Tanks zien er leuk uit in de duinen maar hebben weinig praktisch nut.quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:48 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Dus een uitgeklede en domme krijgsmacht
het hek is echt van de dam hoor, koekoek
Sowieso is Afghanistan vrij uniek wat betreft omgeving, totaal geen infrastructuurquote:Op donderdag 28 juni 2012 22:49 schreef Druid het volgende:
[..]
Dat is een andere discussie, dit ging over het nut (al dan niet) van de tank op het moderne slagveld. Dat nut is er wel degelijk. Nog even afgezien van of het volgende grote conflict zich op een terrein als dat van Afghanistan gaat afspelen (ik denk het niet).
Je moet kijken naar de vijanden van nu en hoe je die bestrijdt.quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:49 schreef Druid het volgende:
[..]
Dat is een andere discussie, dit ging over het nut (al dan niet) van de tank op het moderne slagveld. Dat nut is er wel degelijk. Nog even afgezien van of het volgende grote conflict zich op een terrein als dat van Afghanistan gaat afspelen (ik denk het niet).
Ik snap dat je lekker aan het trollen bent (en ga vooral zo door). Maar als je toch serieus wilt zijn moet je een paar boeken over de "vijanden van nu" gaan lezen. Dat zijn niet alleen tulbanden in een grot (en ook daar blijken pantservoertuigen een nut te hebben).quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:52 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je moet kijken naar de vijanden van nu en hoe je die bestrijdt.
Tanks komen daarbij niet in het vizier.
Dat denk jij. Wat is de vijand van nu?quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:52 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je moet kijken naar de vijanden van nu en hoe je die bestrijdt.
Tanks komen daarbij niet in het vizier.
Noem eens wat vijanden van nu waar we die tanks gaan inzetten?quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:54 schreef Druid het volgende:
[..]
Ik snap dat je lekker aan het trollen bent (en ga vooral zo door). Maar als je toch serieus wilt zijn moet je een paar boeken over de "vijanden van nu" gaan lezen. Dat zijn niet alleen tulbanden in een grot (en ook daar blijken pantservoertuigen een nut te hebben).
Als je met "we" Nederland bedoelt uiteraard nergens, want "we" hebben ze geparkeerd. Als je met "we" de NAVO bedoelt, dan mag je kiezen uit M-O, Afrika, Z-O Azie, China, take your pick. Allemaal terrein waar tanks zich meer dan bewezen hebben. Ik heb het dan over de komende 20 jaar, dat is wel een goede horizon.quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:55 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Noem eens wat vijanden van nu waar we die tanks gaan inzetten?
Dat groepje afghanen in dat complex waaruit ze gericht vuren op jouw positie. Indirecte vuursteun van de artillerie of de luchtmacht komt een boel geregel bij kijken. Zo'n handige Leopard 2 A5 kan veel handiger direct samenwerken met de infanterie en direct vuursteun leverenquote:Op donderdag 28 juni 2012 22:55 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Bedoel je nu pantservoertuigen waar passagiers in kunnen om die veilig van A naar B te brengen, of gepantserde voertuigen die in feite geen inzittende kunnen missen?quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:54 schreef Druid het volgende:
[..]
Ik snap dat je lekker aan het trollen bent (en ga vooral zo door). Maar als je toch serieus wilt zijn moet je een paar boeken over de "vijanden van nu" gaan lezen. Dat zijn niet alleen tulbanden in een grot (en ook daar blijken pantservoertuigen een nut te hebben).
Een enkel mortier kan wel effectief zijn als verdediging van een basis.quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:55 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Welke landen staan binnen nu en 20 jaar bij ons aan de grens om ons te bezetten?
De meeste IFV's kunnen zelfstandig doorvechten als hun passagiers zijn uitgestegen. In essentie lichte tanks dus. Pure battlefield taxi's kunnen geen ondersteuning bieden dus hebben niet zo veel zin.quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:58 schreef Resistor het volgende:
[..]
Bedoel je nu pantservoertuigen waar passagiers in kunnen om die veilig van A naar B te brengen, of gepantserde voertuigen die in feite geen inzittende kunnen missen?
Dat geeft aan waarom we ze nu niet nodig hebben.quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:57 schreef Druid het volgende:
[..]
Als je met "we" Nederland bedoelt uiteraard nergens, want "we" hebben ze geparkeerd. Als je met "we" de NAVO bedoelt, dan mag je kiezen uit M-O, Afrika, Z-O Azie, China, take your pick. Allemaal terrein waar tanks zich meer dan bewezen hebben. Ik heb het dan over de komende 20 jaar, dat is wel een goede horizon.
Ok, dus als het huis in de fik staat rennen we nog even snel naar de Gamma voor een brandblusser?quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:59 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat geeft aan waarom we ze nu niet nodig hebben.
Die vijand is er momenteel niet.
Maar volgens mij was een Leopard geen IFVquote:Op donderdag 28 juni 2012 22:59 schreef Druid het volgende:
[..]
De meeste IFV's kunnen zelfstandig doorvechten als hun passagiers zijn uitgestegen. In essentie lichte tanks dus. Pure battlefield taxi's kunnen geen ondersteuning bieden dus hebben niet zo veel zin.
Lees mijn post eensquote:Op donderdag 28 juni 2012 22:59 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat geeft aan waarom we ze nu niet nodig hebben.
Die vijand is er momenteel niet.
Dat heb je goed gezien, 100 punten.quote:Op donderdag 28 juni 2012 23:02 schreef Resistor het volgende:
[..]
Maar volgens mij was een Leopard geen IFV
Ons leger is sowieso te klein om een invasie te stoppen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 23:01 schreef Druid het volgende:
[..]
Ok, dus als het huis in de fik staat rennen we nog even snel naar de Gamma voor een brandblusser?
Ik weet niet waar je die fascinatie met een invasie vandaan hebt, maar als de EU bij elkaar blijft zal dat niet zo 1-2-3 gebeuren. Onze krijgsmacht is een expeditionaire, omdat onze belangen ook ver buiten onze grenzen liggen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 23:03 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ons leger is sowieso te klein om een invasie te stoppen.
Hooguit vertragen we het enkele dagen.
* MaryMouse denkt aan de Nederlandse soldaten die gevallen zijn bij het verdedigen van ons land in de mei dagen van 1940quote:Op donderdag 28 juni 2012 23:03 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ons leger is sowieso te klein om een invasie te stoppen.
Hooguit vertragen we het enkele dagen.
Om dan jaren lang veel geld uit te geven aan tanks die stof staan te vangen en veel geld kosten om in te zetten in het buitenland is dan geen goede keuze.
Dan liever dat geld naar onderdelen die nu ingezet kunnen worden.
En zoals ik al zei, als je 1,5 miljard wil bezuinigen zal je keuzes moeten maken en vallen er onderdelen af.
Tanks zijn al afgevallen, zoals je weet.
Daar heb ik geen problemen mee.quote:Op donderdag 28 juni 2012 23:05 schreef Druid het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je die fascinatie met een invasie vandaan hebt, maar als de EU bij elkaar blijft zal dat niet zo 1-2-3 gebeuren. Onze krijgsmacht is een expeditionaire, omdat onze belangen ook ver buiten onze grenzen liggen.
Maar als we niet meer investeren in onze defensie, zijn wij ook niet meer in staat om onze bondgenoten te helpen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 23:05 schreef Druid het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je die fascinatie met een invasie vandaan hebt, maar als de EU bij elkaar blijft zal dat niet zo 1-2-3 gebeuren. Onze krijgsmacht is een expeditionaire, omdat onze belangen ook ver buiten onze grenzen liggen.
Dat geldt voor meer landen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 23:06 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Daar heb ik geen problemen mee.
In samenwerkingsverband kunnen we ook diensten leveren waar we goed in zijn.
Communicatie, zeestrijdkrachten, verkenning, ik noem maar iets.
Voor een totaaloplossing zijn we te klein, dat is te duur.
Daar denk ik ook aan.quote:Op donderdag 28 juni 2012 23:06 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
* MaryMouse denkt aan de Nederlandse soldaten die gevallen zijn bij het verdedigen van ons land in de mei dagen van 1940
Daarom werk je samen.quote:
100 punten. Die samenwerking heeft een aantal voorwaarden, en we komen nu op rock bottom wat betreft die voorwaarden.quote:
Omdat we een zo goed als niet meer bestaande defensie hadden <duh>quote:Op donderdag 28 juni 2012 23:07 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Daar denk ik ook aan.
Helaas is echter ook toen gebleken dat je een invasie van een groot land niet stopt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |