Ik ben zo'n beetje de enige camjo van Nederland die NIET met Voice Over werkt. Ik hou er ook niet zo van. Ja in Bedrijfsfilms en hart van Nederland.quote:Op maandag 16 juli 2012 00:39 schreef shiznuts het volgende:
En voice-over... waarom per se voice-over? Omdat naar de lokale tv-zenders vooral ouderen kijken (jeugd kijkt alleen MTV, als ze al tv kijken natuurlijk) en die misschien niet goed kunnen lezen? Wat is er mis met een visuele introductie, dat doen de grote zenders ook, kort een balkje in beeld met naam + locatie lijkt me niet verkeerd, of mis ik iets?
Wat bedoel je met een establishing shot?quote:Op maandag 16 juli 2012 01:10 schreef shiznuts het volgende:
En ah ok, nou ja, een establishing shot is verder natuurlijk geen hele slechte standaard om toe te passen, das waar.
Het woord zegt 't wel zo'n beetje.quote:Op maandag 16 juli 2012 01:21 schreef Stefan het volgende:
[..]
Wat bedoel je met een establishing shot?
Het enige wat mij opvalt, naast wat jij zegt, is de insert rond 1:07. Het kader is ongeveer hetzelfde, dus dat zorgt voor een best ruwe las. Ik had er zelf misschien nog wat muziek zachtjes op de achtergrond gezet. Maar ziet er voor de rest tof uit. Gelukkig mooi weer gehadquote:Op maandag 16 juli 2012 13:00 schreef Stefan het volgende:
Commerciële repo gedraaid
De fouten die ik zie
Geïnterviewde kijkt recht in de zon
Shutter staat te hoog dus beeld is wat schokkerig. Heb nu een fader ND gekocht
Heb interview vanaf schouderrig gefilmd, van statief was beter geweest
Heb contrast en brightness in elk shot aangepast, contrast 10% brightness tussen 10 en 20%
Kende m nog niet, maar wat me opvalt is dat ze bullittime een beetje verpesten, ze lopen tijdens het effect met de camera en de 'kogel' valt weg in het tegenlichtquote:Op maandag 16 juli 2012 13:21 schreef Alcatranz. het volgende:
Overigens: Jullie zullen hem denk ik wel kennen, maar ik blijf hem geniaal vinden
het eerste filmpje is toch echt een cable camquote:Op maandag 16 juli 2012 00:39 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Nee, alleen spycams op kleine r/c heli's. Ik heb nu een kleine plastic quadcopter onderweg tezamen met een 808 #16 720p HD spycam. Makkelijk om enthousiast voor te raken. Alleen immens duur om dat daadwerkelijk professioneel na te streven en dan heb je het nog niet eens over de skills die je nodig hebt om zo'n ding te vliegen (en er dus tegelijkertijd mee te filmen).Hier twee verschillende filmpjes die geweldig inspirerend zijn... filmpje #1, een heli met een Canon dSLR (EOS 7D) eronder. Filmpje #2, een quadcopter met een cinema camera, de Sony FS100 eronder.
[..]Hey, mooi lensje man!
Zag er goed uit. Die slider lekker uitgeprobeerd ook, het potentieel is daar, nu nog zorgen dat je de boel met wat meer finesse opzet en gebruikt inderdaad.
En voice-over... waarom per se voice-over? Omdat naar de lokale tv-zenders vooral ouderen kijken (jeugd kijkt alleen MTV, als ze al tv kijken natuurlijk) en die misschien niet goed kunnen lezen? Wat is er mis met een visuele introductie, dat doen de grote zenders ook, kort een balkje in beeld met naam + locatie lijkt me niet verkeerd, of mis ik iets?
Hoe bedoel je cable cam, er staat duidelijk beschreven door de maker dat het een 7D is?quote:Op maandag 16 juli 2012 15:06 schreef Susteren het volgende:
[..]
het eerste filmpje is toch echt een cable cam
susteren weet graag heel erg veel, en als dat even niet zo is doet 'ie gewoon alsofquote:Op maandag 16 juli 2012 16:28 schreef shiznuts het volgende:
Ik begrijp ook niet goed waarom 'ie mijn info in twijfel trekt.Het is gewoon een rc heli met een spiegelreflex eronder, niks geen cablecam zoals je ook bij het EK zag. Je ziet een keer in de video zelfs een schaduw van de heli. En tjek je Trent Palmer z'n andere video's kun je ook opmaken dat 'ie aan rc aerial photography doet.
zucht...quote:Op maandag 16 juli 2012 16:29 schreef Mirjam het volgende:
[..]
susteren weet graag heel erg veel, en als dat even niet zo is doet 'ie gewoon alsof
Ik snap je verwarringquote:Op maandag 16 juli 2012 16:33 schreef Susteren het volgende:
[..]
zucht...
verwarde het filmpje met deze, sorry
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |