en op papier zetten. met sancties. uiteraard wel alles netjes samen besproken. meer kan je niet doen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:55 schreef Godtje het volgende:
Afspraken maken.
Of is dat een heel gek idee?
quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:56 schreef simmu het volgende:
[..]
en op papier zetten. met sancties. uiteraard wel alles netjes samen besproken. meer kan je niet doen.
Ja want hst is een contract. Misschien ook getuige erbij halen en deponeren bij de notaris.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:56 schreef simmu het volgende:
[..]
en op papier zetten. met sancties. uiteraard wel alles netjes samen besproken. meer kan je niet doen.
quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:54 schreef MichielPH het volgende:
Tevens doet hij uitspraken als 'Een vierkant is een milde vorm van een cirkel' en vraagt hij welke conclusies ik heb getrokken na een avondje uitgaan. Zo'n soort jongen is het.
Watvoor sancties stel je voor dan? Ik geef toe, dit is ook deels een 'lief dagboek'-topic, om het gewoon van me af te schrijven. toch stel ik een praktische tip ook wel op prijs en ik heb geen idee hoe je met hem om moet gaan.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:56 schreef simmu het volgende:
[..]
Mijn reactie was altijd door hetzelfde gewoon terug te doen. Leef je een paar weken in een zwijnenstal totdat je er met z'n allen achter komt 'dat het zo echt niet meer kan'. Dan gaat er een grote schoonmaak tegenaan (van meerdere dagen meestal), waarna het een tijdje spic en span is. Daarna komt het klad er weer in en wordt het weer een gore zooi. Mooie cyclus. Anders oplossing is er gewoon aan wennen. Ben je er ook af.quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:03 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Watvoor sancties stel je voor dan? Ik geef toe, dit is ook deels een 'lief dagboek'-topic, om het gewoon van me af te schrijven. toch stel ik een praktische tip ook wel op prijs en ik heb geen idee hoe je met hem om moet gaan.
stuur hem een DM... hij zit vast op Fok!quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:54 schreef MichielPH het volgende:
Hey,
Ik woon al een tijdje samen met een jongen die sowieso ADHD heeft en daar bovenop ook een sociale stoornis. Welke, geen idee, maar hij gedijt bijvoorbeeld slecht in groepen;
Kan ik me niet voorstellen, we hebben geeneens een zolder!quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:06 schreef Salatrel het volgende:
[..]
stuur hem een DM... hij zit vast op Fok!
Een beetje zooi vind ik ook niet erg, zoals ik zei: we zijn beiden niet echt netjes. Maar dat hij bjivoorbeeld gebroken glas laat liggen vind ik knap irritant. Hetzelfde grapje heeft hij eens uitgehaald toen hij de prullenbak die tot de nok toe vol zat, omver liep.quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:05 schreef Skv het volgende:
[..]
Mijn reactie was altijd door hetzelfde gewoon terug te doen. Leef je een paar weken in een zwijnenstal totdat je er met z'n allen achter komt 'dat het zo echt niet meer kan'. Dan gaat er een grote schoonmaak tegenaan (van meerdere dagen meestal), waarna het een tijdje spic en span is. Daarna komt het klad er weer in en wordt het weer een gore zooi. Mooie cyclus. Anders oplossing is er gewoon aan wennen. Ben je er ook af.
En wat zei hij toen hij er over begon?quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:08 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Een beetje zooi vind ik ook niet erg, zoals ik zei: we zijn beiden niet echt netjes. Maar dat hij bjivoorbeeld gebroken glas laat liggen vind ik knap irritant. Hetzelfde grapje heeft hij eens uitgehaald toen hij de prullenbak die tot de nok toe vol zat, omver liep.
Als iemand voor zichzelf had gekookt en zn zooi liet rotten dan flikkerden we alles na een paar dagen gewoon in zn bed. Met pan en borden en al. Dat misschien een optie?quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:08 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Een beetje zooi vind ik ook niet erg, zoals ik zei: we zijn beiden niet echt netjes. Maar dat hij bjivoorbeeld gebroken glas laat liggen vind ik knap irritant. Hetzelfde grapje heeft hij eens uitgehaald toen hij de prullenbak die tot de nok toe vol zat, omver liep.
ja, zoiets dus.quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:10 schreef Skv het volgende:
[..]
Als iemand voor zichzelf had gekookt en zn zooi liet rotten dan flikkerden we alles na een paar dagen gewoon in zn bed. Met pan en borden en al. Dat misschien een optie?
Bij ons gaat rottende zooi gewoon de tuin in. Prachtig gezicht trouwens een ondergesneeuwd afwaslandschap. Laatst vonden we ergens in de tuin een grote ovenschaal terug die al 2 jaar kwijt was of zo. Mooie tijd!quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:10 schreef Skv het volgende:
[..]
Als iemand voor zichzelf had gekookt en zn zooi liet rotten dan flikkerden we alles na een paar dagen gewoon in zn bed. Met pan en borden en al. Dat misschien een optie?
Dat zijn moeder daar ook altijd over zeurde en hij er 'het nodige van had geleerd'. Dat het gepast is het glas op te ruimen blijkbaar niet.quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:08 schreef Godtje het volgende:
[..]
En wat zei hij toen jij er over begon?
Heb je natuurlijk wel kans dat hij vervelend terug gaat doen wat niet geheel onterecht is.quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:10 schreef Skv het volgende:
[..]
ik denk echt dat hij misschien het verband niet ziet?quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:13 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Dat zijn moeder daar ook altijd over zeurde en hij er 'het nodige van had geleerd'. Dat het gepast is het glas op te ruimen blijkbaar niet.
[..]
Heb je natuurlijk wel kans dat hij vervelend terug gaat doen wat niet geheel onterecht is.
Daar hebben we het wel eens over gehad en dat ziet hij ook echt niet, naar eigen zeggen. Dit voorbeeld was ook meer om aan te geven watvoor persoon het is; ik vind dit wel een vervelende gewoonte, maar ik accepteer het wel. Dit hoort een klein beetje bij samenwonen met een huisgenoot.quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:10 schreef rhubarbje het volgende:
Misschien 'kan' hij het gewoon niet, ziet hij niet wat hij doet
hij denkt waarschijnlijk: ik heb opgeruimd en alles staat nu ergens
en ziet hij niet dat het niet heel handig is als je overal glazen aantreft
Heb ik natuurlijk wel eens gedaan, maar ga ik vanavond weer proberen.quote:ga eens met hem praten?
leg uit wat je ergernissen zijn (op een milde manier) en vraag: hoe kunnen we er samen toe komen dat het voor mij ook prettiger is hier?
Ik heb hem al gevraagd en gezegd dat hij weg moet, maar dat weigerde hij gewoon.quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:15 schreef Crutch het volgende:
"Ruim godverdomme je teringzooi op anders flikker je maar op."
Klacht indienen bij de huisbaas en anders in het vervolg foto's maken van z'n teringzooi.quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:16 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Ik heb hem al gevraagd en gezegd dat hij weg moet, maar dat weigerde hij gewoon.
ik zat in delft als enige meisje tussen 7 kerels in de gimmy shelterquote:
Ook omadt hij een kat heeft die daar vrolijk doorheen loopt..quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:20 schreef Crutch het volgende:
Dat iemand rommelig is, is niet zo gek in een studentenhuis, maar omgevallen prullenbak laten liggen en glas laten slingeren is nou ook niet echt bepaald gezond en veilig.
succes!quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:15 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Daar hebben we het wel eens over gehad en dat ziet hij ook echt niet, naar eigen zeggen. Dit voorbeeld was ook meer om aan te geven watvoor persoon het is; ik vind dit wel een vervelende gewoonte, maar ik accepteer het wel. Dit hoort een klein beetje bij samenwonen met een huisgenoot.
[..]
Heb ik natuurlijk wel eens gedaan, maar ga ik vanavond weer proberen.
geld. bij ons toen kwam er gewoon een boete voor corvee niet gedaan/zooi niet opgeruimd. dat geld ging dan naar de huisbierlijst.quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:03 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Watvoor sancties stel je voor dan? Ik geef toe, dit is ook deels een 'lief dagboek'-topic, om het gewoon van me af te schrijven. toch stel ik een praktische tip ook wel op prijs en ik heb geen idee hoe je met hem om moet gaan.
Ben ik nu ook mee bezig, maar het is te genant voor woorden dat ik dit op moet schrijven.quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:28 schreef Lienekien het volgende:
Als je je huisgenoot nou duidelijke instructies geeft? Desnoods hang je een lijst met afspraken op.
Doe het dan wel in overleg met hem.
tja er zijn ook speciale kookboeken en zo voor mensen zoals je huisgenoot (of nou ja zoals ik hem inschat) waar dan ook staat 'pak een pan' en niet alleen 'kook de pasta'quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:36 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Ben ik nu ook mee bezig, maar het is te genant voor woorden dat ik dit op moet schrijven.
Maar als het nou werkt?quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:36 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Ben ik nu ook mee bezig, maar het is te genant voor woorden dat ik dit op moet schrijven.
Ja, lekker makkelijk. Je moet vooral geen last hebben van mensen die een beetje anders zijn.quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:48 schreef Kandijfijn het volgende:
Ooit een tijd met andere studenten samengewoond waar 1 jongen maar bleef vertikken zijn rommel op te ruimen. Uiteindelijk zijn afwas, kleding, etc. gewoon op zijn bed gegooid. Na de 3e keer kwam de boodschap wel over.
Dat iemand ADHD autisme of whatever zou hebben heb ik heel weinig mee te maken. Had die maar begeleid moeten gaan wonen o.i.d.
Waarom zou ik er last van moeten hebben?quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, lekker makkelijk. Je moet vooral geen last hebben van mensen die een beetje anders zijn.
Ben ik ook wel benieuwd naar.quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:55 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Waarom zou ik er last van moeten hebben?
Waarom zou je ADHD je moeten beperken je rommel achter je reet op te ruimen?
Klopt. Geen last van hebben of niet mee samen gaan wonen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, lekker makkelijk. Je moet vooral geen last hebben van mensen die een beetje anders zijn.
Het lijkt mij ook autisme, maar ik ben niet de persoon die dat kan beoordelen. ADHD weet ik zeker, dat heeft hij me namelijk verteld en hij slikt ook af en toe ritalin.quote:Op woensdag 27 juni 2012 14:15 schreef Enfermera het volgende:
Hij lijkt me eerder autistisch dan ADHD, maargoed, het kan ook samengaan, dat weet je niet. Is hij wel bezig met een diagnose krijgen en behandeling enzo? Want anders is het dweilen met de kraan open.
Grote kans dat hij totaal niet ziet wat er moet gebeuren in huis, vandaar dat hij niks opruimt. Ben jij wel de aangewezen persoon om hem daarbij te helpen? In de zin van; neemt hij dingen van jou aan of niet?
Ik woon zelf al lange tijd samen met mijn man die ADHD heeft, en dat is in het begin ook niet gemakkelijk gegaan. Hij is in therapie gegaan om wat dingen uit zijn verleden te verwerken, en later hebben we nog enkele sessies relatietherapie gehad.
Ik wilde zelf niet de persoon zijn die hem 'hielp' bij dingen opruimen in huis. Je moet (zeker niet als partner) niet de hulpverlener gaan uithangen, dat doet je relatie geen goed.
Maargoed, als huisgenoot zijnde kan het misschien wel, maar ik denk wel dat je het er eerst over moet hebben wat jou dwarszit, en of hij überhaupt ziet wat er volgens jou zou moeten veranderen. Als hij dat niet ziet dan wordt het lastig..
Vraag hem een vergoeding voor het eten dan,...Of beter nog laat hem nieuwe boodschappen voor je halen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 14:27 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook autisme, maar ik ben niet de persoon die dat kan beoordelen. ADHD weet ik zeker, dat heeft hij me namelijk verteld en hij slikt ook af en toe ritalin.
Verder loopt hij bij een coach, wat dat dan ook mag zijn. Misschien is dat een gediplomeerd psycholoog/psychiater, maar voor hetzelfde geld is dat een Jomanda-achtig type. Of ik de aangewezen persoon ben, tja. Ik wil niet voor vader/therapeut spelen, maar ik zal er meer energie in moeten steken dan in de gemiddelde huisgenoot.
Ik ben wel eens heel boos geworden omdat hij weer eens eten van mij had opgegeten en dat vatte hij op als compliment: volgens hem kwam ik door hem dicht bij mezelf. Uiteindelijk snapt hij nog altijd niet dat hij van mijn eten af moet blijven.
Apart.. Hij zit wel heel erg in zijn eigen wereldje.quote:Op woensdag 27 juni 2012 14:27 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook autisme, maar ik ben niet de persoon die dat kan beoordelen. ADHD weet ik zeker, dat heeft hij me namelijk verteld en hij slikt ook af en toe ritalin.
Verder loopt hij bij een coach, wat dat dan ook mag zijn. Misschien is dat een gediplomeerd psycholoog/psychiater, maar voor hetzelfde geld is dat een Jomanda-achtig type. Of ik de aangewezen persoon ben, tja. Ik wil niet voor vader/therapeut spelen, maar ik zal er meer energie in moeten steken dan in de gemiddelde huisgenoot.
Ik ben wel eens heel boos geworden omdat hij weer eens eten van mij had opgegeten en dat vatte hij op als compliment: volgens hem kwam ik door hem dicht bij mezelf. Uiteindelijk snapt hij nog altijd niet dat hij van mijn eten af moet blijven.
Heb ik ook al wel teruggekregen, maar daar gaat het me ook niet om. Laatste keer had hij bijvoorbeeld een maaltijdsalade van me opgegeten, terwijl ik moest werken en weinig tijd en door hem dus te weinig had gegetenquote:Op woensdag 27 juni 2012 14:29 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Vraag hem een vergoeding voor het eten dan,...Of beter nog laat hem nieuwe boodschappen voor je halen.
Hoe denk je dat ik me voel, echt lekker wonen is dit zo niet. Word al pissig als ik hoor dat hij thuiskomt.quote:Echt ik had zo'n pisventje allang op zijn gezicht willen slaan![]()
Dat lijstje met regels ben ik nu aan het bedenken. Ik woon inderdaad alleen met hem.quote:Op woensdag 27 juni 2012 14:37 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Apart.. Hij zit wel heel erg in zijn eigen wereldje.Lijkt me vrij veel energie te kosten als je met zo iemand moet samenwonen. Als ik je goed begrijp woon je alleen met hem samen, geen anderen erbij ofzo?
Tja, lijstje met regels? Is dat nog wat?
Ik woonde er al en heb hem uitgezocht, klojo dat ik ben. Het leek me wel een aparte, filosofische gozer. En 't is de vraag of hij het waardeert als ik zijn coach benader? Ik zou me genaaid voelen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 15:41 schreef MAHL het volgende:
Hoe ben je überhaupt bij hem komen wonen eigenlijk?
Verder, misschien erachter komen naar wat voor coach hij gaat, en contact daarmee opnemen? Lijkt me dat die het beter kan overbrengen.
Zeg hem gewoon dat je met zijn coach gaat praten wanneer hij niet verbeterd.quote:Op woensdag 27 juni 2012 16:44 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Ik woonde er al en heb hem uitgezocht, klojo dat ik ben. Het leek me wel een aparte, filosofische gozer. En 't is de vraag of hij het waardeert als ik zijn coach benader? Ik zou me genaaid voelen.
Omdat het een kenmerk is van ADHD. Daarom denk ik dat het heel moeilijk gaat worden voor TS om zijn huisgenoot te helpen herinneren om op te ruimen. Misschien dat het dan even goed gaat, maar als je van nature verstrooid bent verval je heel snel weer in oude gewoonten, zeker als iemand anders behalve jijzelf die opdringt.quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:55 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Waarom zou ik er last van moeten hebben?
Waarom zou je ADHD je moeten beperken je rommel achter je reet op te ruimen?
Denk ook dat verhuizen de enige optie is.quote:Op woensdag 27 juni 2012 18:43 schreef -Strawberry- het volgende:
Verhuizen.
Kleine kans dat jij zijn gedrag zal weten te veranderen.
Dus omdat hij een labeltje heeft hoeft hij dingen niet te doen die doodnormaal zijn en gewoon tot de dagelijkse normen behoren?quote:Op woensdag 27 juni 2012 18:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat het een kenmerk is van ADHD. Daarom denk ik dat het heel moeilijk gaat worden voor TS om zijn huisgenoot te helpen herinneren om op te ruimen. Misschien dat het dan even goed gaat, maar als je van nature verstrooid bent verval je heel snel weer in oude gewoonten, zeker als iemand anders behalve jijzelf die opdringt.
Het is geen label, het is een aandoening.quote:Op woensdag 27 juni 2012 19:12 schreef MAHL het volgende:
[..]
Dus omdat hij een labeltje heeft hoeft hij dingen niet te doen die doodnormaal zijn en gewoon tot de dagelijkse normen behoren?
Dus dáárom gaat de wereld kapot tegenwoordig
Nou en? Dan moet hij maar wat meer moeite ervoor doen. Hij moet zich aan de omgeving aanpassen, labeltje of niet, en niet andersom.quote:Op woensdag 27 juni 2012 19:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is geen label, het is een aandoening.
Natuurlijk zou hij die dingen wel móeten doen (ik beweer nergens van niet), maar er daadwerkelijk toe in staat zijn is weer wat anders. Dat kost moeite, en bij iemand met ADHD meer moeite dan normaal. Enige wat ik betwijfel is dus dat TS hem zo ver gaat krijgen, zeker aangezien het een nogal apart figuur is die van normale omgangsvormen ook maar weinig kaas gegeten heeft. Maar proberen kan altijd natuurlijk.
Klopt. Dat is de discussie ook niet. Denk dat iedereen het er wel over eens is dat je een kapot gevallen glas, ADHD of niet, moet opruimen. Maar het valt niet af te dwingen, te verplichten. Tenzij de huisbaas hem eruit kan trappen als hij het niet doet. Dus is het maar de vraag of je zo'n figuur zover gaat krijgen om zijn troep op te ruimen, voor langere tijd.quote:Op woensdag 27 juni 2012 19:45 schreef MAHL het volgende:
[..]
Nou en? Dan moet hij maar wat meer moeite ervoor doen. Hij moet zich aan de omgeving aanpassen, labeltje of niet, en niet andersom.
Hij moet het maar in zichzelf vinden hoe hij dat zou regelen. Anders zou ik het heel snel via de huisbaas spelen of elke dag zijn troep in bed flikkeren.quote:Op woensdag 27 juni 2012 18:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat het een kenmerk is van ADHD. Daarom denk ik dat het heel moeilijk gaat worden voor TS om zijn huisgenoot te helpen herinneren om op te ruimen. Misschien dat het dan even goed gaat, maar als je van nature verstrooid bent verval je heel snel weer in oude gewoonten, zeker als iemand anders behalve jijzelf die opdringt.
Als je met elkaar in een huis woont, moet je sowieso compromissen sluiten. Heb ik ook altijd gedaan met huisgenoten die anders over hygiène dachten dan ik.quote:Op donderdag 28 juni 2012 13:33 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Hij moet het maar in zichzelf vinden hoe hij dat zou regelen. Anders zou ik het heel snel via de huisbaas spelen of elke dag zijn troep in bed flikkeren.
Volgens mij is het juist het slappe gedoe, het maar accepteren omdat die ADHD heeft dat die blijft vervallen in zijn patroon. Als hij niet geschikt is om op zichzelf te wonen moet het maar begeleid o.i.d. Hij moet niet zijn problemen andermans problemen maken.
Compromissen sluit je over hoevaak je gaat stofzuigen, dweilen, stoffen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 14:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je met elkaar in een huis woont, moet je sowieso compromissen sluiten. Heb ik ook altijd gedaan met huisgenoten die anders over hygiène dachten dan ik.
Dat je hem zegt dat hij het moet opruimen en hem stoffer en blik wijst? Dat is het compromis in plaats van dat hij het uit zichzelf doet.quote:Op donderdag 28 juni 2012 14:10 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Compromissen sluit je over hoevaak je gaat stofzuigen, dweilen, stoffen.
Je eigen rommel in de prullenbak gooien, iets wat je op de grond laat vallen opruimen. Hoeveel compromis wilde je daar nog over sluiten?
En als dat niet werkt/lukt, verhuizen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 13:33 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Hij moet het maar in zichzelf vinden hoe hij dat zou regelen. Anders zou ik het heel snel via de huisbaas spelen of elke dag zijn troep in bed flikkeren.
Wie doet dat dan volgens jou? TS in ieder geval niet.quote:Volgens mij is het juist het slappe gedoe, het maar accepteren omdat die ADHD heeft dat die blijft vervallen in zijn patroon.
Nou staan studenten er ook niet om bekend dat ze zo netjes zijn ('studentikoos'). Als hij verder goed voor zichzelf kan zorgen is begeleid wonen omdat je nogal rommelig bent misschien een beetje overdreven.quote:Als hij niet geschikt is om op zichzelf te wonen moet het maar begeleid o.i.d. Hij moet niet zijn problemen andermans problemen maken.
Je plaatjes doen het niet.quote:Op donderdag 28 juni 2012 14:30 schreef mistermysterion het volgende:
Je kunt een simpel post-it gebruiken om iets duidelijk te maken: Voorbeelden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik weet niet waarom ze het niet doen dan. Bij mij zelf doen ze het wel gewoon. Sorry in elk geval.quote:Op donderdag 28 juni 2012 14:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je plaatjes doen het niet.
Maar post-its zijn best een goed idee. Al vraag ik me af of je er op ten duur nog op let.
als je ze naar imgur.com uploadt doen ze het altijd bij iedereen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 14:40 schreef mistermysterion het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom ze het niet doen dan. Bij mij zelf doen ze het wel gewoon. Sorry in elk geval.
Is me teveel werk.. maar als iemand anders dat wil doen. Be my guest, Go your gang.quote:Op donderdag 28 juni 2012 14:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
als je ze naar imgur.com uploadt doen ze het altijd bij iedereen.
weet je nog welke blogpost ze vandaan kwamen? dan kan ik even kijken of dat werkt.quote:Op donderdag 28 juni 2012 15:00 schreef mistermysterion het volgende:
[..]
Is me teveel werk.. maar als iemand anders dat wil doen. Be my guest, Go your gang.
Juist dit soort slappe gezweefteef zorgt ervoor dat die jongen zich nooit heeft leren aanpassen aan anderen, hij hoefde zich immers nooit aan te passenquote:Op donderdag 28 juni 2012 16:09 schreef CruellaDeVil het volgende:
Belonen? Straffen? En ik dacht dat hij degene met de sociale stoornis is...
Het is een stoornis en dat weet jij ook, dus hoe je bij het idee komt dat belonen of straffen door jou, al helemaal als huisgenoot zijnde, ook maar iets uit zou halen ontgaat mij volledig en ik vind het eerlijk gezegd bijzonder respectloos van jou naar hem toe. Ik kan me echt wel voorstellen hoe moeilijk het moet zijn om met zo'n persoon in één huis te wonen, maar dat jij hem dan maar als kleine jongen ziet die jij eens even straf kunt gaan geven: bah.
Verder, verhuis of leer er mee leven.
Past prima op FOK! als ik dit zo lees.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:54 schreef MichielPH het volgende:
als ik mijn schoenen en mijn jas aantrekt, heeft hij niet door dat ik op het punt sta te vertrekken. Als ik hem in de gang hem tegemoet kom blijft hij in de weg staan, omdat hij niet snapt dat ik er langs wil. Tevens doet hij uitspraken als 'Een vierkant is een milde vorm van een cirkel' en vraagt hij welke conclusies ik heb getrokken na een avondje uitgaan. Zo'n soort jongen is het.
Zou het dan tóch luiheid zijn? En dat als hij ermee geconfronteerd wordt hij wel zijn rommel opruimt?quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:30 schreef Ziba het volgende:
En blijkbaar kan hij niet normaal functioneren, dan is begeleid wonen misschien meer iets voor hem zodat hij kan leren om zijn eigen viezigheid op te ruimen (hoewel ik denk dat dat niets met een aandoening te maken heeft) en normaal te reageren op de medemens.
Waarschijnlijk wel. Ze kunnen hun PGB gebruiken om mensen in te huren voor hulp dus waarom niet meteen inzetten voor wat huishoudelijke klusjes.quote:Op donderdag 28 juni 2012 20:15 schreef Maanvis het volgende:
kunnen ADHDers niet subsidie krijgen voor een poetshulp?
Grapjas. Voor kinderen met ADHD misschien, maar volwassenen met ADHD krijgen echt (bijna) niks vergoed.quote:Op donderdag 28 juni 2012 20:20 schreef Kola het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel. Ze kunnen hun PGB gebruiken om mensen in te huren voor hulp dus waarom niet meteen inzetten voor wat huishoudelijke klusjes.
quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:30 schreef Ziba het volgende:
En blijkbaar kan hij niet normaal functioneren, dan is begeleid wonen misschien meer iets voor hem zodat hij kan leren om zijn eigen viezigheid op te ruimen (hoewel ik denk dat dat niets met een aandoening te maken heeft) en normaal te reageren op de medemens.
Self-fulfilling prophecy inderdaad. Komt vaak voor.quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:53 schreef pietkanarie het volgende:
Wel mee eens. Het gevaar aan die diagnoses is wel dat er alleen nog maar wordt uitgegaan van onmogelijkheden. Dat doet ook degene die de diagnose krijgt. Die gaat dingen misschien bij voorbaat al niet proberen want volgens de omschrijving van de stoornis zou hij/zij dat niet kunnen. Dus waarom proberen? Er is misschien oprecht minder geloof in eigen capaciteiten.
Mensen zonder diagnose hebben niets om hun onvolkomenheden aan te wijten, die denken gewoon dat ze dingen niet kunnen omdat ze losers zijn, wat je nog een stuk erger de put in helpt waardoor je ook minder wilt gaan proberen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:53 schreef pietkanarie het volgende:
Wel mee eens. Het gevaar aan die diagnoses is wel dat er alleen nog maar wordt uitgegaan van onmogelijkheden. Dat doet ook degene die de diagnose krijgt. Die gaat dingen misschien bij voorbaat al niet proberen want volgens de omschrijving van de stoornis zou hij/zij dat niet kunnen. Dus waarom proberen? Er is misschien oprecht minder geloof in eigen capaciteiten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |