zal eens inloggen op DigiD, mijn pensioen kon ik niet meenemen naar mijn 3de/nieuwe werkgever omdat dit pensioenfonds op dit moment een te lage dekkingsgraad had!quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:37 schreef Adfundum het volgende:
Kijk eens op mijnpensioenoverzicht.nl (inloggen met je digid), dan kun je precies zien wat je opbouwt. Heb je je pensioen meegenomen naar je nieuwe werkgevers pensioenfonds?
Maar over die drie jaar heeft hij ook geen AOW-rechten opgebouwd, omdat hij in het buitenland woonde. TS wel.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:54 schreef perezoso het volgende:
Mijn pa krijgt iets van 123,- euro pm voor de 3 jaar dat ie in Australië heeft gewerkt, dat bedrag is wel afhankelijk van je rijkdom hier. Dan valt dat bedrag van jou erg tegen.
Worden die AOW-rechten betaald met je pensioen afdracht? ( ben er niet echt in thuis )quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Maar over die drie jaar heeft hij ook geen AOW-rechten opgebouwd, omdat hij in het buitenland woonde. TS wel.
Dit... en dan heb je nog de EU die op dat potje loopt te azen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:44 schreef D0808 het volgende:
Zelf sparen.. i.p.v. iemand anders met jouw geld laten gokken.
1 2 3 4 5 6 | Vanaf 65 jaar zo- lang u leeft Te bereiken Opgebouwd Stand per -------------------------------------------------------------------------------- AOW 9.143 3.657 SVB 29-06-2012 Pensioen 29.667 6.634 Stichting 31-12-2011 Pensioenfonds ABP |
Pas vanaf je 21e bouw je pensioen op, en aan je username te zien was je dat op 31-12-2010 nog niet zo lang.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 13:06 schreef Pap89 het volgende:
AOW 9.143......... 1.463...... SVB 29-06-2012
Pensioen 846.......... 18..... Bedrijfspensioenfonds voor de Landbouw 31-12-2010
volgens mij klopt er bij mij iets niet
Werk er 3+- jaar
In zijn geval, ja.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 13:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Pas vanaf je 21e bouw je pensioen op, en aan je username te zien was je dat op 31-12-2010 nog niet zo lang.
pas vanaf die leeftijd stap je bij de meeste bedrijven in een pensioenfonds. Niets houd je tegen om al eerder aan de bak te gaan.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 13:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Pas vanaf je 21e bouw je pensioen op, en aan je username te zien was je dat op 31-12-2010 nog niet zo lang.
Ja, dat is nu zo. De (terechte) fiscalisering komt er gelukkig snel aanquote:Op zaterdag 30 juni 2012 12:44 schreef Brembo het volgende:
Vergeet niet dat de belastingschijven voor gepensioneerden veel lager zijn dan voor werkenden, zo is de belasting op AOW misschien maar 5 % van het totale inkomen, krijg je volledige zorgtoeslag en eventueel huurtoeslag. Op de eerste 18000 euro betaal je 15 % belasting en daarbij ontvang je ook nog is een heffingskorting op de eerste 8000 euro.
Die bedragen zijn inderdaad wel laag (als ik me niet vergis liggen ze zelfs nog onder de afkoopgrens), maar dat kan heel veel oorzaken hebben. Als je weinig premie betaalt bouw je weinig op, en zeker bij een premieregeling is de inleg vaak niet zo hoog. Uitkeringsregelingen hebben toch al snel premiepercentages van 20% van de pensioengrondslag. En als het verzekerde regelingen zijn heb je ook nog kans op een "woekerpensioen" waar (te) veel geld opgaat aan kosten.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:23 schreef tinny het volgende:
De situatie van Tinny:
Arbeidszaam: al 12 jaar (34 jr oud)
werkgevers: 2 (net bij de derde begonnen)
pensioenen: allemaal beschikbare premie/beleggingspensioenen.
Nou kreeg ik een overzichtje van de 2 oude pensioen verzekeringen met daarin bedragen die ik per jaar (?, althans dat denk ik dan maar) ga krijgen als ik in 2042 met pensioen ga.
Pensioen A: 125 euro per jaar
Pensioen B: 325 euro per jaar
ik heb daar dus nu 12 jaar voor gewerkt.
Stel
- dat deze bedragen (door de beleggingsfondsen waarin ik beleg) groeien met het inflatie-% (pessimistisch maar niet geheel ondenkbaar)
- stel dat ik nu nog 36 jaar werk (dan ben ik 70) en dus bovenstaande bedragen ver-4-voudig
Dan heb ik straks als ik met pensioen ga 1800 euro per jaar te besteden van mijn pensioen, dat is 150 euro per maand!!!!!
Dat is niks.
Nou vooruit... stel
die beleggingen gaan helemaal sky high, en ik verdubbel het en ik hou de inflatie bij , dan zit ik op 300 euro in de maand!
Dat is nog niks (er vanuit gaande dat de AOW ook steeds minder wordt)
Ergo:
- Ik snap het niet...(want als ik al die pensioen gesprekken moet geloven krijg ik te horen dat ik niet een slecht pensioen heb)
- wat moet ik doen?
- hoe zit dit bij andere? hebben jullie ook dit soort lage bedragen?
Doe jij nog iets anders dan alleen in elk topic melden door wie de arme werkende man allemaal genaaid wordtquote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:40 schreef CantFazeMe het volgende:
Pensioenfonden naaien je waar je erbij staat.
Dat heb je met een ondervertegenwoordigde generatie (de onze), die daarnaast alleen maar geinteresseerd is in ipad's, mobieltjes etc en niet in hun financiele toekomst. We worden helemaal uitgekleed door de babyboomers en vinden het blijkbaar prima...quote:Op maandag 2 juli 2012 09:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Hoe lullig het ook is maar idd over 30 jaar krijg jij (en iedereen voor de ~45) helemaal niets of superweinig.
Gaat allemaal naar de "babyboomers".
Die hebben de beste deals gemaakt destijds, er is al berekent dat de pot zelfs niet genoeg bevat als ze nu allemaal met pensioen zouden gaan.
Je hoort er gek genoeg helemaal niets over.
- Maar ik vermoed dat mijnpensioen.nl achter loopt omdat pensioenverzekeraars niet tijdig doorgeven!quote:Op maandag 2 juli 2012 12:12 schreef Sjacq het volgende:
mijnpensioenoverzicht.nl loopt hopeloos achter. welke regeling zit ts in?
Gelukkig kúnnen ze niet allemaal in 1x met pensioen.quote:Op maandag 2 juli 2012 09:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Hoe lullig het ook is maar idd over 30 jaar krijg jij (en iedereen voor de ~45) helemaal niets of superweinig.
Gaat allemaal naar de "babyboomers".
Die hebben de beste deals gemaakt destijds, er is al berekent dat de pot zelfs niet genoeg bevat als ze nu allemaal met pensioen zouden gaan.
Je hoort er gek genoeg helemaal niets over.
Dat klopt inderdaad, het ligt aan de pensioenfondsen en verzekeraars hoe lang het duurt voordat zij dit doorgeven, maar de ervaring leert ook dat mijnpensioenoverzicht.nl niet de meest betrouwbare bron is. Met regeling bedoel ik bij welk pensioenfonds je aangesloten bent, dat kan namelijk verschil maken voor je opbouw.quote:Op maandag 2 juli 2012 12:21 schreef tinny het volgende:
[..]
- Maar ik vermoed dat mijnpensioen.nl achter loopt omdat pensioenverzekeraars niet tijdig doorgeven!
- hoe bedoel je welke regeling?
Als jij het kan betalen, mag jij gewoon eerder met pensioen. Men doet echter zo hard mogelijk zijn best om het toch mogelijk te maken voor de huidige generatie ouderen om eerder met pensioen te kunnen door ze een regeling aan te bieden. Onterecht als je het mij vraagt, veel ouderen hebben geld zat en na pensionering kom je ook nog eens in een voordeliger belastingtarief terecht.quote:Op maandag 2 juli 2012 12:27 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Gelukkig kúnnen ze niet allemaal in 1x met pensioen.Die leeftijd is wettelijk bepaald, en zal zeker niet lager worden, daar zijn alle partijen het wel over eens. (hij mag van mij volgende maand wel 67 worden, om zo die maatregel nog enig werkelijk nut te laten hebben, maar dat terzijde) Overigens zit er ondanks de crisis nog 800 ŕ 900 miljard in de pensioenpot, even afhankelijk van welke berekening/expert je het vraagt, dus daar is zeker nog wel het eea mee mogelijk..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |