abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 juli 2012 @ 09:31:57 #126
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113705583
Wie weet hoe het zit met verhuizen? Krijg je dan een oproep van een CB uit je nieuwe woonplaats? Of moet je daar zelf weer achteraan?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_113705634
Dat regelt de gemeente. Zij schakelen met het CB (als het goed is ;) )
pi_113705726
Je kan er ook zelf achteraan gaan als je voorkeur hebt voor een bepaalde vestiging.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 09:37:41 #129
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_113705727
Ik denk dat je dat best kan 'trainen' Free. Ik kan me de frustratie nog zo voor de geest halen trouwens. Uitleggen dat je, bijvoorbeeld, nu even een boodschappenlijstje gaat maken en dat hij goed kan helpen door even stil te zijn omdat je anders dingen vergeet. Dat hij al zijn gedachten en ideeen mag sparen en als je klaar bent met het lijstje je 10 minuten naar hem gaat luisteren.

En dan ook écht actief luisteren. Dan kan je als je bezig bent en t even zat bent, ook vragennof hij zijn gedachten even wil sparen voor als t weer luistertijd is?

( gék word je van die ratel, ik weet t. :* frustrerend om continue onderbroken te worden. Ik hebbecht genoten van de stilte de eerste schoolweken :@ )
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_113706046
ik heb al tegen sangdrax gezegd dat als allebei ons kinders eenmaal op school zitten, ik eerst eventjes een tijdje wil genieten van de rust en stilte thuis :P daarna ga ik zo eens kijken naar een baan :Y
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 3 juli 2012 @ 10:07:45 #131
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113706360
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 09:28 schreef freecell het volgende:

[..]

Op de PSZ gaat het volgens mij heel goed :Y
Hij doet gewoon lekker met de rest mee en er is teveel uitdaging en afleiding om alles onder te kletsen ;)
Dat is het punt ook een beetje hoor :Y Hij is ontzettend aan school toe en heeft thuis gewoon niet genoeg uitdaging meer.
Ik zeg: geef hem een leesboek (bijv de bijbel :P ) en zeg dat hij pas weer mag praten als hij het uit heeft ;)
grapje, niet slaan!

Overigens heb ik hier een peuter die ook grotendeels van de dag 'kletst' alleen versta ik van de helft geen bal maar hij verwacht wel een reactie :)
Maar vooralsnog levert het geen grote problemen op.
pi_113706851
Whahaha :D

Dat uitleggen is wel een plan Buuf :Y Hij snapt natuurlijk niet uit zichzelf dat je niet kan schrijven en praten tegelijk. Met tekenen werkt dat namelijk wel ;)

Ik zeg wel eens dat ik geen zin heb om terug te praten, dat pikt hij vaak wel.
En dan negeer ik gewoon alles wat binnenkomt aan gebabbel ;)

Haha Asy :D Hij zat net op de bank een boek voor te lezen :P Hardop!
Maar toen kwam het buurmeisje langs. En aangezien ze een soort Jip en Janneke zijn, zijn er nu twee ontzettend blije peuters buiten ;)
  Moderator dinsdag 3 juli 2012 @ 10:53:01 #133
5428 crew  miss_sly
pi_113707440
Wat je ook kunt doen als je het echt even niet wil horen, is een mp3 speler opzetten :P
Of bij hemzelf, ik weet niet of hij van muziek houdt, maar dan is hij even met iets anders bezig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_113707796
Onze peuter praat best veel, maar gelukkig niet altijd. En ze verwacht ook niet altijd antwoord, behalve als ze om 6 uur wakker is. Dan wil ze wel onze volledige aandacht...

Ticootje: bij ons was het fout gegaan bij de verhuizing, dus heb toen zelf maar gebeld omdat ik maar geen oproep kreeg.
  Moderator dinsdag 3 juli 2012 @ 12:11:00 #135
5428 crew  miss_sly
pi_113709958
Wij hebben gisteren ook de plaatjes van de ogentest doorgenomen, want ze moet 1 dag voor haar verjaardag voor de drie-jaar-check. Ik vond het heel grappig dat ze een fluitketel niet kent en het een 'inschenkding' noemde. De sleutel was volgens haar een (fiets)pomp :D Vond ik best goed gevonden.
pi_113710281
Leander noemde dat een theemaker. Knap vind ik want ik ken niemand die zo'n ding heeft.
pi_113710411
Wij hebben nog helemaal geen uitnodiging gehad... het maakt niet zoveel uit hoe ze het noemen als ze het maar consequent doen ;).
Fake it till you make it...
pi_113710522
Jaël is vorige week geweest en noemde het 'koffie en thee' en dan beest noemde ze 'vos'. Maar ze was helemaal geslaagd :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_113711288
Lijnloos, vaak is slaan, maar ook bijv. bijten een reactie naar aanleiding onmacht. Het kan dan heel goed zijn dat ze in een situatie terechtkwam waarbij ze zich geen raad wist (verbaal gezien) en daardoor een impulsreactie had, in dit geval slaan. Het is niet iets wat peuters expres doen om jou pijn te doen, het 'overkomt' ze en vaak is een peuter er zelf net zo van geschrokken als jijzelf. Uitleggen waarom het niet mag en wat ze dan wel mag doen in zo'n situatie is denk ik het beste. Verder zal het waarschijnlijk niet meer voorkomen naarmate ze zich verbaal beter uit weet te drukken.

Free, dat continue praten wat L doet dat doet mijn L ook. Het begint zodra ze wakker wordt en stopt pas als ze weer gaat slapen. Dan heeft ze in bed ook nog hele verhalen over en tegen haar knuffels. Ik vind het ook prettig als ze af en toe even haar mond dicht houdt, maar het zit er nu nog niet in. Ze snapt het nog niet zo goed.

Wij hebben onze peuter gisteren verrast met een trampoline. Een megading van 2 meter diameter ofzo, knalroze zijkanten en een vangnet. We kunnen haar nu net als een aapje in de trampoline achter het net zetten en ze vermaakt zich kostelijk.Gillend en tierend van plezier is ze aan het springen. Volgens mij hebben onze buren er gewoon overlast van, zoveel kabaal maakt ze. Maargoed, het is wel de aankoop van het jaar en ze kan er nog jaaaaren mee vooruit. Stiekem vindt mama het ook erg leuk, valt niet op toch?!
pi_113711406
Trampolines zijn gaaf!!! Staat ook op mijn verlanglijstje (voor Minke O-) ) maar dan hebben we ook een iets grotere tuin nodig ;)

Over de onmacht, dat idee kreeg ik niet helemaal uit haar verhaal en uit dat van de juf. Zover ik begreep kwam het redelijk out-of-the-blue zeg maar... Vandaar dat ik me ook wel in Free's reactie kan vinden dat het gewoon een "goh, wat zou er gebeuren als..."-actie was, maar goed... we hebben het uitgelegd dat het niet mag en dat het pijn doet, en hopen dat het niet weer gebeurd. :{
pi_113711538
Mhe had zo een lange reactie getypt, batterij op en weg was die.

Free helpt het misschien om hem in de tuin te laten spelen, stukje fruit of drinken te geven?

Tico bij ons was de verhuizing volgens mij niet automatisch doorgegeven. Kan ook zijn dat dat niet was gedaan omdat het voor het cb niet uitmaakte omdat het maar 3 straten verder was. Wat aart was was dat we voor peuter gewoon naarnhetzelfde cb bleven gaan, alleen een andere wijkverpleegkundie kregen. Bij de intake voor de baby vroeg de mevrouw van het cb ineens of wij naar het andere cb wilden (voor elk kind een ander cb, lijkt me raar). Maar misschien wou ze ons de keuze geven om geheel over te stappen, kan ook. Ik zou sowieso zelf even kijken Tico naar het dichtstbijzijnde cb of wat jij handig vind. Is jullie oude cb te ver weg of zou je daar willen blijven? Dan kun je dat ook vragen, misschien mag het?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_113711615
Ja dat is natuurlijk ook een optie, gewoon nieuwsgierigheid. :D

Wij hebben trouwens ook geen mega tuin hoor, iets van 8,5 bij 5,5 meter, maar het is prima te doen. Ik zal eens kijken of ik binnenkort eens een actiefilmpje kan posten, ze vindt het zó tof! O+
pi_113711628
Hier een kleine ervaring met onze Jet van 2 jaar.

Laatst ging ze met de buurman die veelvuldig bij ons over de vloer kwam een woning bekijken en daar woonde ook de broer van mijn zus die tevens peetoom is.
gek genoeg wilde Jet niet bij haar oom zijn die haar zijn huis wilde laten zien. Dat vonden wij ook raar en mi heeft dat te maken dat ze onze buurman dagelijks ziet en dus haar peetoom als een 'vreemde'bekijkt,terwijl het toch niet zo zou zijn. Iemand daar mee eens?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2012 13:04:51 ]
pi_113711794
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 13:04 schreef Iwanius het volgende:

Laatst ging ze met de buurman die veelvuldig bij ons over de vloer kwam een woning bekijken en daar woonde ook de broer van mijn zus die tevens peetoom is.
gek genoeg wilde Jet niet bij haar oom zijn die haar zijn huis wilde laten zien. Dat vonden wij ook raar en mi heeft dat te maken dat ze onze buurman dagelijks ziet en dus haar peetoom als een 'vreemde'bekijkt,terwijl het toch niet zo zou zijn. Iemand daar mee eens?
Is dat niet jouw broer dan? Dus Jet's oom? Maar anyway, geen idee... misschien wilde ze gewoon effe niet?
  Moderator dinsdag 3 juli 2012 @ 13:22:38 #145
5428 crew  miss_sly
pi_113712233
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 13:04 schreef Iwanius het volgende:

Wanneer is iemand een vreemde? Als ze iemand niet vaak ziet. Bloedband/familieband zegt natuurlijk weinig. Ik vind het dan ook helemaal niet raar.
pi_113713227
Voor iedereen die met de auto op vakantie gaat - kwam bij mijn net op Facebook voorbij! In spoiler, want groot.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_113714487
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 13:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wanneer is iemand een vreemde? Als ze iemand niet vaak ziet. Bloedband/familieband zegt natuurlijk weinig. Ik vind het dan ook helemaal niet raar.
Nee idd, Minke vind mijn broertje ook altijd nog wat "vreemd" puur omdat ze hem niet heel veel ziet. Die zou dus ook nooit zomaar mee lopen met hem. Dat zoet ze vooralsnog alleen met opa en oma of met vrienden van ons (die ze meermalen per week ziet ;) )

Toen het zo sneeuwde in februari en ik noodgedwongen iemand anders moest inschakelen om Minke op te halen van het kdv ging ze gelukkig wel met haar (teamgenootje die Minke niet heel vaak ziet) mee...
pi_113714816
Leander gaat nooit niet met een ander mee die hij niet goed kent. Mijn buurvrouw wilde hem paar maand terug eens ophalen van de psz omdat ik met Matthias na de dokter moest. Hij ging mooi niet mee. Schreeuwen en doen. Dus heeft de juf hem nog even daar gehouden tot ik klaar was :')
pi_113716524
Ik heb juist het tegenovergestelde met m'n neefje van 3. Hangt altijd om me heen als ik in de buurt ben, en vraagt ook vaak naar me als ik er niet ben. Elke keer als ik 'm zie springt hij in m'n armen, heerlijk! Zo is hij binnenkort jarig, en wil heel graag Cars 2 op dvd hebben na hem onlangs gezien te hebben op tv. Ging hij z'n vader en moeder vertellen dat niet zij maar ik dat als kado moet geven op z'n verjaardag. Nu telkens als iemand vraagt wat hij voor z'n verjaardag wil dan zegt hij dat hij Cars 2 wil, maar dat ik die al ga geven, haha! En hij kruipt altijd op schoot bij me, en houdt m'n hand vast als we ergens lopen, of wil dat ik hem optil. Ben ik ook wel heel blij mee, dat binkie geeft me veel plezier. :)
  dinsdag 3 juli 2012 @ 21:14:44 #150
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_113732814
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:43 schreef MeNicole2 het volgende:
Ja hij zei een paar woorden, de arts begreep hem niet en toen was ie er klaar mee. Terwijl ie de woorden die hij zei wel goed waren. Dat is zo vervelend voor hem dat mensen hem gewoon niet goed kunnen verstaan. Hij kan daar gewoon niet tegen en slaat dan helemaal dicht.
misschien dom hoor maar waarom ben je gegaan dan?
Wij hoeven niet meer naar het cb, ze vroegen het wel via de telefoon maar heb het uitgelegd en in wederzijds goedvinden besloten om het te laten voor wat het is.
Ze bellen alleen om de paar maand om te vragen hoe het gaat enzo.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')