Ik ben bij meer dan een psycholoog geweest en stond wel degelijk open voor hulp. Des al niet tem in hadden ze me gewoon niets te bieden. En ik hoor dezelfde verhalen van andere mensen die bij een psycholoog geweest zijn. Ze stellen gewoon bitter weinig tot niets voor.quote:Op zondag 1 juli 2012 16:06 schreef Chai het volgende:
Want alle psychologen zijn hetzelfde.
En een psycholoog kan idd niets doen als je zelf niet ontvankelijk bent voor hulp.
FOK! is een autisteninstelling inderdaad.quote:Op zondag 1 juli 2012 16:08 schreef Piye het volgende:
Ik liep ooit bij een psycholoog en die heeft me doorverwezen naar FOK!.
Ja, doe dat.quote:Op zondag 1 juli 2012 16:10 schreef GZ1000 het volgende:
Praat er anders eens met een psycholoog over.
Dan hebben wij dezelfde.quote:Op zondag 1 juli 2012 16:08 schreef Piye het volgende:
Ik liep ooit bij een psycholoog en die heeft me doorverwezen naar FOK!.
Die willen alleen kleine jongetjes.quote:
Slecht advies omdatquote:
quote:Op zondag 1 juli 2012 16:12 schreef OnweersComplex het volgende:
[..]
Die willen alleen kleine jongetjes.
Maar ze verdienen wel lekker.quote:Op zondag 1 juli 2012 16:09 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Ik ben bij meer dan een psycholoog geweest en stond wel degelijk open voor hulp. Des al niet tem in hadden ze me gewoon niets te bieden. En ik hoor dezelfde verhalen van andere mensen die bij een psycholoog geweest zijn. Ze stellen gewoon bitter weinig tot niets voor.
Zeker niet met de manier waarop hun praten. ''Wat voel je daarbij?'', ''Wat denk je zelf?''quote:Op zondag 1 juli 2012 16:17 schreef Black-beauty-babe het volgende:
Met alleen maar praten los je geen problemen op
Hoe voel je jezelf nu bij het openen van een topic in KLB op forum.fok.nl TS?quote:Op zondag 1 juli 2012 16:19 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Zeker niet met de manier waarop hun praten. ''Wat voel je daarbij?'', ''Wat denk je zelf?''
''Als ik dat wist was ik hier niet''
Daar zit absoluut iets in.quote:Op zondag 1 juli 2012 16:29 schreef GZ1000 het volgende:
De meeste psychologen lijken dat beroep te hebben gekozen om er achter te komen wat ze zelf precies hebben.
Gaan we weer katten vandaag rosepetalsquote:Op zondag 1 juli 2012 16:30 schreef rosepetals het volgende:
Maar ik heb me recentelijk laten vertellen door een psycholoog dat er wel redelijke intelligentie aanwezig moet zijn, anders werkt het niet nee..
Dus...
Op een forum kun je misschien nog mensen vinden die in dezelfde situatie zitten of hebben gezeten.quote:Op zondag 1 juli 2012 16:31 schreef iphoontje het volgende:
Nee, afgaan op het advies van onbekenden op een forum is goed?
Een psycholoog kan ook niets voor je doen, je moet het zelf doen (en willen). De psycholoog adviseert je daarin.
Daar zul je bij jezelf voor te raden moeten gaan, normaal is ze altijd heel vriendelijk tegen iedereen.quote:Op zondag 1 juli 2012 16:33 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Gaan we weer katten vandaag rosepetals
Pff, had ik jou iets gevraagdquote:Op zondag 1 juli 2012 16:34 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Daar zul je bij jezelf voor te raden moeten gaan, normaal is ze altijd heel vriendelijk tegen iedereen.
Nou nee, zo schijnt het nou eenmaal te werken. Als therapie niet werkt voor je is het wel makkelijk de therapeut de schuld te geven, maar je kan ook best bij jezelf zoeken waarom het niet ging.quote:Op zondag 1 juli 2012 16:33 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Gaan we weer katten vandaag rosepetals
Jongen, wat een boosheid allemaal, heb je daar wel eens met een psycholoog over gesproken?quote:Op zondag 1 juli 2012 16:35 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Pff, had ik jou iets gevraagd
Waarom moet jij altijd overal je snuit door steken?
Klopt, Rosepetals is wel lief. Tenminste op het forum, geen idee hoe ze in het echt is.quote:Op zondag 1 juli 2012 16:34 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Daar zul je bij jezelf voor te raden moeten gaan, normaal is ze altijd heel vriendelijk tegen iedereen.
Door steken? Lijkt me niet gezond.quote:Op zondag 1 juli 2012 16:35 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Pff, had ik jou iets gevraagd
Waarom moet jij altijd overal je snuit door steken?
Dankjewelquote:Op zondag 1 juli 2012 16:38 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Klopt, Rosepetals is wel lief. Tenminste op het forum, geen idee hoe ze in het echt is.
Ik heb een paar A4tjes vol getypt met problemen die ik had en een gebeurtenis die me dwars zat. Mijn psycholoog reageerde daarop met dat ik echt heel goed kon schrijven en dat hij dat wel echt een talent vond.quote:Op zondag 1 juli 2012 16:37 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Nou nee, zo schijnt het nou eenmaal te werken. Als therapie niet werkt voor je is het wel makkelijk de therapeut de schuld te geven, maar je kan ook best bij jezelf zoeken waarom het niet ging.
Ik heb er zelf heel veel aan gehad.
Ja, vind je dat geen goede reactie? Je moet ook wel een therapeut zoeken met wie je klikt natuurlijk.quote:Op zondag 1 juli 2012 16:40 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Ik heb een paar A4tjes vol getypt met problemen die ik had en een gebeurtenis die me dwars zat. Mijn psycholoog reageerde daarop met dat ik echt heel goed kon schrijven en dat hij dat wel echt een talent vond.
Dus qua intelligentie heeft het echt niet aan mij gelegen. Ook al weet ik dat velen op dit forum mij bestempelen als een oppervlakkige, domme, ijdele, onsympathieke...
De therapeut die ik voor hem had stelde ook al niets voor. Ik had het daarna dus wel gezien.quote:Op zondag 1 juli 2012 16:43 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Ja, vind je dat geen goede reactie? Je moet ook wel een therapeut zoeken met wie je klikt natuurlijk.
En wat verwacht je van een therapeut? Wat is het probleem? Het is geen magie nee, maar je kan wel een stuk verder komen.
Omdat ik niet tegen diefstal ben, of omdat ik autistisch ben? Of allebeiquote:Ja erg sympathiek kom je niet over, dat vind ik dan ook wel weer
Houd gewoon je kop en lees de OP eerst fatsoenlijk voordat je begint te typen, onnozele hals.quote:Op zondag 1 juli 2012 16:48 schreef fathank het volgende:
Lekker uithuilen bij de psycholoog op de sofa.
Man zeik toch niet zo, pak jezelf op, raap je zooi bij elkaar en ga door met leven. Iedereen gaat wel eens op z'n smoel. Je kan er lering uit trekken of huilend in de hoek in de foetushouding gaan liggen en roepen dat je jezelf zo zielig vindt maar daar schiet niemand wat mee op.
Oh dat eerste moet een psycholoog zeker wel aan voldoen, je kan beter een mannelijke therapeut kiezen, die werken meer oplossingsgericht. Vrouwelijke therapeuten spenderen meer aandacht aan gevoelens.quote:Op zondag 1 juli 2012 16:48 schreef Moofasah het volgende:
[..]
De therapeut die ik voor hem had stelde ook al niets voor. Ik had het daarna dus wel gezien.
Het is ook echt niet zo dat ik verwacht dat ze met een toverstok zwaaien en daarmee al je problemen wegnemen. Maar van een psycholoog verwacht je toch wel een paar ideeën over waar de mogelijke oorzaak van je problemen kan liggen, en hoe je anders met dingen zou kunnen omgaan. Als dat al teveel gevraagd is...
[..]
Omdat ik niet tegen diefstal ben, of omdat ik autistisch ben? Of allebei
Dus je hebt bij een therapeut gelopen?quote:Op zondag 1 juli 2012 16:49 schreef fathank het volgende:
Dan loop je daar dus naar binnen, en dan zie je de de doos Kleenex al klaar staan. Raap me op.
Ben bij beide geweest. Vrouw en man.quote:Op zondag 1 juli 2012 16:50 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Oh dat eerste moet een psycholoog zeker wel aan voldoen, je kan beter een mannelijke therapeut kiezen, die werken meer oplossingsgericht. Vrouwelijke therapeuten spenderen meer aandacht aan gevoelens.
Hebben jullie samen een stappenplan gemaakt? Ik bedoel, ik kan me er geen voorstelling van maken hoe het er dan aan toe ging.quote:
Ik heb van die vrouw een boek gekregen over faalangst, iets dat ik niet eens heb. Verder moest ik iedere dag een beschrijving maken van mijn dag, het een cijfer geven. En tot slot iedere dag iemand een compliment geven. Dat zou me zogenaamd ook beter over mezelf moeten voelen.quote:Op zondag 1 juli 2012 16:54 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Hebben jullie samen een stappenplan gemaakt? Ik bedoel, ik kan me er geen voorstelling van maken hoe het er dan aan toe ging.
Ja is goed. Laat jij je dan maar nemen door zo'n beunhaas voor minimaal 100 euro per uurquote:Op zondag 1 juli 2012 16:50 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Houd gewoon je kop en lees de OP eerst fatsoenlijk voordat je begint te typen, onnozele hals.
Nee. Ik heb een tijdje een bijbaantje gehad bij een schoonmaakbedrijf. En een van m'n vaste adressen was de praktijk van zo'n zieleknijper.quote:Op zondag 1 juli 2012 16:50 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Dus je hebt bij een therapeut gelopen?
Maar jij kan toch ook duidelijk aangeven waar je precies hulp nodig hebt?quote:Op zondag 1 juli 2012 16:58 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Ik heb van die vrouw een boek gekregen over faalangst, iets dat ik niet eens heb. Verder moest ik iedere dag een beschrijving maken van mijn dag, het een cijfer geven. En tot slot iedere dag iemand een compliment geven. Dat zou me zogenaamd ook beter over mezelf moeten voelen.
En bij die man kwam ik niet verder dan dat hij een beetje ging graven in mijn geschiedenis en toen de nadruk ging leggen op school. Het thema waar die vrouw ook al snel op eindigde.
''We weten niet wat we met je moeten dus gaan we maar problemen behandelen die er niet zijn.''
Dit is wel waar.quote:En tot slot iedere dag iemand een compliment geven. Dat zou me zogenaamd ook beter over mezelf moeten voelen.
Het kan heel goed werken, dus sta niet zo gauw klaar met je oordeel.quote:Op zondag 1 juli 2012 16:59 schreef fathank het volgende:
Nee. Ik heb een tijdje een bijbaantje gehad bij een schoonmaakbedrijf. En een van m'n vaste adressen was de praktijk van zo'n zieleknijper.
Waar heb je het nu weer overquote:Op zondag 1 juli 2012 16:59 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja is goed. Laat jij je dan maar nemen door zo'n beunhaas voor minimaal 100 euro per uur.
Soms kan dat bij losse problemen opzich, of voor b.v. ervaringstips voor ADHD'ers. Maar eerst zal de diagnose ADHD gesteld moeten worden. Door iemand die ervoor opgeleid is (in dit geval een psychiater geloof ik).quote:Op zondag 1 juli 2012 16:34 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Op een forum kun je misschien nog mensen vinden die in dezelfde situatie zitten of hebben gezeten.
dat ze die zogenaamde problemen gaan behandelen die er niet zijn, puur omdat ze dan weer een factuurtje kun sturen naar je zorgverzekering.quote:
Ja hoor. Anorexia bestaat niet?quote:Op zondag 1 juli 2012 17:05 schreef fathank het volgende:
[..]
dat ze die zogenaamde problemen gaan behandelen die er niet zijn, puur omdat ze dan weer een factuurtje kun sturen naar je zorgverzekering.
Daarom heb ik toch die A4tjes vol geschreven, om duidelijk te maken wat me dwars zat. Maar hij heeft er niets mee gedaan.quote:Op zondag 1 juli 2012 17:01 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Maar jij kan toch ook duidelijk aangeven waar je precies hulp nodig hebt?
Maar ik heb helemaal geen problemen met complimenten geven. Als ik iets positief vind aan iemand ben ik niet bang dat te zeggen. Dus zag niet hoe het van toepassing was op mij.quote:[..]
Dit is wel waar.
Maar je vond het niet fijn dat hij je in je geschiedenis ging zoeken?
Ik geloof niet in al die diagnoses. ADHD hebben ze mij ook mee bestempeld. Heb echter totaal geen ADHD persoonlijkheid meer, in tegendeel. Zo overactief ik ooit was, zo inactief ben ik nu.quote:Op zondag 1 juli 2012 17:01 schreef iphoontje het volgende:
[..]
Soms kan dat bij losse problemen opzich, of voor b.v. ervaringstips voor ADHD'ers. Maar eerst zal de diagnose ADHD gesteld moeten worden. Door iemand die ervoor opgeleid is (in dit geval een psychiater geloof ik).
Maar je krijgt dan ook hetzelfde als wat je bij die medische klachten-sites ziet. Van die huisvrouwtjes die zeggen: "ik heb vaak hoofdpijn" en dan gaan 3000 andere huisvrouwtjes reageren: "zoooo herkenbaar!! ik heb ook vaak hoofdpijn!" en dan gaan ze samen zelf diagnoses stellen en denken ze er met elkaar wel uit te komen
Autisme kan dezelfde symptomen hebben als ADHD, denk dat het daardoor komt.quote:Op zondag 1 juli 2012 17:11 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Ik geloof niet in al die diagnoses. ADHD hebben ze mij ook mee bestempeld. Heb echter totaal geen ADHD persoonlijkheid meer, in tegendeel. Zo overactief ik ooit was, zo inactief ben ik nu.
Och, vertel eens... Jij bent ook een vakkracht?quote:Op zondag 1 juli 2012 17:22 schreef Chai het volgende:
[..]
Autisme kan dezelfde symptomen hebben als ADHD, denk dat het daardoor komt.
Daar hebben we ons wereldvreemde figuur ook weer.quote:Op zondag 1 juli 2012 17:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
PsychologenMensen die ergens voor geleerd hebben om je te vertellen wat ook in boekjes staat en daar dan 85,- per uur voor rekenen
Want jij trekt wel volle zalen met jouw zinnige gemekker wil je zeggen?quote:Op zondag 1 juli 2012 17:54 schreef Fascination het volgende:
[..]
Daar hebben we ons wereldvreemde figuur ook weer.
Haha, jochie toch.quote:Op zondag 1 juli 2012 17:56 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Want jij trekt wel volle zalen met jouw zinnige gemekker wil je zeggen?
quote:
Nou ja het werkgebied is gewoon verschillend. Een psycholoog richt zich met name op gedragsproblemen, en een psychiater op stoornissen. De laatste geldt ook als arts en mag daarom medicatie voorschrijven, iets wat een psycholoog niet mag.quote:Op zondag 1 juli 2012 18:03 schreef FixYou het volgende:
Ik zie het nut van een psychiater nog wel in maar van een psycholoog minder.
Hoe weet je dat zo zeker? Ze hebben het niet voor niets bestempeld? Ik ben vast naïef, maar ik vond het raar dat jij zogenaamd alles wel beter weet dan iemand die hier jarenlang voor gestudeerd heeft. Is geen aanval verder, ik vraag me vooral af of je niet té kritisch bent.quote:Op zondag 1 juli 2012 17:11 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Ik geloof niet in al die diagnoses. ADHD hebben ze mij ook mee bestempeld. Heb echter totaal geen ADHD persoonlijkheid meer, in tegendeel. Zo overactief ik ooit was, zo inactief ben ik nu.
Och ja, natuurlijk!quote:Op zondag 1 juli 2012 17:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
PsychologenMensen die ergens voor geleerd hebben om je te vertellen wat ook in boekjes staat en daar dan 85,- per uur voor rekenen
Je hoeft je posts niet altijd zo in te pakken met relativeringen, hoor.quote:Op zondag 1 juli 2012 18:34 schreef Lithia het volgende:
[..]
Hoe weet je dat zo zeker? Ze hebben het niet voor niets bestempeld? Ik ben vast naïef, maar ik vond het raar dat jij zogenaamd alles wel beter weet dan iemand die hier jarenlang voor gestudeerd heeft. Is geen aanval verder, ik vraag me vooral af of je niet té kritisch bent.
quote:Op zondag 1 juli 2012 18:42 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Och ja, natuurlijk!
Psychologen vertellen de grootste onzin, maar wat kristaltherapeuten en paranormaal begaafde mediums allemaal verkondigen, dat klopt allemaal.
Iets waarvoor iemand jarenlang voor heeft gestudeerd moet je niet serieus nemen. Maar verhalen over boselfjes, aliens, heksen, vampiers, geesten en zeemeerminnen moet je klakkeloos voor waar aannemen, anders ben je immers kortzichtig.
Dat kan ik gelukkig zelf bepalen.quote:Op zondag 1 juli 2012 18:43 schreef Fascination het volgende:
[..]
Je hoeft je posts niet altijd zo in te pakken met relativeringen, hoor.
Het komt een beetje angstig over.quote:
Wat ben jij erbij aan het slepen? Waar zeg ik dat ergens?quote:Op zondag 1 juli 2012 18:42 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Och ja, natuurlijk!
Psychologen vertellen de grootste onzin, maar wat kristaltherapeuten en paranormaal begaafde mediums allemaal verkondigen, dat klopt allemaal.
Iets waarvoor iemand jarenlang voor heeft gestudeerd moet je niet serieus nemen. Maar verhalen over boselfjes, aliens, heksen, vampiers, geesten en zeemeerminnen moet je klakkeloos voor waar aannemen, anders ben je immers kortzichtig.
Bedankt voor het analyseren.quote:
Hoelaat kwam je vanavond?quote:
Alsof ik het gratis ga doenquote:Op zondag 1 juli 2012 19:11 schreef Coca_Cola het volgende:
Waarom zijn er geen psychologen op FOK!. Dan bespaart de FOK!kers die met eentje willen praten over kleine problemen dan ook weer wat geld.
Ik denk dat R&P voor dat doel is ingericht.quote:Op zondag 1 juli 2012 19:11 schreef Coca_Cola het volgende:
Waarom zijn er geen psychologen op FOK!. Dan bespaart de FOK!kers die met eentje willen praten over kleine problemen dan ook weer wat geld.
Jij doet het gratis, bullshit uitkramen.quote:Op zondag 1 juli 2012 19:22 schreef ikjijallebei het volgende:
psychologen verdienen te veel voor de bullshit die ze vaak uitkramen.
God, je hebt gelijk...quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |