abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113391352
quote:
Ze kunnen hier natuurlijk geen hypotheek krijgen.
pi_113391387
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 23:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik zou het wel leuk vinden als Europa in hoofdzaak blank blijft ja. Shoot me.
Eens. Is toch mooi Europa hoofdzakelijk blank, azie hoofdzakelijk aziatisch, afrika voor de donkergekleurde.
Zie echt niet in wat daar mis mee is.
  maandag 25 juni 2012 @ 23:04:54 #128
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_113391419
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 23:01 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat is dus onzinnig, neem de Dreyfus-affaire, vanaf dat moment begonnen Joodse leiders en intellectuelen afstand te nemen van Europa omdat het antisemitisme zo ingepeperd zat dat integratie gewoon geen zin had, iemand die het wat langer volhield, Walther Rathenau Duitse minister werd vlak na de Eerste Wereldoorlog, de Duits nationalist die hij was, vermoord omdat hij Joods is.
Zoek eens op cryptojoden of cryptojodendom. Dat waren Joden die onder druk van de maatschappij moesten integreren en bekeren, maar desondanks toch (in het geheim=crypto) hun geloof wisten te behouden. Het is precies andersom zoals jij het zegt. Niet alleen hiermee trouwens.
The End Times are wild
pi_113391435
quote:
Nogal oude cijfers. Vorige jaar is een recordaantal Polen naar Nederland gekomen.
pi_113391442
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 23:03 schreef Picchia het volgende:

[..]

Ze kunnen hier natuurlijk geen hypotheek krijgen.
Dat zou jammer zijn.
Leuke mensen toch ook.
pi_113391476
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 23:04 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Eens. Is toch mooi Europa hoofdzakelijk blank, azie hoofdzakelijk aziatisch, afrika voor de donkergekleurde.
Volledig mee eens, dan maar voor racist uitgemaakt worden...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_113391490
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 23:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zoek eens op cryptojoden of cryptojodendom. Dat waren Joden die onder druk van de maatschappij moesten integreren en bekeren, maar desondanks toch (in het geheim=crypto) hun geloof wisten te behouden. Het is precies andersom zoals jij het zegt. Niet alleen hiermee trouwens.
Zou die man uit jouw OP een crypto zijn? :D
  maandag 25 juni 2012 @ 23:06:37 #133
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_113391529
quote:
Cryptojodendom
Cryptojodendom is het in het geheim aanhangen van het jodendom terwijl openlijk een ander geloof wordt aangehangen. Beoefenaars worden cryptojoden genoemd.
Inhoud [verbergen]
1 Europa
2 Midden-Oosten en Noord-Afrika
3 Amerika
3.1 Mexico en de Verenigde Staten
3.2 Overige gebieden in Noord en Zuid Amerika
[bewerken]Europa

In de 14e en 15e eeuw werden de Joden die in Spanje en Portugal woonden, de Sefardische Joden, door de Inquisitie gedwongen zich te bekeren tot het christendom. In Spanje werd in 1492 het verdrijvingsedict van kracht, dat de Joden voor de keuze stelde ofwel zich tot het christendom te bekeren ofwel het land te verlaten. Veel Joden bekeerden zich voor de buitenwereld tot het christendom en werden conversos (bekeerden) genoemd, of marranos (varkens). Hoewel ze door de Spaanse Inquisitie scherp in de gaten werden gehouden, beoefenden veel Joden toch in het geheim hun eigen godsdienst, terwijl zij daarnaast in het openbaar Rooms-katholiek waren. Vaak namen ze een nieuwe, christelijke, naam aan. In Belmonte heeft een gemeenschap van cryptojoden vanaf de 12e tot de 20e eeuw onopgemerkt kunnen bestaan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cryptojodendom

Zie je, de Joden werden gedwongen te integreren/assimileren. Maar dat wilden ze zelf dus niet. Het ging in de Middeleeuwen qua anti-semitisme nog helemaal niet om ras, maar zuiver om geloof.
The End Times are wild
pi_113391561
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 23:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat bewijst dus mijn punt, want dat betekende dat ze als Jood niet konden integreren, zolang ze maar Christen bijvoorbeeld waren dan was het misschien beter. Joden wilden dus wel degelijk integreren, maar omdat ze Joods waren, mocht het niet van Europese leiders.

quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 23:05 schreef Ludd het volgende:

[..]

Nogal oude cijfers. Vorige jaar is een recordaantal Polen naar Nederland gekomen.
En die zijn dan over een tijdje weer weg.
pi_113391640
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 23:07 schreef DeParo het volgende:

En die zijn dan over een tijdje weer weg.
Ok, je hebt gelijk. Ik ben overtuigd.
pi_113391654
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 23:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cryptojodendom

Zie je, de Joden werden gedwongen te integreren/assimileren. Maar dat wilden ze zelf dus niet. Het ging in de Middeleeuwen qua anti-semitisme nog helemaal niet om ras, maar zuiver om geloof.
Nee, ze werden gedwongen om niet Joods te zijn, zoiets kan je simpelweg niet afdwingen maar geintegreerd waren ze al lang, dat wilden ze, normale banen, huwen, en ga zo maar door beter lezen!
pi_113391676
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 23:08 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ok, je hebt gelijk. Ik ben overtuigd.
Dat bewijzen die statistieken wel, ook omdat het goed gaat met Polen economisch gezien, er is weinig reden om aan te nemen dat ze in Nederland blijven.
  maandag 25 juni 2012 @ 23:12:33 #138
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_113391926
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 23:08 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nee, ze werden gedwongen om niet Joods te zijn, zoiets kan je simpelweg niet afdwingen maar geintegreerd waren ze al lang, dat wilden ze, normale banen, huwen, en ga zo maar door beter lezen!
Dat is toch hetzelfde als assimileren (waar ik overigens helemaal geen voorstander van ben). Mijn punt was dat de Joden, door binnen hun groep te trouwen en hun geloof en rituelen te behouden hun identiteit en daarmee hun bestaan behouden hebben. Hadden ze dat niet gedaan, dan zouden ze als volk gewoon opgegaan zijn in de grote Europese massa. Jij beweert precies het tegenovergestelde.
The End Times are wild
pi_113391944
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_113391987
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 23:04 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Die laatste 2 zijn goed. De 1e is racistisch/fascistisch noem het maar op.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_113392015
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 23:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik zou het wel leuk vinden als Europa in hoofdzaak blank blijft ja. Shoot me.
Shooten mag je zelf doen.
Mensen moeten zelf hun eigen partnerkeuze maken. Wel of niet een partner van het eigen ras.
Blank of niet Blank. Het maakt niks uit. Mensen zijn mensen zijn mensen.
Maar als je bezwaren maakt dat je buurvrouw een partner heeft niet van het door jouw gewenste ras, dan ben je een racist.
pi_113392054
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 21:43 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Dit topic _O-

Ja er zijn immigranten nodig want er zijn geen mensen meer die kunnen werken. (West-)Europa begint te vergrijzen en er zijn mensen nodig die ervoor zorgen dat er geproduceerd word.
Maar dat is op zn minst een vreemde uitspraak. Kijk Polen willen best voor minder werken maar zij vinden het ook niet erg om met zn tienen in een hok van 3x3 te wonen. Natuurlijk zijn zij dan tevreden met minder. Het leven kost ook minder voor hen. Wil je deze levensstijl ook voor alle andere Nederlanders die minder opgeleid zijn of geen baan kunnen krijgen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Kees.van.Loon op 25-06-2012 23:24:36 ]
pi_113392108
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 23:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is toch hetzelfde als assimileren (waar ik overigens helemaal geen voorstander van ben). Mijn punt was dat de Joden, door binnen hun groep te trouwen en hun geloof en rituelen te behouden hun identiteit en daarmee hun bestaan behouden hebben. Hadden ze dat niet gedaan, dan zouden ze als volk gewoon opgegaan zijn in de grote Europese massa. Jij beweert precies het tegenovergestelde.
Jij beweert dat de Joden niet integreerden omdat ze het zelf niet wilden, dat is onzinnig, het werd ze opgelegd. Zij werden als Joden buiten de samenleving geplaatst, als paria's, zie dan maar eens dat leuke katholieke meisje te verleiden he.

Je ziet het ook in dat wikipedia-gedeelte wat je aan hebt gehaald, als Jood zijnde kregen ze allemaal restricties opgelegd terwijl ze bijna niet te onderscheiden waren van de andere inwoners van zo'n land, ze werden er echter alleen buiten geplaatst door veel Europeanen dus zelf.

quote:
Check je bronnen eens. Rechts-georiėnteerde blaadjes, neem ik aangaande dit topic niet serieus, ik kom ook niet aanzetten met de Volkskrant of met een SP-bron bijvoorbeeld.
pi_113392184
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 23:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Mensen moeten zelf hun eigen partnerkeuze maken. Wel of niet een partner van het eigen ras.
Maar als je bezwaren maakt dat je buurvrouw een partner heeft niet van het door jouw gewenste ras, dan ben je een racist.
Ironisch dat je andere verwijt zwart-wit te denken, maar er zelf niet voor onder doet. Er is nog al een verschil tussen een bezwaar maken tegen een relatie an sich, of tegen de enorme propaganda/geregisseerde volksverhuizingen die dit in de hand werken.
  maandag 25 juni 2012 @ 23:17:42 #145
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_113392203
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 23:14 schreef Kees.van.Loon het volgende:

[..]

Maar dat is op zn minst een vreemde uitspraak. Kijk Polen willen best voor minder werken maar zij vinden het ook niet erg om met zn tienen in een hok van 3x3 te wonen. Natuurlijk zijn zij dan tevreden met minder. Het leven kost ook minder voor hen. Wil je deze levensstijl ook voor alle andere Nederlanders die minder opgeleid zijn of geen baankunne krijgen?
Daar draait het uiteindelijk wel op uit. Met de wind in de rug van deze crisis.
The End Times are wild
pi_113392308
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 23:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Lekker makkelijk om gelijk weer racisme te bleren. Nederland is blank van origine en er zijn mensen die willen dat dit zo hoofdzakelijk zo blijft. Dat is geen racisme in mijn ogen.
pi_113392321

[ Bericht 100% gewijzigd door Ludd op 25-06-2012 23:20:59 (offtopic) ]
pi_113392476
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 23:19 schreef Ludd het volgende:

:O :O
Een lesje geschiedenis van het Jodendom en antisemitisme zal jij wel kunnen gebruiken.
pi_113392577
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 23:19 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Lekker makkelijk om gelijk weer racisme te bleren. Nederland is blank van origine en er zijn mensen die willen dat dit zo hoofdzakelijk zo blijft. Dat is geen racisme in mijn ogen.
Als je niet-blanken verklaart tot ongewenst en minder rechtenhebbend in dit land te leven dan ben je een racist. Erken dat nou gewoon en doe niet zo politiekcorrect schijnheilig dat het geen racisme is .
pi_113392686
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 23:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als je niet-blanken verklaart tot ongewenst en minder rechtenhebbend in dit land te leven dan ben je een racist. Erken dat nou gewoon en doe niet zo politiekcorrect schijnheilig dat het geen racisme is .
Doe ik niet. Alleen vind ik zoals ik al eerder zijn dat landen hoofdzakelijk een meerderheid van de origine bevolking moeten hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')