Kenmerkend voor ik vrees het merendeel van de burgers in NL. Wat niet weet wat niet deert, bij de eigen voordeur gebeurt "niks", dus "is het niet nodig".quote:Op donderdag 28 juni 2012 14:59 schreef DustPuppy het volgende:
Wat mij betreft mag Nederland de complete strijdkrachten afschaffen. Ik zie hier echt het nut niet van in.
Een kazerne bezetten? Waar zit jij met je hoofd?quote:Op donderdag 28 juni 2012 14:26 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ja, maar in plaats van een petitie te doen waar niemand wat van hoort, is het dan neit beter de kazerne te bezetten en dat iedereen ervan hoort?
Kan aan mij liggen hoor
Als je de media in de gaten zou hebben gehouden en niet zomaar als het zoveelste schaap door een topic loopt te bleren had je geweten dat die scheepsroute juist wordt beschermd door een internationale club (waaronder de NAVO), waar Nederland aan bij draagt. Wij doen dat niet alleen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 15:34 schreef DustPuppy het volgende:
Over de piraterij ben ik met je eens. Ik snap dat je de scheepvaartroutes moet beschermen.
Daarnaast kun je je wel afvragen of dit niet meer een internationaal probleem is en dus door de internationale gemeenschap moet worden opgelost en niet perse door de Nederlandse Marine.
Uit het intervieuw met van Uhmquote:We geven straks 1,2 procent van het nationaal inkomen uit aan defensie. Daarmee voldoen we niet aan de norm en zitten we in de onderste regionen van de NAVO.'
Ons helpen? Wanneer?quote:Op donderdag 28 juni 2012 15:56 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Uit het intervieuw met van Uhm
Daarbij opgemerkt dat als Nederland níet meer aan de NAVO verplichtingen kan voldoen, de Nederlandse burger m.i. niet kan verwachten dat NAVO partners ons helpen.
Dus, ja ik heb de petitie ondertekend.
• Het Explosieven Opruimingscommando ruimt bommen uit de Tweede Wereldoorlog op.quote:
Ow dat betekend MKZ, altijd al afgevraagd.quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:01 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
• Militairen worden ingezet bij rampen zoals de Bijlmerramp, Enschede, mond- en klauwzeer (MKZ) en overstromingen.
Ja, en als we nu op defensie bezuinigen komen NAVO-troepen ons daar straks niet meer bij helpen?quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:01 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
• Het Explosieven Opruimingscommando ruimt bommen uit de Tweede Wereldoorlog op.
• Militairen worden ingezet bij rampen zoals de Bijlmerramp, Enschede, mond- en klauwzeer (MKZ) en overstromingen.
• Hulpposten met landmachtpersoneel staan langs de route paraat bij de Elfstedentocht en de Nijmeegse Vierdaagse.
Reageren is geen verplichting natuurlijk.quote:Op donderdag 28 juni 2012 15:54 schreef paintmeester het volgende:
Dit topic is troll voer. Gaan we hier nu serieus op reageren?
Ik stel een iig een staatgreep voor waarbij het parlement en de regering wordt vastgezet en een junta wordt geinstaleerd. Lang leve de generaal!
Deze drie.quote:Op donderdag 28 juni 2012 15:38 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Wat denk je dat er nu gebeurt?
[..]
NATO luchtruim.
[..]
Laten we maar hopen dat er geen dijken doorbreken dan, om maar wat te noemen.
Áls we hulp nodig hebben, dán kunnen we daar op rekenen. Dat is hopelijk nooit nodig. Je hangt ook geen brandmelder op in je huis omdat je zeker weet dat er brand gaat uitbreken.quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, en als we nu op defensie bezuinigen komen NAVO-troepen ons daar straks niet meer bij helpen?
Binnenlandse steunverlening doen Nederlandse troepen. Grensverdediging of internationale verbanden gaat wel in samenwerking, dat zou dan volledig weg vallen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, en als we nu op defensie bezuinigen komen NAVO-troepen ons daar straks niet meer bij helpen?
Als die brandmelder zo stervensduur is dat de rest van m'n huis daardoor in mindere conditie komt dan ga ik toch maatregelen treffen die goedkoper zijn. Veiligheid is belangrijk maar dan moet de rest wel blijven renderen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:09 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Áls we hulp nodig hebben, dán kunnen we daar op rekenen. Dat is hopelijk nooit nodig. Je hangt ook geen brandmelder op in je huis omdat je zeker weet dat er brand gaat uitbreken.
Ik weet niet exact welk deel van ons BNP in het buitenland wordt verdiend, maar daar lijkt me een 2% BNP voor defensie (zoals de NAVO norm stelt) meer dan correct tegenover staan.quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als die brandmelder zo stervensduur is dat de rest van m'n huis daardoor in mindere conditie komt dan ga ik toch maatregelen treffen die goedkoper zijn. Veiligheid is belangrijk maar dan moet de rest wel blijven renderen.
Treffende analogie aangezien Nederland het meest over-verzekerde land ter wereld is.quote:Op donderdag 28 juni 2012 15:53 schreef Druid het volgende:
[..]
Kenmerkend voor ik vrees het merendeel van de burgers in NL. Wat niet weet wat niet deert, bij de eigen voordeur gebeurt "niks", dus "is het niet nodig".
Defensie is een verzekering.
Als er iets niet te rechtvaardigen is zijn het wel de kosten van Defensie bij het uitvoeren van hetgeen waarvoor ze bestaat. De oorlog in Afghanistan kostte het 7-voudige van wat er was begroot, dus correcte becijfering is sowieso een euvel voor onze defensie.quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:15 schreef Druid het volgende:
[..]
Ik weet niet exact welk deel van ons BNP in het buitenland wordt verdiend, maar daar lijkt me een 2% BNP voor defensie (zoals de NAVO norm stelt) meer dan correct tegenover staan.
Iemand die me dit uit kan leggen?quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:22 schreef ErwinRommel het volgende:
je kunt de voordeur wel bewaken, maar als je de achterdeur open laat staan heb je er nog niks aan.
Meh, via de achterdeur komt niet zo snel meer iemand naar binnen rennen tegenwoordig.quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:22 schreef ErwinRommel het volgende:
je kunt de voordeur wel bewaken, maar als je de achterdeur open laat staan heb je er nog niks aan.
Ik denk dat dat nog wel tegen zal vallen, vooral met veiligheidsdiensten die tegenwoordig beschikken over verfijnde technologie om informatie mee te achterhalen, etc. Als je af en toe al hoort wat de AIVD per ongeluk niet oppikt (dat zal ook zeker wel gebeuren in andere landen), dan is een meerlijnige verdedigingslinie natuurlijk wel erg handig.quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:23 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Meh, via de achterdeur komt niet zo snel meer iemand naar binnen rennen tegenwoordig.
Ja, maar daar heb je bv geen zandhazen voor nodig.quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:25 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat nog wel tegen zal vallen, vooral met veiligheidsdiensten die tegenwoordig beschikken over verfijnde technologie om informatie mee te achterhalen, etc. Als je af en toe al hoort wat de AIVD per ongeluk niet oppikt (dat zal ook zeker wel gebeuren in andere landen), dan is een meerlijnige verdedigingslinie natuurlijk wel erg handig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |