Dank je, dit is een van mn favoriete items van het jaar, qua verhaal, geluid en beeld.quote:
In reviews geven ze aan dat je constant aan het corrigeren bent met de balans en gewichten. Dus als je het ding even weglegt en je pakt 'm weer op dat je weer m moet aanpassen, terwijl je niks veranderd hebt aan je camera of gewichten...quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:37 schreef Stefan het volgende:
[..]
Die andere is 80 euro duurder daar zou ik voor gaan, die heeft een corrigeerfunctie
hmm heb zelf al een tijdje een Glidecam hd4000 in gebruik en heb daar echt geen last van (hell dat ding ligt een tijdje in mn auto en als ik hem oppak en mn 5d + lens erop zet is ie nog steeds zo uitgelijnd dat het prima is) en in tegenstelling tot wat er in jou youtube verhaal word gezegd is een harnass van een glidecam ideaal..... zonder kan je hooguit 5-15 minuten ''gliden'' daarna gaat je pols erg pijn doen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:04 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
In reviews geven ze aan dat je constant aan het corrigeren bent met de balans en gewichten. Dus als je het ding even weglegt en je pakt 'm weer op dat je weer m moet aanpassen, terwijl je niks veranderd hebt aan je camera of gewichten...
waar je naar moet gaan zoeken is oude nikon prime's ! deze zijn ''redelijk'' goedkoop te vinden en samen met een converter ring zo op je camera te plakken, aangezien de oude prime's bedoelt waren voor handmatig focussen zit je met een gigantisch grote focus ring (itt een 50mm 1,8 daar wil/kan je niet mee focussen)quote:Op vrijdag 6 juli 2012 01:51 schreef Stefan het volgende:
Wat is daar precies mis mee?
Wil alles weten over glas dus graag jullie ervaringen
Erm, ja, als je er als een josti mee op feestjes rond gaat lopen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 07:14 schreef angel008 het volgende:
dit is overigens wat je krijgt als je een led paneel gebruikt
vind het zelf iets te hard licht en mensen worden helemaal gek van je
Hangt er een beetje vanaf hoe en wat je uit wil lichten hè. Gafferen is ook een vak apart en meer dan ergens een lamp op flikkeren.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:09 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Ik heb deze thuis ligge, maar geloof me, zelfs in de laagste stand is deze best fel. Dus 400 is volgens mij echt niet nodig.....
ik mag in dit filmpje gelukkig zeggen dat ik alleen mijn camera heb uitgeleend toen en zelf met mijn backup ben gaan fotograferen ><quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:17 schreef nietzman het volgende:
[..]
Erm, ja, als je er als een josti mee op feestjes rond gaat lopen.
Verder zijn ze naar smaak te dimmen en te filteren natuurlijk.
Ik zie iedereen praten over een 24-107, maar denk dat jullie de 24-105 bedoelen?quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:56 schreef Stefan het volgende:
Ik ga over 2 weken een commercial draaien. Ik heb de 24-107 lens, die is prima.
Maar denk er wel over een lens erbij te nemen, ga ook in donkere ruimtes filmen (sauna) dus dan is een lens met lagere F wel handig.
Heb ik dan meer aan een 50mm lens, F2,8 geloof ik, kost 100 euro. Maar zag ook voorbeeldfilmpje van die 35mm lens van 500 dollar. Die heeftr F1,4
Kunnen jullie me uitleggen wat ze anders doen dan mn 24-107 lens, behalve dan de Fwaarde?
Ik heb een 48-led, maar op mn rig zit ie net iets te zwaar en ik moet m links hebben anders belicht ik de verkeerde kant op. Zit dan ook te denken aan een LED-ring omdat dat om je lens zit en die kan je ook dimmen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:20 schreef nietzman het volgende:
[..]
Hangt er een beetje vanaf hoe en wat je uit wil lichten hè. Gafferen is ook een vak apart en meer dan ergens een lamp op flikkeren.
Ik vind een richtmicrofoon, danwel een dasspeld danwel een handmicrofoon ook prima werken, ligt net aan de situatiequote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:50 schreef Susteren het volgende:
Trouwens op bax is de sony recorder in de aanbieding (normaal bij andere winkels iets van 300 euro):
http://www.bax-shop.nl/ha(...)=google#!prettyPhoto
Véél betere kwaliteit dan de zooms.
Een richtmicrofoon rechtstreeks in de camera steken levert meestal mindere resultaten dan een externe recorder gebruiken (in wav settings) snapje.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:05 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik vind een richtmicrofoon, danwel een dasspeld danwel een handmicrofoon ook prima werken, ligt net aan de situatie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |