silmarwen het volgende: Zat ook te denken aan de Goudse singelloop maar ik durf me nog nergens voor in te schrijven. Gouda is om de hoek hier.
Dus deze week ma/don/zat lopen!
Ik zat ook te twijfelen of het wel moest doen, maar gewoon ingeschreven Nu ga ik het gewoon doen!