abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113624200
En ik word er helemaal gestoord van.

Situatie: sinds vorig jaar juni een eigen huisje met mijn partner (samenlevingsovereenkomst), dus dit jaar fijn de belasting laten invullen door een mannetje.

Alleen, het word nu van kwaad tot erger: maandelijkse hypotheekrenteaftrek wordt sinds januari al niet meer overgemaakt, zorgtoeslag klopt voor geen meter meer, we krijgen bedragen van +1000 euro terug die voor ons nergens opslaan. Tijdens de aangifte kwamen er dus hele andere bedragen uit.

Wat nu te doen? Kan ik een afspraak maken met de Belastingdienst of kan ik beter naar de persoon gaan die de aangifte voor ons geregeld heeft? Want ik als Belasting-leek, raak nu redelijk in paniek, omdat ik er weinig van weet en nu door de bomen het bos niet meer ziet. Al die bedragen kan ik namelijk niet thuis brengen.
pi_113624322
Klinkt alsof dat mannetje gewoon maar wat gedaan heeft.
Ik zou het hele zwikkie aan een ander mannetje geven om te controleren.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_113624363
Die persoon heeft gewoon een eigen belastingadviesbureau, die ik neem aan dat 'ie weet hoe of wat..
pi_113624369
Het beste is denk ik om even contact op te nemen met de Belastingtelefoon en een afspraak te maken met de belastingadviseur van de Belastingdienst.

Ik weet dat als je nu niets onderneemt, dat je straks in gigantische problemen komt en de Belastingdienst niet echt milt zal zijn, desondanks dat zij c.q. jouw belastingadviseur fouten heeft gemaakt.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_113624461
Wat voor problemen zou ik moeten krijgen? Het gaat niet om gigantische bedragen en waarschijnlijk heb ik te weinig geld gekregen, dus is niet mijn nadeel lijkt me.
  zondag 1 juli 2012 @ 12:42:17 #6
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_113624589
Belastingdienst zijn echt rukkers met betrekking tot dienstverlening en service.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_113624620
Ok..
pi_113624652
Als ik jou was zou ik je administratie en aangifte eens bij een ander mannetje laten controleren.
  zondag 1 juli 2012 @ 12:46:28 #9
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_113624723
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2012 12:42 schreef CantFazeMe het volgende:
Belastingdienst zijn echt rukkers met betrekking tot dienstverlening en service.
Vertel, want ik heb hele andere ervaringen.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_113624739
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 12:44 schreef Wokkel het volgende:
Als ik jou was zou ik je administratie en aangifte eens bij een ander mannetje laten controleren.
Ja, want alles moet nu echt rechtgezet worden daar.
  zondag 1 juli 2012 @ 12:47:07 #11
33954 ElisaB
pi_113624747
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 12:35 schreef BlackRhino het volgende:
Die persoon heeft gewoon een eigen belastingadviesbureau, die ik neem aan dat 'ie weet hoe of wat..
Gevaarlijke aanname. Ik zou inderdaad eens een ander zoeken. Of het gewoon zelf eens invullen met het programma van de BD :)
  zondag 1 juli 2012 @ 12:50:36 #12
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_113624829
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 12:46 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Vertel, want ik heb hele andere ervaringen.
Rekeningnummer voor verschillende toeslagen kwam niet door ondanks 4x bellen en 3x verschillende blauwe wijziging enveloppes.

"Ja, we zullen het regelen.. "
"Binnen 5 werkdagen zou het geregeld moeten zijn"
"We zullen er nu erachter aangaan".

Heeft mij iets van 2 maand gekost om het goed te krijgen. Droeftoeters.

Dan nog te zwijgen over de fouten die ze daar maken
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  zondag 1 juli 2012 @ 13:01:17 #13
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_113625128
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 12:35 schreef BlackRhino het volgende:
Als die aanname klopt, kan hij je vast tot in detail uitleggen wat er nu aan de hand is.
Kan hij dat niet,... tsja,... trek uw eigen conclusie.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_113625376
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 12:38 schreef BlackRhino het volgende:
Wat voor problemen zou ik moeten krijgen? Het gaat niet om gigantische bedragen en waarschijnlijk heb ik te weinig geld gekregen, dus is niet mijn nadeel lijkt me.
Oh ik dacht dat je juist veelste veel terug krijgt/kreeg. Als je dan terug moet betalen met rente en eventuele boete, dan kan dat weleens voor (veel) problemen zorgen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
  zondag 1 juli 2012 @ 13:40:28 #15
33954 ElisaB
pi_113626359
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2012 12:50 schreef CantFazeMe het volgende:

Rekeningnummer voor verschillende toeslagen kwam niet door ondanks 4x bellen en 3x verschillende blauwe wijziging enveloppes.

"Ja, we zullen het regelen.. "
"Binnen 5 werkdagen zou het geregeld moeten zijn"
"We zullen er nu erachter aangaan".

Heeft mij iets van 2 maand gekost om het goed te krijgen. Droeftoeters.
Het is me wat en wat een toestand...

Dit heb ik me hierover laten vertellen (door een bijzonder vriendelijke en behulpzame medewerkster van de BD): de BD heeft problemen gehad met de rekeningnummers door de fraude die ermee gepleegd was. Om dat op te lossen, zijn de rekeningnummers die ooit zijn aangepast allemaal gereset en opnieuw in het systeem gezet (dan wel gecontroleerd en bevestigd door de rekeninghouders). Een hele onderneming die nogal wat tijd in beslag heeft genomen.

Ik zou zeggen: don't blame de BD, maar de rukkers die zijn gaan sjoemelen om toeslagen van anderen binnen te sleuren.

quote:
Dan nog te zwijgen over de fouten die ze daar maken
Je moet niet zwijgen, je moet antwoord geven. Als je beweert dat het rukkers zijn en ze geen service verlenen, dan moet je er maar mee komen. Dus leef je uit. Ik wacht met spanning af!
  zondag 1 juli 2012 @ 13:45:34 #16
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_113626506
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 13:40 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Het is me wat en wat een toestand...

Dit heb ik me hierover laten vertellen (door een bijzonder vriendelijke en behulpzame medewerkster van de BD): de BD heeft problemen gehad met de rekeningnummers door de fraude die ermee gepleegd was. Om dat op te lossen, zijn de rekeningnummers die ooit zijn aangepast allemaal gereset en opnieuw in het systeem gezet (dan wel gecontroleerd en bevestigd door de rekeninghouders). Een hele onderneming die nogal wat tijd in beslag heeft genomen.

Ik zou zeggen: don't blame de BD, maar de rukkers die zijn gaan sjoemelen om toeslagen van anderen binnen te sleuren.

[..]

Je moet niet zwijgen, je moet antwoord geven. Als je beweert dat het rukkers zijn en ze geen service verlenen, dan moet je er maar mee komen. Dus leef je uit. Ik wacht met spanning af!
Dan hoor je de onderneming goed te coördineren en te plannen wat ik niet zie ;). Belastingdienst is wellicht 'aardig' maar zijn behoorlijk star als het gaat om toegeven van gemaakte fouten.

De rest hou ik achterwege i.v.m. privacy redenen.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_113626577
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 12:30 schreef BlackRhino het volgende:
En ik word er helemaal gestoord van.

Situatie: sinds vorig jaar juni een eigen huisje met mijn partner (samenlevingsovereenkomst), dus dit jaar fijn de belasting laten invullen door een mannetje.

Alleen, het word nu van kwaad tot erger: maandelijkse hypotheekrenteaftrek wordt sinds januari al niet meer overgemaakt, zorgtoeslag klopt voor geen meter meer, we krijgen bedragen van +1000 euro terug die voor ons nergens opslaan. Tijdens de aangifte kwamen er dus hele andere bedragen uit.

Wat nu te doen? Kan ik een afspraak maken met de Belastingdienst of kan ik beter naar de persoon gaan die de aangifte voor ons geregeld heeft? Want ik als Belasting-leek, raak nu redelijk in paniek, omdat ik er weinig van weet en nu door de bomen het bos niet meer ziet. Al die bedragen kan ik namelijk niet thuis brengen.
Als je meer geld krijgt dan waar je recht op hebt, zet het apart zodat je het kan terugbetalen zodra nodig.

Verder zou ik idd een afspraak maken bij de Belastingdienst (langs gaan, administratie meenemen).
Schrijf vantevoren enkele dingen op die belangrijk zijn, zodat je niets vergeet als je er bent.
  zondag 1 juli 2012 @ 13:50:54 #18
33954 ElisaB
pi_113626692
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2012 13:45 schreef CantFazeMe het volgende:
Dan hoor je de onderneming goed te coördineren en te plannen wat ik niet zie ;). Belastingdienst is wellicht 'aardig' maar zijn behoorlijk star als het gaat om toegeven van gemaakte fouten.
Ik vind dat ze het bijzonder zorgvuldig en doortastend hebben gedaan. Menig commercieel bedrijf kan daar een puntje aan zuigen.

quote:
De rest hou ik achterwege i.v.m. privacy redenen.
Wat een dooddoener -O-
pi_113626883
Vraag je belastingmannetje wat er aan de hand is, daar betaal je hem immers voor. Langsgaan lijkt me niet zo handig als je er geen verstand van hebt:
TS: "Het klopt niet"
Inspecteur: "Wat klopt er precies niet?"
TS: "Euh, nou ja, gewoon, volgens mij, euh, ik denk dat ik meer geld moet krijgen. Of minder. Het klopt gewoon niet, ja! :( "
Inspecteur: " :') "
pi_113627230
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 13:55 schreef DonJames het volgende:
Vraag je belastingmannetje wat er aan de hand is, daar betaal je hem immers voor. Langsgaan lijkt me niet zo handig als je er geen verstand van hebt:
TS: "Het klopt niet"
Inspecteur: "Wat klopt er precies niet?"
TS: "Euh, nou ja, gewoon, volgens mij, euh, ik denk dat ik meer geld moet krijgen. Of minder. Het klopt gewoon niet, ja! :( "
Inspecteur: " :') "
Valt wel mee, je kan echt hele goede hulp krijgen.
Een vriendin van mij heeft zich zo echt compleet uit de chaos gekregen (was jaren achter elkaar iets misgegaan met zorg- en huurtoeslag) en ze was het overzicht totaal kwijt.

Het werd ter plekke uitgerekend en opgelost.

Langs gaan is juist erg handig omdat je samen door de papieren kan gaan, het communiceert makkelijker en er wordt tijd voor je genomen.
pi_113628789
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2012 12:42 schreef CantFazeMe het volgende:
Mijn ervaring is dat het de laatste 5 jaar erg verbeterd is, je krijgt er makkelijk iemand aan de telefoon en ik heb enige tijd terug een zeer coulante behandeling gehad toen ik een fout had gemaakt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_113628943
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 14:04 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Valt wel mee, je kan echt hele goede hulp krijgen.
Een vriendin van mij heeft zich zo echt compleet uit de chaos gekregen (was jaren achter elkaar iets misgegaan met zorg- en huurtoeslag) en ze was het overzicht totaal kwijt.

Het werd ter plekke uitgerekend en opgelost.

Langs gaan is juist erg handig omdat je samen door de papieren kan gaan, het communiceert makkelijker en er wordt tijd voor je genomen.
Top! Krijg weer hoop. Morgen even bellen dus :) Thanks allen.
  zondag 1 juli 2012 @ 15:16:12 #23
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_113629695
Bereikbaarheid - top
Vriendelijkheid - top
Beloftes - top
Uitvoering - dikke min

Heb 3x een adreswijziging schriftelijk doorgegeven incl de bewijsstukken. Daarna er 2x achteraan lopen bellen en nog (3 maanden later) komt de post op het oude adres.
Neerkomen wel!
pi_113629854
Als je rare bedragen binnenkrijgt, vooral de grotere, zoveel mogelijk opzij zetten desnoods spaarrekening tot het je duidelijk is wat het is.
pi_113629877
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:16 schreef Freeflyer het volgende:
Bereikbaarheid - top
Vriendelijkheid - top
Beloftes - top
Uitvoering - dikke min

Heb 3x een adreswijziging schriftelijk doorgegeven incl de bewijsstukken. Daarna er 2x achteraan lopen bellen en nog (3 maanden later) komt de post op het oude adres.
Met verhuizingen zijn bedrijven nu heel scherp omdat het 1 van de makkelijkste manieren is om te frauderen.
pi_113629899
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 12:47 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Gevaarlijke aanname. Ik zou inderdaad eens een ander zoeken. Of het gewoon zelf eens invullen met het programma van de BD :)
Dat dus. Mijn belastingmannetje had dit jaar mn gegevens van 2011 ingevuld en aangegeven als die van 2010. Gelukkig weet ik daar op geattendeerd door de belastingdienst en heb toen ff mn mannetje vriendelijk verzocht: Ey doe ut eens goed!
Gelukkig allemaal goed gekomen. Wordt er ook altijd erg zenuwachtig van als het niet goed dreigt te gaan bij de belastingdienst, daarom laat ik het ook door iemand doen en ga ik niet zelf aanklooien ;)
pi_113629972
Waarom laat je je boel eigenlijk invullen door een "mannetje", belasting invullen is tegenwoordig zo ontzettend makkelijk, gewoon kwestie van de Wizard doorlopen en zorgen dat je je basispapieren bij je hebt (jaaropgaaf, hypotheekoverzicht).
  zondag 1 juli 2012 @ 15:28:32 #28
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_113630120
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Met verhuizingen zijn bedrijven nu heel scherp omdat het 1 van de makkelijkste manieren is om te frauderen.
En juist daarom is er steeds bewijs mee gezonden. Notabene het KvK uittreksel..
Neerkomen wel!
pi_113630514
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:24 schreef raptorix het volgende:
Waarom laat je je boel eigenlijk invullen door een "mannetje", belasting invullen is tegenwoordig zo ontzettend makkelijk, gewoon kwestie van de Wizard doorlopen en zorgen dat je je basispapieren bij je hebt (jaaropgaaf, hypotheekoverzicht).
Doe het ook normaal zelf. Alleen nu, met aankoop huis, even laten doen, omdat er misschien meer terug te krijgen is dan ik denk :)
pi_113630760
Toen ik nog zorgtoeslag kreeg kreeg ik aan het eind van het jaar de melding dat ik te veel gekregen had en het bedrag voor het jaar daarop omlaag zou gaan minus het teveel betaalde bedrag van het voorgaande jaar uitgemseerd over 12 maanden. Krijg ik de dag daarop weer een brief dat mijn zorg toeslag omhoog ging in het nieuwe jaar en elke keer weer krijg je weer post van een ander kantoor, verschrikkelijke organisatie.... daar kan een hoop op worden bezuinigd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')