quote:Op maandag 25 juni 2012 23:29 schreef DanielBackward het volgende:
Gefeliciteerd allemaal met het bereiken van deel 70, toch wel een prestatie imo
jaquote:Op maandag 25 juni 2012 23:31 schreef DanielBackward het volgende:
Ik zou wel graag een toelichting op de TT willen. (Of doelt TS op de eeuwige HBO/VWO strijd?)
Dat laatste inderdaad.quote:Op maandag 25 juni 2012 23:31 schreef DanielBackward het volgende:
Ik zou wel graag een toelichting op de TT willen. (Of doelt TS op de eeuwige HBO/VWO strijd?)
Goed planquote:Op maandag 25 juni 2012 23:49 schreef Valid het volgende:
Is het een idee om de users in de OP een keer te up-daten? Ik sta er nu niet in (RuG) en volgens mij zijn er erg veel users die keer op keer nog geplaatst worden maar al lang vertrokken zijn.
Gaat ook hard laatste tijdquote:Op maandag 25 juni 2012 23:29 schreef DanielBackward het volgende:
Gefeliciteerd allemaal met het bereiken van deel 70, toch wel een prestatie imo
Bij mij is dat meer alle stress eruit, vaak ben ik ook tijdje ziek na tentamens. En week erna helemaal kapotzuipenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:40 schreef Yreal het volgende:
Ik ben al helemaal in de vakantie modes..
Kennen jullie dat? Dat zodra je de laatste tentamens gehad heb, je een paar dagen echt heeeeeel veel slaapt? Even alle vermoeidheid van het jaar eruit gooien.
Ik val juist in een zwart gat, weet niet wat ik moet doen. Nonstop gestudeerd en ineens vrijquote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:40 schreef Yreal het volgende:
Ik ben al helemaal in de vakantie modes..
Kennen jullie dat? Dat zodra je de laatste tentamens gehad heb, je een paar dagen echt heeeeeel veel slaapt? Even alle vermoeidheid van het jaar eruit gooien.
Haha, ik zit in hetzelfde schuitje. Sinds 31 mei vakantie en verveel me te pletter. Heb afgelopen weken meer gedronken dan afgelopen schooljaar :pquote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:37 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Ik val juist in een zwart gat, weet niet wat ik moet doen. Nonstop gestudeerd en ineens vrijDan maar zuipen.
Mijn vakantie begint pas volgende week donderdag nadat ik de herkansing van Formeel Strafrecht heb gemaakt.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:56 schreef ylSs het volgende:
Bij mij is dat meer alle stress eruit, vaak ben ik ook tijdje ziek na tentamens. En week erna helemaal kapotzuipen
Maar morgen strafrecht moet nog aantal schema's in mn kop stampen totaaaaaaaaal geen zin in. Daarna vakantie
niemand. Het hele idee is dat de wetgever de grondwet moet respecteren, maar de rechter achteraf niet mag beslissen of ze dat ook gedaan hebben.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 13:13 schreef Durnstic het volgende:
Kan iemand misschien uitleggen hoe dat nu precies zit met dat toetsingsverbod van art. 120 GW? De rechter kan wetten in formele zin niet toetsen aan de Grondwet, maar in een antwoordmodel van een tentamen, staat dat dit niet betekent dat de wetgever daarom de Grondwet aan haar laars kan lappen. Maar waarom dan niet? Door de toetsingsplicht van art. 94 GW begrijp ik dat de wetgever grondwettelijke bepalingen die ook in het internationaal recht verankerd zijn, daardoor niet aan zijn laars kan lappen. Maar hoe zit dat dan met grondwettelijke bepalingen die niet in het internationaal recht verankerd zijn? Als de formele wetgever daarvan af wilt wijken, door bijvoorbeeld met een wet in formele zin de benodigde 2/3 meerderheid voor een grondwetswijziging te omzeilen, wie houdt hem dan tegen als de rechter er niets van kan zeggen? Ik heb er verschillende literatuur op nageslagen, maar dit thema blijft me onduidelijk.
Niemand. Maar in praktijk de SG, die meerderheid zal niet behaald worden.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 13:13 schreef Durnstic het volgende:
Kan iemand misschien uitleggen hoe dat nu precies zit met dat toetsingsverbod van art. 120 GW? De rechter kan wetten in formele zin niet toetsen aan de Grondwet, maar in een antwoordmodel van een tentamen, staat dat dit niet betekent dat de wetgever daarom de Grondwet aan haar laars kan lappen. Maar waarom dan niet? Door de toetsingsplicht van art. 94 GW begrijp ik dat de wetgever grondwettelijke bepalingen die ook in het internationaal recht verankerd zijn, daardoor niet aan zijn laars kan lappen. Maar hoe zit dat dan met grondwettelijke bepalingen die niet in het internationaal recht verankerd zijn? Als de formele wetgever daarvan af wilt wijken, door bijvoorbeeld met een wet in formele zin de benodigde 2/3 meerderheid voor een grondwetswijziging te omzeilen, wie houdt hem dan tegen als de rechter er niets van kan zeggen? Ik heb er verschillende literatuur op nageslagen, maar dit thema blijft me onduidelijk.
Dus in tegenstelling tot wat in het antwoordmodel staat, kan de formele wetgever, puur theoretisch gezien, de Grondwet wel aan zijn laars lappen?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 13:17 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Niemand. Maar in praktijk de SG, die meerderheid zal niet behaald worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |