Jammer van het boompje.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 22:02 schreef Erasmo het volgende:
[ afbeelding ]
Het ding in de voortuin bloeitBoompje erachter heeft de winter helaas niet overleefd vrees ik
quote:Snoeien Akelei ( Aquilegia ). Knip na de bloei de uitgebloeide bloemstengels en het blad af. De plant zal niet voor een tweede keer gaan bloeien. Wel zullen er weer snel nieuwe, frisse bladeren verschijnen.
Akelei ( Aquilegia ) zaad. Wil je dat akelei zich uitzaait, laat dan de uitgebloeide bloemstengels staan totdat er zich zaaddozen gevormd hebben. Meestal in de maand juli zullen de zaaddozen openspringen. Het zaad zal zich dan spontaan verspreiden. Je kunt er ook voor kiezen om het zaad zelf te oogsten. Na juli kunnen de uitgebloeide bloemstengels afgeknipt worden.
Bedoel je dat maanzaad het zaad voor de papavers is ?quote:Op donderdag 5 juli 2012 15:26 schreef Teslynd het volgende:
Jaren geleden kocht ik een zakje maanzaad voor op het brood. Kan nog járen verder met dat zakje en met wat er nog vanzelf op komt.
ik haal bij mn azalea nooit bloemen eruit, hij bloeit volgend jaar toch pas weer, ik zie er het nut niet van in. Bij mij bloeit hij elk jaar prachtig.quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:47 schreef SV-tje het volgende:
Ik heb 2 azalea's in pot. Hebben al een enorme bloemenzee opgeleverd, maar zijn nu uitgebloeid. Nu haal ik bij andere planten altijd de uitgebloeide bloemen eruit. Maar bij de azalea zijn dat hele trossen hoe moet ik dit aanpakken? Onder het trosje afknippen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |