abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114049802
Ah, dank, Bodpa! Ik heb inmiddels ook 'Liselotje op het potje' gevonden (op MP) en 'Het poepboek'.

En een kinderencyclopedie is sowieso een erg leuk cadeau, Free. Voor d'r verjaardag. O+

En nou ik toch bezig ben: wij hebben een border collie van 15,5, dus ik wil L alvast voorbereiden op haar dood (van de hond dus, Trui :P ). Zijn er specifieke boekjes over het overlijden van honden?

Sowieso wil ik L erbij laten zijn als ze inslaapt of iig nog even afscheid laten nemen als ze al dood is. Mijn ouders hebben dat bij mij ook altijd zo aangepakt en dat was erg fijn, vond ik. :)
pi_114049879
Knap zeg van Lente!! *O*
Liselotje op het potje hebben we hier ook idd, en volgens mij zijn er ook boekjes van bobi (of bobbi?) over potjes enzo toch?

die letterstickers hebben we ook, ze vindt ze idd helemaal leuk, de PPPPPpppPPPff van PPpppappa! :') :D
Ze wil zo graag naar school, die kleine dreutel van mij, t is gewoon echt aandoenlijk. Nog 1 jaar wachten liefje "nog heeeeul veul nachtjes slapen en dan kannik naar school".

Ze is ronduit idolaat van waterballonen op dit moment, en ze heeft ontdekt dat je ze niet alleen kunt gooien maar ook erop kunt stampen. De lol is echt eindeloos :D
:)
pi_114049958
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 08:57 schreef -Spring het volgende:

L is vannacht weer drooggebleven. :) Knappe meid. Zouden er simpele boekjes over poepen zijn? Dat ze een beetje snapt hoe het werkt en zo en het minder eng vindt? Ik vertel nu wel hoe het werkt (eerst eten, dan in je buik, dan poep) en dat dat begrijpt ze goed.

Wat goed zeg!
Over poepen: Joep moet poepen
Ik heb het toen uitgeprint en zelf boekje van gemaakt, maar heb ze ook gemaild en toen kreeg ik een exemplaar toegestuurd. Hoop dat je er wat aan hebt.
Wat trouwens ook een leuk boek is Flapjesboek menselijk lichaam. Vond Kleuter hier een heel leuk boek, ook duidelijke platen en je kan dan onder de flapjes aan de binnenkant kijken.
Fake it till you make it...
pi_114049995
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 09:32 schreef mignonne het volgende:
Knap zeg van Lente!! *O*
Liselotje op het potje hebben we hier ook idd, en volgens mij zijn er ook boekjes van bobi (of bobbi?) over potjes enzo toch?

die letterstickers hebben we ook, ze vindt ze idd helemaal leuk, de PPPPPpppPPPff van PPpppappa! :') :D
Ze wil zo graag naar school, die kleine dreutel van mij, t is gewoon echt aandoenlijk. Nog 1 jaar wachten liefje "nog heeeeul veul nachtjes slapen en dan kannik naar school".

Ze is ronduit idolaat van waterballonen op dit moment, en ze heeft ontdekt dat je ze niet alleen kunt gooien maar ook erop kunt stampen. De lol is echt eindeloos :D
Ah, thanks, eens kijken. Echt boekjes puur over plassen/poepen op het potje zoek ik niet zozeer, meer simpele boekjes over anatomie, zodat ze begrijpt wat poep is en hoe het gemaakt wordt en zo. Schijnt te helpen, las ik ergens. :)

Waterbalonnen zijn ook leuk. O+ Ik had van de week bij de Zeeman van die langwerpige clownbalonnen gekocht. Zat een pompje bij en twee voorbeelden van hoe je een hondje en een bloem kon maken. Ik heb er uren mee gekut, L vond het tien minuten leuk. :')
pi_114050083
ah ok, nee die tips heb ik niet voor je. Heb hier wel een anatomieboek staan maar das niet wat je zoekt denk k :+
:)
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 09:45:37 #281
5428 crew  miss_sly
pi_114050138
Wat grappig toch dat die moeilijke periodes zo duidelijk gevolgd worden door betere waarin nog steeds een groei in de ontwikkeling is te zien. Toch nog steeds een soort sprongetjes.

Knap van L dat ze 's nachts ook droog is. Ik denk dat als we terug zijn van vakantie ik het eens actief ga promoten en misschien eens proberen.

Letters vind S ook heel interessant en cijfers. Ze blijkt alle cijfers t/m 9 te kennen :0 ik wist het niet, maar ze lepelde ze zo op, in willekeurige volgorde, toen ze met de rummikub-steentjes aan het spelen was.

Op het kdv kreeg ik net nog te horen dat iedereen zo met haar wegloopt. Ze is klein, maar heel lief en zorgzaam, sociaal en gezellig O+ Altijd fijn om te horen.

Volgende week wordt ze alweer drie. We hebben samen een verlanglijstje gemaakt, stonden hele leuke, afwisselende dingen op: een poppenflesje met melk, een vlieger, een zaklamp, schmink. Ze heeft ook zelf bedacht dat ze een taart wilde met een foto van de Indische Waterlelies van de Efteling, waar dan wel de heks, de kikkers, de ganzen én de elfjes op moesten staan :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_114050146
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 09:37 schreef Nijna het volgende:

[..]

Wat goed zeg!
Over poepen: Joep moet poepen
Ik heb het toen uitgeprint en zelf boekje van gemaakt, maar heb ze ook gemaild en toen kreeg ik een exemplaar toegestuurd. Hoop dat je er wat aan hebt.
Wat trouwens ook een leuk boek is Flapjesboek menselijk lichaam. Vond Kleuter hier een heel leuk boek, ook duidelijke platen en je kan dan onder de flapjes aan de binnenkant kijken.
Oh, die eerste lijkt me ideaal! Heb gemaild.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Spring op 11-07-2012 09:52:35 ]
  woensdag 11 juli 2012 @ 09:55:08 #283
35189 Troel
scherp en bot
pi_114050383
Die is leuk ja! Bijna net zo leuk als het boek van Doek :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_114050384
Free, fijn dat het beter gaat met Fje...

Wij hebben na een voorspoedig begin, nu al weken geen plasjes in wc of pot. Ze lijkt het wel makkelijker te vinden zo. En wij zijn daar (onder het mom van geen druk) in meegegaan en nu gebeurd er dus helemaal niks meer. Dat moeten we dus echt weer effe oppakken.
Poepen wordt nog steeds erg hard ontkend... het is er niet, het komt er niet, het zit prima in die luier!!!

Minke vind cijfers en letters ook ontzettend interessant, maar echt snappen doet ze het nog niet. Alle cijfers zijn 4 ongeveer en als ze een klok ziet is het standaard 7 uur.
Gisteren weer CB geweest, gemiddeld kind van net geen 14 kilo bij 93 cm... Dus in een jaartje 2,5 kilo + 10 cm gegroeid O+ Ze moest geloof ik nog een vrachtwagen van blokjes bouwen :? Maar mevrouw vond een brug bouwen leuker, en gelukkig vond de arts in kwestie het wel prima. Het gaat gewoon prima met haar!
pi_114050586
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 08:57 schreef -Spring het volgende:
Ze kwam gisteren thuis met zilveren glitternagellak. Op de opvang gedaan. :')
Isabeau heeft elke dag gelakte nageltjes. Het is zoals Free zegt; ze worden er verschrikkelijk blij van. En trots ook O+
  woensdag 11 juli 2012 @ 10:05:45 #286
35189 Troel
scherp en bot
pi_114050676
Hier hebben we dat met gel. Maar dat moet het kapsel wel toelaten :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_114050850
Mijn peuter word bijna 3. Hij is er helemaal vol van.
Ikke word 4 en dan 2 vingers opsteken. En hij wil een tuta uiteraard want hij is de tutaman :P
En hij is helemaal verliefd O+ Hij speelde de laatste tijd best veel met ons buurmeisje van bijna 2. Gisteravond waren we daar op een feestje en hij heeft de hele tijd met der gespeeld. Vanmorgen kwam ie uit bed: Mama ik K spelen? K lief, ik verliefde op K O+ Dus die zitten daar achter thuis op de trampoline te giechelen met zijn tweeën! Ik hoor ze binnen nog!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_114051591
Mijn F-je tekent de hele dag als het even kan O+ Papier niet aan te slepen.
En hij tekent 'beter' dan de oudste _O-

Letters vindt L ook leuk. De meeste kan hij ook wel benoemen. :Y
pi_114053729
B vindt letters ook heel leuk. Wij koppelen ze aan namen, en inmiddels kent ze bijna het hele alfabet, dus nu is ze met cijfers begonnen.
pi_114098857
gefeliciteerd mclaura
jullie kleintje is 3 *O* *O* *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_114099160
Feli McLaura *G*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114099217
Gefeliciteerd McLaura *O*

Wij hebben officieel een slaapkop, denk ik :D Gisteren was hij echt, echt, echt niet moe ( :') ) en heeft hij 4,5u geslapen in de namiddag. Vandaag ligt hij nog steeds in zijn bed (oké, hij lag er uitzonderlijk pas om 21u in gisteren).
Ik zal hem straks toch maar eens gaan wakker maken of de dag is voorbij voor hij het goed en wel beseft.

Dat belooft voor als hij 16 zal zijn :D
pi_114100288
Aangeboden: "Bijna jarige peuter die vandaag als motto heeft: Ik ben bijna 3 en doe alles lekker nie!!"
En dat moet straks nog met de psz op 'schoolreisje'.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_114102218
MeNicole klinkt bekend. Hier zijn de lievelingsuitspraken van onze peuter: "Ik wil niet" als mama en papa iets willen en "Ik wil nu"' voor de dingen die wij niet willen of niet nu willen maar hij wel, zoals snoepjes/ ijsjes, spelen tijdens ontbij, lunch, avondetentijd etc.

Vanochtend was het zo'n flutweer dat ik even bij mijn buren heb gevraagd of ze een half uurtje op onze baby konden passen terwijl ik J. naar school bracht. Zegt J tegen me: "Waar is L."', "Waarom is L. bij onze buren", "Ik wil L. terug/ Onze L"'. Dus ik ging hem ervan overtuigen, dat ik L. echt zo weer ging ophalen en dat hij echt van ons was en straks weer thuis zou zijn. O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114102985
Tinuviel O+

Er zit iets in de lucht denk ik ;)
Ik heb die van mij naar buiten gestuurd net :P (maar dan vriendelijk verpakt)
Gelukkig kwam hij daar een vriendje tegen, dus nu wordt er gespeeld.
Morgen mag hij wennen op school, haha, ik vind het spannender dan hij!

F-je is een stuk beter,maar nog niet helemaal. Gisteren onder het eten,klom hij van zijn stoel, op mijn schoot en viel als een blok in slaap O+
pi_114116162
Hallo, ik heb sinds gisteren een peuter.
Ik ben hier totaal niet ingelezen nog maar goed :D
Verjaardag hadden we 2 weken geleden al gevierd en dus gisteren hadden we t redelijk rustig.

pi_114117204
Gefeliciteerd, son! Ook al zo'n mooi blond kereltje!
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:48:15 #298
258612 nytar
boys boys boys
pi_114117397
dan meld ik me bij deze ook met mn peuter :) jonas is de 10e 2 geworden! Even geen foto bij de hand helaas...
pi_114121358
Gefeliciteerd Sonnetje en Nytar :)

Thomas wil vandaag vooral met rust gelaten worden. En dan echt met zijn armen gevouwen en de rug naar ons keren terwijl hij zegt "laat me gerust!" (West-Vlaams dialect ;) ). Of zijn beker, die moeten we ook gerust laten.
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:40:42 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_114121697
Gefeliciteerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: