Een vermogen van 18kW dus. Als je even meeneemt dat de meeste cv ketels 20-25 Kw zijn en dat daar doorgaans voldoende water uitkomt voor een niet al te overdreven royale douchestraal dan is 18kW aan de krappe kant.quote:Op donderdag 28 juni 2012 08:36 schreef HiZ het volgende:
Inderdaad zit ik dan te denken aan iets als een Siemens DE 18400.
Met een 24400 duurt een bad van 150 liter ongeveer 150/13,2 = 11 minuten.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 00:13 schreef Bouwclone het volgende:
Kan je met een 24400 ook normaal een grote badkuip vullen binnen afzienbare tijd?
Ik krijg een 400v 3-fase aansluiting met een extra zware bekabeling (was blijkbaar nodig), dus op zich zou mijn aansluiting OK moeten zijn. In de bouwstroomkast hangt 4 of 5 keer 65 ampere, maar zo ruim zal mijn stoppenkast vast niet worden.
Lees het topic even goed, dan besef je dat een heel goede reden moet hebben om voor zo'n electrisch doorstroomapparaat te kiezenquote:Op vrijdag 29 juni 2012 00:13 schreef Bouwclone het volgende:
Kan je met een 24400 ook normaal een grote badkuip vullen binnen afzienbare tijd?
Ik krijg een 400v 3-fase aansluiting met een extra zware bekabeling (was blijkbaar nodig), dus op zich zou mijn aansluiting OK moeten zijn. In de bouwstroomkast hangt 4 of 5 keer 65 ampere, maar zo ruim zal mijn stoppenkast vast niet worden.
Ik woon niet in Nederland.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:08 schreef Appeltje2010 het volgende:
[..]
Lees het topic even goed, dan besef je dat een heel goede reden moet hebben om voor zo'n electrisch doorstroomapparaat te kiezenomdat het je gewoon tot 1000 euro extra per jaar kost.
Je stoppenkast zal wel gewoon 3x25 worden of je moet heel bijzondere grootverbruikers hebben (of heel veel).
Da's prima te doenquote:Op vrijdag 29 juni 2012 00:25 schreef quo_ het volgende:
[..]
Met een 24400 duurt een bad van 150 liter ongeveer 150/13,2 = 11 minuten.
gezien het land waar gebouwd wordt zal de hoofdzekering geen probleem zijn.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 13:36 schreef Appeltje2010 het volgende:
Dat is nog eens een verbruik lol... maar ik kan me voorstellen dat je ook Bouwclone dan toch nog rekening moet houden met een maximale hoofdzekering. Wel kan die natuurlijk zo'n schakeling gebruiken die bv z'n opritverwarming EN/OF warmtepomp tijdelijk uitschakelt bij gebruik van de geiser.
quote:Op vrijdag 29 juni 2012 19:18 schreef z80 het volgende:
[..]
gezien het land waar gebouwd wordt zal de hoofdzekering geen probleem zijn.
in landen waar standaard dit soort apparatuur gebruikt wordt voor warmwater is het energie net hier ook op berekend.
Ik vroeg me al af wanneer dat ter sprake zou komen, met al die CW-klasse praat.quote:Op donderdag 27 september 2012 22:34 schreef HiZ het volgende:
Het is al een tijdje terug, maar nu toch maar een update. Het is toch zo'n electrische doorstromer geworden. De Siemens Model DE 18401 - 18 KW. Grappig genoeg was de electriciteit helemaal niet zo'n probleem. In verband met een nieuwe keuken is die van 1x25V naar 3x35V gegaan (kostte ¤200 ongeveer), wat ook voldoende ruimte gaf voor deze doorstroomverwarmer. De vaste lasten van de aansluiting gaan inderdaad met zo'n ¤50 per maand omhoog, maar dat was sowieso gebeurd. Binnen afzienbare tijd wordt het weer ¤20 minder omdat we onze gas-aansluiting gaan opzeggen.
Wat uiteindelijk een veel groter zorgpunt was, is de waterdruk in het centrum van Amsterdam. Na veel plussen en minnen daarover heb ik bewust gekozen voor het apparaat met de laagste capaciteit. En dat was precies wat ik moest doen. Bij de definitieve installatie van het apparaat - volgens instructie - ook de doorstroombeperker laten verwijderen. De werking nu is niet te onderscheiden van de situatie voorheen. Het water is wel wat sneller warm omdat het een kortere weg hoeft af te leggen, maar de druk maakt het gebruik van een spaardouchekop noodzakelijk om een redelijk aangename douche-ervaring te hebben. Ik ga ervanuit dat dit apparaat de definitieve oplossing wordt.
Voor een echt perfecte douche-ervaring moet ik voorlopig nog in Istanbul zijn.
quote:Op zaterdag 29 september 2012 00:33 schreef M1stral het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af wanneer dat ter sprake zou komen, met al die CW-klasse praat.
Je hebt namelijk niks aan een CW6-klasse toestel als je koudwateropbrengst maar 4 liter per minuut is. Maargoed, dat je daar voortijdig nog achter gekomen bent.
Veel plezier in ieder geval met je "apparaat".
Ik denk dat je hier amperes bedoelde [A] in plaats van Volten [V]quote:Op donderdag 27 september 2012 22:34 schreef HiZ het volgende:
Het is al een tijdje terug, maar nu toch maar een update. Het is toch zo'n electrische doorstromer geworden. De Siemens Model DE 18401 - 18 KW. Grappig genoeg was de electriciteit helemaal niet zo'n probleem. In verband met een nieuwe keuken is die van 1x25V naar 3x35V gegaan
-knip-
Ik heb daar wel onder gestaan. Echt ontzettende halve pis straaltjes kwamen daar uit. De capaciteit van koud water was het probleem niet, maar ik stel me voor dat ze daar niet genoeg stroom hadden in de rimboe om een serieuze straal water op te warmen. Die dingen hadden ook dunne draadjes en waren maar een kW of 2-3.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:06 schreef Wokkel het volgende:
Grappig hoe ver we hier gaan met mm, aparte groepen en verzwaarde aansluitingen.
In Zuid Amerika is het heel gewoon als je zo'n douche tegenkomt, kijk vooral naar de uitvoering van de bedrading
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |