abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 juli 2012 @ 11:05:58 #101
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_113664503
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 10:35 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Aha, dus als ik nu een ruimtereis naar Mars organiseer en ik vraag daarvoor een bedrag van ¤ 123242351324213543125435151353246234543254276542652654626543654653545,99 dan is dat spotgoedkoop omdat een dergelijke reis tot op heden niet mogelijk was (en dus oneindig duur) was?
jij snapt het :Y
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_113664581
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 11:05 schreef Outlined het volgende:

[..]

jij snapt het :Y
Nu jij nog.
  maandag 2 juli 2012 @ 11:09:41 #103
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_113664586
quote:
15s.gif Op maandag 2 juli 2012 10:29 schreef Boldface het volgende:

[..]

Je werkt bij een telecombedrijf? Wat een waardeloze argumenten voer je aan.

Als telecombedrijf onderling prijsafspraken maken en de prijzen kunstmatig hoog houden, is het prima dat er van hogerhand wordt ingegrepen. Geen geld meer voor innovatie? :') Bellen is nog duur zat; er wordt grof geld verdiend; nog altijd.

Pensioenen aangetast? :') Als pensioenfondsen het niet zien zitten in telecombedrijven en hun vermogen om te innoveren, stallen ze het geld simpelweg ergens anders. Tegenover het eventuele verlies op de lange termijn staat een direct voordeel op de korte termijn.

Liberale economie (zeg maar 'marktwerking') is wat anders dan prijsafspraken maken en de prijs kunstmatig hoog houden. Dat uitgerekend de VVD'er Kroes hier ingrijpt, is veelzeggend.

Het argument dat het 'extreem goedkoop' is in vergelijking met 20 jaar geleden, is natuurlijk ook bullshit. We leven nu, we hebben te maken met de beschikbare technologie en het beschikbare netwerk anno nu.

En dat je het product niet hoeft te gebruiken, is natuurlijk ook een kul-argument. Het is een feitelijk juiste constatering, maar daarmee nog geen argument om te hoge prijzen niet aan te pakken.
ik heb het in mijn OP niet over prijsafspraken

persoonlijk vind ik dat prijsafspraken moeten kunnen, persoonlijk vind ik ook dat we geïndoctrineerd zijn door de ideologie dat er altijd concurrentie moet zijn en als die er niet is dan is het fout. Maar goed dat is een andere discussie
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_113664708
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 20:25 schreef LXIV het volgende:
Mensen die denken dat overheids-gedicteerde prijzen gunstig voor hen als consument zijn: :')

Ze kunnen de telecommarkt beter liberaliseren door meer frequenties vrij te geven. Dan is er meer concurrentie en betaal je vanzelf de optimale prijs. Maar dat wil de overheid ook niet, omdat ze dan niet profiteren van de schaarste bij veilingen!

Europa loopt ver achter met de implementatie van nieuwe-generatie telecom-technieken. Waarom? Omdat in de EUSSR het voor een ondernemer een onzekere zaak is om hierin te investeren. Stel je investeert 20 miljard in het nieuwste netwerk, en opeens roept de EU dat mensen voor 10 cent bij jou moeten kunnen bellen. Dan ben je de sjaak.

Ook vind ik dat ik zelf mag weten hoeveel ik betaal voor de dienst van een leverancier. Als ik 1 euro per minuut wil betalen omdat provider X de perfecte service voor mij biedt, is dat mijn eigen zaak en niet die van een niet-gekozen EUrocraat.

Stel dat ze ook een maximumprijs koppelen aan brood, bijvoorbeeld van 1 euro, waarvoor gemakkelijk een simpel brood te bakken is. Als jij dan van luxebrood houdt, heb je pech want dat mag niet meer verkocht worden. Vindt Brussel.
_O_
pi_113664863
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 11:09 schreef Outlined het volgende:

[..]

ik heb het in mijn OP niet over prijsafspraken

persoonlijk vind ik dat prijsafspraken moeten kunnen, persoonlijk vind ik ook dat we geïndoctrineerd zijn door de ideologie dat er altijd concurrentie moet zijn en als die er niet is dan is het fout. Maar goed dat is een andere discussie
O, als jij vindt dat prijsafspraken wel moeten kunnen, dan heb je dus niets tegen die oneindige hoge prijzen, lekker achteroverleunen en je broekzakken vullen, goedkopere innoverende concurrenten via de politiek naar de verdoemenis helpen, klanten belazeren, een nep ideologie aanhangen die niet doet wat het zegt dat het doet en lekker de bijgoochem uithangen hier op FOK! terwijl je zegt hard aan het werk te zijn?
Hulde vent. Ik begrijp je OP dan alleen niet.
Je wilt prijsafspraken toestaan en dan tegelijkertijd ervoor zorgen dat er innovatie plaats vindt, zodat producten goedkoper worden?
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')