abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113425083
De peuters:

28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte, dochter van Mrien
*** 01 juli 2008: Koen, zoon van LovelyLady en Cryothic ***
14 juli 2008: Jade, dochter van Luxaja
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van _Ingrid_ en djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
28 december 2008: Jan, zoon van DJMO
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009: Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
12 mei 2009: Tessel Eloïse, dochter van Noli.
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Ko, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
14 juni 2009: Deniz Arda, zoon van JaleesaJoia
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
23 september 2009: L, dochter van -Spring-
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem, zoon van Troel
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
18 november 2009: Thyn, zoon van DutchieBre
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
2 februari 2010: E., dochter van Keshet
14 februari 2010: 'F', zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry' van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
24 februari 2010: Zoë, dochter van Spewey
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
15 mei 2010: minidraak, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Truus, dochter van CrazyPrincess

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.

over stiften en hoe je een beetje je eigen ding kan doen met bijnakleuters

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 10-07-2012 15:27:48 ]
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_113425314
over schoppen en slaan door andere kinderen: ik was altijd van het kamp "aan iemand vertellen" maar daar ben ik op terug gekomen met mijn dynamisch duo. zolang ze elkaar de harsens niet inslaan laat ik het ze toch best ver zelf uitzoeken (tenzij ik er toevallig bovenop sta; dan kom ik daar niet mee weg). ik probeer wel te nuanceren. dus waar ik zie dat iemand mept/duwt/schopt grijp ik in, maar als ik zie dat nr 1 echt wel iets deed en nr 2 zich enkel verweert ben ik vrij soepel. en als ik ze boven bezig zijn doe ik alsof mijn neus bloedt en ben ik er ff niet zolang ik geen overstuur gekrijs hoor O-)

ik vind het lastig uitleggen trouwens, aangezien het toch wel een dynamisch proces is hier.
pi_113425325
Nagels en handen worden hier ook regelmatig gestift... ik vind het toch tegenvallen hoe "slecht", afwasbare stiften afwasbaar zijn. Niet omdat ik het nou direct een drama vindt als ze zichzelf kleuren, maar afwasbaar, doet wekt bij mij de verwachting dat het dan ook afwasbaar is... ;)

We hadden hier net een flinke driftbui, Peuter trok zichzelf de haren uit t hoofd...
Fake it till you make it...
  dinsdag 26 juni 2012 @ 19:50:51 #4
377220 lievedraak
Human = unique massproduction
pi_113425517
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 19:46 schreef Nijna het volgende:
We hadden hier net een flinke driftbui, Peuter trok zichzelf de haren uit t hoofd...
Ik had vroeger ook driftbuien... bleek dat het een allergische reactie was op chocola.... }:|
Soms lief, soms een draak, maar altijd mezelf.
Ik heb het lef niet zo laf te zijn.
"Rare as is true love, true friendship is rarer." Jean de la Fontaine
pi_113425632
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 19:46 schreef Nijna het volgende:
Nagels en handen worden hier ook regelmatig gestift... ik vind het toch tegenvallen hoe "slecht", afwasbare stiften afwasbaar zijn. Niet omdat ik het nou direct een drama vindt als ze zichzelf kleuren, maar afwasbaar, doet wekt bij mij de verwachting dat het dan ook afwasbaar is... ;)

:*

zo naar als ze zulke dingen doen ;(
gaat het nu weer?
pi_113425740
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 19:35 schreef -Spring het volgende:
Hoe doen jullie het als je peuter wordt geslagen/geschopt/geduwd door een andere peuter? Ik zeg tegen L dat ze terug mag slaan/schoppen/duwen. Een vriendin vertelt haar peuter dat ze naar mama of de juf moet stappen.

Ik zeg er zelf trouwens altijd expliciet bij dat ze alléén terúg mag slaan/schoppen/duwen en ze het nooit als eerste mag doen.
Het is hier niet zo aan de orde, want ik merk niet dat Ivan conflicten heeft met andere peuters. Hij gaat ze vaak uit de weg. Met Lena komt het natuurlijk wel voor. Hoe dan ook, ik zou ook niet van het terugslaankamp zijn. Ik probeer zijn frustraties te benoemen, waar nodig uitleg te geven (Lena doet veel vervelende dingen omdat ze nog niet begrijpt dat Ivan die vervelend vindt, bijvoorbeeld) en vraag hem in geval van een conflict eerst te vertellen wat hem frustreert ("Lena, ik vind het niet leuk dat je me slaat") en als het niet werkt naar me toe te komen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_113425977
In geval van schoppen en slaan mag ze eerst naar mij/leiding/juf

Nog 2 dagen en dan is ze jarig! Morgen trakteren op de creche!
pi_113425978
Wat ik met dat laatste probeer te zeggen is dat er andere manieren zijn om voor jezelf op te komen, bijvoorbeeld verbaal. Ik heb liever dat Ivan daarvoor kiest.

Ivan zegt wel om het minste of geringste tegen Lena dat hij boos is. Maarja, als ik hem zou leren dat slaan geoorloofd was, dan zou hij haar dus om het minste of geringste slaan. Het is vrij lastig om een peuter te leren wat een reactie is die in verhouding staat tot de oorzaak van de boosheid of frustratie.
pi_113427235
Voorbeeld: L komt huilend naar me toe omdat D haar op de trampoline geduwd heeft. D kan idd best 'hardhandig' zijn zonder dat er (nog) sprake is van een conflict. Ik zeg in zo'n geval dat ze best terug mag duwen.

Zelf lost ze het trouwens op door te zeggen dat dat niet lief is voor L en dat D sorry moet zeggen. O+ Dat zegt ze overigens tegen mij, niet tegen D.

Enerzijds ben ik ook voor het verbaal oplossen van probleempjes, anderzijds wil ik dat ze durft om voor zichzelf op te komen, ook als er eens geen juf of mama in de buurt is.
pi_113427466
spring, hier is het zo dat juist wanneer er niemand in de buurt is, dingen vrij soepel onderling opgelost worden (afgaande op wat ik elke avond hoor :X ). duw, wederduw, krijsgil "NEEEEEH!MAGNIE!!!!!!!", even geruzie en dan is het klaar
pi_113427483
Voorbeeld: Lena probeert speelgoed te pakken, haar mouw komt per ongeluk langs Ivans hoofd en hij wordt woedend. "LENA, IK WIL NIET DAT JE ME SLAAT!" In zijn beleving is er iets heel ergs aan de hand en zou een steniging van zijn zusje op zijn minst gepast zijn. :+

Ik heb zelf nooit andere kinderen geslagen en heb het nooit nodig gevonden. Ik heb wel als kind issues gehad met voor mezelf opkomen. Ik denk dat ik te bescheiden was en te veel door de vingers zag. Als puber is dat veranderd en ik beschouw mezelf nu niet bepaald als een pushover.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 20:29:59 #12
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_113427595
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 20:23 schreef -Spring het volgende:
Voorbeeld: L komt huilend naar me toe omdat D haar op de trampoline geduwd heeft. D kan idd best 'hardhandig' zijn zonder dat er (nog) sprake is van een conflict. Ik zeg in zo'n geval dat ze best terug mag duwen.

Zelf lost ze het trouwens op door te zeggen dat dat niet lief is voor L en dat D sorry moet zeggen. O+ Dat zegt ze overigens tegen mij, niet tegen D.

Enerzijds ben ik ook voor het verbaal oplossen van probleempjes, anderzijds wil ik dat ze durft om voor zichzelf op te komen, ook als er eens geen juf of mama in de buurt is.
Ik zou zeggen dat ze tegen D moet zeggen dat hij niet mag duwen, en dan er zelf weer opklimmen. Hoeft D niet voor geduwd te worden, zeg maar.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_113427667
Ik ben geloof ik nog wel geneigd veel confrontaties uit de weg te gaan. Zo heeft mijn beste vriendin me halverwege de middelbare school gedumpt, zonder daar heel expliciet over te zijn (ze ging niet meer naast me zitten, ging niet meer in de pauzes met me naar buiten en sprak niet meer buiten school met me af). Ik heb dat van me af laten glijden en het als haar probleem gezien.

Het is iets dat ik Ivan wel hoop te leren, inschatten wat de moeite van het je druk maken waard is. Soms kom je het beste voor jezelf op door dat niet te doen, als je begrijpt wat ik bedoel.
pi_113427670
ze mogen hier dus daarom niet tegelijk op de trampoline :P
pi_113427748
nou ja, even snel voor ik er ff vandoor ben; ik vind het ook belangrijk dat mijn spul leert ruzie te maken. hoe maf dat ook klinkt. het is nu evenwichtig tussen ze, ook al ruzieen ze. het is ook proportioneel. nja, dus geven we ze doorgaans de kans om het zelf op te lossen eerst.
pi_113427781
Ik liet als kind vreselijk over me heenlopen. Vandaar dat ik me afvraag of dat voorkomen had kunnen als ik, ten eerste, eerder met kinderen in aanraking was gekomen (dat gebeurde pas toen ik naar school ging) en ten tweede (daardoor eerder) had geleerd om voor mezelf op te komen. Bij een conflict ging ik altijd naar de juf, maar dat was na schooltijd in de speeltuin niet meer mogelijk en delfde ik het onderspit.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Spring op 26-06-2012 20:40:01 ]
pi_113427965
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 20:33 schreef simmu het volgende:
nou ja, even snel voor ik er ff vandoor ben; ik vind het ook belangrijk dat mijn spul leert ruzie te maken. hoe maf dat ook klinkt. het is nu evenwichtig tussen ze, ook al ruzieen ze. het is ook proportioneel. nja, dus geven we ze doorgaans de kans om het zelf op te lossen eerst.
Tuurlijk, maar dat staat niet gelijk aan fysiek worden. Wat ik aan wou geven is dat relativeringsvermogen ook een verdienste is. Daar schort het bij veel volwassenen in ieder geval nog steeds aan. :+
  Moderator dinsdag 26 juni 2012 @ 21:04:39 #18
5428 crew  miss_sly
pi_113429302
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 20:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar dat staat niet gelijk aan fysiek worden. Wat ik aan wou geven is dat relativeringsvermogen ook een verdienste is. Daar schort het bij veel volwassenen in ieder geval nog steeds aan. :+
O+

Als ik iets wil meegeven , is echt relativeringsvermogen! Heb ik zelf ook moeten leren, en ik vind het echt belangrijk.

Met betrekking tot slaan/duwen/schoppen zeg ik dat ze tegen het betreffende kind moet zeggen dat dat niet mag, niet lief is en pijn doet. Dat vind ik ook opkomen voor jezelf, zonder dat je fysiek hoeft te worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_113429304
Hoe reageren jullie als een ander kind jouw kind slaat/schopt/duwt en die ouders/leidsters etc zijn niet in de buurd of zien het gewoonweg niet.

Laats waren wij in een binnenspeeltuin (chimpiechamp) en mart zat samen met een jongen van een jaar of 4/5, in de ballenbak. Echter werd deze jonge man steeds vervelende tegenover Mart. Steeds om duwen en zo ineens beet hij hem in Mart zijn wang... Mart negeerde het duwen maar bij de beet begon hij toch echt te huilen van schrik en natuur omdat het pijn deed. Ik ging er meteen naar toe maar wist even echt niet hoe te reageren tegen de jongen waarvan er geen verantwoordelijke in de buurt was....

Over het hoe conflicten op te lossen, wel/niet terug slaan of naar iemand toe gaan denk ik ook veel over na. Ik wil Mart het beste meegeven, maar wat is het beste....
  dinsdag 26 juni 2012 @ 21:17:44 #20
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_113429853
Ik heb geen flauw idee Spring :@
Maar heeft ook te maken omdat wij nog niet echt in zo'n situatie gezeten hebben, hij maakt wel eens "ruzie"met zijn neef omdat de één nou net dat ene speeltje wilt hebben wat de ander in zijn handen heeft.
Roy loste dat toen zelf op door hard aan zijn neef de haren te trekken :+
Toen was het snel klaar, en wij hoefden eigenlijk niet in te grijpen.
Wel hoor je soms neef zeggen, Roy nee niet aan mijn haren zitten hoor hier heb je je auto terug :7

En ymme je had volgens mij best tegen die jongen kunnen zeggen, ik wil niet dat je zo ruw bent tegen dit kindje ofzo.
Doe je niemand kwaad mee.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_113430060
Gos, L ligt te huilen in dr slaap. Wakkermaken of haar haar droom laten afmaken?
pi_113430126
Ik ben niet van het laten terugslaan/schoppen/duwen. Hier nog vrij weinig gehad trouwens. Nou ja, vast weleens op het kdv, maar daar moeten de leidsters het oplossen. Thuis gaat het nog niet verder dan dat een zwaaiend babyarmpje wordt gezien als "Pietje slaat me!" En dan leg ik uit dat hij dat nog heul niet kan, en dat hij gewoon per ongeluk tegen haar aan kwam. Maar goed, ik zou haar leren om eerst iets te zeggen als 'ik wil niet dat je me slaat / schopt / duwt', en als dat niet werkt naar een volwassene te gaan.

En ik voel verschil tussen ruzies tussen broertjes en zusjes, en ruzies met andere kinderen. Als die van mij over een poosje over de grond rollebollen, reageer ik denk ik meer zoals Simmu, maar als het er een van mij is, en een ander kind, dan is het anders.

In een situatie zoals Ymme beschrijft, zou ik ook dat kind aanspreken.

Op het kdv hadden ze de peuters vandaag met vla laten spelen. Een kindje ontdekte dat t ook heel leuk was om dat in je haar te smeren. Die van mij had t vooral gegeten en thuis houdt ze nooit van vla. O+ O+
  dinsdag 26 juni 2012 @ 21:24:27 #23
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113430154
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 21:22 schreef -Spring het volgende:
Gos, L ligt te huilen in dr slaap. Wakkermaken of haar haar droom laten afmaken?
Ik maak ze altijd even wakker.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_113430654
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 20:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

nee, het staat niet gelijk. maar ook wanneer het wel fysiek wordt/is, kan het denk ik zinvol zijn om niet te snel in te grijpen (doch wel de boel in de gaten te houden!). ik merk gewoon 's avonds dat wanneer ik me er niet mee bemoei, er ook wel enig duw- en trek werk is en dat ze dat prima zelf op kunnen lossen. maar goed; ik vind het evengoed lastig hoor. als ik er bij ben tolereer ik geen duwen, slaan, schoppen, bijten of wat dan. maar als ik uit mijn ooghoek ravi zie meppen die al een tijdje kleirt naar selene, dan kan ik eerlijk gezegd die gibs vanuit mijn ooghoek van selene dan ook wel prima negeren :o
pi_113430668
ik ook..

Tess net ook hard aan het huilen.. Ik kreeg dr niet getroost. Ff mee naar dd woonkamer genomen, ze heeft warme melk gedronken en nu ligt ze weer in bedje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')