Zo'n ding waarover je je camera in een rechte lijn beweegtquote:
Ik heb even gegoogled naar een plaatje om het me voor te kunnen stellen.quote:Op zondag 15 juli 2012 22:32 schreef Stefan het volgende:
[..]
Zo'n ding waarover je je camera in een rechte lijn beweegt
Klopt. Als er iemand iets doet, of als er iemand tegelijk door beeld loopt valt t niet opquote:Op zondag 15 juli 2012 22:46 schreef Scrutinizer het volgende:
Als het onderwerp in je shot minder statisch is wordt het makkelijker denk ik. Bij een stationair object zie je ieder haperingetje in je beweging.
Nee, maar lijkt me wel erg cool. Misschien eens voor een short film een intro schieten met een Go Pro en dan iemand huren om hem over de stad te vliegen, naar de locatie van het eerste shot (of een auto volgen)quote:Op zondag 15 juli 2012 23:14 schreef mr_me_me het volgende:
Even iets anders: heeft er iemand ervaring met luchtvideografie zoals op http://www.v-nix.nl/v-nix-quadcopter?
Klopt, een beetje weerstand of de camera tegenhouden ipv 'm te duwen kan goed werken.quote:Op zondag 15 juli 2012 22:58 schreef Schieganger het volgende:
Iets wat goed voor sliders *tevens ook pans met statieven* werkt is een elastiekje gebruiken. Dat laat het vele malen vloeiender lopen.
Oh dat, dat is de HDC huisstijlquote:
Is een kwestie van smaak, een goed aangezette en afgemaakte beweging weet ik wel te waarderen. Ik vind het item er beeldtechnisch mooi uitzien hoor, dat shot van die tweede spreker is ook erg fijn om naar te kijken.quote:Op maandag 16 juli 2012 00:03 schreef Stefan het volgende:
Ja wou net vragen of je slideshots in de beweging snijdt
Dat is gewoon een stijl die ik altijd hanteer om een voice over te vermijden. Ik laat mensen altijd zeggen wie ze zijn, wat ze doen en waarom we hier staan. Ik vind voice-overs juist vreselijk knullig als het niet wordt gedaan door mensen die ze kunnen schrijven en inspreken. VO vindt ik doorgaans sowieso een zwaktebodquote:Op maandag 16 juli 2012 00:13 schreef Scrutinizer het volgende:
Dat je beide sprekers zichzelf voorstellen en vertellen waar ze zijn is niet echt nodig en dat vind ik vaak wat knullig overkomen.
In je eerste shot staat al waar we zijn en de naam en functie verschijnen in beeld op het moment dat ze het zeggen.quote:Op maandag 16 juli 2012 00:18 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dat is gewoon een stijl die ik altijd hanteer om een voice over te vermijden. Ik laat mensen altijd zeggen wie ze zijn, wat ze doen en waarom we hier staan. Ik vind voice-overs juist vreselijk knullig als het niet wordt gedaan door mensen die ze kunnen schrijven en inspreken. VO vindt ik doorgaans sowieso een zwaktebod
Dus ik laat ook de burgemeester, Armin van Buuren of welke BN'er dan ook zichzelf voorstellen. Zo vang je alle info in 1 zin. De repos duren 2 tot 3 minuten.
Een repo moet wmb zonder bijbehorend bericht ook te volgen zijn.
Leuk itemquote:Op zondag 15 juli 2012 23:46 schreef Stefan het volgende:
Oke, mijn project van vandaag in 1080 te bekijken
Even de specs
Canon 5Dmark2
Samyang 35mm f1,4
80cm Camera Track Dolly Slider ROLLER
Slider gebruikt vanaf Manfrotto statief
Op 2 scenes na geen extra licht gebruikt (alleen de shots waarop de preparateur de kop bevestigt. 48 ledlamp bijgeschenen
F op drie shots na 1,4
Alleen close interview en de shot waar ik op de kop afslide (shot 3 in repo) F2,8
ISO, variërend van 160 en 500.
Shutter 50
WB auto
Drie shots van interview de brightness wat omhoog, de rest gelaten zoals het uit de canon kwam
Nee, alleen spycams op kleine r/c heli's. Ik heb nu een kleine plastic quadcopter onderweg tezamen met een 808 #16 720p HD spycam. Makkelijk om enthousiast voor te raken. Alleen immens duur om dat daadwerkelijk professioneel na te streven en dan heb je het nog niet eens over de skills die je nodig hebt om zo'n ding te vliegen (en er dus tegelijkertijd mee te filmen).quote:Op zondag 15 juli 2012 23:14 schreef mr_me_me het volgende:
Even iets anders: heeft er iemand ervaring met luchtvideografie zoals op http://www.v-nix.nl/v-nix-quadcopter?
quote:Op maandag 16 juli 2012 00:18 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dat is gewoon een stijl die ik altijd hanteer om een voice over te vermijden. Ik laat mensen altijd zeggen wie ze zijn, wat ze doen en waarom we hier staan. Ik vind voice-overs juist vreselijk knullig als het niet wordt gedaan door mensen die ze kunnen schrijven en inspreken. VO vindt ik doorgaans sowieso een zwaktebod
Dus ik laat ook de burgemeester, Armin van Buuren of welke BN'er dan ook zichzelf voorstellen. Zo vang je alle info in 1 zin. De repos duren 2 tot 3 minuten.
Een repo moet wmb zonder bijbehorend bericht ook te volgen zijn.
Zou ook standupje kunnen doen maar ook dat is een vak apart
Prachtig dit!quote:Op maandag 16 juli 2012 00:51 schreef nietzman het volgende:
Meest master;
OMCOPTER - Ninja shoot with Epic
https://vimeo.com/36341233
Klopt, zulke dingen verander ik doorgaans in de montage, beeld vergroten en verschuiven, ze je niks van. Maar was al ver na mn deadline dus dit soort dingen niet nagelopen. En hij staat niet volledig in t midden.quote:Op maandag 16 juli 2012 00:22 schreef Alcatranz. het volgende:
alleen om te nierenneuken het medium op ±0:55, had iets meer naar links gemogen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |