abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113450553
Ik heb mijn ouders maandenlang niet meer gezien in persoon. Wel hebben we contact via de telefoon en ongeregeld via email, maar het fysiek contact ontbreekt. Deze laatste keer wordt het zeven maanden. Daarvoor ging het bijna een jaar lang.

Mijn zus overigens gaat om de week naar het ouderlijk huis toe waar ze een warme ontvangst krijgt. En zelfs vervoerd wordt in hun auto.

Dit begon allemaal vorige zomer toen ik een hele grote reis door Europa ondernam. Ik wist het destijds misschien niet maar mijn ouders zagen het waarschijnlijk als een goede smoesje om mij niet meer te bezoeken of laten bezoeken.

Ik bevond mij als kind in een dysfunctioneel gezin, (papa aan de drank en soms gewelddadig (bijna uitsluitend tegen mij) en moeder een grote schelder en vreemde eis-steller.

Ik snap dat alle ouder-kind relaties uniek kunnen zijn, maar is dit gebrek aan contact normaal? Ik huil er overigens niet om, ik heb er geen last van dat ik mijn ouders niet meer zien. Ik ga mij ook niet pathetisch en zielig opstellen door bij hen om zoiets te smeken. Ik heb nog zelfrespect.
pi_113450615
O en ik ben 32 jaar. Ik ging het ouderlijk huis uit op mijn 21e.
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:49:30 #3
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_113450642
Wat is het probleem dan?

Jammer dat het zo gelopen is, het is niet 'normaal' in de zin dat de meeste 'kinderen' ook op volwassen leeftijd nog contact hebben met hun ouders.

Zolang je lekker in je vel zit is er niets aan de hand.
Gourmetten of steengrillen?
pi_113450766
Wat is normaal? Elke relatie is uniek.

Aan de andere kant is 7 maanden wel lang. Hoe zit het met jouw behoefte om ze in real-life te zien?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_113450810
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:49 schreef Silenus het volgende:
Wat is het probleem dan?

Jammer dat het zo gelopen is, het is niet 'normaal' in de zin dat de meeste 'kinderen' ook op volwassen leeftijd nog contact hebben met hun ouders.

Zolang je lekker in je vel zit is er niets aan de hand.
ik heb nog wel contact, het is alleen niet in persoon.

Voor de rest kan het mij aan mijn reet roesten dat ze mij niet meer willen zien. Maar vroeger werd ik er weleens verontrust van, ik heb menige lange nacht erover zitten piekeren. Waarom het zo was.
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:57:14 #6
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_113450942
Ja, ok. Dus wat is nu precies het probleem?
Gourmetten of steengrillen?
pi_113450972
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:52 schreef DroogDok het volgende:
Wat is normaal? Elke relatie is uniek.

Aan de andere kant is 7 maanden wel lang. Hoe zit het met jouw behoefte om ze in real-life te zien?
ik ben er zeker niet op tegen . Alleen komt het nooit ter discussie. En ik ga zekers niet van mijn kant een zielige smeekpoging doen waarbij het duidelijk overkomt dat ik contact zoek. Om vervolgens afgewezen te worden. Dat is weleens in het verleden gebeurd en ik schaamde me toen.

Elke subtiele poging (zoiets van, hoi ik moet door jullie plaats rijden volgende week) en toen helemaal geen suggestie zelfs van hunner kant :{ over een ontmoeting.

Mijn ouders hebben me duidelijk gemaakt meerdere keren in het verleden toen ik bij hen nog in huis zat dat ze me niet meer thuis wilden. Mijn zus wel.
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:58:13 #8
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_113450976
Heb je er al eens over gesproken met je zus?
Zij zal vast het een en ander over jou besproken hebben met je ouders.
Je moeder is een hamster
pi_113450980
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:47 schreef Fokboer het volgende:

Dit begon allemaal vorige zomer toen ik een hele grote reis door Europa ondernam. Ik wist het destijds misschien niet maar mijn ouders zagen het waarschijnlijk als een goede smoesje om mij niet meer te bezoeken of laten bezoeken.

Dit snap ik niet helemaal.
pi_113451017
Misschien moet je eens een goed gesprek aangaan met je ouders. Het is voor je eigen gemoedsrust natuurlijk prettig dat je weet dat er mensen zijn waar je op kan terugvallen. En ten slot van rekening hebben deze mensen je groot gebracht en vroeger geholpen. Zoiets kan je, ondanks de problemen met de opvoeding, gewoon niet even aan de kant schuiven.

Praten zal niet gemakkelijk zijn, maar ik hoop dat je het wel gaat doen. Nogmaals het is niet specifiek voor hun maar voor jezelf. En simpelweg zeggen dat je er geen last van hebt klopt natuurlijk niet anders had je geen topic hier gestart erover.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_113451080
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:57 schreef Silenus het volgende:
Ja, ok. Dus wat is nu precies het probleem?
misschien maak ik er een van?

Zie jij er niks mis mee?

Kun je mij uitleggen waarom zuslief de voorkeursbehandeling krijgt? En ben ik niet meer emotioneel hiervan alleen wil ik het weten als een soort nieuwsgierigheid. Een afsluiter want mijn ouders worden in niet al te lange tijd bejaard.
pi_113451098
Nee dat is niet normaal.
Maar misschien denken zij ook wel dat jij geen contact meer wil en stellen ze daarom de meeting maar niet voor. BAng om afgewezen te worden..

IK zou eens goed met je zus babbelen, mits je dar nog wel goed contact mee hebt..
pi_113451107
quote:
hier vul je heel veel in
je zegt ook: ik ga niet smeken maar misschien denken zij ook wel dat jij er geen zin in hebt
praat gewoon met elkaar als je iets mist

kijk als je niks mist zou ik het lekker zo door laten kabbelen maar je trekt de vergelijking met je zus en zo dus ik heb het gevoel dat je je wel achter gesteld voelt zeg maar
spreek dat dan uit
als jij dingen voor hen in gaat vullen en zij voor jou heb je zo 30 jaar geen contact en moeten je kinderen later de eo bellen voor het 'familidiner'
daar gaan die verhalen ook altijd precies zo: ruzie om letterlijk niks (alleen wat ze zelf invullen voor de ander) en dan jaren niet praten
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_113451133
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:01 schreef Fokboer het volgende:

[..]

misschien maak ik er een van?

Zie jij er niks mis mee?

Kun je mij uitleggen waarom zuslief de voorkeursbehandeling krijgt? En ben ik niet meer emotioneel hiervan alleen wil ik het weten als een soort nieuwsgierigheid. Een afsluiter want mijn ouders worden in niet al te lange tijd bejaard.
Er is altijd 1 kind het lievelingetje.
Wellicht vinden je ouders je wel een botte lul omdat je nooit langskomt? Het komt op mij heel erg over of je het initiatief bij hun laat liggen, als je ze weer wil ontmoeten nodig dan hun bij jou uit of jezelf bij hun.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:03:46 #15
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113451158
Maakt het je iets uit of mis je het?

Ik zie en spreek mij pa ook nooit meer, boeit me niets (is natuurlijk wel eea aan voorafgegaan).

Ik zie het maar zo; je kiest zelf met wie je omgaat en je hoeft niet per sé contact met iemand te hebben omdat het toevallig je pa of ma is.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_113451165
Het is nu 7 maanden, straks is het 3 jaar en voor je het weet sta je op de begrafenis met spijt dat je nooit meer contact heb gezocht.
pi_113451168
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:58 schreef Crutch het volgende:
Heb je er al eens over gesproken met je zus?
Zij zal vast het een en ander over jou besproken hebben met je ouders.
mijn zus en ik hadden 7 jaar lang helemaal geen contact. Nog steeds niet maar de laatste twee jaar een paar keer ongeregelde telefoongroetjes/gelukswensen.

Dit wordt bevorderd/in stand gehouden door mijn ouders.

En wat zou mijn zus hen verteld hebben? Dat snap ik niet. Eerder andersom denk ik toch?
pi_113451204
Over een paar jaar kan je misschien alleen langs hun steen met geschift erop.. denk daar over na en ga langs!
pi_113451245
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:04 schreef Fokboer het volgende:

[..]

mijn zus en ik hadden 7 jaar lang helemaal geen contact. Nog steeds niet maar de laatste twee jaar een paar keer ongeregelde telefoongroetjes/gelukswensen.

En wat zou mijn zus hen verteld hebben? Dat snap ik niet. Eerder andersom denk ik toch?
Ik proef toch wat wrevel, frustratie en verwijten.
pi_113451436
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:03 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Er is altijd 1 kind het lievelingetje.
Wellicht vinden je ouders je wel een botte lul omdat je nooit langskomt? Het komt op mij heel erg over of je het initiatief bij hun laat liggen, als je ze weer wil ontmoeten nodig dan hun bij jou uit of jezelf bij hun.
ik heb ze in de laatste paar jaar wel vaker uitgenodigd om mijn nieuwe woning te komen bezoeken (ik ben in de laatste 3 jaar 4 keer verhuisd) en toen sloegen ze dit expliciet af. Zoiets van, nee, de reistijd is voor ons te groot (terwijl een van de plaatsen op 1 uur afstand lag) en wij zijn niet jong meer.

En als ik voorstelde om bij hun thuis over de vloer te komen was het altijd uitstel of smoesje of 'wij gaan dat weekend op een dagje uit' of 'wat wil je precies?'
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:12:51 #21
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_113451498
Dus het probleem is niet zozeer het ontbreken van fysiek contact maar meer dat je je afvraagt of het wel normaal is??

Nou ja, in de meeste gezinnen gaat het er anders aan toe, dus in die zin is het niet normaal.
Maar gezien de omstandigheden waarin je opgegroeid is het niet vreemd.

Vormen van contact die niet fysiek zijn (mail, sms enz.) zijn laagdrempeliger, dus een logisch begin.
Mocht iedereen er behoefte aan hebben dan kan het uitgroeien tot een face to face contact. En dat lijkt me op den duur heel goed. Je bent toch directe familie van elkaar.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_113451501
quote:

[..]

Je zit nu van alles in te vullen waarvan je niets weet. Neem zelf contact op met je ouders en maak een afspraak om langs te komen. Kun je het met ze uitpraten.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_113451543
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:11 schreef Fokboer het volgende:

[..]

ik heb ze in de laatste paar jaar wel vaker uitgenodigd om mijn nieuwe woning te komen bezoeken (ik ben in de laatste 3 jaar 4 keer verhuisd) en toen sloegen ze dit expliciet af. Zoiets van, nee, de reistijd is voor ons te groot (terwijl een van de plaatsen op 1 uur afstand lag) en wij zijn niet jong meer.

En als ik voorstelde om bij hun thuis over de vloer te komen was het altijd uitstel of smoesje of 'wij gaan dat weekend op een dagje uit' of 'wat wil je precies?'
misschien gingen ze ook wel een weekendje weg?
en mijn schoonouders wonen hier ook een uurtje vandaan en komen ook maar 1 keer per jaar omdat het te ver is
niet iedereen denkt zoals jij

als jij er mee zit, moet jij het gesprek aan gaan
wie weet denken ze wel "wat wil hij" omdat zij ook denken dat jij geen contact wil en dan hebben ze zoiets van huh waar komt dit vandaan?

kom op je bent 32 kies eens de volwassen optie en ga een gesprek aan
niemand hier op fok gaat dit voor je kunnen verklaren
en blijkbaar wil je toch antwoorden
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_113451568
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:11 schreef Fokboer het volgende:

[..]

Mmmm, ok, dat is wel erg vreemd vanuit je ouders ja. Blijkbaar heb je iets gedaan waarmee je hun erg gekwetst hebt ofzo? Ik zou Bert van Leeuwen van bellen.
pi_113451572
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:03 schreef DroogDok het volgende:
Het is nu 7 maanden, straks is het 3 jaar en voor je het weet sta je op de begrafenis met spijt dat je nooit meer contact heb gezocht.
wat voor gekte /schuldgevoel aanpraten is dit? :{

ik ben al jarenlang volwasssen, opgegroeid en ontwikkeld.

Ik ken mijn ouders wel en ook alles wat ze mij bijgebracht hebben als kind. Herinneringen zat. Op een gegevent moeten we toch uit elkaar gaan als volwassenen. Dat is de bestemming der natuur.
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:16:19 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_113451635
Waarom houden je ouders het contact zo af? Volgens mij is dat de vraag.
The love you take is equal to the love you make.
pi_113451636
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:14 schreef Fokboer het volgende:

[..]

Ik ken mijn ouders wel en ook alles wat ze mij bijgebracht hebben als kind. Herinneringen zat. Op een gegevent moeten we toch uit elkaar gaan als volwassenen. Dat is de bestemming der natuur.
niemand praat je iets aan, dit is wat 9 uit 10 keer gebeurd
mensen die met vragen blijven zitten en zo

en ja het is normaal dat je meer je eigen weg gaat maar dat wil niet zeggen dat er geen contact is

again: als je er niet mee zou zitten zou je dit niet zo posten en zo reageren
je zit vol vragen en antwoorden ga je hier niet krijgen
grow some balls en bel voor een afspraak
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_113451691
Je kunt er niet mee zitten maar opent er wel een topic over? Jaja...

Om op je vraag te antwoorden: Nee het is niet "normaal" dat je zo lang geen contact met je ouders hebt.

Echter: Als je er geen behoefte aan hebt en het niet erg vind waarom zou je je er dan druk over maken? Of ben je bang om niet "normaal" te zijn? En dan??
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_113451702
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:14 schreef Fokboer het volgende:

[..]

En uit elkaar gaan betekent elkaar nooit meer zien in jouw ogen? Ik denk dat het grootste
deel van FOK! er toch anders over denkt. De tijd dat je je ouders helemaal niet meer ziet kan zo aanbreken (mijn beide ouders waren al overleden op jouw leeftijd) dus als je fysiek contact met ze wil hebben moet je wel actie ondernemen. Als je van mening bent dat volwassen worden betekent dat je het contact met je ouders verbreekt dan doe je het nu goed.
Optimist tot in de kist
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:20:04 #30
118585 Crutch
pi_113451767
quote:

[..]

Dat ze over jou gepraat hebben, dat bedoel ik.
Maar goed, dat contact is ook al kut.

Ik vraag me af wat voor persoon je eigenlijk bent.
Je moeder is een hamster
pi_113451861
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:16 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

niemand praat je iets aan, dit is wat 9 uit 10 keer gebeurd
mensen die met vragen blijven zitten en zo

en ja het is normaal dat je meer je eigen weg gaat maar dat wil niet zeggen dat er geen contact is

again: als je er niet mee zou zitten zou je dit niet zo posten en zo reageren
je zit vol vragen en antwoorden ga je hier niet krijgen
grow some balls en bel voor een afspraak
maar ik weet niet of ik zelf hen wil zien. Kijk, ze moeten mij een beetje over de brug komen.

Er is teveel gebeurd als kind. Teveel. Waarvan veel trauma. Het was geen normale familie.

Ik kan dat niet zomaar inslikken en boven het hoofd kijken en vrolijk opkijken van 'alles is goed, ma, gaan we op de koffie?'

zij hebben nooit toegegeven dat ze fout zaten. Altijd ontkend dat rr wat was gebeurd.

Ik weet niet of ik hen hiervoor kan vergeven.

Ik zork nog altijd antwoorden. Waarvan ik het misschien nooit krijg.
pi_113451920
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:22 schreef Fokboer het volgende:

[..]

maar ik weet niet of ik zelf hen wil zien. Kik, ze moeten mij een bertje over de brug komen.

Er is teveel gebeurd als kind. Teveel. Waarvan veel trauma. Het was geen normale familie.

Ik kan dat niet zomaar inslikken en boven het hoofd kijken en vrolijk opkijken van 'alles is goed, ma, gaan we op de koffie?'

zij hebben nooit toegegeven dat ze fout zaten. Altijd ontkend dat rr wat was gebeurd.

En je ouders wachten wellicht op jouw initiatief en zo ben je weer 10 jaar verder. :{ Wil je antwoorden hebben dan moet je je trots laten varen en contact zoeken.
Optimist tot in de kist
pi_113451922
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:22 schreef Fokboer het volgende:

[..]

maar ik weet niet of ik zelf hen wil zien. Kik, ze moeten mij een bertje over de brug komen.

niet als je zo doorgaat nee?
die antwoorden kun je zo krijgen als je eens een gesprek aan gaat
een pijnlijk gesprek vast wel
maar goed jij wil antwoorden, jij zit met dingen... dan ben jij verantwoordelijk om te zorgen dat je die krijgt
met gekrenkte trots een topic openen gaat je echt niets brengen hoor

soms krijg je niet wat je wil van je ouders, je bent echt niet de enige
maar je hebt nu 2 opties: niks doen en je 'trots' behouden en je vragen behouden
of de volwassen weg nemen en gewoon die vragen eens gaan stellen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_113452005
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:20 schreef Crutch het volgende:

[..]

Dat ze over jou gepraat hebben, dat bedoel ik.
Maar goed, dat contact is ook al kut.

Ik vraag me af wat voor persoon je eigenlijk bent.
wat voor persoon ik ben? Ben je gek of zo?

Wat doet dat er toe? Ik ben hun kind. En hun mijn ouders. Ik heb al veel meegemaakt als kind waarvan veel, heel véél onterecht. En ik was bereid dat achter mij te doen.
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:27:33 #35
118585 Crutch
pi_113452058
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:26 schreef Fokboer het volgende:

[..]

Wat doet dat er toe? Ik ben hun kind. En hun mijn ouders. Ik heb al veel meegemaakt als kind waarvan veel, heel véél onterecht. En ik was bereid dat achter mij te doen.
Omdat er wel goed contact is met je zus en je ouders, maar ook niet tussen je zus en jou.
Dat zet me aan het denken.
Je moeder is een hamster
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:27:48 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_113452069
Je spreekt jezelf tegen. Ben je nu wel of niet bereid om wat er vroeger is gebeurd achter je te laten of niet?
The love you take is equal to the love you make.
pi_113452074
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:26 schreef Fokboer het volgende:

[..]

nou door dit soort reacties als iemand iets (overigens normaals) over jou zegt krijg ik het idee dat je misschien nou niet echt easy going in de omgang bent of zo
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_113452189
Toon wat karakter :). Ga gewoon langs een keer, eventueel zonder afspraak als ze je vaak afwijzen, want zoals jij al aangeeft, het zijn je ouders en jij bent hun kind, dus dat zal vast niet erg zijn dan.
Dan gewoon lekker direct zijn en kletsen over wat jou dwars zit, wel op zeer respectvolle manier
uiteraard anders lijkt het alsof je herrie komt schoppen. Op die manier laat je ook zien dat je niet zomaar iemand bent! En uiteraard niet meteen erover praten, eerst over andere alledaagse dingen praten :P.

Dat is denk ik de enige manier om je antwoorden te krijgen, erover nadenken geeft geen antwoorden.
pi_113452199
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:16 schreef Lienekien het volgende:
Waarom houden je ouders het contact zo af? Volgens mij is dat de vraag.
ja ik begrijp het ook niet.

Ik zit er niet mee.

Ik wil het alleen weten. Waarom?
pi_113452234
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:31 schreef Fokboer het volgende:

[..]

ja ik begrijp het ook niet.

Ik zit er niet mee.

Ik wil het alleen weten. Waarom?
dat zit je er toch mee?

als je er echt niet mee zat dan zou je er niet eens aan denken en geen topic openen
en aangezien niemand hier jou en je ouders kent gaat niemand hier die vraag kunnen beantwoorden hoor
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_113452370
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:27 schreef Crutch het volgende:

[..]

Omdat er wel goed contact is met je zus en je ouders, maar ook niet tussen je zus en jou.
Dat zet me aan het denken.
Mijn zus werd ook niet fysiek geslagen als kind. Waarvan ik wel.

Soms een dikke lip zelfs met bloed erbij :{

Ook tijdens mij vroege volwassen jaren (18-19) ging het niet tussen zus en ouders uit de hand zoals bij mij wel. Toen had ik papa zijn arm gebroken door hem van een trap af te duwen. Als wraakactie voor de abuse.

Toen kreeg ik wel een aanklacht maar uiteindelijk laten vallen door ouders en justitie.
pi_113452417
verwijten , verwijten , verwijten.

neem dan helemaal geen contact meer op als je dit zo dwars zit.
pi_113452452
Maar goed, ik wil het ook niet meer over mijn traumatische ervaringen hebben. Daarom discussieren we dit niet meer.
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:37:12 #44
118585 Crutch
pi_113452453
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:35 schreef Fokboer het volgende:

[..]

Mijn zus werd ook niet fysiek geslagen als kind. Waarvan ik wel.

Soms een dikke lip zelfs met bloed erbij :{

Ook tijdens mij vroege volwassen jaren (18-19) ging het niet tussen zus en ouders uit de hand zoals bij mij wel. Toen had ik papa zijn arm gebroken door hem van een trap af te duwen. Als wraakactie voor de abuse.

Toen kreeg ik wel een aanklacht maar uiteindelijk laten vallen door ouders en justitie.
Ja godverdomme zeg, dat is wel een goede reden om je uit huis te willen hebben, me dunkt.
I rest my case.
Je moeder is een hamster
pi_113452570
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:37 schreef Crutch het volgende:

[..]

Ja godverdomme zeg, dat is wel een goede reden om je uit huis te willen hebben, me dunkt.
I rest my case.
Dan zij het zo.

Ik zette mijzelf eerder het huis uit als jonge volwassen voor die gemiste kans als 8 jarige toen ik dat misschien wel had moeten doen. In antwoord op die abuse. Payback is sweet. And a bitch.
pi_113452649
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:39 schreef Fokboer het volgende:

[..]

Dan zij het zo.

Ik zette mijzelf eerder het huis uit als jonge volwassen voor die gemiste kans als 8 jarige toen ik dat misschien wel had moeten doen. In antwoord op die abuse. Payback is sweet. And a bitch.
Er zit veel verstopte haat in de relatie tussen jullie, lijkt het. In zulks geval wordt het moeilijk
je antwoorden te krijgen of ooit nog normaal contact te hebben.
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:49:29 #47
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_113452978
Nou ja, in dat.... 'Ik vraag me af wat voor persoon je bent' klinkt toch een redelijke beschuldiging.

Als het herstel zo simpel was, waarom zijn er dan nog zoveel verscheurde families??
En dat er afwerend wordt gereageerd op pogingen van ts tot een bezoek helpt natuurlijk ook nier echt mee. Maar voor hen is zo'n bezoek ook heel confronterend, vandaar die houding waarschijnlijk. Moedig ze een beetje aan door iets te zeggen als: " ik wil graag bij jullie komen om foto's van mijn huis te laten zien. Het is voor jullie misschien ook heel ongemakkelijk, omdat we elkaar zo lang niet gezien hebben. Maar ik zou het heel fijn vinden om jullie weer in het echt te zien, omdat ik dat mis. Het hoeft niet lang te zijn en we gaan het gewoon gezellig houden" Als je afspreekt voor de foto's te komen zou ik het daar bij houden. Eventuele gesprekken komen later wel.

Dit lijkt me wel de tijd om het contact te herstellen. Ik neem aan dat je rond deze leeftijd steeds meer in staat bent om ze de dingen uit het verleden te vergeven?? Zolang je denkt dat een ontmoeting met hen nog op een grote ruzie uit gaat lopen zou ik nog wachten, want dat schiet niet op natuurlijk.
I believe i can fly!
pi_113453165
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:49 schreef pietkanarie het volgende:
Nou ja, in dat.... 'Ik vraag me af wat voor persoon je bent' klinkt toch een redelijke beschuldiging. Van: wat ben je voor persoon moet je zijn om niet even simpel het initiatief te nemen in het maken van fysiek contact??

Als het herstel zo simpel was, waarom zijn er dan nog zoveel verscheurde families??
En dat er afwerend wordt gereageerd op pogingen van ts tot een bezoek helpt natuurlijk ook nier echt mee. Maar voor hen is zo'n bezoek ook heel confronterend, vandaar die houding waarschijnlijk. Moedig ze een beetje aan door iets te zeggen als: " ik wil graag bij jullie komen om foto's van mijn huis te laten zien. Het is voor jullie misschien ook heel ongemakkelijk, omdat we elkaar zo lang niet gezien hebben. Maar ik zou het heel fijn vinden om jullie weer in het echt te zien, omdat ik dat mis. Het hoeft niet lang te zijn en we gaan het gewoon gezellig houden" Als je afspreekt voor de foto's te komen zou ik het daar bij houden. Eventuele gesprekken komen later wel.

Dit lijkt me wel de tijd om het contact te herstellen. Ik neem aan dat je rond deze leeftijd steeds meer in staat bent om ze de dingen uit het verleden te vergeven?? Zolang je denkt dat een ontmoeting met hen nog op een grote ruzie uit gaat lopen zou ik nog wachten, want dat schiet niet op natuurlijk.
Ja dat denk ik dus. Dat het op ruzie uitloopt. Is ook al gebeurd een paar keer tijdens de lastste bezoeken.

Kijk mijn ouders zijn erg trots op hun huis, autos, garage, erf en goed. Ze vergelijken ook status.

En daar heb ik niet zoveel van als zij.

Ik verdien niet zoveel en daar schaam ik mij voor.

Ze laten het merken.
pi_113453241
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:53 schreef Fokboer het volgende:

[..]

Ja dat denk ik dus. Dat het op ruzie uitloopt. Is ook al gebeurd een paar keer tijdens de lastste bezoeken.

Kijk mijn ouders zijn erg trots op hun huis, autos, garage, erf en goed. Ze vergelijken ook status.

Ze laten het merken.
en weer vul je enorm veel in

en als het ruzie word dan ben je toch net zo ver van huis als nu?
nu is er ook niet echt contact en heb je ook een hekel aan ze
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_113453278
TS, je kan heel hard roepen dat je er niet mee zit, maar het is duidelijk dat er nog flink wat woede, frustratie en vast ook verdriet zit om het verleden. Daarin valt nog wel het eea te overwinnen voor jou, wat mij betreft.
pi_113453293
Je legt de schuld wel steeds bij je ouders...kan het ook niet zo zijn dat ze gewoon bang voor je zijn? Ik kan me dat wel voorstellen als je ooit door je zoon van de trap bent gegooid. :') Ze worden er tenslotte niet jonger op dus hun fysieke kracht t.o.v. van jou zal steeds minder worden als jij in je woede nog eens zo uithaalt. In andere topics van je heb ik gemerkt dat je nogal heethoofdig uit de hoek kan komen. :{
Optimist tot in de kist
pi_113453674
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:56 schreef trovey het volgende:
Je legt de schuld wel steeds bij je ouders...kan het ook niet zo zijn dat ze gewoon bang voor je zijn? Ik kan me dat wel voorstellen als je ooit door je zoon van de trap bent gegooid. :') Ze worden er tenslotte niet jonger op dus hun fysieke kracht t.o.v. van jou zal steeds minder worden als jij in je woede nog eens zo uithaalt. In andere topics van je heb ik gemerkt dat je nogal heethoofdig uit de hoek kan komen. :{
Jij weet niet wat er is gebeurd en hoe het is gebeurd. Dus kap met die zwartmakerij en gezeur.

Je voelt je vast beter door hier slim over te komen.
pi_113453719
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:05 schreef Fokboer het volgende:

[..]

jij weet niet wat er is gebeurd en hoe het is gebeurd. Dus kap met die zwartmakerij en gezeur.

dude je hebt echt issues :?
reageer eens gewoon normaal

sowieso waar heb je dat slim over komen vandaan? je voelt je nogal snel inferieur he? als iemand slimmer over wou komen dan jij hadden ze wel wat over je taalgebruik gezegd
ik zou als ik jou was eerst eens aan je eigen issues gaan werken
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_113453747
quote:

[..]

Jij weet niet wat er is gebeurd en hoe het is gebeurd. Dus kap met die zwartmakerij en gezeur.

Zo bedoelt Trovey het vast niet.

En ik snap ook wel wat ze bedoelt. Even afgezien van het feit dat jij mishandelt werd, ben jij nu de 'sterke' partij. Fysiek kunnen ze zich niet meer tegen je verweren.
  woensdag 27 juni 2012 @ 12:08:12 #55
118585 Crutch
pi_113453770
quote:

[..]

Hiermee verpest je je eigen topic.

Maar goed, kun je geen manier verzinnen om het een en ander 'bij te leggen?'
Je moeder is een hamster
pi_113453806
quote:

[..]

Dat bedoel ik dus. :')
je bent meteen agressief terwijl het misschien wel zo is dat je ouders gewoon bang voor contact met je zijn door wat er is voorgevallen, zeker nu ze ouder zijn. Wat als het gesprek niet zo fijn loopt en je ook zo reageert zoals je nu doet? Hoe goed heb je jezelf onder controle en kunnen je ouders daar op vertrouwen?
Oké, ik heb je inmiddels al advies gegeven. Wil je contact dan zul je contact moeten opnemen en het verleden achter je moeten laten. Kun je dat niet (en je ouders ook niet) dan is het wellicht verstandig om het contact zo te laten zoals het nu is. Ik wens je succes TS. ^O^
Optimist tot in de kist
pi_113453838
quote:

[..]

Communiceer je op die toon ook met je ouders?
pi_113453924
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:09 schreef trovey het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus. :')
je bent meteen agressief terwijl het misschien wel zo is dat je ouders gewoon bang voor contact met je zijn door wat er is voorgevallen, zeker nu ze ouder zijn. Wat als het gesprek niet zo fijn loopt en je ook zo reageert zoals je nu doet? Hoe goed heb je jezelf onder controle en kunnen je ouders daar op vertrouwen?
Ik heb mijzelf altijd netjes onder controle. Eerder jij niet omdat je dingen niet begrijpt.
pi_113453935
Anders praat je er eens met jouw ouders over.
Gravity always wins.
pi_113453991
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:12 schreef Fokboer het volgende:

[..]

Ik heb mijzelf altijd netjes onder controle. Eerder jij niet omdat je dingen niet begrijpt.
Is goed hoor, je wilt horen wat in jouw straatje past en als iemand wat zegt wat je niet bevalt is het niet goed en reageer je je af op de persoon. Je doet je best maar. :W
Optimist tot in de kist
pi_113454044
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:14 schreef trovey het volgende:

[..]

Is goed hoor, je wilt horen wat in jouw straatje past en als iemand wat zegt wat je niet bevalt is het niet goed en reageer je je af op de persoon. Je doet je best maar. :W
Komt doordat jij onwetende, ongefundeerde kritiek neerzet en dat hoeft niet. Ook niet in de naam van beleefdheid.
pi_113454186
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:16 schreef Fokboer het volgende:

[..]

Komt doordat jij onwetende, ongefundeerde kritiek neerzet en dat hoeft niet. Ook niet in de naam van beleefdheid.
Besef je dat exact deze houding best wel eens de oorzaak kan zijn van waarom er zulk contact is met je ouders?
pi_113454217
Daarnaast kan mijn moeder helemaal geen kritiek hebben. Daarom zal het op ruzie uitlopen.
  woensdag 27 juni 2012 @ 12:25:25 #64
118585 Crutch
pi_113454327
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:21 schreef Fokboer het volgende:
Daarnaast kan mijn moeder helemaal geen kritiek hebben. Daarom zal het op ruzie uitlopen.
Misschien lijk je wel op je moeder, nofi.
Je moeder is een hamster
  woensdag 27 juni 2012 @ 12:26:39 #65
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_113454361
Je accepteert geen kritische vragen, omdat wij als lezers de situatie niet kennen.
Waarom open je dan dit topic? Er zijn kennelijk een heleboel dingen die wij niet weten waardoor we geen oordeel kunnen vormen. Tsja, danneh... ...
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_113454483
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:26 schreef drijfhout het volgende:
Je accepteert geen kritische vragen, omdat wij als lezers de situatie niet kennen.
Waarom open je dan dit topic? Er zijn kennelijk een heleboel dingen die wij niet weten waardoor we geen oordeel kunnen vormen. Tsja, danneh... ...
Jullie (sommigen dan eh) trekken de verkeerde conclusies. En dat moet niet.

Ook al geef ik het duidelijk anders aan. Dat ik er niet een grote schuldkwestie van wil maken eerder verzoening en antwoorden wil zoeken waarom het allemaal zo is. En niet omdat ik emotioneel ben.

Laat dat zwartepieten achterwegen.

Wij zijn ook volwassenen.
  woensdag 27 juni 2012 @ 12:32:13 #67
118585 Crutch
pi_113454571
Hoe wil je er anders achterkomen waarom de situatie zo is?
Je moeder is een hamster
  woensdag 27 juni 2012 @ 12:32:50 #68
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_113454600
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:29 schreef Fokboer het volgende:

[..]

Ook al geef ik het duidelijk anders aan. Dat ik er niet een grote schuldkwestie van wil maken eerder verzoening en antwoorden wil zoeken waarom het allemaal zo is. En niet omdat ik emotioneel ben.

Maar in je vorige post leg je zelf weer een zwarte piet bij je moeder.
pi_113454686
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:32 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Maar in je vorige post leg je zelf weer een zwarte piet bij je moeder.
Dat doe ik niet. Ik maak een objectieve opmerking gebasseerd op de feiten.

En dat ook in antwoord op een accusatie aan mijn adres dat juist ik niet tegen kritiek kan.
  woensdag 27 juni 2012 @ 12:37:08 #70
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_113454766
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:25 schreef Crutch het volgende:

[..]

Misschien lijk je wel op je moeder, nofi.
pi_113454904
mijn situatie vertoont ongeveer 100% gelijkheid met de situatie in de openingspost, ik kan er alleen geen seconde wakker van liggen. Heb totaal geen behoefte aan geforceerd contact op basis van dergelijke familiebanden.

Daarnaast heb ik er geen geen enkele moeite mee zoals jij blijkbaar wel hebt.
pi_113455422
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:29 schreef Fokboer het volgende:

[..]

Je hebt twee opties:

1. Je drukmaken om dingen die nooit veranderen, zaken in het verleden die je niet kan overdoen, en zo in deze vicieuze cirkel blijven hangen.

Of

2. Eens een normaal gesprek aangaan. Misschien liggen dingen wel heel anders dan jij ze in de loop der jaren hebt opgevat. Dat soort zaken weet je alleen als je er met ze over praat. Bepaalde antwoorden zal je nooit krijgen en daar kan je je beter bij neerleggen, want je hebt er niks aan om die zaken de situatie te laten frustreren.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  woensdag 27 juni 2012 @ 13:42:15 #73
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113457132
je kunt er het beste gewoon met je ouders over praten. Wij kunnen alleen maar gissen.
Klim in die telefoon en zeg dat je graag wat meer contact wilt, en go from there :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 27 juni 2012 @ 13:54:21 #74
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_113457641
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:53 schreef Fokboer het volgende:

[..]

Ze laten het merken.
Zoiets kan je ondervangen door hun gedrag te benoemen.... Als ze beginnen te vergelijken op status kun je zeggen: zullen we stoppen met die statusvergelijkingen? Daar erger ik me aan en dat was nou precies niet de bedoeling. Ik wil het graag leuk houden.

Mochten ze doorgaan dan ga je op een vriendelijke manier weer naar huis. Ruzie kun je voor zijn als je het heft in eigen hand neemt. Zou vervelend zijn als het zo loopt, maar ruzie hoeft het niet te worden.
I believe i can fly!
  woensdag 27 juni 2012 @ 14:14:56 #75
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_113458616
Als ik dit topic zo doorlees, krijg ik het idee dat je meer hebt aan een therapeut die je helpt om je trauma te verwerken.

Je zegt dat het je niet boeit, maar je reageert toch behoorlijk emotioneel in dit topic. En dat is heel begrijpelijk met jouw achtergrond.

Weer over die situatie moeten praten, lijkt misschien niet aantrekkelijk omdat je er liever niet meer aan denkt, maar je bent er op deze manier toch wel mee bezig.

Zo iemand kan je helpen het echt achter je te laten, als je dat wil. En misschien is zo'n gesprek met je ouders daarvoor nodig en misschien ook niet. Maar dat wordt tijdens die sessies dan wel duidelijk en kan diegene je helpen bij de aanpak.

Er bestaat zoiets als traumatherapie. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar kende wel iemand die zei dat het vrij snel al resultaten boekt.
pi_113458740
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:40 schreef CutCake het volgende:
mijn situatie vertoont ongeveer 100% gelijkheid met de situatie in de openingspost, ik kan er alleen geen seconde wakker van liggen. Heb totaal geen behoefte aan geforceerd contact op basis van dergelijke familiebanden.

Daarnaast heb ik er geen geen enkele moeite mee zoals jij blijkbaar wel hebt.
Maar wil je toch niet weten waarom het zo is? Of heb je je al enige antwoorden voorgesteld?
  woensdag 27 juni 2012 @ 14:34:55 #77
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_113459549
Dit topic staat trouwens vol met goed advies dat je ook een heel stuk verder kan helpen. Lees het nog eens op je gemak door wanneer je je beter voelt en probeer je eventuele oordelen niet aan te trekken. ;)
pi_113484505
ik herken er wel dingen in. disfunctionele families.. moeilijk... je hebt en trauma's,geen goede basis en je mist ook een steungroep om altijd op terug te vallen..

wij waren met wat meer kinderen... maar ook dat is een grote puinhoop... en ouders mishandelen alleen als ze zelf emotioneel verwaarloosd zijn, dus eigenlijk zijn het ook beschadigde kinderen en kunnen ze dus vaak niet volwassen reageren.. daarbij komt schuldgevoel wat ze wegstoppen en het liefst projecteren op jou.

Kijk bij ons had je brave kinderen en opstandige kinderen. En de brave waren geliefd en de opstandige werden gehaat.. maar is niet gezond hoor braaf te zijn als er op allerlei manieren over je grenzen wordt gegaan..en bij ons was het ook lievelingetjes dus en dan kreeg je dus ook het gevoel van ik ben minder waard dan de ander ik doe er minder toe ect.. en dan kreeg je moeite met elkaar..

en vergelijken van prestaties enzo.. al die zooi.. belangrijk om voor jezelf te beslissen of dat er voor jou allemaal wel toe doet.. eigenlijk gaat het er om dat jij gelukkig bent.. je ouders konden dat niet hun ouders waarschijnlijk ook niet.. en nu kan jij deze ketting doorbreken..

ik zou pas contact zoeken als je het voor jezelf verwerkt hebt en niks meer van hen verwacht... ik heb dat bij mijn ouders ook moeten accepteren.. hoewel ik de laatste tijd wel wat contact met me vader heb... (na 6 jaar geen) moeder niks..

niet dat ik alles verwerkt heb.. maarre ik verwacht verder niks van me vader zeg maar.. en ik merk ook heel goed nu wat ik als kind dus voelde in het contact..

Als je niks verwacht.. dan kan er ook niet veel mis gaan.. het is wel fijn om het te verwerken en die steun wel van anderen te ontvangen
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen
pi_113495696

[ Bericht 62% gewijzigd door Kola op 28-06-2012 01:02:10 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')