abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114002595
Spring: wat knap dat het goed is gegaan!

Mefke: ik vind hem een mooi postuurtje hebben hoor! En dat zwembroekje heb ik ook liggen in maat 68, zo schattig.

Mijn kinderen hebben (mt 68 en 92) hebben met enige regelmaat kleren van elkaar aan, omdat hun vader niet goed oplet bij het opruimen van de kleertjes. En een korte broek maat 92 kan dan dus doorgaan voor een lange bij de baby, of een lange broek mt 68 als korte broek voor de peuter.

Oh, en de anti-klitspray deed ook vanochtend prima z'n werk. Het is dan ook veel makkelijker om een fatsoenlijk staartje in haar haar te maken :)
pi_114002665
Ook herkenbaar Lily. Ik vind het ook heerlijk om klaar te zijn met de echte babietjes hier in huis :Y .
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:32:17 #253
100412 mefke79
komt goed!
pi_114003020
Heel herkenbaar Lily en Groofsken. Ik ben ook druk aan het opruimen en dat bevalt me prima.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_114003077
(Maar ik wil natuurlijk wel ook, net als Lily, over een jaar of twee ineens nog een derde, dat wel.)
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:36:50 #255
100412 mefke79
komt goed!
pi_114003177
O nee, geen derde meer hier. Echt niet. Nooit niet.
pi_114003222
Ik wil gewoon heel graag dat m'n peuter zindelijk wordt omdat ik 1 baby wel genoeg vind, en omdat luiers van een peuter zo ontzettend vies zijn, vergeleken met die van een baby...
pi_114004017
Tyler is nu 3,5 en nog totaal niet zindelijk. Maak me daar soms wel druk om. Al weet ik dat hij wel wat achterloopt.
pi_114005122
Hier een peuter van 3,5. Precies een meter en 13,1 KG. En dat is volgens de statistieken toch echt wel te dun ;)

F-je is al aan de smalle kant zelfs met zijn 12,8 en 90 CM :)
Al vind ik die dus best bol:P

F-je vindt nu met zijn stipjes geen troost meer in zijn speen,want zijn mond doet te zeer om er mee in te lopen. Daar wordt hij nog verdrietiger van ;(
Maar hij loopt wel de hele dag met zijn speenlapje met speen.
Dus ik dacht: al 4 dagen zonder, profiteer er van! Speen eraf gehaald. Was NIET GOED.
Ok, andere aanpak: stukje van de speen afgeknipt :+ (ik had een reserve voor het geval het paniek zou worden)
En dat vindt hij prima :D Hij stopt zijn vinger er in en is heel tevreden.
Dus goede hoop dat we vanaf nu speenvrij zijn.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:49:27 #259
100412 mefke79
komt goed!
pi_114005325
een stukje van de speen afknippen, daar zou ik nou nooit op gekomen zijn. Maar goed, als het werkt, dan werkt het.

Enig idee hoe lang deze vlekjes gaan duren Free?
pi_114005851
Free, ik hoop met je mee dat je zo van de speen af komt, zou handig zijn...
Fake it till you make it...
pi_114007783
1 tot 2 weken volgens de huisarts.

Maar hij heeft ook aan beide kanten een slijmoor en dat duurt 3-6maanden. :X
Volgens de HA doet dat wel pijn bij hem (zeker met zijn gevoelige oren) en heeft hij er dusdanig veel achter zitten dat hij niet heel veel hoort momenteel.

Ja, dat is handig met een spraakachtersstand.
Maargoed, net belden ze van de aangepaste PSZ waar we achteraan zitten en daar kunnen we over 2 weken al terecht voor onderzoek O+
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:48:22 #262
100412 mefke79
komt goed!
pi_114007855
3tot 6 maanden :o
Dat is toch ook niet handig voor zijn spraakontwikkeling? (ik was sneller dan de edit van free) Kunnen ze daar niets aan doen dan?
pi_114008397
Mja, het is nu op zijn ergst, dat zakt wel snel af schijnt. Ik merk geen verschil overigens. Vraag ik me ernstig af of hij normaal wel goed hoort.
pi_114013471
Free, wij zijn met T uiteindelijk bij het audiologisch centrum geweest voor een uitgebreide gehoortest. Hij zei met 2 jaar en 4 maanden niet veel meer dan papa, mama, nee, ja en die.
Uit de test bleek dat hij goed hoorde, ze vertelde me dat als hij binnen 3 maanden niet meer ging zeggen, we een traject inkonden met logopedisten en psychologen. Is dat bij jullie ook voorgesteld?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 15:05:13 #265
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_114014345
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:36 schreef mefke79 het volgende:
O nee, geen derde meer hier. Echt niet. Nooit niet.
+ 1 :)

ik ben gewoon zo ontzettend blij met 2 gezonde kinderen, ik kan me niet meer wensen.... O+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_114014612
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 14:48 schreef Aoraki het volgende:
Free, wij zijn met T uiteindelijk bij het audiologisch centrum geweest voor een uitgebreide gehoortest. Hij zei met 2 jaar en 4 maanden niet veel meer dan papa, mama, nee, ja en die.
Uit de test bleek dat hij goed hoorde, ze vertelde me dat als hij binnen 3 maanden niet meer ging zeggen, we een traject inkonden met logopedisten en psychologen. Is dat bij jullie ook voorgesteld?
Dan zegtie 5 woorden meer dan die van mij ;) Nouja,eigenlijk 3. F-je zegt Mama en ijs.
Zo eens per dag maximaal. :+
Hij zegt altijd 2 woorden. Leert hij een nieuw woord (heeeel af en toe) dan laat hij een ander vallen.
Zo heeft hij ook een tijdje appel gezegd. En het geluid van een varken gedaan.
Hij is nu een jaar en 5 maanden.

Wij zijn zelf een traject ingestapt voor onderzoek, aangezien hij gebaren ook niet oppikt (worden hier wel veel gebruikt in huis, we kennen nogal wat doven) en hij ook niet standaard is in contact :)
En ik heb natuurlijk als pedagoog een blinde vlek bij mijn eigen kinderen, maar die is niet zo groot dat ik niet besef dat ik hier langzaam wel wat mee moet ;)

Over twee weken eerste onderzoek, observatie door logopedist en orthopedagoog.
pi_114015126
Ok, prima dat je er iets mee doet, toch?
Hier is het trouwens in 1x geexplodeerd. Na zijn 2,5de. Nu houdt hij zijn mond niet meer dicht. Hij was er blijkbaar niet eerder aan toe, maar ik was wel blij dat we 'medische' oorzaken hadden uitgesloten.
pi_114015409
Oh dat woorden laten vallen was hier ook zo ja. Kwam er een nieuw woord uit liet ie er een ander voor achterwege. Soms heel frustrerend omdat je weet dat ie het dus wel kan zeggen. Nu was de oorzaak bij Leander natuurlijk heel anders maar toch.
Nu word ie vrijdag 3 en gaat het steeds beter. Nog wel giga achterstand maar we kunnen het verstaan. En sommige "vreemden" ook als ze goed luisteren en na de situatie waarin ie zich bevind kijken. We hopen dat ie over een jaar "klaar" is voor de basisschool!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 15:36:50 #269
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_114015951
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:25 schreef MeNicole2 het volgende:
Oh dat woorden laten vallen was hier ook zo ja. Kwam er een nieuw woord uit liet ie er een ander voor achterwege. Soms heel frustrerend omdat je weet dat ie het dus wel kan zeggen. Nu was de oorzaak bij Leander natuurlijk heel anders maar toch.
Nu word ie vrijdag 3 en gaat het steeds beter. Nog wel giga achterstand maar we kunnen het verstaan. En sommige "vreemden" ook als ze goed luisteren en na de situatie waarin ie zich bevind kijken. We hopen dat ie over een jaar "klaar" is voor de basisschool!
Bij twijfel kun je altijd eens een logopedist inschakelen he? (via je CB kun je 'eenvoudig' een doorverwijzing krijgen)
Die kan wellicht wat ondersteuning/tips bieden om Leander te stimuleren/helpen met de uitspraken en woordenschat.
Hier bleek uiteindelijk voor de spraakachterstand bij R (ok die is inmiddels uit het topic gevallen) een gehoorprobleem door chronisch ontstoken oren te komen en heeft op dit moment een achterstand van +1,5 jaar (bij 4,5 jaar) maar hoort dus ook maar voor ongv 50% aankomende vrijdag wordt ze geopereerd en hopen ze op korte termijn de achterstand kwijt te zijn.
Kortom blijf je gevoel volgen en vraag optijd om hulp indien je gevoel dit zegt!
* maffemuts weer wegsluipt uit het peutertopic tot over 2 weekjes als m'n dreumes ook n peuter is!
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_114016114
Leander staat al onder controle ivm hersenbeschadiging tijdens/na de geboorte. Dus hulp is al van alle kanten :Y
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_114048395
Zo, de rust lijkt hier wedergekeerd :)
Kereltje is gisteravond nog een paar keer wakker geweest, maar na 23:30 niet meer. Dus de nacht doorgeslapen.
Hè, ik ben een ander mens ;)
En hij laat ook nog eens zijn speen links liggen :+ (helaas zijn speendoekje ook, daar knuffelde hij normaal zo lekker mee....)
pi_114049083
Oh, fijn, Free. Ik heb zelf zo'n twee jaar geleden hand,-mond- en voetziekte gehad en de pijn die je daarvan in aan je tong hebt is onbeschrijflijk. Kan Sorbo over meepraten. Gelukkig schijnt het bij volwassenen pijnlijker te zijn dan bij kinderen.

L is vannacht weer drooggebleven. :) Knappe meid. Zouden er simpele boekjes over poepen zijn? Dat ze een beetje snapt hoe het werkt en zo en het minder eng vindt? Ik vertel nu wel hoe het werkt (eerst eten, dan in je buik, dan poep) en dat dat begrijpt ze goed.

Ze kwam gisteren thuis met zilveren glitternagellak. Op de opvang gedaan. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door -Spring op 11-07-2012 09:14:18 ]
pi_114049404
Hahaha :D
Ik ben voor nagellak bij kinderen :P Ze worden er onmogelijk blij van ;)

Misschien een medische kinder-encyclopedie? Daar staan duidelijke tekeningen in.

En knap dat ze droog is! *O*
pi_114049410
L is trouwens helemaal opgeknapt. Dat gehuil-om-alles is over. Als ze moe is, is ze uiteraard wat jengeliger, maar de periode waarin ik 's avonds in bed nog denkbeeldig die sirene hoor afgaan lijkt voorbij gelukkig.

En ze is heel erg met letters bezig. Ze heeft een pot letterstickers van de Hema waarbij elke letter wil weten hoe ie heet, en ze vindt het leuk om mijn boeken te 'lezen' (lettertjes zoeken dus :') ).
pi_114049609
Spring: Ik was op zoek naar leuke kinderboeken en kwam Bas het groentemannetje tegen in een post van Lois.
Dat is wel wat voor Lente misschien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')