Knietjes geven aan een gehurkte verdachte die zich niet verzet is volgens het protocol? Ik dacht altijd dat het de bedoeling was dat je iemand aanhield.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 17:22 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee hoor.
En ik ben er ook wel klaar mee, dat overdreven kritisch zijn edere keer als de politie optreedt...
Hij werkt nog steeds niet mee, dus dan mag gepast geweld gebruikt worden. Geweldsspiraal enzo. En een knietje werkt prima om iemand naar de grond te krijgen zonder teveel gedoe. En doe nou niet alsof die man in elkaar getrapt werd...quote:Op dinsdag 26 juni 2012 19:14 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Knietjes geven aan een gehurkte verdachte die zich niet verzet is volgens het protocol? Ik dacht altijd dat het de bedoeling was dat je iemand aanhield.
Waar verzet ie zich?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 19:27 schreef Piles het volgende:
[..]
Hij werkt nog steeds niet mee, dus dan mag gepast geweld gebruikt worden. Geweldsspiraal enzo. En een knietje werkt prima om iemand naar de grond te krijgen zonder teveel gedoe. En doe nou niet alsof die man in elkaar getrapt werd...
Ja, het had misschien anders opgelost kunnen worden, maar verder...
In elkaar trappen is een groot woord, maar om nu nog een keer of 5 op iemand in te schoppen terwijl die vrij weinig meer kan doen...quote:Op dinsdag 26 juni 2012 19:27 schreef Piles het volgende:
[..]
Hij werkt nog steeds niet mee, dus dan mag gepast geweld gebruikt worden. Geweldsspiraal enzo. En een knietje werkt prima om iemand naar de grond te krijgen zonder teveel gedoe. En doe nou niet alsof die man in elkaar getrapt werd...
Hij kan genoeg doen, want hij is niet geboeid.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 19:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
In elkaar trappen is een groot woord, maar om nu nog een keer of 5 op iemand in te schoppen terwijl die vrij weinig meer kan doen...
Hij deed echter helemaal niets.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 19:38 schreef Piles het volgende:
[..]
Hij kan genoeg doen, want hij is niet geboeid.
Zie jij iets gevaarlijks dan? En tegen de grond werken is wat anders dan in zijn kroonjuwelen trappen. Ze zijn met zijn 2en hoor, een laveloos iemand tegen de grond werken met zijn 2en is best goed te doen zonder zijn spermareservoirs in te trappen.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 19:48 schreef De_Sosjaalist het volgende:
Als iemand zich gevaarlijk is mag hij best tegen de grond worden gewerkt... betutteling.
Als iemand met een een handboei aan het rondzwaaien is mag je best maatregelen nemen. Een stuk ijzer naar je kop is geen pretje. Nogmaals, deze man heeft het over zichzelf afgeroepen.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 19:54 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Zie jij iets gevaarlijks dan? En tegen de grond werken is wat anders dan in zijn kroonjuwelen trappen. Ze zijn met zijn 2en hoor, een laveloos iemand tegen de grond werken met zijn 2en is best goed te doen zonder zijn spermareservoirs in te trappen.
Hij rent niet weg, hij is te laveloos om iets te doen, hij slaat niet terug, enz enz. Je zit politiegeweld gewoon goed te praten, wacht maar tot ze jou aanpakken. Hoe hard zal jij wel niet huilen naderhand en schande brullen.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 19:31 schreef Piles het volgende:
Hij verzet zich door zich niet te laten boeien en zn armen bij elkaar te houden. Ja, ook dat is verzet.
Hij doet niks nee, op dit stukje film...
Ja poe poe, hij zwaait met een handboei maar kan niet doelgericht iets raken, ja jeetje, gevaarlijk dat ie is zoals een messentrekker. Nee echt, eigenlijk zou de agente hem vol in zijn gezicht moeten stampen met haar hakjes, gepast geweld natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 19:57 schreef De_Sosjaalist het volgende:
[..]
Als iemand met een een handboei aan het rondzwaaien is mag je best maatregelen nemen. Een stuk ijzer naar je kop is geen pretje. Nogmaals, deze man heeft het over zichzelf afgeroepen.
... Er staat toch echt dat hij aan het schoppen en slaan is.quote:Uit het onderzoek is gebleken dat de 29-jarige man zich daarvoor agressief gedroeg. Hij schopte, sloeg en beledigde de agenten. De agenten probeerden hem te boeien, maar hij wist zich los te rukken. Daardoor zaten de handboeien maar aan een hand vast. De agenten gebruikten pepperspray, maar dat had weinig effect.
Waar zie je dat-ie zwaait met z'n handen of ook maar ergens aanstalten lijkt te maken om fysiek te worden?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 19:57 schreef De_Sosjaalist het volgende:
[..]
Als iemand met een een handboei aan het rondzwaaien is mag je best maatregelen nemen.
Dat gebeurde ook... en toen kreeg ie knietjesquote:Op dinsdag 26 juni 2012 19:48 schreef De_Sosjaalist het volgende:
Als iemand zich gevaarlijk is mag hij best tegen de grond worden gewerkt... betutteling.
Hier dus.quote:De agente onderkende volgens het OM het gevaar van een rondzwaaiende handboei en werkte daarom de man met enkele gerichte trappen tegen de grond. Tijdens de aanhouding hield de agente zich aan de geldende geweldsprotocollen.
Ik zie juist de agente als gevaar, zij zou effectief met een honkbalknuppel tegen de grond gewerkt moeten worden. Met gepaste aantal klappen natuurlijk. Zo, nu heb ik iets wat krom is rechtgeluld.quote:
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 20:05 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ik zie juist de agente als gevaar, zij zou effectief met een honkbalknuppel tegen de grond gewerkt moeten worden. Met gepaste aantal klappen natuurlijk. Zo, nu heb ik iets wat krom is rechtgeluld.
tokkie.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 20:05 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ik zie juist de agente als gevaar, zij zou effectief met een honkbalknuppel tegen de grond gewerkt moeten worden. Met gepaste aantal klappen natuurlijk. Zo, nu heb ik iets wat krom is rechtgeluld.
Leuken stelling, kun je die even quoten voor mij?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 17:03 schreef Sayex het volgende:
[..]
Ik ben mijn standpunt aan het nuanceren, ik snap dat, dat lastig is voor jou.. want alles wat de politie doet is fout!
Hoe komt die man aan een handboei?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 19:57 schreef De_Sosjaalist het volgende:
[..]
Als iemand met een een handboei aan het rondzwaaien is mag je best maatregelen nemen. Een stuk ijzer naar je kop is geen pretje. Nogmaals, deze man heeft het over zichzelf afgeroepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |