Onderzoek van brandweer en EOD maar afwachten.quote:Op donderdag 28 juni 2012 20:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
Zal wel een gasexplosie geweest zijn.
Zo te zien op de foto is de hele boot geexplodeert, en niet een duidelijk punt waar de explosie van uit is gegaan, lijkt mij dan een gasexplosie waar alle binnenruimte gevuld was met een explosief mengsel, ipv dat er een punt is vanwaar de explosie uitging.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:07 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Onderzoek van brandweer en EOD maar afwachten.
Ik heb elders gelezen dat semi-experts op basis van de foto uit post #89 denken dat het om een glasexplosie van een vaste gasaansluiting zou gaan.
Anderen denken aan de hand van de foto uit post #51 dat het om een detonatie zou gaan.
De vaste woonboten in Amsterdam hebben gewoon aardgas en elektra wat hun via een walkast wordt geleverd.
Is goed mogelijk ik ben geen expert, maar dan moet er toch iets van een vonk zijn geweest wat de explosie van het gas veroorzaakte.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zo te zien op de foto is de hele boot geexplodeert, en niet een duidelijk punt waar de explosie van uit is gegaan, lijkt mij dan een gasexplosie waar alle binnenruimte gevuld was met een explosief mengsel, ipv dat er een punt is vanwaar de explosie uitging.
Vonk in een warmwater systeem, schakelaar, zelfs statische ontlading kan genoeg zijn.quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:07 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Is goed mogelijk ik ben geen expert, maar dan moet er toch iets van een vonk zijn geweest wat de explosie van het gas veroorzaakte.
Oude Schans is wel de binnenstad waar nog veel oude gietijzeren leidingen liggen die al verantwoordelijk zijn geweest voor meerdere gasexplosies in de stad.
Zeker mogelijk. Ik wacht af waar het onderzoek op uitkomt.quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vonk in een warmwater systeem, schakelaar, zelfs statische ontlading kan genoeg zijn.
1 kuub aardgasgas op 15 kuub lucht knalt al erg goed, beetje woonboot heeft wat, 50 kuub inhoud schat ik, 3 a 4 kuub gas geven dan al een enorme klap.quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:38 schreef Specularium het volgende:
En de ruimte moet goed gevuld zijn.
Wat doet een aftands binnevaartschip daar vraag ik me dan af, kunnen die niet allemaal opgeblazen worden, of weggesleept? Grachten woonbootvrij, drugstoeristen er in ( de grachten, met een stuk steen aan de voeten) en vrijgezellefeesten met stokslagen belonen, dan alle straatvreettenten dicht, en de junks een nekschot en het wordt nog wat met 020quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:58 schreef Scrutinizer het volgende:
Op deze Streetview-foto is het schip (rechts) te zien
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 28 juni 2012 23:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat doet een aftands binnevaartschip daar vraag ik me dan af, kunnen die niet allemaal opgeblazen worden, of weggesleept? Grachten woonbootvrij, drugstoeristen er in ( de grachten, met een stuk steen aan de voeten) en vrijgezellefeesten met stokslagen belonen, dan alle straatvreettenten dicht, en de junks een nekschot en het wordt nog wat met 020
Voor wat ik net hoordequote:Op donderdag 28 juni 2012 23:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Zou er een kuthippie de bewoner zijn? Dan zit SGDN er achter, die blazen vaker kuthippies op
Tja, in auckland was het een fotograafquote:Op donderdag 28 juni 2012 23:11 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Voor wat ik net hoorde
Boot werd verbouwd door een vader die er met vrouw en dochtertje wilde gaan wonen. (maar hear say..)
Dat is dan behoorlijk sneu.quote:Op donderdag 28 juni 2012 23:11 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Voor wat ik net hoorde
Boot werd verbouwd door een vader die er met vrouw en dochtertje wilde gaan wonen. (maar hear say..)
Blijft sneu, waarschijnlijk heeft hij dat geld nodig om zijn huur of hypotheek te betalen voorquote:Op donderdag 28 juni 2012 23:49 schreef Omnifacer het volgende:
Klopt niet, die man woonde er eerst wel maar was met zijn gezin verhuisd naar Buitenveldert. Hij knapte die boot op om hem later te kunnen onderverhuren.
De kosten vielen zeker tegen?quote:Op donderdag 28 juni 2012 23:49 schreef Omnifacer het volgende:
Klopt niet, die man woonde er eerst wel maar was met zijn gezin verhuisd naar Buitenveldert. Hij knapte die boot op om hem later te kunnen onderverhuren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
quote:Op donderdag 28 juni 2012 23:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De kosten vielen zeker tegen?zo ver had ik nog niet gedachtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |