Nou ja, als jij als moslima zegt van ik geloof in Allah, kan ik beetje moeilijk zeggen dat je het geloof achter je hebt gelaten, dat is een oordeel vellen over diens innerlijk waar ik zelf geen toegang dat heb en dus vrij idioot, dat beaam ik ja, en het geloof in God is het belangrijkste in de islam, daarna komen alle andere zaken pas.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:38 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Dus met ''de Islam achter je laten'' bedoel je eigenlijk gewoon ''niet elke regel die de Islam voorschrijft stuk voor stuk naleven''. Bijna iedereen heeft de Islam in principe dus achter zich gelaten
CHAOS
Is het niet alleen god die het recht heeft om te oordelen? Denk dat het geloofstechnisch beter is om zelf een zo goed mogelijk leven te leiden dan om mensen die jij niet kent van ongelovigheid te betichten.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat zou je dan graag zien dat ik zeg? Dat alleen god oordeelt over het geloof van de individu? Dat een relatie met een niet-moslim het meisje niet ongelovig maakt?
Mag ik vragen of je al mijn reacties hebt gelezen of alleen diegenen waar je op reageert? Nofi, maar je vraagt mij volgens mij dingen die ik volgens mijn eigen opvattingen al heb bevestigd?quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:48 schreef D1 het volgende:
[..]
Is het niet alleen god die het recht heeft om te oordelen? Denk dat het geloofstechnisch beter is om zelf een zo goed mogelijk leven te leiden dan om mensen die jij niet kent van ongelovigheid te betichten.
Ik denk dat het het beste zou zijn als men zich richt op zijn eigen geloofsbelijdenis en zich weerhoudt van het oordelen over hoe anderen hun geloof beleven. Zou iedereen een hoop leed besparen. So lets agree to disagree.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou ja, als jij als moslima zegt van ik geloof in Allah, kan ik beetje moeilijk zeggen dat je het geloof achter je hebt gelaten, dat is een oordeel vellen over diens innerlijk waar ik zelf geen toegang dat heb en dus vrij idioot, dat beaam ik ja, en het geloof in God is het belangrijkste in de islam, daarna komen alle andere zaken pas.
Een moslima die met een niet-moslim gaat vergelijk ik met mij die bier zou drinken, dus op specifieke punten, die aspecten achter je laten, niet naleven etc. Dan als een moslima, ondanks de islam, toch een relatie aangaat met een niet-moslim, denk / vind ik, dat je dan niet de mogelijkheden / oordelen vanuit de Islam moet bekijken of uberhaupt betrekken.
Ieder voor zich, sowieso, maar als er een taboe heerst op het geven van wellicht wat afwijkende, tegensprekende opvattingen, dan kan net zo goed het forum worden opgeheven als discussieplatform, correct?quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:52 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Ik denk dat het het beste zou zijn als men zich richt op zijn eigen geloofsbelijdenis en zich weerhoudt van het oordelen over hoe anderen hun geloof beleven. Zou iedereen een hoop leed besparen. So lets agree to disagree.
Jouw mening is niet afwijkend, helemaal niet juist. En over een taboe hoor je mij niet. Ik denk alleen dat het enige waar we het eens over kunnen worden is dat we het oneens zijn met elkaar. Eindeloos heen en weer gaan wordt ook zo saai, vind je niet?quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ieder voor zich, sowieso, maar als er een taboe heerst op het geven van wellicht wat afwijkende, tegensprekende opvattingen, dan kan net zo goed het forum worden opgeheven als discussieplatform, correct?
Ik ben bang dat mijn reactie mogelijk aanvallend zou worden opgevat, dus als je het niet erg vind, reageer ik hier dan niet inhoudelijk op. Niet dat ik denk dat je het zo zou ervaren, maar meerdere mensen hebben hier klaarblijkelijk aangetoond niet te kunnen lezen, dus laten we het idd dan maar houden op jouw toereikende afsluiting.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:58 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Jouw mening is niet afwijkend, helemaal niet juist. En over een taboe hoor je mij niet. Ik denk alleen dat het enige waar we het eens over kunnen worden is dat we het oneens zijn met elkaar. Eindeloos heen en weer gaan wordt ook zo saai, vind je niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 03:06 schreef MrMonkeyman het volgende:
Ik heb een Turkse tak in de familie zitten en ken ook paar Turkse dames en wat ik er van kan zeggen:
fokkin divers. De ene is een echte gangsterbitch, de andere carrieretijger, de andere religieus etc.
Maar één ding! Één ding is belangrijk mocht je met een Turkse dame iets willenWaarheidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 03:17 schreef Triggershot het volgende:
Even vragen of Hedera kan koken, en dan excuses aanbieden ofzo dan
quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:34 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Dus jullie hebben seks?
Bedankt. We gaan het proberen. Ik heb gewoon gezegd dat ik op kamers ga in een andere stad (wat eigenlijk ook zo is)quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:34 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Stiekem samenwonen.. echt waar? Lijkt me erg moeilijk.
Succes.
Nasilsin, askim?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:12 schreef seiramu het volgende:
@YouCanLeaveYourHeadOn
Maar ik ben geen vrome brave Moslima hoor. Ik ben niet eens gelovig.
@Borecenim
Bedankt. We gaan het proberen. Ik heb gewoon gezegd dat ik op kamers ga in een andere stad (wat eigenlijk ook zo is)
Ik ken eigenlijk meer Turkse dames die niet gelovig zijn dan wel. Nichtje van mij doet wel aan ramadan, maar echt gelovig wil ik haar niet noemen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:17 schreef Erkannn het volgende:
huh? zie ik hier Turkse dames die niet gelovig zijn? potverdoriieeeee die zijn zeldzaam...die zoek ik juist
alle relaties die ik met Turkse dames heb gehad zijn geeindigd vanwege de botsingen mbt het geloof. Ik ben geen moslim meer en dat vinden ze blijkbaar KUDT
Ik hang het niet aan de grote klok, maar ik verzwijg niet dat ik ongelovig ben. Dus als iemand ernaar vraagt ben ik er open over. Het is nog wel een groot taboe inderdaad, vooral onder Turken in Nederland. Je wordt heel anders aangekeken opeens.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:21 schreef seiramu het volgende:
Erkannn ze bestaan wel maar ze
1) verzwijgen het voor iedereen
2) zijn schaars
3) wonen in Turkije
ik denk dat het wel optie 2 zal zijn...ik kom ze nooit tegenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:21 schreef seiramu het volgende:
Erkannn ze bestaan wel maar ze
1) verzwijgen het voor iedereen
2) zijn schaars
3) wonen in Turkije
jij bent islamitisch?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:23 schreef MrMonkeyman het volgende:
[..]
Ik ken eigenlijk meer Turkse dames die niet gelovig zijn dan wel. Nichtje van mij doet wel aan ramadan, maar echt gelovig wil ik haar niet noemen.
Jij bent Turks en niet gelovig?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:25 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Ik hang het niet aan de grote klok, maar ik verzwijg niet dat ik ongelovig ben. Dus als iemand ernaar vraagt ben ik er open over. Het is nog wel een groot taboe inderdaad, vooral onder Turken in Nederland. Je wordt heel anders aangekeken opeens.
Inderdaad. Ik heb alleen mijn neefjes en mijn tante verteld dat ik niet gelovig ben. Mijn moeder weet het ook maar ze kan het niet accepteren. Ik vertel wel open en eerlijk aan Nederlanders dat ik niet gelovig ben. Het zijn vooral de Turken en met name familieleden voor wie ik het verzwijg.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:25 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Ik hang het niet aan de grote klok, maar ik verzwijg niet dat ik ongelovig ben. Dus als iemand ernaar vraagt ben ik er open over. Het is nog wel een groot taboe inderdaad, vooral onder Turken in Nederland. Je wordt heel anders aangekeken opeens.
waar zijn jullie dan te vinden? hahahahahaquote:
Op FOK!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:28 schreef Erkannn het volgende:
[..]
waar zijn jullie dan te vinden? hahahahaha
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |