done that.quote:
Heeft ze geprobeerd, ze raakt in paniek en die kalmeringspillen zijn dan te zwak...quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:23 schreef Kola het volgende:
Mag je geen kalmeringspillen slikken voor zo'n onderzoek?
niet goed genoegquote:Op donderdag 28 juni 2012 21:23 schreef Kop_en_schotel het volgende:
[..]
done that.
Bedoelde eigenlijk kleine handigheidjes voor tijdens 't prikken of vlak ervoor
Dit.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:26 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Waarom moet ze per se over die fobie heen komen?
Omdat ze een bloedonderzoek moet en er dus bloed moet worden gepriktquote:Op donderdag 28 juni 2012 21:26 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Waarom moet ze per se over die fobie heen komen?
Misschien dat ze eens in de 5 jaar daadwerkelijk geprikt moet worden, maar als ze echt fobisch is levert het wel degelijk vaker een probleem op.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:27 schreef Murdera het volgende:
[..]
Dit.
Dure therapie voor iets wat nog niet 1 keer in de 5 jaar een probleem geeft.
ja maar je zegt ook: als ze zichzelf knijpt dan valt het wel meequote:Op donderdag 28 juni 2012 21:27 schreef Kop_en_schotel het volgende:
[..]
Omdat ze een bloedonderzoek moet en er dus bloed moet worden geprikt
Heb je ook gelijk in.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:29 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja maar je zegt ook: als ze zichzelf knijpt dan valt het wel mee
doet ze dat toch?
als ik niet wil huilen in een gesprek knijp ik mezelf ook wel eens om mezelf af te leiden
ik leef nog steeds
En voor een narcose moeten ze ook prikken.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:29 schreef RichardDawkins het volgende:
Is er dan niemand die denkt aan een simpele narcose?
Nee want dan moet ze alsnog eerst geprikt worden.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:29 schreef RichardDawkins het volgende:
Is er dan niemand die denkt aan een simpele narcose?
Ik heb ook belonephobia, maar heb er weinig problemen mee. Als mensen het over dat onderwerp hebben loop ik weg, als ik het op tv dreig te zien (ziekenhuis series ed.) zap ik verder, en nouja, als ik het moet dan ga ik gewoon niet naar het ziekenhuis.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:28 schreef padlarf het volgende:
[..]
Misschien dat ze eens in de 5 jaar daadwerkelijk geprikt moet worden, maar als ze echt fobisch is levert het wel degelijk vaker een probleem op.
Kan toch ook anders?quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:33 schreef mangler_fcu het volgende:
[..]
Nee want dan moet ze alsnog eerst geprikt worden.
Het gaat ook niet om de pijn.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:40 schreef Cavalinho het volgende:
Kan ze zichzelf prikken met een speld? En dan heb ik het niet tot het bloed, maar gewoon in de huid drukken?
Persoonlijk heb ik geen geduld met mensen die bang zijn voor naalden. Van mij zou ze gewoon een pets in haar gezicht krijgen. Het is toch geen klein kind.
Ze zit zichzelf bang te maken op niks af. Het doet geen pijn en al zou het pijn doen, het is een seconde.
En er naar gaan zitten kijken, da's handig. Duh.
quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:40 schreef Cavalinho het volgende:
Kan ze zichzelf prikken met een speld? En dan heb ik het niet tot het bloed, maar gewoon in de huid drukken?
Persoonlijk heb ik geen geduld met mensen die bang zijn voor naalden. Van mij zou ze gewoon een pets in haar gezicht krijgen. Het is toch geen klein kind.
Ze zit zichzelf bang te maken op niks af. Het doet geen pijn en al zou het pijn doen, het is een seconde.
En er naar gaan zitten kijken, da's handig. Duh.
Dat bedoel ik, en dat zal aardig in de papieren gaan lopenquote:Op donderdag 28 juni 2012 21:43 schreef Crutch het volgende:
[..]
Geen idee of dat überhaupt mogelijk is.
Daarom kun je er nog wel praktisch mee omgaan. Vermijden is in elk geval geen oplossing.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:43 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
het punt bij een irrationele/buitenproportionele angst oftewel fobie is toch ook dat het irrationeel/niet proportioneel is
ja als je een irrationele angst is gooi je die zo van je af zodat je er maar praktisch mee om kunt gaanquote:Op donderdag 28 juni 2012 22:03 schreef Cavalinho het volgende:
[..]
Daarom kun je er nog wel praktisch mee omgaan. Vermijden is in elk geval geen oplossing.
Er gaat heus niemand zonder medische noodzaak naalden in die vrouw steken. In die zin is het niet zo iets als een dikke tarantula over de handen laten lopen of op de top van een hoog gebouw gaan staan.quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:13 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Behandeling zoeken.
En dat wordt geen pretje, want die behandeling draait er om je brein te leren dat er geen angst nodig is.... Door haar met die angst te confronteren.
Acupunctuur is niet erkend als medische behandeling, dus sec gezien zonder noodzaak.quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:21 schreef padlarf het volgende:
[..]
Er gaat heus niemand zonder medische noodzaak naalden in die vrouw steken. In die zin is het niet zo iets als een dikke tarantula over de handen laten lopen of op de top van een hoog gebouw gaan staan.
Je begrijpt me verkeerd. Ik heb het niet over dat zij plots haar angst kwijt zou raken of wat ook, alleen over dat HIJ haar wel even in het hier en nu kan brengen met een klets in haar gezicht. Dat is er praktisch mee omgaan. Dat is het soort praktisch er mee omgaan dat ik bedoel.quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:04 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja als je een irrationele angst is gooi je die zo van je af zodat je er maar praktisch mee om kunt gaan
Volgens mij heeft het iets met het steriele te maken. Ik heb het zelf ook, alleen niet zo erg. Maar tegelijkertijd kan ik mezelf met een stanleymes opereren om een ingegroeide nagel vrij te makenquote:Op donderdag 28 juni 2012 21:41 schreef Kop_en_schotel het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om de pijn.
Want pijn doet het inderdaad niet..
Het is het idee dat die naald door d'r huid gaat.
Zit allemaal tussen d'r oren, en dat is dan ook het probleem.
iemand met een irrationele angst in hun gezicht slaan brengt ze echt niet in het 'hier en nu' en zorgt er echt niet voor dat de angst dan weg isquote:Op donderdag 28 juni 2012 22:23 schreef Cavalinho het volgende:
[..]
Je begrijpt me verkeerd. Ik heb het niet over dat zij plots haar angst kwijt zou raken of wat ook, alleen over dat HIJ haar wel even in het hier en nu brengen met een klets in haar geizcht. Dat is er praktisch mee omgaan. Dat is het soort praktisch er mee omgaan dat ik bedoel.
Jezelf knijpen, of laten knijpen, iets waar je het wel mee ens bent, is ook gewoon praktisch er mee omgaan....
Daar had ik inderdaad niet aan gedacht.quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:23 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Acupunctuur is niet erkend als medische behandeling, dus sec gezien zonder noodzaak.
Zou niet weten waarom niet dus
Noem jij het verschil maar met knijpen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:25 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
iemand met een irrationele angst in hun gezicht slaan brengt ze echt niet in het 'hier en nu' en zorgt er echt niet voor dat de angst dan weg is
en het lijkt me ook verre van constructief
buiten dat: als mijn vriend mij ooit zou slaan kan ie zijn ballen uit de frituur gaan vissen
omdat knijpen iets is wat je zelf doet en zelf in kunt schatten en kunt stoppenquote:Op donderdag 28 juni 2012 22:30 schreef Cavalinho het volgende:
Noem jij het verschil maar even met knijpen.
[..]
Noem jij het verschil maar met knijpen.
Constructief? Het is niet de bedoeling dat het haar van de angst af helpt, het is geen therapievorm, het is alleen de bedoeling dat er even bloed afgenomen kan worden.
Ik ben bekend met fobieen en besef echt wel dat een klap niks "helpt", maar als je een seconde nodig hebt dat iemand even geshokkeerd genoeg is om stil te zitten, of kwaad genoeg is op mij om een naald te vergeten, why not?
Het idee alleen al werkt al bij jou...
Vriendin stelde voor dat ik d'r zou knijpen, vlak voor dat de naald erin wordt geprikt en ophouden direct als die eruit gaat.quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:33 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
omdat knijpen iets is wat je zelf doet en zelf in kunt schatten en kunt stoppen
als ik mijn vriend mee neem als steun en toeverlaat en hij denkt ik mep haar in haar gezicht dan kan ie toch meteen zijn spullen pakken hoor
verder kan het de angst juist vergroten omdat er weer een 'enge' en onverwachte gebeurtenis bij komt
elke therapeut zou je vertellen dat je die juist moet vermijden
wat snap je daar niet aan?
ik reageer alleen wat fel omdat je overkomt als een retard en ik me niet voor kan stellen dat je iemand echt dit verschil uit moet leggen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |