abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113634696
Als je WW hebt (voor 36 uur) en je accepteert een baan voor 24 uur p.w. dan wordt dat loon als het goed is aangevuld met WW (het verschil tussen 24u-36u met een maximum van de hoogte van je uitkering), toch?

Als het loon van dat parttime baantje nu hoger ligt dan je WW, blijft je WW dan ook gewoon doorlopen (zonder dat je dan nog geld ontvangt van de WW dus), en zoja, hoelang dan?
Gewoon net zo lang als anders of loopt ie dan korter door dan wanneer je nog wel recht op aanvulling zou hebben?
Kun je zelf je WW opzeggen in dat geval (omdat het toch niet meer nodig is)?

Verder: stel je gaat beginnen met een parttime baantje van 24 uur met een proeftijd van een maand maar je vind er na 3,5 week toch niks meer aan en zegt op (je zit in proeftijd dus opzeggen kan dan gewoon als het goed is), krijg je dan automatisch weer gewoon de volledige WW na het doorgeven dat je gestopt bent bij dat baantje?

Of krijg je dan geen WW meer omdat je ZELF je baan hebt opgezegd (echter is dit dan in proeftijd dus dan krijg je misschien wel gewoon nog WW)?

En hoe zit het als je met dat baantje meer verdiende dan met je volledige WW (zie ook vraag hierboven: loopt WW dan gewoon nog door ondanks dat je geen recht op aanvulling meer hebt), krijg je dan gewoon weer meteen je volledige WW terug?

Of moet je dan weer alles opnieuw aanvragen?

BVD :)
  zondag 1 juli 2012 @ 17:23:31 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_113634841
Het zou logisch zijn als je recht op WW vervalt als je zelf opzegt in de proeftijd.
Je bent dan immers niet meer buiten je schuld werkloos.
Of dat dan voor 24 of 36 uur is laat ik even buiten beschouwing.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_113634873
Als je zelf opzegt krijg je geen ww.

Als je baas opzegt wel, tenzij het je eigen schuld is.
  zondag 1 juli 2012 @ 17:25:27 #4
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_113634922
Je wordt aangevuld tot 70% van je laatstverdiende loon. Dus hoeveelheid uur / hoger salaris hebben er in die zin niet (zoveel) mee te maken.

Je moet bij het UWV een wijziging doorgeven dat je gaat werken; zij verrekenen dan voor jou wat dat inhoudt voor je WW. Als je er geen recht meer op hebt, houden zij het vanzelf in en stellen je op de hoogte daarvan. Zelf opzeggen hoeft dus niet.

Bij een proeftijd maakt het niet uit of je zelf weggaat of zij je wegsturen, daar is het ook proeftijd voor. Je WW wordt dan weer aangevuld. Je werkcoach zal wel willen weten waarom je gestopt bent.

De laatste vraag is erg specifiek, die zal je werkcoach het beste kunnen beantwoorden.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_113634958
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2012 17:24 schreef Wokkel het volgende:
Als je zelf opzegt krijg je geen ww.

Als je baas opzegt wel, tenzij het je eigen schuld is.
Ja normaalgesproken wel, maar is dit ook zo als je opzegt tijdens proeftijd? Proeftijd is er toch juist voor om te kijken of het wederzijds bevalt etc. En tijdens proeftijd mag zowel werknemer als werkgever met onmiddelijke ingang opzeggen.....ik zou het ergens wel logisch vinden als dat minder gevolgen heeft voor recht op uitkering dan als je zelf opzegt terwijl je NIET in je proeftijd zit.
pi_113635062
quote:
14s.gif Op zondag 1 juli 2012 17:25 schreef error_404 het volgende:
Je wordt aangevuld tot 70% van je laatstverdiende loon. Dus hoeveelheid uur / hoger salaris hebben er in die zin niet (zoveel) mee te maken.

Je moet bij het UWV een wijziging doorgeven dat je gaat werken; zij verrekenen dan voor jou wat dat inhoudt voor je WW. Als je er geen recht meer op hebt, houden zij het vanzelf in en stellen je op de hoogte daarvan. Zelf opzeggen hoeft dus niet.

Bij een proeftijd maakt het niet uit of je zelf weggaat of zij je wegsturen, daar is het ook proeftijd voor. Je WW wordt dan weer aangevuld. Je werkcoach zal wel willen weten waarom je gestopt bent.

De laatste vraag is erg specifiek, die zal je werkcoach het beste kunnen beantwoorden.
Hm, dus als ik meer ga verdienen dan die WW dan stopt de WW ook automatisch? Als ik dan tijdens mijn proeftijd stop moet ik dus weer helemaal opnieuw WW gaan aanvragen en duurt het dus weer even voor ik het krijg? Of kan ik het toch weer vrij snel terugkrijgen zolang het maar binnen de 6 weken blijft (normaalgesproken als je gaat werken maar binnen 6 weken weer je baan verliest houdt je je oude recht op WW dacht ik).
pi_113635111
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 17:26 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Ja normaalgesproken wel, maar is dit ook zo als je opzegt tijdens proeftijd? Proeftijd is er toch juist voor om te kijken of het wederzijds bevalt etc. En tijdens proeftijd mag zowel werknemer als werkgever met onmiddelijke ingang opzeggen.....ik zou het ergens wel logisch vinden als dat minder gevolgen heeft voor recht op uitkering dan als je zelf opzegt terwijl je NIET in je proeftijd zit.
De WW is er om je te onderhouden als je geen baan hebt buiten je schuld.
Het is geen garantie op geld tot een leuke baan zich aanbiedt.
pi_113635262
quote:
14s.gif Op zondag 1 juli 2012 17:25 schreef error_404 het volgende:
Waar heb je die info vandaan?

quote:
Ik heb zelf ontslag genomen
In de meeste gevallen krijgt u geen WW-uitkering als u zelf ontslag neemt. Dat geldt ook als u ontslag neemt in uw proeftijd.

Maar in een aantal gevallen kunt u mogelijk wel een WW-uitkering krijgen als u zelf ontslag neemt:

U verhuist met uw partner naar een andere woonplaats.
U neemt ontslag om gezondheidsredenen.
UWV
  zondag 1 juli 2012 @ 17:33:39 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_113635320
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 17:29 schreef Wokkel het volgende:

[..]

De WW is er om je te onderhouden als je geen baan hebt buiten je schuld.
Het is geen garantie op geld tot een leuke baan zich aanbiedt.
Dat, sinds wanneer moet een baan ook leuk zijn?
Of denken we echt dat gierputreinigers hun werk doen omdat ze het leuk vinden?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 2 juli 2012 @ 11:05:02 #10
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_113664488
Heel simpel, als je zélf je baan opzegt (of dat nou in je proeftijd is of niet, maakt niks uit), dan ben je voor die uren dus VERWIJTBAAR werkloos, en krijg je dus géén WW voor die uren.

Zoals al gezegd, de WW uitkering is er niet om mensen een aantal banen uit te laten proberen tot je een 'leuke' baan vindt, het is een (tijdelijk) vangnet voor als het je überhaupt niet lukt om een baan te vinden. Heel veel banen zijn nou eenmaal 'niet leuk', de mensen die dat soort werkzaamheden doen doen dat echt niet omdat ze dat zo 'leuk' vinden maar gewoon om brood op de plank te krijgen en te houden.
De NL Staat is allang geen sinterklaas meer met uitkeringen.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')