Ja normaalgesproken wel, maar is dit ook zo als je opzegt tijdens proeftijd? Proeftijd is er toch juist voor om te kijken of het wederzijds bevalt etc. En tijdens proeftijd mag zowel werknemer als werkgever met onmiddelijke ingang opzeggen.....ik zou het ergens wel logisch vinden als dat minder gevolgen heeft voor recht op uitkering dan als je zelf opzegt terwijl je NIET in je proeftijd zit.quote:Op zondag 1 juli 2012 17:24 schreef Wokkel het volgende:
Als je zelf opzegt krijg je geen ww.
Als je baas opzegt wel, tenzij het je eigen schuld is.
Hm, dus als ik meer ga verdienen dan die WW dan stopt de WW ook automatisch? Als ik dan tijdens mijn proeftijd stop moet ik dus weer helemaal opnieuw WW gaan aanvragen en duurt het dus weer even voor ik het krijg? Of kan ik het toch weer vrij snel terugkrijgen zolang het maar binnen de 6 weken blijft (normaalgesproken als je gaat werken maar binnen 6 weken weer je baan verliest houdt je je oude recht op WW dacht ik).quote:Op zondag 1 juli 2012 17:25 schreef error_404 het volgende:
Je wordt aangevuld tot 70% van je laatstverdiende loon. Dus hoeveelheid uur / hoger salaris hebben er in die zin niet (zoveel) mee te maken.
Je moet bij het UWV een wijziging doorgeven dat je gaat werken; zij verrekenen dan voor jou wat dat inhoudt voor je WW. Als je er geen recht meer op hebt, houden zij het vanzelf in en stellen je op de hoogte daarvan. Zelf opzeggen hoeft dus niet.
Bij een proeftijd maakt het niet uit of je zelf weggaat of zij je wegsturen, daar is het ook proeftijd voor. Je WW wordt dan weer aangevuld. Je werkcoach zal wel willen weten waarom je gestopt bent.
De laatste vraag is erg specifiek, die zal je werkcoach het beste kunnen beantwoorden.
De WW is er om je te onderhouden als je geen baan hebt buiten je schuld.quote:Op zondag 1 juli 2012 17:26 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Ja normaalgesproken wel, maar is dit ook zo als je opzegt tijdens proeftijd? Proeftijd is er toch juist voor om te kijken of het wederzijds bevalt etc. En tijdens proeftijd mag zowel werknemer als werkgever met onmiddelijke ingang opzeggen.....ik zou het ergens wel logisch vinden als dat minder gevolgen heeft voor recht op uitkering dan als je zelf opzegt terwijl je NIET in je proeftijd zit.
Waar heb je die info vandaan?quote:Op zondag 1 juli 2012 17:25 schreef error_404 het volgende:
Bij een proeftijd maakt het niet uit of je zelf weggaat of zij je wegsturen, daar is het ook proeftijd voor. Je WW wordt dan weer aangevuld. Je werkcoach zal wel willen weten waarom je gestopt bent.
UWVquote:Ik heb zelf ontslag genomen
In de meeste gevallen krijgt u geen WW-uitkering als u zelf ontslag neemt. Dat geldt ook als u ontslag neemt in uw proeftijd.
Maar in een aantal gevallen kunt u mogelijk wel een WW-uitkering krijgen als u zelf ontslag neemt:
U verhuist met uw partner naar een andere woonplaats.
U neemt ontslag om gezondheidsredenen.
Dat, sinds wanneer moet een baan ook leuk zijn?quote:Op zondag 1 juli 2012 17:29 schreef Wokkel het volgende:
[..]
De WW is er om je te onderhouden als je geen baan hebt buiten je schuld.
Het is geen garantie op geld tot een leuke baan zich aanbiedt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |