Kies een duidelijke stijl en hou je daar aan! In plantkeuze, indeling en aankleding dus. Ga je voor een moderne tuin, kies dan strak ogende planten, grassoorten, bamboe en veel groen. Hou je aan een lineaire strakke indeling, rechte lijnen en geen rondingen. Modern meubilair. Kies je een romantische tuin, dan werk je in cirkels, kies je veel planten met kleine maar veel bloemetjes, romantisch meubilair en veel tierelantijntjes. Je paden zijn niet recht en je houdt de boel bewust wat rommelig. Bon, je snapt het idee.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:20 schreef MrNiles het volgende:
Ben volopin de tuin bezig met leeghalen en opruimen. Na een grote verbouwing is nu de tuin aan de beurt.
Ik zal hier wel eens wat voor en na fotos plaatsen.
We willen dit seizoen nog het eerste vak gaan vullen maar we komen er niet uit, misschien hebben jullie goede ideeen.
Afmeting is 3mtr x 4m80
1 lange zijde grenst aan terras
Andere lange en 1korte zijde aan pad
Laatste korte zijde grenst aan bamboe border
We zijn op zoek naar wat aparte exotische planten die tegen de hollandse winter kunnen.
Er staat al een grote trachycarpus en 2kleintjes en een kleine yucca rostrata.
We willen oa iets gaan doen met grassen, oa japans bloedgras...maar welke verdeling etc is nog een raadsel.
Hoe dit te beginnen?
Datbeschermen lees ik vaak.. Maar hoe bescherm ik nou een plant?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:53 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik heb een Toscaanse Jasmijn tegen een muur op het Zuiden en die groeit als een dolle, geeft mooie witte bloempjes en ruikt heerlijk. Geheel winterhard zijn ze niet, maar als je de voet van de plant beschermt bij strenge vorst is er een grote kans dat ie het overleeft (sowieso is alleen het eerste jaar het risico groot).
En ik bedoel maar...quote:
Yup, you didquote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:15 schreef Bluezz het volgende:
Heb ik gedaan toch
Wat jammer van de hibiscus... hier staat ie (op stam) vol in blad en knoppen
Jawel, maar indirect. Door de vele regen raken de wortels wat beschimmeld. Dan kunnen de grote struiken/bomen niet meer genoeg drinken.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:49 schreef Nirak het volgende:
Het is maar vreemd weer, de planten snappen er niets meer van.. Hier liggen al verkleurde bladeren op de grond, en van de droogte kan het niet zijn...
Dit jaar trouwens schrikbarend weinig vlinders in de tuin...
De Hibiscus hier bloeit al een tijd.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:40 schreef Adelante het volgende:
De hibiscus hier staat volop in knop en bloem, maar is al zijn blad kwijt
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:13 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ie het leuk vind
Ga je verhuizen, bluezzz, uit Bloemendaal?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:12 schreef Bluezz het volgende:
Hij laat zijn blaadjes heul erg hangen
Terwijl ik er echt heul veul water in had gegoten, lekkere stinkkoeiemestkorrels in had gedaan... nou ja we wachten het maar af.. verhuizen = stress, ook bij planten![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |