Hier ga ik niet in mee, Gezien Aldi 3 jaar garantie geeft en de prijs 1/3 van een ander is is de keus niet zo moeilijk. Zet het apparaat in de kamer en laat hem een dagje lopen, bevalt het niet dan maak je hem schoon en doe je hem in de doos retour.quote:Op maandag 9 juli 2012 18:18 schreef AnkeV het volgende:
Mijn advies: of je koopt NIETS of je koopt kwaliteit. Aldi stofzuigers zijn verschillend van Medion kwaliteit, die best goed is. (Idem met de etenswaren echter). Clonen kopen is rommel kopen.
Dat is met mijn Roomba 770 in elk geval geen probleem. Hij rijdt elke dag door de hele verdieping en neemt dan alles mee waar 'ie bij kan. Soms zet ik 'em boven neer, alle deuren open en dan zuigt 'ie ook alle kamers.quote:Op woensdag 11 juli 2012 09:59 schreef Razer het volgende:
[..]
Kan de 581 eigenlijk goed overweg met meerdere kamers? Ik heb een appartement van ongeveer 100m2, met een keuken, woonkamer en 2 slaapkamers. Het liefste laat ik gewoon deuren open staan en dat ik thuis kom en overal netjes gezogen is. De Neato kan dit namelijk wel.
Heb je voor mij een link?quote:Op maandag 9 juli 2012 18:18 schreef AnkeV het volgende:
Crowone, op robotreviews staat een vergelijking tussen de effectiviteit van de "zijborstel" van de kobold.
Hier gaat een hele verdieping zonder problemen, drie kamers.quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:44 schreef AnkeV het volgende:
Nee, een roomba kan dit niet. Die werkt tijdsgebaseerd en met kastjes in de deuren. Het toestel heeft geen connotatie of idee van oppervlakte. Daarom argumenteer ik dan: als je een roomba koop, pak dan een 500 reeks of kies voor een alternatief (en spaar dus).
quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:56 schreef Guppyfriend het volgende:
Connotatie? Je weet dat dat de gevoelswaarde van een woord is?
Een Roomba heeft zeker wel een idee van oppervlakte. Als 'ie in een klein hokjes staat, is 'ie veel sneller klaar dan wanneer je 'em in een grote woonkamer laat draaien.quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:44 schreef AnkeV het volgende:
Nee, een roomba kan dit niet. Die werkt tijdsgebaseerd en met kastjes in de deuren. Het toestel heeft geen connotatie of idee van oppervlakte.
Dirt detectquote:Op woensdag 11 juli 2012 20:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een Roomba heeft zeker wel een idee van oppervlakte. Als 'ie in een klein hokjes staat, is 'ie veel sneller klaar dan wanneer je 'em in een grote woonkamer laat draaien.
waarom moet ik hem onder mn bed zetten?quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:24 schreef AnkeV het volgende:
Scorpie, kijk gewoon even naar jouw batterij vermogen en vergelijk deze met de rest. Je mag dan zelf bepalen hoeveel zuigkracht de machine meer of minder kan hebben.
De Navii SR8845, de grijze, heb ik eveneens getest. 2 grote problemen met dat model:
a) zet hem eens onder een 2-persoonsbed
b) het onderhoud is best hoog gezien de beperkte zuigkracht.
Niettemin vind ik dit een beter alternatief dan een roomba 520 of 530.
Dat heb ik ook steeds weer als ik dat bakje leeggooi!! Ook al hebben we hem al 2,5 jaarquote:Op woensdag 11 juli 2012 20:02 schreef voodoolady het volgende:
[..]
Sinds een paar maanden hebben wij een neato en daar zijn we erg tevreden over. Hadden we veel eerder moeten doen.
Hier ook en dat voor die 99 euriquote:Op donderdag 12 juli 2012 15:28 schreef Macka66 het volgende:
Mijn Heinz de Klarstein tuft ook nog steeds vrolijk rond........................
Het bakje leeggooien blijft leukquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:37 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dat heb ik ook steeds weer als ik dat bakje leeggooi!! Ook al hebben we hem al 2,5 jaar
Ze staat zelfs bij de Mediamarkt zag ikquote:Op vrijdag 20 juli 2012 09:31 schreef voodoolady het volgende:
[..]
Het bakje leeggooien blijft leuk
Ik zag dat een winkel in arnhem nu ook roomba's verkoopt, misschien handig voor accessoires (steenstraat).
Zekers niet, gezien de reacties van mensen die voor het eerst bij ons komenquote:
Mensen die achterlopen heb je natuurlijk altijdquote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:54 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Zekers niet, gezien de reacties van mensen die voor het eerst bij ons komen
had hem gezien op ebay.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:04 schreef AnkeV het volgende:
de nieuwe homerun? de oude was letterlijk niks waard (heb hem gehad).
de nieuwe LG hombot lijkt me interessant om eens te bekijken. Is evenwel niet officieel te koop want anders wist ik het al.
Ik heb haar tot aan m'n broeksriem, en de Roomba snort al 2,5 jaar tevreden rond. Daarnaast moet ie ook heel wat konijnenhaar verwerken (denk heel fijn pluishaar). Uiteraard moet ik wel vaak de borstels schoonmaken, maar goed, dat is nog altijd minder werk dan zelf stofzuigenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:01 schreef flappy het volgende:
De Klarstein is bij mij binnen 2 maanden kapotgedraaid door lange haren. Alle draaiende delen waren vastgelopen door haren van zo'n 30 centimeter. De rollen en tandwielen draaide grote proppen aan de zijkanten. Nou was dit een hele goedkope (vergeleken met andere, namelijk : ¤ 130,-), maar ik ben bang dat de dure apparaten hier ook niet tegen kunnen.
Iemand ervaring?
Maak je hem af en toe wel schoon dan?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:01 schreef flappy het volgende:
De Klarstein is bij mij binnen 2 maanden kapotgedraaid door lange haren. Alle draaiende delen waren vastgelopen door haren van zo'n 30 centimeter. De rollen en tandwielen draaide grote proppen aan de zijkanten. Nou was dit een hele goedkope (vergeleken met andere, namelijk : ¤ 130,-), maar ik ben bang dat de dure apparaten hier ook niet tegen kunnen.
Iemand ervaring?
Zeker wel. Maar naast de borstels zaten ingedraaide haren waardoor de borstels vast liepen en het rechter wiel niet meer werkte. Deed alleen nog maar rondjes.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:09 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Maak je hem af en toe wel schoon dan?
Bij Roomba kun je alle borstels en wieltjes (muv de grote wielen, die zijn wat ingewikkelder maar daar heb ik in 2 jaar geen haar in zien komen) losmaken en de plukken ingedraaid haar zo makkelijk verwijderen. Ideaal.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:13 schreef flappy het volgende:
[..]
Zeker wel. Maar naast de borstels zaten ingedraaide haren waardoor de borstels vast liepen en het rechter wiel niet meer werkte. Deed alleen nog maar rondjes.
Die grote kunnen niet open. Maar ik pluk er wel eens wat uit, gaat al twee jaar goedquote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:19 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Bij Roomba kun je alle borstels en wieltjes (muv de grote wielen, die zijn wat ingewikkelder maar daar heb ik in 2 jaar geen haar in zien komen) losmaken en de plukken ingedraaid haar zo makkelijk verwijderen. Ideaal.
Dat is met een appartement minder. Mijn appartement trekt flink stof aan, als ik al eens 2x per week minder hoef te stofzuigen ben ik al blijquote:Op maandag 23 juli 2012 19:52 schreef Tijn het volgende:
Dat 'ie de trap niet doet vind ik het vervelendst. Maar verder is het echt perfect, vooral voor de dagelijkse kruimels.
Als ze er ook nog eentje uitvinden die ook nog zelf op de bank klimt (dat kan de hond immers ook) dan ben ik ook gelukkigquote:Op maandag 23 juli 2012 19:52 schreef Tijn het volgende:
Dat 'ie de trap niet doet vind ik het vervelendst. Maar verder is het echt perfect, vooral voor de dagelijkse kruimels.
Dat is toch gewoon de Europese naam voor de XV-21 toch?quote:Op maandag 23 juli 2012 21:50 schreef AnkeV het volgende:
Ik heb de upgradekit op mijn Neato XV-15 apparaten gezet en deze is super. De XV-25 gaat het dus nog beter doen, schat ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |