Ja... Ik moet eens lijstje maken en dan gaan afvinken.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:11 schreef Keshet het volgende:
Tico, kun je het overzicht een beetje krijgen van wat je moet regelen als je lijstjes maakt?
Oh zwangerschapsverklaring, moet k ook nog even vragen voor de zekerheidquote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:16 schreef Sorbootje het volgende:
Ik hoef gelukkig bijna niks te regelen, heb straks geen baby. Kraamzorg is geregeld, verzekeringen zijn geregeld moet alleen nog een zwangerschapsverklaring voor de baas en dat was het dan wel geloof ik.
Klossen e.d. hoef ik niet te halen, want die staan er nog van de vorige keer. Ontdekten laatst dat we die nooit ingeleverd hadden.
Ik krijg iets minder dan normaal. Ben even vergeten hoeveel (ik vergeet echt álles momenteel). K. krijgt ook kraamzorg. Wel minder dan ik.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:17 schreef Ticootje het volgende:
Krijg jij kraamzorg en K. ook?
Hoe gaat dat? Krijg jij volle uren? Want je bent wel gewoon bevallen enzo.. Maar kraamzorg houdt normaal ook kindje in de gaten...
Ik ben ook een zeef... Gister was ik mn laptop vergeten naar mn werk.. Systeembeheerder...quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:21 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ik krijg iets minder dan normaal. Ben even vergeten hoeveel (ik vergeet echt álles momenteel). K. krijgt ook kraamzorg. Wel minder dan ik.
Binnenkort hebben we gezamenlijk de intake.
je bent standaard een zeefquote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ben ook een zeef... Gister was ik mn laptop vergeten naar mn werk.. Systeembeheerder...
Maar daar heeft ze jou voorquote:
Ik moest het aan de verloskundige vragen steedsquote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:28 schreef Sorbootje het volgende:
Ik moet steeds aan K. vragen hoe lang ik ook alweer zwanger ben.
Je komt wel erg dichtbijquote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:06 schreef Ticootje het volgende:
Nee maar ik doel dus meer op kraamzorg, gastouder of niet... puzzelen met de 2 oudsten die in den haag op de opvang zitten en ik in sweetlake woon. Een huis, voordat ik ga bevallen? huren of kopen? De mega restschuld...
Kop in zand stopt.
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ben ook een zeef... Gister was ik mn laptop vergeten naar mn werk.. Systeembeheerder...
Jij woont bij de plas toch? Ik woon in 26.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:45 schreef maffemuts het volgende:
[..]
Je komt wel erg dichtbijstraks woon je nog naast me
Maar het komt vast goed
welke app is datquote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:37 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik heb zo'n app op mijn mobiel. Met mooie foto's erbij!!
Ik heb er 2. Een heet Progress das met grafiekjes enzo en heb er 1 die heet MyPrregnancy. Die is met foto en plaatjes. Ene week foto andere week plaatje!!quote:
15 hierquote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jij woont bij de plas toch? Ik woon in 26.
Denk je aan de levertijd? Op onze kamer zat toen bijna 3 maand levertijd!!quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:37 schreef Logician78 het volgende:
Mijn vriend zat vanmorgen babykamers te bekijken, en zei die zouden we volgende wk wel kunnen halen![]()
Even uitgelegd dat je daar beter tot een maand of 6 a 7 mee kan wachten
3 keer wakkerquote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:07 schreef Nanadu het volgende:
Katy 40 weken
wat een mijlpaal!
Sonnetje meldplicht vanaf nu![]()
Kersjes ik ben benieuwd hoe het met je gaat. Ik hoop zo dat ze wat voor je kunnen doen![]()
Ik heb vandaag een relax dagje. Peuter is vanochtend doornaar het kinderdagverblijf gebracht en ik heb nog tot 9.30 in bed gelegen. Ik lag er gisteren al om 20.45 in, omdat ik 's middags niet meer heb kunnen slapen en ben maar 3 keer wakker geweest
Zo een boodschapje doen en verder een beetje rommelen in huis, heerlijk
Ja maar met 5wk lijkt me dat nog niet aan de ordequote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:44 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Denk je aan de levertijd? Op onze kamer zat toen bijna 3 maand levertijd!!
Dat niet, maar wel heel schattig dat ie er al zo mee bezig is hoorquote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:16 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Ja maar met 5wk lijkt me dat nog niet aan de orde
Katy
Waarom stripte ze niet toen ze toch met dr vingers er zat? Je bent toch al over de 40?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:24 schreef KatyM het volgende:
Net bij de vk geweest. Nog steeds hoge bloeddruk, eiwitten in urine, maar niet heel veel, alles zit een beetje op het randje van wel of niet ingrijpen. Ze zei dat we er echt voor moesten zorgen dat t deze week gaat gebeuren, anders trekt het lijf het niet meer.
Ze heeft getoucheerd, wel stripbaar maar ze hoopt dat de baarmoedermond nog wat wegtrekt, dus donderdag gaan ze strippen als er nog niks gebeurd is.
Nou tot zover mijn update. Nu even wat eten.
De baarmoedermond had nog een tuutje, dus ze wil afwachten hoe dat donderdag is,dan is de kans op slagen groter als hij is 'weggetrokken' ofzoiets. Vandaag 40 weken inderdaad.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Waarom stripte ze niet toen ze toch met dr vingers er zat? Je bent toch al over de 40?
ruilen ?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 13:31 schreef Ticootje het volgende:
Dat ik gewoon vol continu nu honger heb helpt ook niet mee...
Nee? :pquote:
Taartendieet!quote:Op dinsdag 26 juni 2012 14:11 schreef becky27 het volgende:
Mijn kind vrat me op, ik kwam 8 kilo aan en was er 16 kwijt twee maanden na de bevalling. Ik was echt uitgemergeld, het kolven op het werk liep op een gegeven moment voor geen meter meer. Deze keer maar meer aankomen of zo.
Ik heb niet echt bijgelezen want ontzettend druk op het werk maar:quote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:41 schreef Enfermera het volgende:
BodpaWat een cutiepie!!
Gerb: whaha ja echt he, waar komt die zonnige dag ineens vandaan? Dit had ik ook niet verwachtXD
Sonnetje 37 weken!Katy 40 weken!
En natuurlijk![]()
![]()
voor alle andere mijlpalen!
Spannend Katy dat ze je donderdag gaat strippen! Duim voor je dat het doorzet![]()
He jeetje, en dan ook nog een blaasontsteking
Wij proberen zoveel mogelijk via marktplaats/2e hands te kopen. We hebben inmiddels de meubeltjes voor het kamertje, en ik ben idd ook voor een luiertas 2e hands aan het kijken. We hadden een leuke gezien, van DiaperDude, echt stoer,maar natuurlijk 50-60 euro..
Ja, dat hebben we er gewoon echt niet voor over. Het moet wel leuk blijven
Zwangerschapsverklaring heb ik idd ook net geregeld, leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die dat vergeten was hahaXD Gelukkig nog wel op tijd of course
Ik heb een app op mn telefoon, een widget van 1 icoontje die mij precies verteld hoe lang ik zwanger ben die dagIk zweer erbij
![]()
Heb evenveel gegeten als anders maar had gewoon echt een rommelende maag toen ik thuiskwam om 3 uurDus maar lekker een boterham met duo penotti genomen
Ik wilde eik een broodje kroket maar het kraampje stond er niet.
Nouja, ook wel weer goed voor me.
Het is echt bizar goed weer zegik moet denk ik maar even buiten gaan zitten zo!
Edit: oh, vergeet ik mijn eigen mijlpaal erbij te zetten23 weken!
![]()
Thanks!quote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:47 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik heb niet echt bijgelezen want ontzettend druk op het werk maar:
1. gefeliciteerd met je mijlpaal!En alle andere ook gefeli met hun mijlpaal!
2. wat is een zwangerschapsverklaring??
3. wij hebben het kamertje overgenomen van de zus van mijn schoonzusje, en de wagen van de vriendin van een goede vriendinCollegaatje houdt nog even wat jongenskleertjes achter de hand tot wij bevallen zijn, mocht het idd een jongetje worden
Denk dat we de rest nieuw gaan kopen. Heb laatst een uitzetlijst gemaakt. Ben die nu aan het vullen met links naar producten die ik interessant vind
Nu weer an die arbeit!
Wowza, geluk!quote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:55 schreef Twinkle20 het volgende:
mijn vriendin belde straks of ik zin had om langs tw komen. Ze had nog een doosje met spulletjes die ze toch niet meer nodig heeft. Ik derheen.. nou ik noem het een DOOS.. wat een verwennerij :-)
Mijlpalendag! Ik moet nog even tot morgen wachten met de mijne.
Kersjes weer kwijt.. hoop dat alles goed gaat met haar!
En over bang zijn dat je kindje niet alle voedingsstoffen krijgt omdat je zelf niet veel kan eten om welke reden dan ook.. dat heb ik ook! Maar gezien mijn buikomvang gaat dat blijkbaar toch goed :-).. en kindje groeit ook mooi dus.. zolang dat allemaal goed is :-)
Een zwangerschapsverklaring is vooral bedoeld om de uitgerekende datum vast te leggen. Om fraude met de datum t.b.v. langer verlof te voorkomenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:57 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Thanks!![]()
Een verklaring waarbij je vk bevestigd dat je het niet verzint, die groeiende buik
Nice!Handigggg!
[..]
Wat ga je geven? Kunst of borst?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:58 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik ga trouwens net als enf zoveel mogelijk tweedehands scoren en tot nog toe gaat me dat prima af!
En ik vind dat we echt aso veel gekregen hebben :-$
Heeft iemand trouwens ervaring met de philips flesverwarming van avinogwat?
Wilde die eigenlijk aanschaffen maar ik hoor geluiden dat je de fles veul sneller warmer hebt door hem in de magnetron te doen. Wat zijn jullie ervaringen?
Ja gewoon in een pannetje warm water.. Maar ik vond een flessenwarmer wel handig, omdat het sneller warm is en omdat de temp niet te hoog wordt.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:04 schreef Enfermera het volgende:
Twink: 2ehands ftw!
Fles kan je ook in de magnetron gooien toch? Ik zie zelf het nut nog niet echt in van zo'n verwarmer. Daarbij wil ik ook borstvoeding geven dus ik ben ook niet zo met flessen bezig, moet ik zeggen
Bv kan ook gewoon au bain marie opgewarmd toch?
Whihi ja idd.. ik moet ook nog zoveel doenMaar dat komt vast goed joh
Spees_eend: hihi ja snap ikWas ook een grapje
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:06 schreef Sorbootje het volgende:
Enfermera, het is maar goed dat jij af en toe post. Worden alle smileys tenminste nog eens gebruikt.
Ohja inderdaad, dat is ook wel heel handig.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja gewoon in een pannetje warm water.. Maar ik vond een flessenwarmer wel handig, omdat het sneller warm is en omdat de temp niet te hoog wordt.
Mits je vaak genoeg kolft kan het best... Maar ik denk dat het wel vervelender is dan gewoon live voeden. Ook omdat je zelf in het begin ook de nacht eruit moet om te kolven enzo...quote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:08 schreef Sorbootje het volgende:
Ik ben wel heel benieuwd hoe het kolven straks gaat. Is het moeilijk om productie op gang te houden met alléén kolven? Ik wil mijn neefje niet zelf voeden, maar wil toch wel een poosje moedermelk (tantemelk) leveren..
Hoevaak gaan jullie brengen? Dat moet je wel even bedenken, dat melk in de koelkast maar 5 dagen bewaard kan blijven. (Ok als je heel netjes met je hygiëne bent kan dat ook wel 8 dagen zijn) Maar misschien kun je een vriezer la leegmaken en dan heb je wat meer speling?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:14 schreef Sorbootje het volgende:
Tja, dat is dan maar zo. Ik ga het ook niet heel lang doen, maar zolang ik het trek trek ik het. Misschien zetten tijdelijk een koelkastje boven verzin ik nu ter plekke. Scheelt alweer.
Ik heb het bij Fleur 3 maanden volgehouden, maar dat kwam omdat ik 1 weekend mijn kolf vergeten was en het niet meer op gang kreeg....Maar inderdaad wel ook 'snachts gekolft.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:08 schreef Sorbootje het volgende:
Ik ben wel heel benieuwd hoe het kolven straks gaat. Is het moeilijk om productie op gang te houden met alléén kolven? Ik wil mijn neefje niet zelf voeden, maar wil toch wel een poosje moedermelk (tantemelk) leveren..
Ja ik ga sowieso invriezen, maar als ik 's nachts klof kan ik het toch koelen en 's ochtends invriezen? Of kan dat niet? (gelukkig heb ik nog een paar maanden om me in te lezen)quote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hoevaak gaan jullie brengen? Dat moet je wel even bedenken, dat melk in de koelkast maar 5 dagen bewaard kan blijven. (Ok als je heel netjes met je hygiëne bent kan dat ook wel 8 dagen zijn) Maar misschien kun je een vriezer la leegmaken en dan heb je wat meer speling?
Ik heb een (officieel ex-, maar whatever)schoonzus die LK is, dus dat komt wel goed. Regeldagen? Die heb ik toch niet? Schoonzus gaat zelf ook proberen te relacteren, dus hopelijk is het alleen aanvulling.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:41 schreef mrien het volgende:
Sorbo, op gang brengen met een (goede) ziekenhuiskolf en in het begin zeker elke 3 uur proberen te kolven. De regeldagen evt wat vaker proberen te kolven. Na even kun je er 's nachts vaak wel wat langer tussen laten.
Neem je nog contact op met een lk voor begeleiding?
In de magnetron is het inderdaad veel makkelijker. De Philips flesverwarmer verwamt de ene keer beter dan de andere keer.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:58 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik ga trouwens net als enf zoveel mogelijk tweedehands scoren en tot nog toe gaat me dat prima af!
En ik vind dat we echt aso veel gekregen hebben :-$
Heeft iemand trouwens ervaring met de philips flesverwarming van avinogwat?
Wilde die eigenlijk aanschaffen maar ik hoor geluiden dat je de fles veul sneller warmer hebt door hem in de magnetron te doen. Wat zijn jullie ervaringen?
Ja joh. Tuurlijk kan dat.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:42 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ja ik ga sowieso invriezen, maar als ik 's nachts klof kan ik het toch koelen en 's ochtends invriezen? Of kan dat niet? (gelukkig heb ik nog een paar maanden om me in te lezen)
Water koken en in de thermosfles doen.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 18:14 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja dat van verwarmen met warm water heb ik inderdaad vaker gelezen. Alleen idd uitkijken met koperen leidingen. Maar vraag me dan af of het wel warm genoeg is![]()
Nou goed, ik weet dat er een topic is voor FV, anders deponeer ik daar mijn vraag wel even.. Maar thanks voor jullie adviezen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |