Reactie:quote:Twee jochies in een open dakraam in mijn wijk hebben mij vandaag ''het dikste wezen ter wereld'' genoemd, herhaaldelijk inclusief ''hee mevrouw dikste lelijkste wezen in dat blauwe t-shirt'' dus het ging echt over mij. Nou wil ik best toegeven dat ik dik ben, maar ik vond niet dat ik dit hoefde te accepteren.
Dus heb ik aangebeld en aan de moeder doorgegeven dat de heren voorbijgangers aan het uitschelden waren, en toen mochten ze hun excuses aan me aanbieden en nu hebben ze straf. Ik ben blij dat ik geen kind ben in de klas van die ettertjes..
En mijn laatste post in het topic:quote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:14 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Netjes van die moeder en rot voor jou.
quote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:22 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja ach, toen ik aangebeld had piepten ze wel anders![]()
En ik weet ook wel dat ik het dikste wezen ter wereld bepaald niet ben, die bezorgt echt geen post
Bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:29 schreef Selestha het volgende:
[..]
Wat moet het dan worden, dikste postbezorger ter wereld?
Ja.. en van de lijst in de OP werkt waarschijnlijk de helft er al niet meer..quote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:31 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld![]()
Of ''waar we weer nieuwe werknemers leren kennen''. Want volgens mij zijn er aardig wat nieuwe mensen hier in dit topic.
ook dat nog eens.quote:
Ik heb nu net mijn in maart bestelde jas gekregenquote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ook dat nog eens.
En nieuwe kleding kan er ook al niet van af. Heb begin mei een bestelling gedaan en die staat nog steeds open
Ok dat is ook weer zo.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:33 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ja.. en van de lijst in de OP werkt waarschijnlijk de helft er al niet meer..
quote:NOS programma-informatie
‹ Terug naar het overzicht
Nederlandse Veteranendag 2012 live bij de NOS
19 juni 2012 - Den Haag staat zaterdag 30 juni voor de achtste keer in het teken van de Nederlandse Veteranendag. De NOS doet ook dit jaar live verslag van het evenement (Nederland 1, 12.45-14.30 uur). De rechtstreekse uitzending geeft een impressie van het dagprogramma met de jaarlijks terugkerende plechtigheid in de Ridderzaal, de ‘fly-past’ boven de Hofvijver en de manifestatie op het Malieveld. Als speciale gast ontvangt presentator Astrid Kersseboom militair-historicus Christ Klep. Aan het begin van de avond (19.00-19.25 uur, Nederland 2) volgt bovendien nog een samenvatting van de gebeurtenissen in Den Haag.
Ridderzaal
Dit jaar houdt, behalve demissionair minister-president Mark Rutte, Hare Koninklijke Hoogheid prinses Margriet een toespraak in de Ridderzaal.
Defilé
Het hoogtepunt van de Nederlandse Veteranendag is het jaarlijks terugkerende defilé door het centrum van Den Haag. Bijna vierduizend militairen en oud-militairen marcheren in honderd detachementen door de stad, gevolgd door historische legervoertuigen. Prins Willem-Alexander neemt het defilé af. Astrid Kersseboom en militair-historicus Christ Klep zorgen voor commentaar bij de beelden. Speciale aandacht is er dit jaar voor de afgesloten missie in Afghanistan en toekomstige missies van de Nederlandse krijgsmachtsonderdelen.
Veteranen top 50
De NOS maakt verder een reportage over de ‘Veteranen top 50’, waarvoor aan veteranen uit alle leeftijdsgroepen is gevraagd naar welke muziek zij luisterden tijdens hun missie(s).
NOS Veteranendag 2012
Zaterdag 30 juni
12.45-14.35 uur, Nederland 1
19.00-19.25 uur, Nederland 2
quote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:29 schreef Selestha het volgende:
[..]
Wat moet het dan worden, dikste postbezorger ter wereld?
Inderdaad, de eerste beste die dat tegen mij zou zeggen, zal het weten ook.quote:
hier in de wijde omtrek geen c1000 (bezorg in een wijk vlakbij een winkelcentrum, de c1000 zit in een dorp 5 km verder) maar toch iedere zaterdag die rottige folder, soms zelfs 2 stuks van c1000. Iedereen gooit m volgens mij meteen weg. Maargoed!quote:Op vrijdag 29 juni 2012 15:54 schreef Deezertje het volgende:
Ohja en waarom de C1000 er sowieso bijzit op zaterdag snap ik nog steeds niet.
Wat een flut 'extra' aanbiedingen zijn dat zeg.
Lijkt me weggegooid geld... maar goed de klant (C1000) betaald
Vorige week was het vrij rustig.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 15:50 schreef Deezertje het volgende:
Wordt 't morgen een beetje druk?
Vorige week was ik vrij en toen was het dus super rustig hoorde ik... (en de weken daarvoor toen ik geen vrij had, was het natuurlijk super druk...)
Is de AH tegenwoordig vast naar de zaterdag?
Hij zat hier al weer enkele jaren bij het VSP folderpakket, maar sinds kort weer elke zaterdag als HAH erbij. Ik dacht dat het tijdelijk was voor het EK ofzo, zoals het AH wel vaker de folder laat bezorgen met Pasen ofzo, maar nu lijkt 't erop dat ie er elke zaterdag bijzit, naast de C1000.
Jep probeer het na 8 uur, want zie het pakket dus wel staan in mijnpakket.nlquote:Op vrijdag 29 juni 2012 17:32 schreef Nezhi het volgende:
Wordt toch na 20:00 geüpdate? En volgens mij lag track&trace er sowieso een tijdje uit
Veel plezier op de veteranendag meneer Rommel!quote:Op vrijdag 29 juni 2012 15:32 schreef ErwinRommel het volgende:
Weekend
Morgen naar Den Haag voor Veteranen Dag. Dan loop ik mee met mijn Garde Regiment Grenadiers en Jagers Luchtmobiel/Air-Assault 11de Infanterie Bataljon waar ik vroegah in diende.
Ik moet als veteraan toch wel promoten dat veel mensen gaan kijken
Dus bij deze
[..]
Officieel is officieel, maar op het Malieveld daarna is alles lekker informeelquote:Op vrijdag 29 juni 2012 19:24 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Veel plezier op de veteranendag meneer Rommel!Ziet er officieel en plechtig uit allemaal!
Prins van Oranje die zich klemzuipt? Wordt vast lollig!quote:Op vrijdag 29 juni 2012 20:13 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Officieel is officieel, maar op het Malieveld daarna is alles lekker informeel
Prins van Oranje die zichzelf ook klemzuipt en verhalen wil horen van veteranen
Vorig jaar was hij er ook weer bij, en dronk menig militair het bier uit z'n schenenquote:Op vrijdag 29 juni 2012 21:21 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Prins van Oranje die zich klemzuipt? Wordt vast lollig!
ja de opmerking bent u van de post heb ik ook weleens gehoord,quote:Op zaterdag 30 juni 2012 14:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ergeren jullie je ook wel eens dood aan domme vragen van klanten? Een overzichtje van de afgelopen weken:
1) "Heeft u ook post voor nummer 91?" (En dat terwijl je net 1 seconde geleden gestopt bent bij een bussenfront dat loopt van 1 tot 199). Wat denken ze nou? Dat ik uit mijn hoofd weet voor welke nummers ik allemaal post heb, of verwachten ze dat ik ter plekke mijn tas ga omkeren voor hun?
2) Nog net iets dommer dan nr 1 is "Heeft u ook post voor mij?" Als ze nou in de deuropening voor hun huis zouden staan kan ik de vraag nog begrijpen, maar als ze bij het bussenfront van een flat staan is het echt oerstom.
3) "Bent u de postbode?" Sta je daar met een met post afgeladen fiets, met je PostNL jas aan. Nee, ik ben de schoorsteenveger, nou goed!
4) "Heeft u ook echte post bij u?" Nee, dit is allemaal namaak. Ik heb gewoon een stapeltje lege enveloppen gekocht bij V&D en die loop ik nu te bezorgen.
5) "Ik heb een brief gestuurd naar mijn oom in Canada, en die is nog niet aangekomen. Weet u waar die gebleven zou kunnen zijn?" Verrek, toch niet toevallig ome Gerrit, hè? Die vond ik toevallig vanmorgen onderin een lege postzak.
5) Ja die foldertjes hoef ik niet hoor, hou die maar. ''Als u geen folders meer wilt kunt u een ja/nee of nee/nee sticker halen bij het stadhuis mevrouw''. ''nee, teveel moeite, en dat onthou jij toch wel??''quote:Op zaterdag 30 juni 2012 14:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ergeren jullie je ook wel eens dood aan domme vragen van klanten? Een overzichtje van de afgelopen weken:
1) "Heeft u ook post voor nummer 91?" (En dat terwijl je net 1 seconde geleden gestopt bent bij een bussenfront dat loopt van 1 tot 199). Wat denken ze nou? Dat ik uit mijn hoofd weet voor welke nummers ik allemaal post heb, of verwachten ze dat ik ter plekke mijn tas ga omkeren voor hun?
2) Nog net iets dommer dan nr 1 is "Heeft u ook post voor mij?" Als ze nou in de deuropening voor hun huis zouden staan kan ik de vraag nog begrijpen, maar als ze bij het bussenfront van een flat staan is het echt oerstom.
3) "Bent u de postbode?" Sta je daar met een met post afgeladen fiets, met je PostNL jas aan. Nee, ik ben de schoorsteenveger, nou goed!
4) "Heeft u ook echte post bij u?" Nee, dit is allemaal namaak. Ik heb gewoon een stapeltje lege enveloppen gekocht bij V&D en die loop ik nu te bezorgen.
5) "Ik heb een brief gestuurd naar mijn oom in Canada, en die is nog niet aangekomen. Weet u waar die gebleven zou kunnen zijn?" Verrek, toch niet toevallig ome Gerrit, hè? Die vond ik toevallig vanmorgen onderin een lege postzak.
Ik kwam dat jochie vandaag weer tegen en hij deed héél erg zijn best om niet op te vallen achter een struik, dus hij heeft zijn lesje wel geleerd denk ikquote:Op zaterdag 30 juni 2012 15:36 schreef ophaling10 het volgende:
@Selestha
De hedendaagse jeugd heeft niet al te veel respect meer voor de ouderen.
Als straf moeten ze maar een paar maanden nageoroutewijk meelopen,dan
kunnen ze beleven dat het allemaal geen rozegeur en maneschijn voor ons is.
Ja die laatste twee krijg ik ook vaak! Of de vraag ''is het goed nieuws of slecht nieuws? Neem het maar weer mee als het slecht is, haha'' of ''die blauwe enveloppen horen in Den Haag hoor haha!''quote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:22 schreef Herfstblad het volgende:
Hier viel het ook mee.
Ik krijg wel vaak de vraag in straat 1 of ik post voor straat 2 heb, voor nummer 56. Ja, geen idee als ik in straat 1 loop
En ik krijg wel vaak de opmerking dat ik de rekeningen mee mag nemen, net als blauwe enveloppen. Of dat ik ze er bij de buren in mag doen.
quote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:24 schreef Peterselieman het volgende:
moet je gewoon dreigen mee te nemen en als ze toestemmen dan moet je afstickeren met geweigerd. Zal ze leren
Gewoon bezorgen. Geen sticker = folders. Heb geen zin in gedoe. Want diezelfde mensen zeggen dan bij een huis aan huis controle wel doodleuk "nee, geen folders gehad" zonder erbij te vermelden dat ze zelf gezegd hebben dat ze geen folders meer willen. En ik kan dan natuurlijk niet aantonen dat ze dat wel gezegd hebben.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:49 schreef Selestha het volgende:
[..]
5) Ja die foldertjes hoef ik niet hoor, hou die maar. ''Als u geen folders meer wilt kunt u een ja/nee of nee/nee sticker halen bij het stadhuis mevrouw''. ''nee, teveel moeite, en dat onthou jij toch wel??''![]()
Alsof ik van alle adressen in mijn wijk uit mijn hoofd weet dat ze géén HaH willen als ze geen sticker hebben. Hoe gaan jullie daarmee om trouwens? Toch bezorgen of aan de TC voorleggen?
[..]
Nee doe ik niet aan, die mensen krijgen gewoon een folder van mij en ik neem folders ook niet terug.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:49 schreef Selestha het volgende:
[..]
5) Ja die foldertjes hoef ik niet hoor, hou die maar. ''Als u geen folders meer wilt kunt u een ja/nee of nee/nee sticker halen bij het stadhuis mevrouw''. ''nee, teveel moeite, en dat onthou jij toch wel??''![]()
Alsof ik van alle adressen in mijn wijk uit mijn hoofd weet dat ze géén HaH willen als ze geen sticker hebben. Hoe gaan jullie daarmee om trouwens? Toch bezorgen of aan de TC voorleggen?
De bakken hier voor die 'pakjes' zijn te klein om de pakjes in te doen en passen vaak niet eens in de tas als je ze plat legt waardoor het onmogelijk is om die tas dicht te krijgen. Tenzij je dus echt die kleine doosjes bedoeld...quote:Op zondag 1 juli 2012 11:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb trouwens de laatste tijd bij mijn bestelling steeds vaker heel veel pakjes die dus geen pakjes zijn. Die zouden gewoon geschikt kunnen worden tussen de bundels waar het hoort.
Ze zijn gewoon dun en hebben de afmeting van een envelop.
Ik vind het dus heel irritant, want ik zit gewoon het werk van de luie voorbereider te doen.
Het kost mij denk ik in totaal wel een kwartier extra, omdat je toch continu moet opletten of je geen 'pakje' vergeet en het totaal overnieuw moet schikken.
Dan heb ik het niet over 5 pakjes, maar echt over 15 pakketjes, steeds en het worden er per week meer.
Nee het zijn echt kleine envelopjes met een ietsjes dikkere inhoud dan een normale envelop.quote:Op zondag 1 juli 2012 11:05 schreef Nezhi het volgende:
[..]
De bakken hier voor die 'pakjes' zijn te klein om de pakjes in te doen en passen vaak niet eens in de tas als je ze plat legt waardoor het onmogelijk is om die tas dicht te krijgen. Tenzij je dus echt die kleine doosjes bedoeld...
Dus we moeten zoeken naar een man met grote snor?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 15:32 schreef ErwinRommel het volgende:
Weekend
Morgen naar Den Haag voor Veteranen Dag. Dan loop ik mee met mijn Garde Regiment Grenadiers en Jagers Luchtmobiel/Air-Assault 11de Infanterie Bataljon waar ik vroegah in diende.
Ik moet als veteraan toch wel promoten dat veel mensen gaan kijken
Dus bij deze
[..]
mja, het kan wel schelen dat je de mensen kent of niet. Dan kan er al veel minder gezeik komen over het wel of niet krijgen van een folderquote:Op zondag 1 juli 2012 10:51 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Gewoon bezorgen. Geen sticker = folders. Heb geen zin in gedoe. Want diezelfde mensen zeggen dan bij een huis aan huis controle wel doodleuk "nee, geen folders gehad" zonder erbij te vermelden dat ze zelf gezegd hebben dat ze geen folders meer willen. En ik kan dan natuurlijk niet aantonen dat ze dat wel gezegd hebben.
Tja, met alle respect, maar we kunnen geen rekening gaan houden met de wensen van individuele postbezorgers. De een wil pakjes (of dikke enveloppen) tussen de post, de ander wil ze los bovenop, weer de ander wil ze bovenop de bundel onder het elastiek, een derde wil dat we voor de pakjes een aparte tas maken. Daar kunnen we niet aan beginnen. Want dan ben jij straks met vakantie, en dan klaagt jouw vervanger dat de bundels zo lastig vast te houden waren omdat die Try Now pakjes van Lipton er steeds tussenuit floepten.quote:Op zondag 1 juli 2012 11:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb trouwens de laatste tijd bij mijn bestelling steeds vaker heel veel pakjes die dus geen pakjes zijn. Die zouden gewoon geschikt kunnen worden tussen de bundels waar het hoort.
Ze zijn gewoon dun en hebben de afmeting van een envelop.
Ik vind het dus heel irritant, want ik zit gewoon het werk van de luie voorbereider te doen.
Het kost mij denk ik in totaal wel een kwartier extra, omdat je toch continu moet opletten of je geen 'pakje' vergeet en het totaal overnieuw moet schikken.
Dan heb ik het niet over 5 pakjes, maar echt over 15 pakketjes, steeds en het worden er per week meer.
Ik let er al niet eens meer op, bij dat hah. Ik gooi overal een setje naar binnen, en of er in dat setje dan wat dubbel zit interesseert me niet. En die briefjes haal ik er niet tussenuit, die gooi ik gewoon met het hah naar binnen.quote:Op zondag 1 juli 2012 12:58 schreef Deezertje het volgende:
Wat zit er eigenlijk in die Vriendenloterij doosjes?
Gisteren daardoor een paar keer moeten terugfietsen naar depot omdat bundels 'dik' worden (zeker met paar doosjes per straat).
Oh, en hier ben ik weer met mijn wekelijkse VSP geklaag: de HAH was deze keer weer dramatisch (machinaal) gezet. Veel AH folders achterelkaar en de C1000 folder had geen lijm of nietje, dus die viel elke keer uit elkaar (en die is al maar een 8 pagina's ofzo....) Super irritant bij elke bundel HAH die bracelets + briefjes.
Oh en dan heb ik het nog niet eens gehad over de nieuwe manier van verkeerde post labelen: afstickeren en werpen in een oranje brievenbus. Prima manier, dat wel. Maar de extra tijd die het ons kost krijgen we er weer niet bij....Welk tijdrovend geintje zullen ze straks weer bedenken?
tie-wrapsquote:Op zondag 1 juli 2012 14:22 schreef takkfyrir het volgende:
Ik doe voor ik begin met lopen altijd elastieken om de HAH-bundels, anders zit de hele tas vol met die (meestal) witte ´touwtjes´ (waarvan ik de naam even kwijt ben), en dat vind ik irritant.
Nee, daar gaat het niet om, dit is gewoon luiheid.quote:Op zondag 1 juli 2012 13:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Tja, met alle respect, maar we kunnen geen rekening gaan houden met de wensen van individuele postbezorgers. De een wil pakjes (of dikke enveloppen) tussen de post, de ander wil ze los bovenop, weer de ander wil ze bovenop de bundel onder het elastiek, een derde wil dat we voor de pakjes een aparte tas maken. Daar kunnen we niet aan beginnen. Want dan ben jij straks met vakantie, en dan klaagt jouw vervanger dat de bundels zo lastig vast te houden waren omdat die Try Now pakjes van Lipton er steeds tussenuit floepten.
Interne nummers krijg je niet als je nog niet aangenomen bentquote:Op zondag 1 juli 2012 18:24 schreef sushine het volgende:
@PGL
Ik zou de mensen van het callcenter bellen. Zij kunnen meteen kijken in de agenda.
Als je naar de locale postNL belt moet je eerst maar eens de juiste mensen aan de lijn krijgen en waarschijnlijk moet het ook gewoon via het callcenter, dat is er niet voor niets
Gebeurt hier ook veel, ook met gewone stukken. Zit er een hele stapel in de mapquote:Op zondag 1 juli 2012 16:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nee, daar gaat het niet om, dit is gewoon luiheid.
Ik mag meer dan 15 poststukken gaan sorteren die gewoon tussen de bundels passen.
Zo zet ik zelf ook geen wijken.![]()
Een andere postbezorger vond het ook vreemd dat die poststukken gewoon los in de tas zaten.
En als dit de normale werkwijze is ga ik het ook gewoon zo los in een tas donderen.
Nogmaals het zijn gewoon platte envelopjes, die iets dikker zijn dan de normale brieven, dus ik vind het eigenlijk geen reden om ze apart te houden.
Dat ze doosjes apart houden vind ik wel begrijpelijk.
Wat je in het rode mapje aantreft heet reject. Wat er dan gebeurt is dat de voorbereider al (bijna) klaar is met jouw wijk, en dat er dan nog wat post uit de handsortering komt, die in 1e instantie fout gesorteerd was of niet door de HSM verwerkt kon worden, dus handmatig moest worden gesorteerd. Ze geven het dan mee in het mapje zodat het alsnog bezorgd kan worden, en niet nog een dag vertraagt.quote:Op zondag 1 juli 2012 18:40 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Gebeurt hier ook veel, ook met gewone stukken. Zit er een hele stapel in de map![]()
Ik vergeet ze dan vaak, maar er is ons laatst gezegd dat we ze wel echt moeten bezorgen. Ze zeiden dat er soms zendertjes oid in de post zitten waar mee ze controleren hoe snel iets bezorgd wordt, en dat kan dan ook los in de map zitten.
Dat lijkt me nou echt een broodje aap verhaal, ze hebben het nog niet door als iemand maandenlang niet bezorgd! Als je tenminste leest hoe vaak er iemand wordt ontslagen wegens het achterhouden van post..quote:Op zondag 1 juli 2012 18:40 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Gebeurt hier ook veel, ook met gewone stukken. Zit er een hele stapel in de map![]()
Ik vergeet ze dan vaak, maar er is ons laatst gezegd dat we ze wel echt moeten bezorgen. Ze zeiden dat er soms zendertjes oid in de post zitten waar mee ze controleren hoe snel iets bezorgd wordt, en dat kan dan ook los in de map zitten. Vraag me af of dat een smoesje was om ons aan te sporen. Maar hier wordt dus ook steeds meer los in de map gegooid idd. Ook normale brieven, tijdschriften et cetera...vaak ook dezelfde soort stukken. Allemaal Kampioenen, allemaal kaarten voor 1 adres, allemaal V&D kaartjes.. wel erg irritant.
Voor fout gezette stukken moeten we nu ook echt terug, dat werd nogal vaak in de brievenbus gegooid. Dan bedoel ik stukken die dus in bijv de eerste straat van een wijk horen, maar bij de allerlaatste straat zitten, niet van andere wijken of zo, dat hoeft niet. Kost wel veel tijd, om steeds op plekken dubbel langs te gaan.
Ook leuk, hier zijn een hoop nieuwe voorbereiders aangenomen en nu zitten er dus iedere keer veel fouten in, ook echt hele straten op de verkeerde plek en zo. We mogen de extra tijd uiteraard wel noteren, maar is wel vervelend
Ah ja! Tnxquote:Op zondag 1 juli 2012 19:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat je in het rode mapje aantreft heet reject. Wat er dan gebeurt is dat de voorbereider al (bijna) klaar is met jouw wijk, en dat er dan nog wat post uit de handsortering komt, die in 1e instantie fout gesorteerd was of niet door de HSM verwerkt kon worden, dus handmatig moest worden gesorteerd. Ze geven het dan mee in het mapje zodat het alsnog bezorgd kan worden, en niet nog een dag vertraagt.
quote:Al sinds eind jaren tachtig lang voor de invoering
van de wettelijke kwaliteitsnorm laat TNT
Post onafhankelijk onderzoek uitvoeren naar de
overkomstduur van de losse post. Onder regie van
Intomart GfK versturen anonieme panelleden
dagelijks overal in Nederland proefbrieven. De
niet als zodanig herkenbare brieven zijn voorzien
van een unieke code. Een deel is bovendien uitge-
rust met een zender (transponder). Het ontvangende
panellid meldt de code en op welke datum
de brief is aangekomen terug aan Intomart. Zo
kan worden bepaald welk percentage van de
brieven op tijd bezorgd is.
Ik zie zes nummers op de site staan. Zou ik het hoofdkantoor moeten hebben, of de Customer service business of Customer service consumer?quote:Op zondag 1 juli 2012 18:24 schreef sushine het volgende:
@PGL
Ik zou de mensen van het callcenter bellen. Zij kunnen meteen kijken in de agenda.
Als je naar de locale postNL belt moet je eerst maar eens de juiste mensen aan de lijn krijgen en waarschijnlijk moet het ook gewoon via het callcenter, dat is er niet voor niets
Hmm, nou ze kunnen dus zien (af en toe) of er iets wel of niet aankomt. Maar dan weten ze dus nog steeds niet wáár het mis is gegaan.quote:Op zondag 1 juli 2012 19:08 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ah ja! Tnxhet lijkt wel steeds meer te worden? Kwam op het werkoverleg bij ons laatst nog ter sprake dat er steeds meer post in het mapje gestopt werd namelijk
Snap dan wel waarom ze het doenwel lastig om er aan te denken als het veel is en over de hele wijk verspreid zit.
@Selestha:
Vond net dit met google:
[..]
Heb je niet nog ergens het nummer van de mensen van het callcenter. Je hebt al een keer met ze gebeld tenslotte. Ik zou dat nummer gewoon even opzoekenquote:Op zondag 1 juli 2012 19:49 schreef PGL het volgende:
[..]
Ik zie zes nummers op de site staan. Zou ik het hoofdkantoor moeten hebben, of de Customer service business of Customer service consumer?
precies. Had laatst zelf bij een wijk ook in een van de laatste tassen nog even een stuk of zes blaadjes die er los bij waren gepropt. doe ze dan bovenop in de eerste tas. Dus ik ben er later nog even op de fiets bij langs geweest.quote:Op zondag 1 juli 2012 20:00 schreef Selestha het volgende:
[..]
Hmm, nou ze kunnen dus zien (af en toe) of er iets wel of niet aankomt. Maar dan weten ze dus nog steeds niet wáár het mis is gegaan.
Juist ja, dus bovenop in de laatste tas. Daar begint de bezorger immers mee. Dat doe ik ook.quote:Op zondag 1 juli 2012 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. Had laatst zelf bij een wijk ook in een van de laatste tassen nog even een stuk of zes blaadjes die er los bij waren gepropt. doe ze dan bovenop in de eerste tas. Dus ik ben er later nog even op de fiets bij langs geweest.
Als ik dat soort dingen zelf tegenkom bij het sorteren dan zorg ik er altijd voor dat het én zo weinig mogelijk is en dat de bezorger het stuk eerder tegenkomt dan de bundel waar het stuk eigenlijk in hoort.
Dat inderdaad! Toen ik in de KNJ-periode van het jaar 2000 werd ingewerkt werd mij die manier qua voorbereiden inzake pakjes/doosjes etc. aangeleerd.quote:Op zondag 1 juli 2012 20:49 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Juist ja, dus bovenop in de laatste tas. Daar begint de bezorger immers mee. Dat doe ik ook.
Nog even over die doosjes. Die Lipton dingetjes zet ik gewoon tussen de bundel waar ze horen als het er niet teveel zijn. Maar dan die Ariel-doosjes, wat zijn dat een rotdingen, veel te dik. Die doe ik bovenop de bundel onder 1 elastiek. Maar de hele tas wordt wel instabiel van 1 zo'n doosje, omdat die zo dik is! Kun je die doosjes niet beter bundelen en dan bovenop in de laatste tas doen? Of is dat ook lastig voor de bezorger en kun je ze toch beter gewoon bovenop de bundel doen, waar ie eigenlijk hoort?
Ik denk dat dat weer zoiets is wat per postbezorger verschilt. Zelf vind ik het maar irritant als al die doosjes bovenin de laatste tas zitten. Ik heb ze veel liever gewoon bovenop de bundel waar het bij hoort.quote:Op zondag 1 juli 2012 20:49 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Juist ja, dus bovenop in de laatste tas. Daar begint de bezorger immers mee. Dat doe ik ook.
Nog even over die doosjes. Die Lipton dingetjes zet ik gewoon tussen de bundel waar ze horen als het er niet teveel zijn. Maar dan die Ariel-doosjes, wat zijn dat een rotdingen, veel te dik. Die doe ik bovenop de bundel onder 1 elastiek. Maar de hele tas wordt wel instabiel van 1 zo'n doosje, omdat die zo dik is! Kun je die doosjes niet beter bundelen en dan bovenop in de laatste tas doen? Of is dat ook lastig voor de bezorger en kun je ze toch beter gewoon bovenop de bundel doen, waar ie eigenlijk hoort?
Toevallig ben ik vorige week ingewerkt!quote:Op maandag 2 juli 2012 12:19 schreef gridjuh het volgende:
Kan iemand mij vertellen, hoe ik iemand moet inwerken....heb namelijk geen idee
En leg 'm even het volgende uit:quote:Op maandag 2 juli 2012 12:26 schreef Safaris het volgende:
[..]
Toevallig ben ik vorige week ingewerkt!
Stelt helemaal niks voor joh, tassen op de fiets van je inwerker hangen.
Vervolgens loop je eerst wat straten zelf, daarna loop je er een paar samen en laat hem daarna gewoon nog wat straten lopen terwijl je een beetje meeloopt/toekijkt.
En geef zo'n boekje mee met stickers en flyers (van verkeerde geadresseerde post)
doorstuurpost.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:37 schreef KatrienDuck het volgende:
Even uit nieuwsgierigheid, wat is *21?
Oh ja, die kom ik bij het zetten wel eens tegen idd.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
doorstuurpost.
Gebeurt machinaal. dan zie je bij een naam een adres staan en dan staat rechtsonder het nieuwe adres geprint van die mensen ipv een code zoals die er normaal staat
Bekend probleem.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:57 schreef Selestha het volgende:
Ik heb net de nieuwe jas binnen.
Bovenop véél te groot en wijd (ook bij de armen) en om mijn heupen kan de buitenste versie net dicht en de ander niet![]()
Handig als je superbrede heupen hebt maar de rest niet zo breed is..Dit is al een XXL
niet best. Wist dat ie getailleerd was, maar niet zo ...quote:Op maandag 2 juli 2012 15:57 schreef Selestha het volgende:
Bovenop véél te groot en wijd (ook bij de armen) en om mijn heupen kan de buitenste versie net dicht en de ander niet![]()
Handig als je superbrede heupen hebt maar de rest niet zo breed is..Dit is al een XXL
Ik ben ook wel een uitzondering hoor, ik heb een heupomtrek van 124 cm.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet best. Wist dat ie getailleerd was, maar niet zo ...
Draag zelf bij het bezorgen ook de buitenjas als ik een jas aan moet, omdat de binnenjas gewoon te strak zit
Dat heb ik dus ook. Precies hetzelfdequote:Op maandag 2 juli 2012 15:57 schreef Selestha het volgende:
Groter gaat niet, want de bovenkant zit nu al belachelijk wijd, zo dat ik er last van heb. Ik ben een echte peer-vorm. Maar goed, de buitenste kan net dicht dus die kan ik dan wel aan als het koud is ook al ziet het er idioot uit. Al denk ik niet dat het gaat werken als ik er ook nog een tas met 3 bundel bij heb, zit eenvoudig in de weg.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:47 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. Precies hetzelfde.
Hier is 'ie terug gestuurd, al wist die man niet of er een groter model is.
Nou ja, nu ben ik wel bezig met afvallen, dus mocht er geen grotere maat zijn, dan pas ik hem hopelijk wel als het kouder is.
Ik denk dat de bovenkant bij mij ook heel wijd gaat zitten jaquote:Op maandag 2 juli 2012 16:51 schreef Selestha het volgende:
[..]
Groter gaat niet, want de bovenkant zit nu al belachelijk wijd, zo dat ik er last van heb. Ik ben een echte peer-vorm. Maar goed, de buitenste kan net dicht dus die kan ik dan wel aan als het koud is ook al ziet het er idioot uit. Al denk ik niet dat het gaat werken als ik er ook nog een tas met 3 bundel bij heb, zit eenvoudig in de weg.
Vervelend voor je als ze zo reageren, terwijl jij wel goed je werk doet! Hier op kantoor zijn ze allemaal doorgaans aardig en behulpzaam. De een meer dan de ander natuurlijk. Maar over het algemeen is het prima werken met ze. Tja, Grunnigers hè!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:45 schreef Nezhi het volgende:
Jezus wat zijn die vaste krachten hier een stel mongolen. Ik vraag een persoon welk kaartje in de tas moet (1 wijk die in 3 delen gesplitst moet worden), komen ze vervolgens met z'n drieën staan zeiken dat het niet goed gaat, blabla goedkope werknemers blabla. Vragen ze welke straten het zijn, ik zeg welke het zijn, gaan ze eerst nog kijken welke het allemaal zijn...
2 tasjes voor elk deel, elk naast elkaar gezet die bij elkaar horen, allemaal te lastig voor ze blijkbaar.
en uiteindelijk
'oh ze zijn wel goed'
En daarna zeiken dat er nog post op me tafel lig, ja want ik was niet klaar en zij willen het weer meenemen terwijl ik het vroeg omdat ik een nieuwe tas moest pakken. Zo fucking achterlijk.
Oja, cvl Amsterdam gaat in 2012 niet open.
Geef ze gewoon een klap op hun kaak en zeg dat ze hun kop verder dicht moeten houden. dat werkt vaak beter dan niks doen en het over je heen laten gaanquote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:45 schreef Nezhi het volgende:
Jezus wat zijn die vaste krachten hier een stel mongolen. Ik vraag een persoon welk kaartje in de tas moet (1 wijk die in 3 delen gesplitst moet worden), komen ze vervolgens met z'n drieën staan zeiken dat het niet goed gaat, blabla goedkope werknemers blabla. Vragen ze welke straten het zijn, ik zeg welke het zijn, gaan ze eerst nog kijken welke het allemaal zijn...
2 tasjes voor elk deel, elk naast elkaar gezet die bij elkaar horen, allemaal te lastig voor ze blijkbaar.
en uiteindelijk
'oh ze zijn wel goed'
En daarna zeiken dat er nog post op me tafel lig, ja want ik was niet klaar en zij willen het weer meenemen terwijl ik het vroeg omdat ik een nieuwe tas moest pakken. Zo fucking achterlijk.
op dinsdag steeds minder post lijkt het welquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:26 schreef KatrienDuck het volgende:
Hier kortste morgentje ooit beleefd! Nog voor de koffie (half 10) klaar en nokken!Donderdag zal wel weer hel worden!
dat is wel erg kortquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:26 schreef KatrienDuck het volgende:
Hier kortste morgentje ooit beleefd! Nog voor de koffie (half 10) klaar en nokken!Donderdag zal wel weer hel worden!
Ja idd, je kunt het nog nauwelijks een piekdag noemen. Maar volgens de TC kwam het omdat de vakanties al zijn begonnen in het zuiden. Volgende week, als regio midden ook vakantie heeft, wordt het helemaal rustig bij ons volgens de TC.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:28 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
op dinsdag steeds minder post lijkt het wel
Lolwut? Hier nog altijd de drukste dag van de week.. Ben net pas thuisquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:44 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ja idd, je kunt het nog nauwelijks een piekdag noemen. Maar volgens de TC kwam het omdat de vakanties al zijn begonnen in het zuiden. Volgende week, als regio midden ook vakantie heeft, wordt het helemaal rustig bij ons volgens de TC.
Vergeet ook niet dat die handscanner pas weer uitgelezen gaat worden zodra de pakketbezorger terug is op het centrumquote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:41 schreef VixenFromHell het volgende:
Track & Trace faalt ook weer eens
[ afbeelding ]
Bezorger is al geweest, dus ik vermoed dat het sorteercentrum gedeelte juist is
Nee hoor die pakketscanners zenden direct terug via 3g.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat die handscanner pas weer uitgelezen gaat worden zodra de pakketbezorger terug is op het centrum
Pas dan krijg je vaak de actuele status op internet te zien.
Hebben wij ook last van vanwege onze webshop. Maar het is plausibel.
Irritant zeg, die voorbereider had zeker niet in de sammi gekeken?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:24 schreef Herfstblad het volgende:
Mijn voorbereider had 1 straat compleet voorbereid.Die dacht dat ik zigzaggend over de straat ging. Van 1 naar 2 aan de overkant en dan de rest van de straat ook zo. De straat heeft gewoon een even en een oneven kant.
En een andere straat lag half door elkaar. Kon dus op straat opnieuw gaan sorteren.Heb er dus ook een stuk langer over gedaan. Was een onbekende naam (voor mij) die het had gedaan.
Post was hier niet zoveel, maar wel 4 folders waaronder eentje van een plaatselijke kledingwinkel die constant tussen de HAH uit viel.
herkenkbaarquote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:24 schreef Herfstblad het volgende:
Mijn voorbereider had 1 straat compleet voorbereid.Die dacht dat ik zigzaggend over de straat ging. Van 1 naar 2 aan de overkant en dan de rest van de straat ook zo. De straat heeft gewoon een even en een oneven kant.
En een andere straat lag half door elkaar. Kon dus op straat opnieuw gaan sorteren.Heb er dus ook een stuk langer over gedaan. Was een onbekende naam (voor mij) die het had gedaan.
Post was hier niet zoveel, maar wel 4 folders waaronder eentje van een plaatselijke kledingwinkel die constant tussen de HAH uit viel.
Ik denk hetquote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:29 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Irritant zeg, die voorbereider had zeker niet in de sammi gekeken?
Soortgelijke retards heb je bij ons op de vestiging helaas ook!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:45 schreef Nezhi het volgende:
en uiteindelijk
'oh ze zijn wel goed'
Sammi (voluit Sammi V), wat staat voor Samenvoeg Middel is het zetblok-nieuwe-stijl (met dat rode/oranje matje). Daar staat bij ons überhaupt geen informatie op. Op de oude ook niet, trouwens. Ja, soms een tarievensticker.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:29 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Irritant zeg, die voorbereider had zeker niet in de sammi gekeken?
Dat wist ik allemaal niet zeg! Dat rode matje gebruik ik trouwens nooit, alleen die schuine standers waar de post tussen moet. Gelukkig hebben wij wel voor elke wijk een rode map, ik kan daar echt niet zonder, zeker niet als ik een vreemde kast moet doen. In die rode map liggen ook altijd de attentiekaarten voor die wijk.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Sammi (voluit Sammi V), wat staat voor Samenvoeg Middel is het zetblok-nieuwe-stijl (met dat rode/oranje matje). Daar staat bij ons überhaupt geen informatie op. Op de oude ook niet, trouwens. Ja, soms een tarievensticker.
Je bedoelt waarschijnlijk de informatiedragers. Die zijn bij ons allemaal weggegooid door iets te voortvarende leidinggevenden. Dus als jij als onervaren kracht een vakje tegenkomt met de tekst 2-28* weet je nog niks, zeker als er niet voor elk adres machinepost is. (De juiste volgorde in dit geval is trouwens 2-16 + 28-18). In sommige wijken vonden ze het leuk om aan beide kanten van de straat even huisnummers te gebruiken. Weer eens wat anders.
wij zeggen gewoon rode matjequote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:11 schreef lbeew het volgende:
Wij noemden dat altijd gewoon rooie klapper.
Er meteen op los slaan lijkt me nou niet bepaald een oplossing en is zelfs nog onbeschofter dan wat die gasten doen, maar aangezien je blijkbaar je emoties niet onder controle kan houden, hier een link naar een anger managementtraining.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:26 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Geef ze gewoon een klap op hun kaak en zeg dat ze hun kop verder dicht moeten houden. dat werkt vaak beter dan niks doen en het over je heen laten gaan
Bij ons heetten die dingen informatiedragers, dat is althans de officiële naam.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:22 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Dat wist ik allemaal niet zeg! Dat rode matje gebruik ik trouwens nooit, alleen die schuine standers waar de post tussen moet. Gelukkig hebben wij wel voor elke wijk een rode map, ik kan daar echt niet zonder, zeker niet als ik een vreemde kast moet doen. In die rode map liggen ook altijd de attentiekaarten voor die wijk.
Edit: trouwens die rode mapjes, heten die dan geen sammi? Volgens mij staat dat er op.
Volgens mij was die post van ErwinRommel ironisch bedoeld, zie de knipoog smiley ervoor!quote:Op woensdag 4 juli 2012 03:08 schreef TokenW het volgende:
[..]
Er meteen op los slaan lijkt me nou niet bepaald een oplossing en is zelfs nog onbeschofter dan wat die gasten doen, maar aangezien je blijkbaar je emoties niet onder controle kan houden, hier een link naar een anger managementtraining.
www.training-driftkikker.nl/
Ik zat maar te dollenquote:Op woensdag 4 juli 2012 03:08 schreef TokenW het volgende:
[..]
Er meteen op los slaan lijkt me nou niet bepaald een oplossing en is zelfs nog onbeschofter dan wat die gasten doen, maar aangezien je blijkbaar je emoties niet onder controle kan houden, hier een link naar een anger managementtraining.
www.training-driftkikker.nl/
Daldag idd, maar gvd wel een geadreseerde mailing op ieder afgifte puntquote:Op woensdag 4 juli 2012 09:23 schreef Deezertje het volgende:
Wtf, nu al klaar met sorteren vandaag...![]()
![]()
Diepe diepe daldag vandaag!
Ik hoop wel ietsje rustiger dan vorige weekquote:Op woensdag 4 juli 2012 15:56 schreef ErwinRommel het volgende:
Mij is verteld dat het morgen toch relatief rustig is. Wel een piekdag, maar +20%
het is natuurlijk ook regio afhankelijk, maar op zo een piekdag kun je wel lekker uren schrijvenquote:Op woensdag 4 juli 2012 16:01 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik hoop wel ietsje rustiger dan vorige week
Ja, true.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
het is natuurlijk ook regio afhankelijk, maar op zo een piekdag kun je wel lekker uren schrijven
Macaronie stroganoffquote:Op woensdag 4 juli 2012 16:08 schreef ErwinRommel het volgende:
En, wat eten de PostNL medewerkers vandaag?
Wellicht dat ik daar enige inspiratie uit kan putten.
Aardappelsalade met gebakken haloumi en geroosterde paprika's erbijquote:Op woensdag 4 juli 2012 16:08 schreef ErwinRommel het volgende:
Rucolasalade met gebakken kip/champ./ui en kaas.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:08 schreef ErwinRommel het volgende:
Nietsquote:Op woensdag 4 juli 2012 16:08 schreef ErwinRommel het volgende:
ben vandaag dan ook niet aan het werk geweest hequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Nu al gegeten?quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:25 schreef Herfstblad het volgende:
Hier witte bonen in tomatensaus en 3 minihamburgers. O, en aardappels, maar die heb ik zelf niet op.
Hier niet,i.v.m postdaling moet je extra wijken voor hetzelfde lopen(alli inclusieve de hoofdtijd),in de mz stond wel weer een onderwerp over het uren gebeuren.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
het is natuurlijk ook regio afhankelijk, maar op zo een piekdag kun je wel lekker uren schrijven
quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:08 schreef ErwinRommel het volgende:
Waren die Schipholganzen nog een beetje te nassen?quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:38 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
van ons inkomen kun je alleen eten bij de voedselbank,wat die vandaag brengt is een verrassing.
Je ego is flink gegroeid zeker?quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:00 schreef ErwinRommel het volgende:
De medewerkers van het bestelkantoor zijn blij dat ik na 2 weken weer terug ben bij ze, die andere chauffeur bakte er helemaal niks van. Tassen post bij het verkeerde depot brengen, veel post dat terugkwam etc etc etc.
Ik heb die gast zelf nog opgeleid, 4 dagen zelfs, staat normaal 3 dagen voor.
Echt van alles ging mis en veel post kwam terug. Hij is vertrokken bij PostNL nu.
Maar man man man, wat waren ze blij dat ik er weer was
Ligt eraan, wat is het?quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:44 schreef gridjuh het volgende:
Wilt er iemand nog eten??? Heb volgens mij weer hoeveelheid gemaakt voor weeshuis...
En anders is de vriezer er blij mee
is het ook, mijn ego is dus weer hélemaal gestreeldquote:Op woensdag 4 juli 2012 19:17 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Is natuurlijk ook altijd leuk om zulke dingen te horen!
Pfff... wat slecht zeg!quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:23 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
is het ook, mijn ego is dus weer hélemaal gestreeld![]()
Nee, maar echt, ging helemaal mis toen ik weg was. Klachtenformulieren stroomden binnen, vandaag ook door diverse mensen aangesproken en gezegd dat ik het niet was want was vrij van dienst. Dat is wel lullig, want ze spreken mij er nu op aan, de bewoners althans. Rouwkaarten bv. die pas aankwamen NA de crematie. Dat kan en mag gewoon niet.
lekker handigquote:Op donderdag 5 juli 2012 14:26 schreef Nezhi het volgende:
Ik moest voorbereiden zonder een enkele gele kaart ertussen.
Was toch om 10:00 al klaar6 bakjes in totaal.
Ik dacht laat ik nog even wachten, maar heb nog steeds niks gehoord. Tijd om eens te bellen dus, maar het nummer dat ik op mijn telefoon in de geschiedenis heb staan is een 'Privé', dus ik kom er niet achter welke dat is...quote:Op zondag 1 juli 2012 20:06 schreef sushine het volgende:
[..]
Heb je niet nog ergens het nummer van de mensen van het callcenter. Je hebt al een keer met ze gebeld tenslotte. Ik zou dat nummer gewoon even opzoeken
Ik zag op de website bij contact dit nummer staan: 058-233 33 31quote:Op donderdag 5 juli 2012 15:50 schreef PGL het volgende:
[..]
Ik dacht laat ik nog even wachten, maar heb nog steeds niks gehoord. Tijd om eens te bellen dus, maar het nummer dat ik op mijn telefoon in de geschiedenis heb staan is een 'Privé', dus ik kom er niet achter welke dat is...
Welke raad je me aan om te bellen?
Jep dat was een goede, bedankt!quote:Op donderdag 5 juli 2012 16:01 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ik zag op de website bij contact dit nummer staan: 058-233 33 31
Die zou ik eens proberen.
Goed zeg!quote:Op donderdag 5 juli 2012 16:51 schreef Selestha het volgende:
Zo mensen, vandaag is een belangrijke dag: ik werk nu 7 maanden bij de Post, wat de eerste baan is waarbij ik niet binnen een halfjaar ontslagen ben! Dus felicitaties voor mezelf![]()
En ik kreeg een ijsje van een wijkbewoner
Volgens mij heeft kampioen "zomerstop" dacht ik hequote:Op donderdag 5 juli 2012 19:55 schreef Deezertje het volgende:
Zag op de planning dat vandaag een nieuwe bezorger mijn wijk had. Heb zelf geen post gehad, dus weet nou niet of het komt omdat er geen post was of omdat de wijk niet (goed) is gelopen![]()
Anyway, nog geen Kampioenen hier. Zal wel weer zaterdag komen. Altijd leuk, inclusief Makro en 2x HAH dan. Lekker sjouwen in de hitte (en de afwijkende formaat folder van AH i.c.m. rot C1000)
Merk nu eigenlijk pas dat zaterdag hier de drukste dag is, en dan heb ik altijd twee wijken inclusief HAH... (terwijl ik er op de andere dagen altijd er vanaf kom met één wijk!)
ja zowel even als oneven, dat maakte het weer volumeneusquote:Op donderdag 5 juli 2012 21:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb de Kampioen vandaag nogal vaak gezien
Ik ben helemaal niet zoveel post gewend,quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:01 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja zowel even als oneven, dat maakte het weer volumeneus
ja het aantal oranje tassen was 9 voor een wijkquote:Op donderdag 5 juli 2012 22:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet zoveel post gewend,
meestal werk ik op zaterdag en mijn vorige wijk had ik maar twee tassen incl hah en mijn andere 2,5/3
Nu had ik 4 bomvolle tassen en het ging nog maar net allemaal mee
dit was een dubbelnr jul/aug we zijn een maand verlost,quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:07 schreef Herfstblad het volgende:
Hier slechts een paar Kampioenen. Zullen er morgen dan wel bij zitten voor de ene kant.Dan heb ik een zak of 3. Maar dat is wel vrij snel weg gelopen natuurlijk.
Alweer De Kampioen trouwens? Heb het gevoel dat dat blaadje echt elke 2 weken uit komt
Dat gevoel heb ik met de Makro ookquote:Op donderdag 5 juli 2012 22:07 schreef Herfstblad het volgende:
Alweer De Kampioen trouwens? Heb het gevoel dat dat blaadje echt elke 2 weken uit komt
Met de Makro heb ik het minderquote:Op donderdag 5 juli 2012 22:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik met de Makro ook
Voor 1 adres had ik 4 kampioenen
Dat gevoel zal ik wel hebben, omdat ik lange tijd alleen op zaterdag besteldequote:Op donderdag 5 juli 2012 22:16 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Met de Makro heb ik het minder
Ik heb een adres waar ze alles van H&M in vijfvoud krijgen, dus ook die zware rotboeken die er heel af en toe bij zitten.
En bij sommige adressen ook 2 of 3 Kampioenen.
Wat voor contract, zaterdagwerker, thk, postbezorger?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:46 schreef MissSpooky het volgende:
Even een vraagje: ik werk nu al 4 jaar bij de post en heb een 3-jaarscontract gehad en een 1-jaarscontract. Mn contract gaat tot september dit jaar. Kan ik hierna nou nog een contract krijgen? Of moet ik er dan uit ofzo?
Dat hangt er van af. Hoeveel tijd zat er tussen dat 3-jaars en dat 1-jaars contract?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:46 schreef MissSpooky het volgende:
Even een vraagje: ik werk nu al 4 jaar bij de post en heb een 3-jaarscontract gehad en een 1-jaarscontract. Mn contract gaat tot september dit jaar. Kan ik hierna nou nog een contract krijgen? Of moet ik er dan uit ofzo?
Er is toch tijdelijk een regel geweest dat je onder de 27 een extra jaar tijdelijk mocht? Die is inmiddels volgens mij weer ingetrokken, maar dat zou wel kunnen verklaren waarom er toen nog een jaarcontract gegeven is.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat hangt er van af. Hoeveel tijd zat er tussen dat 3-jaars en dat 1-jaars contract?
a) Meer dan 3 maanden: In dat geval mogen ze nu nog twee x voor ten hoogste 1 jaar verlengen
b) Minder dan 3 maanden: Dat had je nu al lang in vaste dienst moeten zijn. Ga als de sodemieter claimen!
Van de Rijksoverheid:quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:52 schreef MissSpooky het volgende:
Zaterdagwerker, minder dan drie maanden ertussen.
Oh, ik dacht 2x contract en dan vast? Maar ze geven toch geen vaste contracten meer?
Maar:quote:Uw tijdelijke contract gaat over in een vast contract in de volgende situaties:
Na 3 tijdelijke arbeidscontracten die telkens direct (of binnen 3 maanden) na elkaar zijn afgesloten, is het 4e arbeidscontract automatisch een vast dienstverband.
Als u tijdens het 2e of volgende contract langer dan 36 maanden voor dezelfde werkgever werkt, krijgt u automatisch een vast contract. De periode tussen de voorgaande contracten mag maximaal 3 maanden zijn.
Als je inderdaad onder de 27 bent was bij het aangaan van het vorige contract, lijkt bovenstaande van toepassing. Maar omdat per 1 januari deze regel is afgeschaft betekent dat in jouw geval dat het nu of een vast contract wordt, of exit. Maar volgens mij worden er geen zaterdagkrachten meer voor vast aangenomen, dus ik vermoed dat ze je een postbezorgerscontract voor vast zullen aanbieden.quote:Tot 2012 mochten werkgevers jongeren tot 27 jaar oud langer laten werken op tijdelijke arbeidscontracten. Deze jongere werknemers kregen pas verplicht een vast dienstverband na 4 jaar of bij het 5e contract. Dit was een tijdelijke maatregel in verband met de economische crisis. De maatregel is per 1 januari 2012 vervallen.
Hebben ze bij ons op de vestiging ook gedaan.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:
, dus ik vermoed dat ze je een postbezorgerscontract voor vast zullen aanbieden.
pbz = minimumloon, geen fietsvergoeding etc.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:09 schreef MissSpooky het volgende:
Ik heb net mn TC gebeld en hij zei dat ik sowieso werk zou hebben en dat (als het zo is als nu) ik gewoon een vast contract zou krijgen. Ik weet niet of dat dan als zaterdagbesteller is of als postbezorger. Als het als postbezorger is, krijg je dan ook minder loon?
Nou ja, 't is tegenwoordig iets meer dan het minimumloon (maar dat hangt af van je leeftijd, het is max. EUR 9,17) en je kan wel bonnetjes van de fietsenmaker declareren bij je TC.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:44 schreef Deezertje het volgende:
[..]
pbz = minimumloon, geen fietsvergoeding etc.
Normaliter wordt er , mits jij niks hebt gedaan, gewoon de volgende dag bezorgd. Dus dan zou dat vandaag bezorgd moeten worden. Een dag overslaan zou niet zomaar gebeuren.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:33 schreef Studiotje het volgende:
Even een vraagje van een leek wachtend op een pakketje
Als ik bij "Mijn pakket" kijk op de PostNL site, staat er dat mijn pakketje maandag wordt bezorgd. Maar als ik er op klik staat er dat de pakketbezorger onderweg is, dus de pakketbezorger is 3 dagen onderweg?
Ja.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:23 schreef Berend. het volgende:
Vraagje: worden er brieven gezorgd op zaterdag?
Ja, ik heb er vandaag een heleboel bezorgdquote:
Dankje!quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, ik heb er vandaag een heleboel bezorgd
Bedrijven betalen om iets op een specifieke dag bezorgd te krijgen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:06 schreef Deezertje het volgende:
Hier nog geen een Kampioen gezien, maar die zitten er morgen bij zei TC.
Ik heb ook 4x jaarcontract gehad als zaterdagbesteller, sinds deze maand in vaste dienst als zaterdagbesteller.Ze delen ze nog wel uit dus, maar hangt af van je TC.
En ik begin steeds minder van het postbeleid te snappen.
Gisteren en vandaag was écht NIKS qua post, nog nooit zo rustig gehad! Zonde om daarvoor te lopen. En morgen belooft hier megadruk te worden met 3x HAH, Makro, 100% Kampioen en andere mailings. En als ik dan vraag: dat had toch prima ook meegegaan vandaag of gisteren: zegt TC: ja, dat kon.... maar mogen we niet doen!
Nee dus liever morgen zorgen voor een puinhoop dan het te verdelen over meerdere dagen...
Ik heb vandaag al mijn kampioenen + makro's uitgedeeldquote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:14 schreef KatrienDuck het volgende:
Best weinig post vandaag, ook nog geen Kampioenen. Die komen donderdag pas hoorde ik van een collega. Moest wel veel doen, want er waren mensen ziek. Heb dus extra wijken voorbereid en ook nog een kist passe post weggewerkt. Was om half 12 vrij.
Straks lekker Tour de France kijken, de eerste bergetappe!
bij ons ook nog wel veel ja, en er was blijbkaar een of andere makro controle, alle macro's moesten per se mee..quote:Op zaterdag 7 juli 2012 16:44 schreef Herfstblad het volgende:
Hier zaten er toch nog veel Kampioenen bij. Zeker nog wel 30.
Verder 3 zakken en 2 keer HAH. Was te doen dus
Ze moeten in principe toch altijd op zaterdag allemaal mee?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 16:45 schreef sbientje het volgende:
[..]
bij ons ook nog wel veel ja, en er was blijbkaar een of andere makro controle, alle macro's moesten per se mee..
Absurd, dat laatste!quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:23 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
is het ook, mijn ego is dus weer hélemaal gestreeld![]()
Nee, maar echt, ging helemaal mis toen ik weg was. Klachtenformulieren stroomden binnen, vandaag ook door diverse mensen aangesproken en gezegd dat ik het niet was want was vrij van dienst. Dat is wel lullig, want ze spreken mij er nu op aan, de bewoners althans. Rouwkaarten bv. die pas aankwamen NA de crematie. Dat kan en mag gewoon niet.
Jawel hoor. Maar dan doen ze alleen tweede aanbiedingen. En op zaterdag doen ze volgens mij geen verrekenzendingen, dus als het verwachte pakje toevallig een rembourszending was (of er btw bij invoer betaald moet worden) komt íe bij geen gehoor op vrijdag, pas weer op maandag langs.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:58 schreef HetBrabandertje het volgende:
En maandag rijdt de pakketdienst sowieso niet.
Bedankt!quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:52 schreef Atmosphere82 het volgende:
Selestha, nog gefeliciteerd trouwens!
Op www.mijnpostnl.nlquote:Op zondag 8 juli 2012 01:06 schreef Kabolter het volgende:
Weet iemand toevallig waar je je contract terug kan zien?
Dat zou namelijk wel heel erg fijn zijn, want ik zou echt niet meer weten waar ik zou moeten zoeken.
haha johquote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:41 schreef TokenW het volgende:
[..]
Ze moeten in principe toch altijd op zaterdag allemaal mee?
In principe niet op maandag, maar speciale post wel. Verder bezorgen we gewoon van dinsdag tot zaterdag, alleen zijn Di, Do en Za zogenaamde ''piekdagen'' waarop meer bezorgd wordt dan op wo en za. Het kan dus zijn dat jouw vader alleen op piekdagen post ontvangt ja.quote:Op maandag 9 juli 2012 11:05 schreef Blistering het volgende:
Jullie kunnen mij helpen! Mijn pa beweert dat er sinds kort enkel nog op dinsdag, donderdag & zaterdag post wordt bezorgd. Uitgezonderd rouwkaarten e.d., die komen wel gewoon op alle dagen. Is dit waar? Of wordt er gewoon van maandag t/m zaterdag nog post bezorgd?
Wat dan? Heeft die Bleker gelijk gekregen voor de afschaffing van post op maandag?quote:Op maandag 9 juli 2012 11:17 schreef Selestha het volgende:
[..]
In principe niet op maandag, maar speciale post wel. Verder bezorgen we gewoon van dinsdag tot zaterdag, alleen zijn Di, Do en Za zogenaamde ''piekdagen'' waarop meer bezorgd wordt dan op wo en za. Het kan dus zijn dat jouw vader alleen op piekdagen post ontvangt ja.
Ik dacht al, die wetswijziging is toch nog helemaal niet van kracht?quote:Op maandag 9 juli 2012 11:26 schreef Nezhi het volgende:
Bij ons wordt maandag gewoon post bezorgd hoor
Hier is het net anders:quote:Op maandag 9 juli 2012 11:47 schreef Deezertje het volgende:
Maandag: eigenlijk alleen post wat gedeponeerd is in de oranje brievenbussen + bedrijven krijgen post omdat ze meestal in het weekend dicht zijn.
Dinsdag: vaak drukke postdag + reclame van de AH, C1000 of Gamma/Karwei
Woensdag: rustige postdag, vaak alleen tv-gidsen of Voetbal Internationals
Donderdag: drukke postdag (tv-gidsen/tijdschriften), geen reclame.
Vrijdag: rustige postdag
Zaterdag: redelijke postdag (Marko, mailings van bedrijven) + reclame AH/C1000
Ik heb ook niet gezegd dat er geen post bezorgd wordt, alleen dat het alleen speciale post betreft.quote:Op maandag 9 juli 2012 11:26 schreef Nezhi het volgende:
Bij ons wordt maandag gewoon post bezorgd hoor
De officiële methode is dat alle die post op maandag binnenkomt, ook bezorgd moet worden. Het enige verschil met vroeger is dat we toen ook evt. foutlopers van de zaterdag die waren blijven liggen meenamen, en nu niet meer. In de praktijk komt dat er op neer dat je op maandag alleen met postzegelpost en roodfrankering loopt (en buitenlandse post), en dat alles met de aanduiding Port Betaald blijft liggen.quote:Op maandag 9 juli 2012 15:01 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik heb ook niet gezegd dat er geen post bezorgd wordt, alleen dat het alleen speciale post betreft.
Frankeermachine post gok ikquote:
De kampioenen heb ik zaterdag al gehad, en kreeg net een rustiger scenario dan normaal gesmst; dus ik zal wel sneller klaar zijn vandaagquote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:01 schreef KatrienDuck het volgende:
Pffff... wat weinig post zeg, ik was om 9.20 u al klaar met mijn 4 wijken voorbereiden. Was om half 10 thuis! Nog steeds geen Kampioenen hier, die komen allemaal donderdag!
Wat een pech, beterschap en sterkte met de pijn! Toch maar even goed uitzieken, anders heb je kans dat het chronisch wordt!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:46 schreef gridjuh het volgende:
Shit, een achillespeesontsteking
Had zaterdag zonder mijn steunzolen gelopen(het was warm en normaal kan ik 3 dagen zonder mijn zolen, en om nou iedere warme dag met dichte schoenen te moeten lopen :|)
En dan in combinatie met overbelasting....Van dokter mag ik voorlopig niet werken, heb net ontstekingsremmers gekregen, en ik kan vanmiddag al naar fysio toe. En dan langzaamaan weer veel belasting....Maar mijn baas was boos, omdat ik zonder steunzolen had gelopen en dit het gevolg was, ik hem met het probleem opzadelde...:'( Kon wel huilen...Hij moest eens weten hoeveel pijn ik op dit moment heb....maar heb mij groot gehouden...komt goed, kan alleen een paar weken duren....hoop er binnen 3 weken vanaf te zijn....maar het kan langer duren.
Maar als ik door was gelopen is het risico dattie scheurt...toch zometeen aan fysio vragen of het ook kan komen, dat ik vaak door mijn enkel gaat...
Als ik werk doe ik dat ook, heb dan ook altijd mijn steunzolen aan.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:59 schreef sbientje het volgende:
ik loop altijd met dichte schoenen eigenlijk..
oh zo, had het verkeerd begrepen danquote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:18 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Als ik werk doe ik dat ook, heb dan ook altijd mijn steunzolen aan.
Maar zaterdags werk ik niet, en dan vind ik het weleens prettig om mijn zweetvoeten te luchten, normaal gaat dat altijd goed.
Maar om 3 uur gaan we maar naar de fysio toe, kijken wat hij zegt. Ontstekingsremmer ook al ingenomen, ibuprofen erbij en gaan...:(
Maakt niet uit, maar normaal kan ik 3 dagen zonder zolen....nu 1 dag niet en is dit het resultaat....quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:55 schreef sbientje het volgende:
[..]
oh zo, had het verkeerd begrepen dan![]()
iig beterschap ermee, lastig hoor. Achillespees is echt naar
Oh bah, dat is geen leuk vooruitzicht! Hopelijk valt het uiteindelijk toch mee! Sterkte!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:45 schreef gridjuh het volgende:
Nou terug van fysio....deze zegt dat ik blij mag zijn als ik er binnen 2 weken van af ben, hij zegt dat het waarschijnlijk 6 weken minimaal is,niet leuk
Komt goed met tijd, vrijdag weer fysio dusquote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:05 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Oh bah, dat is geen leuk vooruitzicht! Hopelijk valt het uiteindelijk toch mee! Sterkte!
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:18 schreef Snoepje5 het volgende:
Veronica gids op dinsdag?
Hier kwam die altijd op vrijdag(in de bus)
sinds kort 12 uur per week in het begin werkte ik 9 uur per weekquote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:40 schreef FerryNL het volgende:
Hoeveel uur werken jullie eigenlijk per week bij Post NL?
Ahá ok, ja hier wordt het ook in pakken aangeleverd, alleen ik heb nog nooit gehad dat ik minder dan de helft van mijn adressen mee kreeg. Er is toch ergens in de verdeling iets fout gegaan dan.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:42 schreef gelestipjes het volgende:
Bij ons wordt er vrijwel nooit wat meegedaan. Komt ook doordat het nu gewoon gezet wordt aangeleverd,dus er is eigenlijk niks over. Hooguit iets van wijken wat nog weer terugkomt, maar ja, dat komt dan pas op woensdag terug, dus zou het op zijn vroegst pas op donderdag bezorgd kunnen worden. Vroeger, toen we het zelf nog moesten samenvoegen op kantoor, was er altijd nog wel aardig wat over, dus toen werd er nog wel wat meegedaan.
Verschilt zelfs per dag, de ene keer werk ik van 8.00 - 11.00 en vandaag was het tot 13.45quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:40 schreef FerryNL het volgende:
Hoeveel uur werken jullie eigenlijk per week bij Post NL?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |