Ja... Ik moet eens lijstje maken en dan gaan afvinken.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:11 schreef Keshet het volgende:
Tico, kun je het overzicht een beetje krijgen van wat je moet regelen als je lijstjes maakt?
Oh zwangerschapsverklaring, moet k ook nog even vragen voor de zekerheidquote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:16 schreef Sorbootje het volgende:
Ik hoef gelukkig bijna niks te regelen, heb straks geen baby. Kraamzorg is geregeld, verzekeringen zijn geregeld moet alleen nog een zwangerschapsverklaring voor de baas en dat was het dan wel geloof ik.
Klossen e.d. hoef ik niet te halen, want die staan er nog van de vorige keer. Ontdekten laatst dat we die nooit ingeleverd hadden.
Ik krijg iets minder dan normaal. Ben even vergeten hoeveel (ik vergeet echt álles momenteel). K. krijgt ook kraamzorg. Wel minder dan ik.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:17 schreef Ticootje het volgende:
Krijg jij kraamzorg en K. ook?
Hoe gaat dat? Krijg jij volle uren? Want je bent wel gewoon bevallen enzo.. Maar kraamzorg houdt normaal ook kindje in de gaten...
Ik ben ook een zeef... Gister was ik mn laptop vergeten naar mn werk.. Systeembeheerder...quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:21 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ik krijg iets minder dan normaal. Ben even vergeten hoeveel (ik vergeet echt álles momenteel). K. krijgt ook kraamzorg. Wel minder dan ik.
Binnenkort hebben we gezamenlijk de intake.
je bent standaard een zeefquote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ben ook een zeef... Gister was ik mn laptop vergeten naar mn werk.. Systeembeheerder...
Maar daar heeft ze jou voorquote:
Ik moest het aan de verloskundige vragen steedsquote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:28 schreef Sorbootje het volgende:
Ik moet steeds aan K. vragen hoe lang ik ook alweer zwanger ben.
Je komt wel erg dichtbijquote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:06 schreef Ticootje het volgende:
Nee maar ik doel dus meer op kraamzorg, gastouder of niet... puzzelen met de 2 oudsten die in den haag op de opvang zitten en ik in sweetlake woon. Een huis, voordat ik ga bevallen? huren of kopen? De mega restschuld...
Kop in zand stopt.
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ben ook een zeef... Gister was ik mn laptop vergeten naar mn werk.. Systeembeheerder...
Jij woont bij de plas toch? Ik woon in 26.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:45 schreef maffemuts het volgende:
[..]
Je komt wel erg dichtbijstraks woon je nog naast me
Maar het komt vast goed
welke app is datquote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:37 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik heb zo'n app op mijn mobiel. Met mooie foto's erbij!!
Ik heb er 2. Een heet Progress das met grafiekjes enzo en heb er 1 die heet MyPrregnancy. Die is met foto en plaatjes. Ene week foto andere week plaatje!!quote:
15 hierquote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jij woont bij de plas toch? Ik woon in 26.
Denk je aan de levertijd? Op onze kamer zat toen bijna 3 maand levertijd!!quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:37 schreef Logician78 het volgende:
Mijn vriend zat vanmorgen babykamers te bekijken, en zei die zouden we volgende wk wel kunnen halen![]()
Even uitgelegd dat je daar beter tot een maand of 6 a 7 mee kan wachten
3 keer wakkerquote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:07 schreef Nanadu het volgende:
Katy 40 weken
wat een mijlpaal!
Sonnetje meldplicht vanaf nu![]()
Kersjes ik ben benieuwd hoe het met je gaat. Ik hoop zo dat ze wat voor je kunnen doen![]()
Ik heb vandaag een relax dagje. Peuter is vanochtend doornaar het kinderdagverblijf gebracht en ik heb nog tot 9.30 in bed gelegen. Ik lag er gisteren al om 20.45 in, omdat ik 's middags niet meer heb kunnen slapen en ben maar 3 keer wakker geweest
Zo een boodschapje doen en verder een beetje rommelen in huis, heerlijk
Ja maar met 5wk lijkt me dat nog niet aan de ordequote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:44 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Denk je aan de levertijd? Op onze kamer zat toen bijna 3 maand levertijd!!
Dat niet, maar wel heel schattig dat ie er al zo mee bezig is hoorquote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:16 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Ja maar met 5wk lijkt me dat nog niet aan de orde
Katy
Waarom stripte ze niet toen ze toch met dr vingers er zat? Je bent toch al over de 40?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:24 schreef KatyM het volgende:
Net bij de vk geweest. Nog steeds hoge bloeddruk, eiwitten in urine, maar niet heel veel, alles zit een beetje op het randje van wel of niet ingrijpen. Ze zei dat we er echt voor moesten zorgen dat t deze week gaat gebeuren, anders trekt het lijf het niet meer.
Ze heeft getoucheerd, wel stripbaar maar ze hoopt dat de baarmoedermond nog wat wegtrekt, dus donderdag gaan ze strippen als er nog niks gebeurd is.
Nou tot zover mijn update. Nu even wat eten.
De baarmoedermond had nog een tuutje, dus ze wil afwachten hoe dat donderdag is,dan is de kans op slagen groter als hij is 'weggetrokken' ofzoiets. Vandaag 40 weken inderdaad.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Waarom stripte ze niet toen ze toch met dr vingers er zat? Je bent toch al over de 40?
ruilen ?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 13:31 schreef Ticootje het volgende:
Dat ik gewoon vol continu nu honger heb helpt ook niet mee...
Nee? :pquote:
Taartendieet!quote:Op dinsdag 26 juni 2012 14:11 schreef becky27 het volgende:
Mijn kind vrat me op, ik kwam 8 kilo aan en was er 16 kwijt twee maanden na de bevalling. Ik was echt uitgemergeld, het kolven op het werk liep op een gegeven moment voor geen meter meer. Deze keer maar meer aankomen of zo.
Ik heb niet echt bijgelezen want ontzettend druk op het werk maar:quote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:41 schreef Enfermera het volgende:
BodpaWat een cutiepie!!
Gerb: whaha ja echt he, waar komt die zonnige dag ineens vandaan? Dit had ik ook niet verwachtXD
Sonnetje 37 weken!Katy 40 weken!
En natuurlijk![]()
![]()
voor alle andere mijlpalen!
Spannend Katy dat ze je donderdag gaat strippen! Duim voor je dat het doorzet![]()
He jeetje, en dan ook nog een blaasontsteking
Wij proberen zoveel mogelijk via marktplaats/2e hands te kopen. We hebben inmiddels de meubeltjes voor het kamertje, en ik ben idd ook voor een luiertas 2e hands aan het kijken. We hadden een leuke gezien, van DiaperDude, echt stoer,maar natuurlijk 50-60 euro..
Ja, dat hebben we er gewoon echt niet voor over. Het moet wel leuk blijven
Zwangerschapsverklaring heb ik idd ook net geregeld, leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die dat vergeten was hahaXD Gelukkig nog wel op tijd of course
Ik heb een app op mn telefoon, een widget van 1 icoontje die mij precies verteld hoe lang ik zwanger ben die dagIk zweer erbij
![]()
Heb evenveel gegeten als anders maar had gewoon echt een rommelende maag toen ik thuiskwam om 3 uurDus maar lekker een boterham met duo penotti genomen
Ik wilde eik een broodje kroket maar het kraampje stond er niet.
Nouja, ook wel weer goed voor me.
Het is echt bizar goed weer zegik moet denk ik maar even buiten gaan zitten zo!
Edit: oh, vergeet ik mijn eigen mijlpaal erbij te zetten23 weken!
![]()
Thanks!quote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:47 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik heb niet echt bijgelezen want ontzettend druk op het werk maar:
1. gefeliciteerd met je mijlpaal!En alle andere ook gefeli met hun mijlpaal!
2. wat is een zwangerschapsverklaring??
3. wij hebben het kamertje overgenomen van de zus van mijn schoonzusje, en de wagen van de vriendin van een goede vriendinCollegaatje houdt nog even wat jongenskleertjes achter de hand tot wij bevallen zijn, mocht het idd een jongetje worden
Denk dat we de rest nieuw gaan kopen. Heb laatst een uitzetlijst gemaakt. Ben die nu aan het vullen met links naar producten die ik interessant vind
Nu weer an die arbeit!
Wowza, geluk!quote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:55 schreef Twinkle20 het volgende:
mijn vriendin belde straks of ik zin had om langs tw komen. Ze had nog een doosje met spulletjes die ze toch niet meer nodig heeft. Ik derheen.. nou ik noem het een DOOS.. wat een verwennerij :-)
Mijlpalendag! Ik moet nog even tot morgen wachten met de mijne.
Kersjes weer kwijt.. hoop dat alles goed gaat met haar!
En over bang zijn dat je kindje niet alle voedingsstoffen krijgt omdat je zelf niet veel kan eten om welke reden dan ook.. dat heb ik ook! Maar gezien mijn buikomvang gaat dat blijkbaar toch goed :-).. en kindje groeit ook mooi dus.. zolang dat allemaal goed is :-)
Een zwangerschapsverklaring is vooral bedoeld om de uitgerekende datum vast te leggen. Om fraude met de datum t.b.v. langer verlof te voorkomenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:57 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Thanks!![]()
Een verklaring waarbij je vk bevestigd dat je het niet verzint, die groeiende buik
Nice!Handigggg!
[..]
Wat ga je geven? Kunst of borst?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:58 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik ga trouwens net als enf zoveel mogelijk tweedehands scoren en tot nog toe gaat me dat prima af!
En ik vind dat we echt aso veel gekregen hebben :-$
Heeft iemand trouwens ervaring met de philips flesverwarming van avinogwat?
Wilde die eigenlijk aanschaffen maar ik hoor geluiden dat je de fles veul sneller warmer hebt door hem in de magnetron te doen. Wat zijn jullie ervaringen?
Ja gewoon in een pannetje warm water.. Maar ik vond een flessenwarmer wel handig, omdat het sneller warm is en omdat de temp niet te hoog wordt.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:04 schreef Enfermera het volgende:
Twink: 2ehands ftw!
Fles kan je ook in de magnetron gooien toch? Ik zie zelf het nut nog niet echt in van zo'n verwarmer. Daarbij wil ik ook borstvoeding geven dus ik ben ook niet zo met flessen bezig, moet ik zeggen
Bv kan ook gewoon au bain marie opgewarmd toch?
Whihi ja idd.. ik moet ook nog zoveel doenMaar dat komt vast goed joh
Spees_eend: hihi ja snap ikWas ook een grapje
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:06 schreef Sorbootje het volgende:
Enfermera, het is maar goed dat jij af en toe post. Worden alle smileys tenminste nog eens gebruikt.
Ohja inderdaad, dat is ook wel heel handig.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja gewoon in een pannetje warm water.. Maar ik vond een flessenwarmer wel handig, omdat het sneller warm is en omdat de temp niet te hoog wordt.
Mits je vaak genoeg kolft kan het best... Maar ik denk dat het wel vervelender is dan gewoon live voeden. Ook omdat je zelf in het begin ook de nacht eruit moet om te kolven enzo...quote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:08 schreef Sorbootje het volgende:
Ik ben wel heel benieuwd hoe het kolven straks gaat. Is het moeilijk om productie op gang te houden met alléén kolven? Ik wil mijn neefje niet zelf voeden, maar wil toch wel een poosje moedermelk (tantemelk) leveren..
Hoevaak gaan jullie brengen? Dat moet je wel even bedenken, dat melk in de koelkast maar 5 dagen bewaard kan blijven. (Ok als je heel netjes met je hygiëne bent kan dat ook wel 8 dagen zijn) Maar misschien kun je een vriezer la leegmaken en dan heb je wat meer speling?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:14 schreef Sorbootje het volgende:
Tja, dat is dan maar zo. Ik ga het ook niet heel lang doen, maar zolang ik het trek trek ik het. Misschien zetten tijdelijk een koelkastje boven verzin ik nu ter plekke. Scheelt alweer.
Ik heb het bij Fleur 3 maanden volgehouden, maar dat kwam omdat ik 1 weekend mijn kolf vergeten was en het niet meer op gang kreeg....Maar inderdaad wel ook 'snachts gekolft.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:08 schreef Sorbootje het volgende:
Ik ben wel heel benieuwd hoe het kolven straks gaat. Is het moeilijk om productie op gang te houden met alléén kolven? Ik wil mijn neefje niet zelf voeden, maar wil toch wel een poosje moedermelk (tantemelk) leveren..
Ja ik ga sowieso invriezen, maar als ik 's nachts klof kan ik het toch koelen en 's ochtends invriezen? Of kan dat niet? (gelukkig heb ik nog een paar maanden om me in te lezen)quote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hoevaak gaan jullie brengen? Dat moet je wel even bedenken, dat melk in de koelkast maar 5 dagen bewaard kan blijven. (Ok als je heel netjes met je hygiëne bent kan dat ook wel 8 dagen zijn) Maar misschien kun je een vriezer la leegmaken en dan heb je wat meer speling?
Ik heb een (officieel ex-, maar whatever)schoonzus die LK is, dus dat komt wel goed. Regeldagen? Die heb ik toch niet? Schoonzus gaat zelf ook proberen te relacteren, dus hopelijk is het alleen aanvulling.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:41 schreef mrien het volgende:
Sorbo, op gang brengen met een (goede) ziekenhuiskolf en in het begin zeker elke 3 uur proberen te kolven. De regeldagen evt wat vaker proberen te kolven. Na even kun je er 's nachts vaak wel wat langer tussen laten.
Neem je nog contact op met een lk voor begeleiding?
In de magnetron is het inderdaad veel makkelijker. De Philips flesverwarmer verwamt de ene keer beter dan de andere keer.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:58 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik ga trouwens net als enf zoveel mogelijk tweedehands scoren en tot nog toe gaat me dat prima af!
En ik vind dat we echt aso veel gekregen hebben :-$
Heeft iemand trouwens ervaring met de philips flesverwarming van avinogwat?
Wilde die eigenlijk aanschaffen maar ik hoor geluiden dat je de fles veul sneller warmer hebt door hem in de magnetron te doen. Wat zijn jullie ervaringen?
Ja joh. Tuurlijk kan dat.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:42 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ja ik ga sowieso invriezen, maar als ik 's nachts klof kan ik het toch koelen en 's ochtends invriezen? Of kan dat niet? (gelukkig heb ik nog een paar maanden om me in te lezen)
Water koken en in de thermosfles doen.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 18:14 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja dat van verwarmen met warm water heb ik inderdaad vaker gelezen. Alleen idd uitkijken met koperen leidingen. Maar vraag me dan af of het wel warm genoeg is![]()
Nou goed, ik weet dat er een topic is voor FV, anders deponeer ik daar mijn vraag wel even.. Maar thanks voor jullie adviezen!
ah dat klink goed. Toch maar eens gaan doen dan! Thnxquote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:51 schreef Gerberaatje het volgende:
Yup, een blauwe maandagbij muppets zwangerschap... Stom eigk dat ik er dit keer verder totaal niet meer bij nagedacht heb, maar is een aanrader
ook geheel vrijblijvend! Je gaat als je zin hebt en zo niet, dan ook geen probleem, 't is geen vaste cursus ofzo!
In het kort klopt dat als een bus.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:51 schreef Susie het volgende:
Ik heb overigens van onze kraam begrepen dat je borstvoeding niet in de magnetron mag verwarmen, iets met afbreuk aan goed stofjes enzo... Fijne weet ik er niet van, maar dat deden we dus braaf maar niet.
Hier idem dito. Het is fijn hoor als je niet naar beneden hoeft naar de magnetron, maar meestal wel sneller.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:27 schreef As1981 het volgende:
wij deden inderdaad gewoon in de magnetron verwarmen. de flessenverwarmer hebben we 1x gebruikt.
quote:Zo de hormonen doen hun werk hoor. kan geen tv programma meer kijken zonder tranen in mijn ogen te krijgen.
Ik heb begrepen dat dat niet zo is als je de melk maar niet te warm maakt. Je loopt wel het risico op hotspots, dus je doet er goed aan om de melk in fases op te warmen, op een laag vermogen, en tussendoor even te schudden. Ik vond dat heel makkelijk te doen en het kostte me weinig tijd en moeite. Je leert gauw genoeg hoe je moet timen, net als met alle overige methodes.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:51 schreef Susie het volgende:
Ik heb overigens van onze kraam begrepen dat je borstvoeding niet in de magnetron mag verwarmen, iets met afbreuk aan goed stofjes enzo... Fijne weet ik er niet van, maar dat deden we dus braaf maar niet.
Wat fijn!quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:11 schreef Kersjes het volgende:
Hai jongens, ik ben weer thuis. Ben niet bijgelezen, ik zie scheel van de hoofdpijn.
Donderdagochtend weer naar het ziekenhuis om ingeleid te worden en dan hopelijk gauw een gezonde baby in mijn armen. We moeten nog wel 2 dagen blijven ter observatie van baby vanwege mijn medicijngebruik.
Babywasjes?quote:Op woensdag 27 juni 2012 09:08 schreef Kersjes het volgende:
Thanks allemaal![]()
3x raden wie er vanmorgen om 5 uur de wasmachine stond in te laden...
Last-minute nesteldrang heeft me bereikt
Fijn om te lezen dat je thuis bent en morgen naar het ziekenhuis mag om je kindje te krijgen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 09:08 schreef Kersjes het volgende:
Thanks allemaal![]()
Nee, die zijn allemaal al gedaan gelukkig!quote:
dat..quote:Op woensdag 27 juni 2012 09:41 schreef Gerberaatje het volgende:
Je hebt tenminste geslapen/sarcast
Kers, fijn dat het einde in zicht is!
Oh man ik ben het zó zat! Indommelen, en dan binnen 30/40 minuten weer wakker van de pijn. Dan MOETEN piesen, weer gaan liggen en het hele riedeltje weer opnieuwquote:
He jeetje.quote:Op woensdag 27 juni 2012 06:34 schreef Twinkle20 het volgende:
Sjongejonge.. heb je vakantie, ben je nog om vijf uur wakker.
Mijlpalendag hier vandaag! 22 weken maarliefst :-)
quote:Op woensdag 27 juni 2012 09:08 schreef Kersjes het volgende:
Thanks allemaal![]()
http://www.mamamea.nl/quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:38 schreef MeNicole2 het volgende:
Waar kun je fijne zwangerschapsbh's kopen? word echt tijd voor nieuwe hier.
Meld! Ik hoop ook op een datumtweeling. Fijn dat je donderdag wordt ingeleid zeg, einde in zicht!quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:53 schreef Kersjes het volgende:
Gerbera, dit weekend gewoon aan de bak gaan joh! Dan heb je tenminste een leuke reden om 's nachts wakker te zijn.
Baby voeden beats dat irritante gezeik every time![]()
Heeft Katy zich nog steeds niet gemeld
Ik heb met die opname met 32 weken Pethidine gehad, daar zou je ook prima op moeten kunnen slapen => je raadt het alquote:Op woensdag 27 juni 2012 10:36 schreef draculettetje het volgende:
Gerbera niet een leuke oplossing maar bij mij bied het zkh aan als ik echt zo niet meer kan slapen van de pijn ik een nachtje daar kom en slaapmedicatie krijg
bij mini stond ik op het punt dat te doen zou het maandags aangeven gelukkig werd ze toen zaterdags geboren
Heu?quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:09 schreef KatyM het volgende:
[..]
Meld! Ik hoop ook op een datumtweeling. Fijn dat je donderdag wordt ingeleid zeg, einde in zicht!
Was naar de huisarts om te checken voor blaasontsteking, die heb ik niet, geen eiwitten in urine en geen hoge bloeddruk. Dit terwijl dit bij de vk steeds wel zo wasVaag!
Anyhow, geen nieuws hier hoor
Zozo, doe maar sportief zeg!quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:13 schreef Twinkle20 het volgende:
SE succes! Ik weet hoe irritant het kan zijn als je je mateloos verveelt op je werk. Dan duurt de tijd echt lang! Houd vast aan die 17 dagen!.. Ik heb er nog veeeeeeul meer te gaan (en nee ik wil niet eens weten hoeveel
)
Straks even lekker een dutje doen inderdaad.
Ik wil toch wat aan mijn conditie blijven doen want dat zal ik straks met het herstel des te harder nodig hebben. Dus zometeen even heel sportief op de fiets wat aanbiedingen inslaan![]()
Omentielvo mijlpaal![]()
Nanadu mijlpaal![]()
MeNicole ik heb hele strakke fijne bh's van de Hunkemoller. Eigenlijk zijn het sportbh's. Ik had meegroeibh's maar die vond ik echt geen donder waard, boden totaal geen stevigheid.
Katy ligt misschien al te bevallen![]()
Maar datumtweeling of drieling zou leuk zijn!.. Alleen dan moet Kersjes weer wachten op Gerb want die mag zaterdag weer .. Dat willen we je niet meer aan doen
Waar is de zon?!
UHm, over die eiwitten.... Ik heb ze ook een keer gehad in de zwangerschap, bleek nog wat spullie van mijn man van de avond ervoor te zijn geweestquote:Op woensdag 27 juni 2012 11:09 schreef KatyM het volgende:
[..]
Meld! Ik hoop ook op een datumtweeling. Fijn dat je donderdag wordt ingeleid zeg, einde in zicht!
Was naar de huisarts om te checken voor blaasontsteking, die heb ik niet, geen eiwitten in urine en geen hoge bloeddruk. Dit terwijl dit bij de vk steeds wel zo wasVaag!
Anyhow, geen nieuws hier hoor
quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:38 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
UHm, over die eiwitten.... Ik heb ze ook een keer gehad in de zwangerschap, bleek nog wat spullie van mijn man van de avond ervoor te zijn geweestDaarna niks geen last meer van
En aangezien je van de week afvinkte sex te hebben gehad???
Maar ik doe al minimaal een week amper wat en slaap heel veel?quote:Op woensdag 27 juni 2012 14:16 schreef Lijnloos het volgende:
Tja, misschien wat meer rust nu... kan maar zo he? Mijn bloeddruk toen was ook niet altijd torenhoog, maar eenmaal overgedragen en aan de meds, kon ik niet meer terug
Is dat op den duur niet gevaarlijk ivm vuil vruchtwater enz??quote:Op woensdag 27 juni 2012 16:00 schreef Ticootje het volgende:
Sommige ziekenhuizen hebben gewoon beleid dat er bij 41 weken zelf gekozen mag worden. Wachten of inleiden.
Anderen grijpen niet eerder in dan 42...quote:Op woensdag 27 juni 2012 16:22 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Is dat op den duur niet gevaarlijk ivm vuil vruchtwater enz??
Ja... Leyla was geboren bij 41 w en 4 dgn..quote:Op woensdag 27 juni 2012 16:30 schreef Logician78 het volgende:
Hmm ik zou het op den duur wel eng gaan vinden
Of niet...ik ben de eerste keer niet extra gecontroleerd na de 40 weken. En toen bleek dus met een inleiding op 41,4 dat de placenta eigenlijk op was. Tweede keer moeten praten als Brugman om wel ingeleid te worden net na 40 weken (ook ivm bekken) en toen bleek de placenta weer op. VK van het ziekenhuis zei toen ook dat ik een derde keer nooit meer overtijd zou mogen lopen. Dus tja. Tis maar net wat het beleid in jouw ziekenhuis/verloskundigenpraktijk is.quote:Op woensdag 27 juni 2012 16:38 schreef Sonnetje85 het volgende:
Je wordt dan ook regelmatig gecontroleerd he.
Nope, geen medicijnen. Nou we wachten af wat morgen het plan is. Strippen sowieso.quote:Op woensdag 27 juni 2012 14:25 schreef Kyara het volgende:
Slik je medicijnen voor je bloeddruk Katy?
ik zat met medicijnen meestal rond de 85 a 90 schommelde ook heel erg, ligt ook een beetje aan de band die ze gebruiken en handmatig of elektrisch). Bij mij is nooit over inleiden gesproken (met 40+4 kwam ie gelukkig zelf)
Jeutje kan ik me voorstellen hoor, morgen! Dude!quote:
Zo'n verhaal ken ik ook. In spoiler tags vanwege niet zo'n leuk verhaal.quote:Op woensdag 27 juni 2012 17:01 schreef vamperotica het volgende:
Je wordt inderdaad gecontroleerd....Maar ik ken ook mensen bij wie achteraf bleek dat de palcenta toch wel erg ver "op" was.....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..: Let epsilon be smaller than zero :.
Dat er maar snel kusjes gegeven en geaaid mag worden!quote:Op woensdag 27 juni 2012 20:33 schreef Kersjes het volgende:
Bedankt voor de succeswensen allemaal!
Komt allemaal vast goed. Naast de minder leuke verhalen (inleidingen die ruim 2 dagen duren) heb ik ook zat verhalen gehoord dat het binnen een paar uur geklaard was. We zien het wel![]()
Nanadu, er is al wat ontsluiting bleek afgelopen maandag, ik begin dus niet helemaal bij 0. Scheelt weer!
En wat de jongens betreft: ik heb meerdere malen herhaald dat ik morgenochtend waarschijnlijk niet meer thuis ben als ze wakker worden, maar dat ik naar het ziekenhuis ga omdat de baby bijna komt.
Het kan wel even duren, maar als de baby geboren is dan mogen ze komen kijken in het ziekenhuis waar we even moeten blijven en ook moeten slapen (baby en ik), maar dat we daarna thuis komen en dat hun babybroertje bij ons komt wonen.
De oudste vindt het leuk dat de baby komt, maar niet spannend "want ik was er ook al bij toen Toby geboren werd".
De jongste vroeg waar het speelgoed van de baby is, is baby's gewend van het kdv en vindt mijn borsten ontzettend vermakelijkIk heb verteld dat er melk in zit voor de baby, nu wil hij ze steeds zien
![]()
En ik heb ze duidelijk gemaakt dat de baby nog te klein is om mee te spelen, dat hij daarvoor eerst moet groeien, maar dat ze wel kusjes mogen geven en hem kunnen aaien.
Succes!quote:Op donderdag 28 juni 2012 09:52 schreef KatyM het volgende:
Meld! 10:20 bij vk zijn. Hopelijk doet het wat, tot later
Lekker ff poeren...quote:Op donderdag 28 juni 2012 09:52 schreef KatyM het volgende:
Succes.quote:Op donderdag 28 juni 2012 09:52 schreef KatyM het volgende:
Ach, kan ook na de geboorte...quote:Op donderdag 28 juni 2012 10:12 schreef Sonnetje85 het volgende:
Oh wacht k moet me ook melden nog! Bij deze dus![]()
Zo even naar gemeentehuis om kind.te erkennen (lekker op tijd ook)
Vandaag weer even verder gaan met opruimen in huis, dan zijn we ook weer helemaal bij
Katy succes zo! Hopelijk geeft t strippen t laatste zetje!
Weet ik veel? Niet over na gedacht...quote:Op donderdag 28 juni 2012 10:22 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ja.maar das zo'n gedoe dan weer. T kan maar geregeld zijn.
Hoe doen jullie dat eigenlijk met de achternaam tico, aangezien de meiden jouw achternaam hebben (vroeg k me af)
Maar vlossen hebben het wel vaker verkeerd, toch?quote:Op donderdag 28 juni 2012 11:04 schreef KatyM het volgende:
Het voelde niet echt prettig maar deed ook geen pijn. De verloskundige verwacht niet dat dit het laatste zetje is helaas, ' wellicht het weekend'. Gewoon weer een afspraak voor maandag dus.
Ik hoop zo dat je gelijk hebtquote:Op donderdag 28 juni 2012 11:12 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Maar vlossen hebben het wel vaker verkeerd, toch?(wishfull thinking) in die paar dagen kan nog van alles gebeuren! Kop op vrouw!!
je gaat maandag gewoon niet halen
Ik hoop dat je net zo'n mazzel hebt als ik... Mijn vlos zei toen ook "Het kan vandaag, het kan over 2 weken komen..." na het toucheren... en die avond (6 uurtjes later) braken de vliezen spontaan en nog geen 24 uur na het toucheren was Minke er!quote:Op donderdag 28 juni 2012 11:04 schreef KatyM het volgende:
Het voelde niet echt prettig maar deed ook geen pijn. De verloskundige verwacht niet dat dit het laatste zetje is helaas, ' wellicht het weekend'. Gewoon weer een afspraak voor maandag dus.
Oohw ik dacht dat je sowieso maandag een datum kreeg, helaas dus. Hopen dat je wat ontsluiting heb, kan toch bijna niet anders met zoveel voorweeen en gerommel?quote:Op donderdag 28 juni 2012 11:18 schreef Gerberaatje het volgende:
Hooooo, als blijkt dat ik geen ontsluiting of iets heb maandag, dan wordt er geen datum gepland en dan kan het zomaar ook nog wel een paar weken gaan duren hoorik ga vooralsnog nergens vanuit.. (zowel gyn als ik willen niet gaan rommelen als ik nog potdicht blijk te zitten.. dan bijt ik nog wel even door, hoe lastig ook soms.. dan is ze er gewoon nog niet klaar voor en dan heb ik maar gewoon nog even geduld te hebben!)
Maar ik kan me voorstellen dat je er wel klaar mee bent.. Ik heb bij muppet nooit de 39 weken gehaald (38.1) en toen was ik het soms al aardig zat, dus ik kan me voorstellen als je eenmaal voorbij die uitgerekende datum bent dat het wachten gewoon bluh is
Ik kan mijn breinaald wel even bij je langsbrengen?
Thanksquote:Op donderdag 28 juni 2012 11:28 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Ik hoop dat je net zo'n mazzel hebt als ik... Mijn vlos zei toen ook "Het kan vandaag, het kan over 2 weken komen..." na het toucheren... en die avond (6 uurtjes later) braken de vliezen spontaan en nog geen 24 uur na het toucheren was Minke er!
Ik denk dat ik die kant ook op ga, ik kan het zonder te overdrijven serieus niet meer verbergen het slaat helemaal nergens opquote:Op donderdag 28 juni 2012 13:18 schreef Gerberaatje het volgende:
Zo zag ik eruit toen ik 8 weken zwanger was
Ja sneu he? Ze was vorig jaar rond deze tijd eigenlijk uitgeteld. Ze vonden de echo dan ook heel spannend maar vooral om te horen of hun dochter een broertje of zusje kreeg. En nu weten ze dat ze een zoon krijgen die het waarschijnlijk ook niet gaat redden. Iets met de nieren en de blaas enzo. Ze krijgen morgen nog een nieuwe echo in een medisch centrum om verder te kijken hoe en wat!quote:Op donderdag 28 juni 2012 13:29 schreef Twinkle20 het volgende:
Wat sneu Nicole! Zeker omdatze het al eens eerder meegemaakt hebben. Dat. wrns je je ergste vijand nog niet toe.
Zometeen paar dozen kleertjes ophalen bij vriendin :-)
Haal je m zo wel binnen? We gaan stuk!quote:Op donderdag 28 juni 2012 14:33 schreef Mereltje het volgende:
Wat fijn Keshet, wat zal dat een opluchting zijn!![]()
KatyM ik heb gewoon geen lichamelijke of mentale klachten, en heb verder niets te verliezen dus we gaan er gewoon voor.
Net even de maxicosi met groene zeep ingezeept. Is nu lekker in het zonnetje aan het drogen
Ik heb dus net exact hetzelfde verhaal te horen gekregen via mijn schoonmoeder over de dochter van haar nieuwe vriendquote:Op donderdag 28 juni 2012 13:33 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ja sneu he? Ze was vorig jaar rond deze tijd eigenlijk uitgeteld. Ze vonden de echo dan ook heel spannend maar vooral om te horen of hun dochter een broertje of zusje kreeg. En nu weten ze dat ze een zoon krijgen die het waarschijnlijk ook niet gaat redden. Iets met de nieren en de blaas enzo. Ze krijgen morgen nog een nieuwe echo in een medisch centrum om verder te kijken hoe en wat!
Als wij nu een meid krijgen heeft mijn buurvrouw van 2 deuren verder paar dozen kleren voor me!! En die dochters lopen er altijd zo mooi bij
Misschien wel dezelfde? Volgens mij wonen we redelijk bij elkaar in de buurt toch?quote:Op donderdag 28 juni 2012 14:41 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Ik heb dus net exact hetzelfde verhaal te horen gekregen via mijn schoonmoeder over de dochter van haar nieuwe vriend
Stuk van in de zon staan?quote:Op donderdag 28 juni 2012 14:37 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Haal je m zo wel binnen? We gaan stuk!
Daar dacht ik ook aanquote:Op donderdag 28 juni 2012 14:42 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Misschien wel dezelfde? Volgens mij wonen we redelijk bij elkaar in de buurt toch?
Nee, ze voorspellen noodweer ;-)quote:
En voor nu kurk erin, duck-tape erover en broeden tot die datum!!!quote:Op donderdag 28 juni 2012 14:49 schreef Keshet het volgende:
Dank jullie wel!
BE, mag ik weer in de OP?
26 november: Keshet (jongetje)
De 1e heeft ook de nooduitgang genomen he.quote:Op donderdag 28 juni 2012 14:51 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
En voor nu kurk erin, duck-tape erover en broeden tot die datum!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |