Heb een contract van het uitzendbureau inderdaad.quote:Op woensdag 27 juni 2012 20:54 schreef HighVolume het volgende:
de werkgever kan bij het uitzend bureau om een vervanger vragen en dan kan jij vetrekken ja.
[b]ik neem aan dat je een contract bij het uitzendbureau hebt ?[/b]
Amerikaans bedrijven, bij ons mogen klanten tot 72kg versturen, maar met uitzonderingen ook zwaardere pakketten.quote:Op woensdag 27 juni 2012 20:56 schreef error_404 het volgende:
Het bedrijf kan je nu niet ontslaan, omdat je geen overeenkomst met hen hebt, maar met het uitzendbureau.
De vraag is wel of ze je in dienst nemen als ze weten dat je arm een zwakke plek is.
Wat ik me ook afvraag, is hoe het met die gewichten zit. Volgens mij mag je bij regelmatig werkgerelateerd tillen niet meer dan 25 kg tillen zonder hulpmiddel?
Dan moet jouw werkgever een geschikte wagen leveren met een mechanische laadklep.quote:Op woensdag 27 juni 2012 20:57 schreef koelants het volgende:
[..]
Amerikaans bedrijven, bij ons mogen klanten tot 72kg versturen, maar met uitzonderingen ook zwaardere pakketten.
ps. heb nog nooit klachten gehad door tillen eigenlijk.
oja, hulpmiddel (steekkar) heb ik, maar het pakket moet er ook op natuurlijk en het moet ook je auto uit
Nee, naar mijn weten niet.quote:Mag je überhaupt wel pakketten van >25 kg tillen van de arbeidswet?
We hebben een kar (soort steekkar) maar dan ligt de plateau 10cm boven de grond, dus het pakket moet erop getild worden.quote:Hoe zit het met hulpmiddelen (om te tillen e.d.) in dat bedrijf?
Mij gaat dat niet lukken.quote:Kun je het voor elkaar krijgen dat deze omstandigheden verbeterd worden?
Jep in Eindhovenquote:(Amerikaanse bedrijven in NL moeten zich ook gewoon aan de wet houden.. Ik neem aan dat je in NL werkt?)
die kans heb je als uitzendkracht altijdquote:Op woensdag 27 juni 2012 21:07 schreef koelants het volgende:
Maar goed, als ik me nu dus ziek zou melden heb ik dus de kans dat ze me zo 1,2,3 kunnen ontslaan dus...?
Dat dacht ik al ja...quote:Op woensdag 27 juni 2012 21:08 schreef HighVolume het volgende:
[..]
die kans heb je als uitzendkracht altijd
voordeel is dat jij ook weg kan zonder opzeg termijnquote:Op woensdag 27 juni 2012 21:09 schreef koelants het volgende:
[..]
Dat dacht ik al ja...![]()
Denk dat ik toch maar verder ga kijken voor iets anders...
Dat is waar, maar dan moet je wel iets anders kunnen vinden, en aangezien ook bijna het half jaar om is komt het misschien verdacht over voor het andere bedrijf?quote:Op woensdag 27 juni 2012 21:11 schreef HighVolume het volgende:
[..]
voordeel is dat jij ook weg kan zonder opzeg termijn
Waarom meld je je ziek voor een bezoek aan de huisarts?quote:Op woensdag 27 juni 2012 21:07 schreef koelants het volgende:
Maar goed, als ik me nu dus ziek zou melden heb ik dus de kans dat ze me zo 1,2,3 kunnen ontslaan dus...?
Dit wilde ik net zeggen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 09:40 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Waarom meld je je ziek voor een bezoek aan de huisarts?
Die boete is dus voor de WERKNEMER en niet voor de WERKGEVER tenzij hij opdracht heeft gegeven om het zonder hulpmiddelen te tillen hè!quote:Op donderdag 28 juni 2012 10:02 schreef Nerys het volgende:
Vanaf 1 september zijn er nieuwe regels voor, lees dit topic maar.
Voor de inlener is het wel een probleem, zeker in verband met verlengen van contracten. Bij betermelding begint een nieuwe periode.quote:Op donderdag 28 juni 2012 11:07 schreef Aloria het volgende:
En de eerste 1 a 2 dagen ziekmelden boeit het uitzendbureau ook vrij weinig, meestal krijg je de eerste 1 a 2 dagen niet uitbetaald.
Dat heb ik niet gezegd, ik formuleerde het wat vaag maar goedquote:Op donderdag 28 juni 2012 09:40 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Waarom meld je je ziek voor een bezoek aan de huisarts?
Interessant artikel.quote:Op donderdag 28 juni 2012 10:02 schreef Nerys het volgende:
Vanaf 1 september zijn er nieuwe regels voor, lees dit topic maar.
Pakket staat op de grond van je wagen. Steekkar eronder, op een plateau rijden, plateau naar beneden en verder rijden met steekkar. Is je auto daar niet geschikt voor, moet je een andere auto regelen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 14:57 schreef koelants het volgende:
[..]
Interessant artikel.
Maar wat is een goed hulpmiddel voor zware pakketjes? Een steekkar oké maar het pakket zou ook uit de bus moeten dus je ontkomt er niet aan hem toch op te moeten pakken.
Ik zie dat nog niet zo snel gebeuren in ons bedrijfquote:Op donderdag 28 juni 2012 15:57 schreef jroz het volgende:
[..]
Pakket staat op de grond van je wagen. Steekkar eronder, op een plateau rijden, plateau naar beneden en verder rijden met steekkar. Is je auto daar niet geschikt voor, moet je een andere auto regelen.
Dat heb je wel gezegd:quote:Op donderdag 28 juni 2012 14:53 schreef koelants het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezegd, ik formuleerde het wat vaag maar goed
Ik heb vanmorgen naar de zaak gemeld, verteld dat ik naar de dokter moest voor mijn arm, dat was oké.
Ik was gegaan, is wat overbelast volgens de huisarts maar met een bandage en wat rusten zou dat wel over moeten gaan.
Mocht het erger worden of niet ophouden met pijn doen moet ik terugkomen. Dit gezegd tegen de supervisor en heb afgesproken morgen te komen en aangegeven dat ik dan wel hulp nodig had, dus dat word geregeld voor mij. Zo kan ik gewoon werken maar hoef ik niet te rijden en de zware pakketten kan ik nu laten afleveren door een collega terwijl ik de route wijs.
quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:53 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dat heb je wel gezegd:
"Nu wil ik me morgen ziek melden".
(Kan niet fatsoenlijk quoten want zit mobiel)
Goedzoquote:Op donderdag 28 juni 2012 17:36 schreef koelants het volgende:
[..]Verrader
Maar goed, gisteren wou ik me ziekmelden inderdaadVandaag toch maar besloten om gewoon te bellen met dit verhaal en dan gewoon door te gaan. Meer kans op verlenging (overname) contract.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop