Dank je, dit is een van mn favoriete items van het jaar, qua verhaal, geluid en beeld.quote:
In reviews geven ze aan dat je constant aan het corrigeren bent met de balans en gewichten. Dus als je het ding even weglegt en je pakt 'm weer op dat je weer m moet aanpassen, terwijl je niks veranderd hebt aan je camera of gewichten...quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:37 schreef Stefan het volgende:
[..]
Die andere is 80 euro duurder daar zou ik voor gaan, die heeft een corrigeerfunctie
hmm heb zelf al een tijdje een Glidecam hd4000 in gebruik en heb daar echt geen last van (hell dat ding ligt een tijdje in mn auto en als ik hem oppak en mn 5d + lens erop zet is ie nog steeds zo uitgelijnd dat het prima is) en in tegenstelling tot wat er in jou youtube verhaal word gezegd is een harnass van een glidecam ideaal..... zonder kan je hooguit 5-15 minuten ''gliden'' daarna gaat je pols erg pijn doen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:04 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
In reviews geven ze aan dat je constant aan het corrigeren bent met de balans en gewichten. Dus als je het ding even weglegt en je pakt 'm weer op dat je weer m moet aanpassen, terwijl je niks veranderd hebt aan je camera of gewichten...
waar je naar moet gaan zoeken is oude nikon prime's ! deze zijn ''redelijk'' goedkoop te vinden en samen met een converter ring zo op je camera te plakken, aangezien de oude prime's bedoelt waren voor handmatig focussen zit je met een gigantisch grote focus ring (itt een 50mm 1,8 daar wil/kan je niet mee focussen)quote:Op vrijdag 6 juli 2012 01:51 schreef Stefan het volgende:
Wat is daar precies mis mee?
Wil alles weten over glas dus graag jullie ervaringen
Erm, ja, als je er als een josti mee op feestjes rond gaat lopen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 07:14 schreef angel008 het volgende:
dit is overigens wat je krijgt als je een led paneel gebruikt
vind het zelf iets te hard licht en mensen worden helemaal gek van je
Hangt er een beetje vanaf hoe en wat je uit wil lichten hè. Gafferen is ook een vak apart en meer dan ergens een lamp op flikkeren.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:09 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Ik heb deze thuis ligge, maar geloof me, zelfs in de laagste stand is deze best fel. Dus 400 is volgens mij echt niet nodig.....
ik mag in dit filmpje gelukkig zeggen dat ik alleen mijn camera heb uitgeleend toen en zelf met mijn backup ben gaan fotograferen ><quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:17 schreef nietzman het volgende:
[..]
Erm, ja, als je er als een josti mee op feestjes rond gaat lopen.
Verder zijn ze naar smaak te dimmen en te filteren natuurlijk.
Ik zie iedereen praten over een 24-107, maar denk dat jullie de 24-105 bedoelen?quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:56 schreef Stefan het volgende:
Ik ga over 2 weken een commercial draaien. Ik heb de 24-107 lens, die is prima.
Maar denk er wel over een lens erbij te nemen, ga ook in donkere ruimtes filmen (sauna) dus dan is een lens met lagere F wel handig.
Heb ik dan meer aan een 50mm lens, F2,8 geloof ik, kost 100 euro. Maar zag ook voorbeeldfilmpje van die 35mm lens van 500 dollar. Die heeftr F1,4
Kunnen jullie me uitleggen wat ze anders doen dan mn 24-107 lens, behalve dan de Fwaarde?
Ik heb een 48-led, maar op mn rig zit ie net iets te zwaar en ik moet m links hebben anders belicht ik de verkeerde kant op. Zit dan ook te denken aan een LED-ring omdat dat om je lens zit en die kan je ook dimmen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:20 schreef nietzman het volgende:
[..]
Hangt er een beetje vanaf hoe en wat je uit wil lichten hè. Gafferen is ook een vak apart en meer dan ergens een lamp op flikkeren.
Ik vind een richtmicrofoon, danwel een dasspeld danwel een handmicrofoon ook prima werken, ligt net aan de situatiequote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:50 schreef Susteren het volgende:
Trouwens op bax is de sony recorder in de aanbieding (normaal bij andere winkels iets van 300 euro):
http://www.bax-shop.nl/ha(...)=google#!prettyPhoto
Véél betere kwaliteit dan de zooms.
Een richtmicrofoon rechtstreeks in de camera steken levert meestal mindere resultaten dan een externe recorder gebruiken (in wav settings) snapje.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:05 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik vind een richtmicrofoon, danwel een dasspeld danwel een handmicrofoon ook prima werken, ligt net aan de situatie
Kloptquote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:45 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ik zie iedereen praten over een 24-107, maar denk dat jullie de 24-105 bedoelen?
Een héél mooie lens! 35mm en 50mm zijn ook vaak gebruikte lenzen in films. Maar de kunst is om niet te overdrijven qua shallow dof: schiet gerust ook eens in f4 en f8, de beelden worden dan tevens wat scherper. Door f8 beelden met f2.8 en f1.4 te combineren krijg je een veel diversere film/commercial, die minder snel "verveelt" door de hele tijd dezelfde scherptediepte.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:24 schreef Stefan het volgende:
@Susteren en Nietzman
Wat zijn jouw gedachtes over bv een commercial draaien mbv de samyang 35mm 1,4.
En is er een groot genoeg scherpte gebied als je niet te dicht op je onderwerp staat
Dus: ik film in de hamam, krijg je dan als je op 2 of 3 meter staat genoeg scherpte
Ik heb wel mooie dingen gezien met die samyanlens
Vergt t veel oefening of valt t mee.
Cameraland heeft deze lens voor 440 euro trouwens
Mooi! Want zelf vind ik het altijd storend als hele reportages met f1.8 ofzo zijn gefilmd, dat vind ik persoonlijk erg afleiden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:23 schreef Stefan het volgende:
Nee, DOF doseer ik wel, in het begin heb ik veel DOF overgangen gedaan in mn camjoreports, maar t moet zich er wel voor lenen. doe t nu minder
EasyCam, SmoothShot, enz etc.quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:44 schreef shiznuts het volgende:
Flycam nano of zoiets lijkt me wel lache.
Stond de IS wel aan? Beeld is behoorlijk onrustig, en vanuit de hand moet je rustige beelden kunnen krijgen met ISquote:Op vrijdag 6 juli 2012 22:52 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Hier wat ik gefilmd heb met mijn D3100. Op verzoek van de DJ waarvoor ik moest filmen wel veel effecten erover heen gezet.
Zitten wel vette beelden tussen al zeg ik het zelf. Natuurlijk kan het altijd beterMaar opbouwende kritiek is altijd welkom
Heb gefilmd met een D3100, 18-105 mm lens
Simpele shoulderrig thuis gelaten (per ongeluk, net als mijn 2e batterij)
175 shots gemaakt en dus alles vanuit de hand.
IS stond aan. Vorige keer zei je iets over het pannen en dat ik dan de IS uit zou moeten zetten.quote:Op woensdag 11 juli 2012 02:45 schreef Stefan het volgende:
[..]
Stond de IS wel aan? Beeld is behoorlijk onrustig, en vanuit de hand moet je rustige beelden kunnen krijgen met IS
Dat zijn beide wel toffe dingen inderdaad.quote:Op woensdag 11 juli 2012 02:46 schreef Stefan het volgende:
Deze maand ga ik denk ik de Samyang 35mm lens kopen en deze slider
http://www.ebay.com/itm/K(...)&hash=item20c805445e
Laat t.z.t. maar ff weten!quote:Op woensdag 11 juli 2012 09:28 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Maar ik heb deze stabilazor gekocht om eens te kijken of dit wat kan worden. Hij is verstuurd dus hopelijk binnenkort binnen
Oke, ik film ook wel eens uit de hand maar alleen als ik kort hoef te filmen, ik hou de camera dan wel zo stil mogelijk per shot en als ik een pan maak doe ik dat drie keerquote:Op woensdag 11 juli 2012 09:28 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
IS stond aan. Vorige keer zei je iets over het pannen en dat ik dan de IS uit zou moeten zetten.
Maar dit keer alles vanuit de hand gefilmd dus natuurlijk de IS aan laten staan.
Ik ga een commercial draaien over 2 weken dus dat geld betaalt zich ook terug in de kwaliteit van de film.quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:12 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Dat zijn beide wel toffe dingen inderdaad.
Verrassend hoe zo'n slider in een klap een nieuwe dimensie aan je filmpjes brengt.
Vraag me alleen af hoe lang ik m moet kopen (lengte)quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:12 schreef shiznuts het volgende:
Verrassend hoe zo'n slider in een klap een nieuwe dimensie aan je filmpjes brengt.
Tip: een keyboard standaard werkt perfect om de glidetrack op te zetten. Best veel mee gewerkt.quote:Op woensdag 11 juli 2012 02:46 schreef Stefan het volgende:
Deze maand ga ik denk ik de Samyang 35mm lens kopen en deze slider
http://www.ebay.com/itm/K(...)&hash=item20c805445e
Ook tof spul idd.quote:
Zeker.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:01 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik ga een commercial draaien over 2 weken dus dat geld betaalt zich ook terug in de kwaliteit van de film.
Good question. Op zich kan een subtiele 'slide' al veel uitmaken, dus zou het niet zo lang hoeven en dan houd je het ook nog eens een beetje portable. Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat je de slider gebruikt om een overzicht ergens van te creëren en dan speelt lengte natuurlijk wel een rol en maakt het uit of je aan 60cm of 1.50m gelimiteerd bent.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:05 schreef Stefan het volgende:
[..]
Vraag me alleen af hoe lang ik m moet kopen (lengte)
Waarom niet een fancier videokop, lekker goedkoop en prachtige kwaliteitquote:Op woensdag 11 juli 2012 11:55 schreef Stefan het volgende:
De konovo is wel mooi en betaalbaar. Moet er nog wel een manfrotto balhoofd bijkopen, dan kan ik meteen de camera erop zetten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |