Ik denk er exact hetzelfde over, maar banken dus duidelijk niet.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:06 schreef JansRon het volgende:
Landbouwgrond lijkt me redelijk waardevast en loopt niet weg dus een behoorlijke financiering lijkt me redelijk eenvoudig te krijgen?
Moet je wel bij de Rabo zitten inderdaad want die hebben er ervaring mee
De verkoop van die landbouwgrond zal toch niet zo snel lopen dat je met een intentie verklaring deze grond niet een paar maanden later cash kan aftikken.quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:53 schreef Bajskorv het volgende:
Ik heb ook enkel een lening voor een paar maanden nodig. Heb de rest van mijn spaargeld de afgelopen jaren in aflossing van mijn hypotheek gestopt. Het bedrag waar het om gaat staat trouwens eerder in het topics gewoon vermeld.
In dit geval wel, daarom is de prijs ook wat laag. Heb een intentie verklaring tot eind augustus en fondsen beschikbaar per eind december. Enfin, daar gaat het verder niet over, wel inderdaad een logische gedachte.quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De verkoop van die landbouwgrond zal toch niet zo snel lopen dat je met een intentie verklaring deze grond niet een paar maanden later cash kan aftikken.
Ook voor landbouwgrond gaat op: massa is kassa. Veel land bezitten is veel kunnen verhuren. Nu is 3 tot 4 hectare niet veel, maar als je gewoon door blijft kopen kan het lekker oplopen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:49 schreef rhubarbje het volgende:
niet om je bubbel te bursten (en ik weet er erg weinig van dus misschien zit ik er naast) maar landbouwgrond is niet echt een mega goede investering
in ieder geval de mensen die ik ken komen er niet vanaf omdat er in landbouw gewoon steeds minder te verdienen is
je moet echt geluk hebben dat het bestemmingsplan veranderd maar dat is als wachten tot je de loterij wint
maar hij gaat 3 tot 4 hectare kopen en niet meer dus dat gaat al niet opquote:Op woensdag 4 juli 2012 10:27 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Ook voor landbouwgrond gaat op: massa is kassa. Veel land bezitten is veel kunnen verhuren. Nu is 3 tot 4 hectare niet veel, maar als je gewoon door blijft kopen kan het lekker oplopen.![]()
En veel mensen hopen op den duur dat het bestemmingsplan van agrarisch naar bouwgrond gaat en een overheid het wil kopen.
Volgens mij kun je al 1200 euro per jaar per hectare krijgen als subsidie voor het niet maaien/laten begrazen van het gras tijdens het broedseizoen. Dus mocht de grond als weiland gebruikt worden kun je dit ook optellen bij het 'verlies' dat je gaat lijden op de grond.quote:Op woensdag 27 juni 2012 16:26 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Op 10-11/m2 kom ik na pacht uit op netto kosten van zo'n 2000 per jaar. Dan spek ik stiekem mijn familie, want die betalen dan weinig pacht.
Volgens mij gaat het om 3/4 hectare als in: 0.75 hectare. Of lees ik het nu verkeerd?quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:29 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
maar hij gaat 3 tot 4 hectare kopen en niet meer dus dat gaat al niet op
en ja veel mensen hopen er op maar weinig mensen winnen die jackpot
Nee, je leest het goed.quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:35 schreef T_Killer het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het om 3/4 hectare als in: 0.75 hectare. Of lees ik het nu verkeerd?
Wat een rare wereld, de barriere om onafhankelijk te worden is wel hoog.quote:Op zondag 15 juli 2012 22:38 schreef Bajskorv het volgende:
Eind conclusie is dus dat niemand bij de banken er echt raad mee weet en dankzij de strenge regels er gewoon niks mogelijk is. Ja, op gewoon persoonlijk krediet tegen 9% rente... Enfin, gewoon de hypotheek op mijn andere vastgoed verhogen en het zo rondbreien. Wat omslachtig, maar het werkt. Jammer dat het niet lukt, val qua vermogen nog net een beetje tussen de wal en het schip.
Wat heeft dat met de oppervlakte te maken?quote:Op maandag 16 juli 2012 10:07 schreef Leandra het volgende:
Onafhankelijk worden met 0.75 hectare? Succes.
Als je onafhankelijk wilt zijn, en je eigen groenten en fruit wilt verbouwen, kippen voor de eieren, en koeien voor de melk en het vlees en eventueel nog wat varkens en/of schapen wilt hebben voor het vlees, en die laatsten ook voor de wol, dan heb je toch wat meer dan een 0.75 hectare nodig.quote:Op maandag 16 juli 2012 10:21 schreef rapelsen het volgende:
[..]
Wat heeft dat met de oppervlakte te maken?
Met een hectare kom je toch een heel eind als je het intensief bewerkt.quote:Op maandag 16 juli 2012 14:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je onafhankelijk wilt zijn, en je eigen groenten en fruit wilt verbouwen, kippen voor de eieren, en koeien voor de melk en het vlees en eventueel nog wat varkens en/of schapen wilt hebben voor het vlees, en die laatsten ook voor de wol, dan heb je toch wat meer dan een 0.75 hectare nodig.
aan een hectare heb je echt wel genoeg ja, ik vraag me meer af of het in nederland uberhaupt mogelijk is (en toegelaten wordt) om onafhankelijk te leven. waar ga je bijvoorbeeld verplichte vaste lasten van betalen als ziektekostenverzekering, OZB, VRH etc?quote:Op maandag 16 juli 2012 14:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Met een hectare kom je toch een heel eind als je het intensief bewerkt.
Ligt aan het seizoen maar je kunt denken aan een halve kilo aardappelen, bosje uien, zak peren, bos boerenkool,...quote:Op maandag 16 juli 2012 15:31 schreef Shispeed het volgende:
[..]
aan een hectare heb je echt wel genoeg ja, ik vraag me meer af of het in nederland uberhaupt mogelijk is (en toegelaten wordt) om onafhankelijk te leven. waar ga je bijvoorbeeld verplichte vaste lasten van betalen als ziektekostenverzekering, OZB, VRH etc?
misschien asperges, akelig duur die dingenquote:Op maandag 16 juli 2012 15:32 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ligt aan het seizoen maar je kunt denken aan een halve kilo aardappelen, bosje uien, zak peren, bos boerenkool,...
Als je VRH moet betalen dan weet je al waarvan je dat kunt doen.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:31 schreef Shispeed het volgende:
[..]
aan een hectare heb je echt wel genoeg ja, ik vraag me meer af of het in nederland uberhaupt mogelijk is (en toegelaten wordt) om onafhankelijk te leven. waar ga je bijvoorbeeld verplichte vaste lasten van betalen als ziektekostenverzekering, OZB, VRH etc?
quote:Op maandag 16 juli 2012 15:32 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ligt aan het seizoen maar je kunt denken aan een halve kilo aardappelen, bosje uien, zak peren, bos boerenkool,...
das ook wel weer waar ja, maar dan ben je niet meer onafhankelijkquote:Op maandag 16 juli 2012 15:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je VRH moet betalen dan weet je al waarvan je dat kunt doen.
[..]![]()
Vooral bij de belastingdienst lijkt me dat een leuke...
Mwah, die 1,2% van je spaargeld kun je wel lijden als het maar genoeg spaargeld is, kun je fijn onafhankelijk blijven.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:38 schreef Shispeed het volgende:
[..]
das ook wel weer waar ja, maar dan ben je niet meer onafhankelijk
Daar werken al zuurpruimen, dus hebben ze vast geen belang aan zure appels.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:37 schreef Leandra het volgende:
[..]![]()
Vooral bij de belastingdienst lijkt me dat een leuke...
Zorgen dat het eigen gebruik is en geen belegging.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, die 1,2% van je spaargeld kun je wel lijden als het maar genoeg spaargeld is, kun je fijn onafhankelijk blijven.
moet je wel eerst goed sparen, en ook nog eens stuk grond en een hypotheekvrij huis organiseren. of je bouwt natuurlijk gewoon een plaggen hut van koeienpoepquote:Op maandag 16 juli 2012 15:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, die 1,2% van je spaargeld kun je wel lijden als het maar genoeg spaargeld is, kun je fijn onafhankelijk blijven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |