abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113362575

League of Legends

League of Legends EU

League of Legends (LoL) is een arena multiplayer spel waarin twee teams het tegen elkaar op nemen met als doel elkaars Kasteel te vernietigen.

Klinkt saai en makkelijk, is dat zo?

Nee.

Je moet een weg naar je vijand vrij maken, om zo bij de basis te kunnen komen en zo de Nexus te vernietigen, lees een stukje verder.

Het draait om twee teams, elk bestaande uit 5 Champions die elkaars Nexus moeten zien te vernietigen.
Dit is kan alleen gebeuren als er één van de drie Lanes vrij is gemaakt van de Turrets en de Inhibitor die het verdedigen tegen Minions en vijandelijke Champions.

Nu vraag je je misschien af wat is een Nexus, een Inhibitor en een Minion?

Champion = Een Champion is een held die je kiest om mee te strijden, er zijn verschillende varianten en types, denk aan een Tank, een Damage Dealer, een Support
Minion/Creep = Een hersenloze strijder die tot de dood de Lane aanvalt met de Turrets en de Champions die het verdedigen totdat de vijandelijke Inhibitor is vernietigt.
Turret = Kanon dat de Lane verdedigt tegen Champions en Minions.
Nexus = Een groot crystal in het midden van het kasteel, hier spawnen de minions uit, deze wil je dus verdedigen en die van de vijand vernietigen.
Inhibitor = Een crystal dat de Nexus beschermd, deze word weer beschermd door de Turrets.
Jungle/Forrest = Gebied tussen de Lanes waar monsters zitten die exp, gold en een tijdelijke kracht bonus geven.
Map/Arena = Veld waar je in strijdt.

Nou, hoe gaat dit te werk dan?
Als volgt;

Je hebt een Map/Arena;

Summoners Rift een 5v5 map.

SPOILER: Jungle!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals je ziet zijn er 3 banen (Lanes) met daarin wat blauwe/paarse stippen(Turrets).
Elke lane heeft 3 Allied Turrents en 3 Enemy Turrents.

Elke Lane heeft dezelfde volgorde waarin de turrets moeten worden vernietigt, van buiten naar binnen ( dus van uit het midden naar de basis toe ).
Elke Lane heeft een Inhibitor die de Turrets van de Nexus beschermen tegen schade, deze Turrets beschermen weer de Nexus tegen schade.

De volgorde is dus; Turret 1, Turret 2, Turret 3, Inhibitor, Nexus Turret A, Nexus Turret B, en uiteindelijk de Nexus zelf.

De 2 turrets bij de Nexus en de Nexus zelf kunnen alleen aangevallen worden wanneer 1 van de 3 inhibitors vernietigd is.

Ok leuk, en die Champions, zitten er ook tieten bij?

Ja zeker! Heel veel tieten, want Riot ( de makers ) die houden van dikke tieten!
Er zijn dus veel Champions en ongeveer elke 2-3weken komt er een nieuwe bij.

Er zijn er op het moment (25-06-2012) 99 Champions waar uit je kunt kiezen.
Keuze genoeg dus.

Nu weet je een beetje over LoL en hoe het werkt;

Wil je het zelf proberen?

League of Legends EU

Vids

uitleg over turrets

Cinematic trailer

Dominion trailer (nieuwe gamemode)

Meer uitleg over minions/creatures

Community site links

Own3d Site met streams.
Twitch Site met streams.

CLGaming NA Top Tier ( High ELO ) team met links naar Live streams van matches etc, ook grappig forum.

Solomid Community site met handige info, tournaments etc

Lolstatistics Site waarop je scores van spelers en statistieken van Champions kunt vinden

Championselect Site met counterpicks

Groepschat:
Voor FOK!kers is er een ingame chatkanaal FOK aangemaakt. In dit kanaal zijn je medefokkers te vinden en kun je makkelijk een premade of duo-queue afspreken zonder dat je iedereen via de friendslist individueel hoeft aan te spreken om dit te organiseren. Rechtsboven via het opties-icoontje in het chatvenster kun je autojoin aanzetten zodat het kanaal standaard opent bij het opstarten van het spel.

Teamspeak 3:
Voor FOK!kers die willen praten met andere FOK!kers tijdens het Gamen is het mogelijk om onze Teamspeak3 server te joinen.
Server: ts3.mrmanuel.nl:1337
Vraag om het FOK! lidmaatschap aan MrManuel!

Ingame name van FOK!kers

FOK!ker: Albert86
Naam ingame EU: Metalfreak86

FOK!ker: backgammon
Naam ingame EU: Subligar

FOK!ker: Thormodo
Naam ingame EU: Thormodo

FOK!ker: nyny83
Naam ingame EU: PublicPervert
Naam ingame US: WeakAndPowerless

FOK!ker: Salamando
Naam ingame EU: Salamand0

FOK!ker: Fruitsalade
Naam ingame EU: Jaiba

FOK!ker: Necrodeath
Naam ingame EU: Nerkhan

FOK!ker: MrManuel
Naam ingame EU: Melfino
Naam Ingame US: Melfino

FOK!ker: Zeroku
Naam ingame EU: HEER Jeffrey ( :') )

FOK!ker: Silv
Naam ingame EU: SlLV (kleine L gevolgd door hoofdletter L)

FOK!ker: Adames
Naam ingame US: Klara de Koe

FOK!ker: daankes
Naam ingame EU: Vraatje
Naam Ingame US: Vraatjuh

FOK!ker: Skweezer
Naam ingame EU: skz (30)
Naam ingame EU: skwzaR (13)
Naam Ingame US: skwzR (30)

FoK!ker: Waywardone
Naam ingame EU: Voarex

FOK!ker: jespertje
Naam ingame EU: jespertje

FOK!ker: Keselo
Naam ingame EU: Lujan
Naam Ingame US: Lujan

FOK!ker: Nystiq
Naam ingame EU: Nystiq

FOK!ker: Xa1pt
Naam Ingame EU: Xaipt

FOK!ker znarch
Naam Ingame EU: karaqz

FOK!ker: Beardslasher
Naam ingame EU: Solyl
Naam Ingame US: Solyl

FOK!ker: Tjado
Naam ingame EU: Tjado

FOK!ker: flipp.
Naam ingame EU: Destregan

FOK!ker: X_FoutBijRegistratie
Naam ingame EU: Nraz

FOK!ker: Dekkered
Naam ingame EU: levines

FOK!ker: TwenteFC
Naam ingame EU: DirkZz

FOK!ker: ezelbayraktar
Naam ingame EU: Wh1tefall

FOK!ker: replay11nl
Naam ingame EU: iReplay

FOK!ker: Oplosthee
Naam ingame EU: Oploskoffie

FOK!ker: Cocotrimonium
Naam ingame EU: Nymphalidea

FOK!ker: tankless
Naam ingame EU: tanklessgunit(lvl 30)

FOK!ker: J95
Naam ingame EU: Jordykruse1

FOK!ker: Chocolatebear
Naam ingame EU: Isidoor

FOK!ker: tdrone
Naam ingame EU: tdrone

FOK!ker: Xetran
Naam ingame EU: XoxoXetran

FOK!ker: Cornelis83
Naam ingame EU: Avaressa

FOK!ker: Robbiee
Naam ingame EU: SharliesTeens

FOK!ker: Toverbami
Naam ingame EU: Snauser

FOK!ker: Xanarot
Naam ingame EU: Xanarot

FOK!ker: DjNivek
Naam ingame EUNE: Grumpmeister

FOK!ker: tomy800
Naam ingame EU: TomNeD

Wil je in de OP stuur me dan een PM in dit formaat;

FOK!ker: (je fok naam)
Naam ingame EU: (EU Nickname)
Naam Ingame US: (US Nickname)

[ Bericht 0% gewijzigd door AlDieWillenteKaaprenVaren op 29-06-2012 08:41:29 ]
pi_113362635
Goeie TT wel
  maandag 25 juni 2012 @ 14:46:17 #3
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_113364642
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 14:12 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Goeie TT wel
Ja het is me wat he.
Wat doe ik hier?
pi_113364710
Niks aan te doen. Ik werk de OP even bij waar nodig, dat is ook alweer maanden niet gedaan volgens mij.
pi_113368819
ze zijn de champion plaatjes aan het veranderen, meer cartoony stijl. Renekton, Twisted Fate, Pantheon, Amumu, Jax, Teemo en Dr Mundo zijn al veranderd, vind het alleen totaal niet mooi
pi_113369099
Wat een tyfusbullshit, ik speel een potje met een vriend van mij die nog geen 30 is,

Blitzcrank bot lane : Sheen - > Boots of Swiftness - > Madreds Bloodrazor; 8 deahts.
Fizz mid lane : Dorans ring start - > Lich Bane - > Boots 2

Bot lane verloor van ali blitz, de enemies hadden geen AD carry en een Kog mid die straight AP buildde dus die ook gewoon useless was, en een jax met 39 farm omdat ik hem counterjunglede.

Leuk
pi_113369212
Ohja, ik dacht, ach ze zijn vast ook nog geen 30, nieuw in het spel dus het maakt niet zo veel uit, kom ik in end game lobby, hebben ze allebei 1200 wins. Kijk ik in hun match history, staat ie vol met leaves en losses met retard builds. Moeilijk hè, een fucking spelletje spelen.
pi_113369573
Blitz + Ali is een verschrikkelijk moeilijke lane om tegen te spelen. 1 grab van Blitz en je bent vrijwel zeker dood met al die cc.
pi_113369660
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:22 schreef Keselo het volgende:
Blitz + Ali is een verschrikkelijk moeilijke lane om tegen te spelen. 1 grab van Blitz en je bent vrijwel zeker dood met al die cc.
counteren met Sion en Taric, ook al zo'n hell.

Oh, ging over post hierboven. Lijkt me inderdaad erg moeilijk. Merc Threads heeft ook geen zin dan :')
pi_113370241
Ik heb nog nooit met of tegen Taric+Sion mogen spelen, maar die setup fascineerd/t mij al wel een hele poos. Is dat echt viable dan?
pi_113370316
Ja. Je kunt gewoon 3-4 seconde niets omdat je gestunned bent, dan krijg je Sion shield + Taric shatter naar je hoofd en de nodige auto attacks.

Double bruiser of support bruiser bot is gewoon behoorlijk sterk, maar om end game niet weg te vallen moet je je AD naar een solo lane sturen.

Wat andere voorbeeldjes van enorm goede Botlanes:
Jarvan - Leona
Lee - Pantheon
Lee - Jarvan
Lee - Leona
Pantheon - Taric

En in plaats van een support, Jarvan met een agressieve AD (tristana, ezreal, corki) is ook enorm sterk. Je countert met dit soort kill lanes gewoon enorm veel meta botlanes.
pi_113370432
Die andere botlanes ken ik inderdaad, alleen deze had ik dus een poos in mijn hoofd zonder hem ooit gezien te hebben.

Jajong, ga Taric alvast oefenen.
pi_113370585
Ik speelde ook een tijdje Volibear + Fizz op botlane, werkt heel goed tegen healer + carry combinatie :P
pi_113371491
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:35 schreef Keselo het volgende:
Ja. Je kunt gewoon 3-4 seconde niets omdat je gestunned bent, dan krijg je Sion shield + Taric shatter naar je hoofd en de nodige auto attacks.

Double bruiser of support bruiser bot is gewoon behoorlijk sterk, maar om end game niet weg te vallen moet je je AD naar een solo lane sturen.

Wat andere voorbeeldjes van enorm goede Botlanes:
Jarvan - Leona
Lee - Pantheon
Lee - Jarvan
Lee - Leona
Pantheon - Taric

En in plaats van een support, Jarvan met een agressieve AD (tristana, ezreal, corki) is ook enorm sterk. Je countert met dit soort kill lanes gewoon enorm veel meta botlanes.
Blitzcrank / Irelia! Paar keer gedaan, werkt ook errug lekker. Irelia is leuk omdat ze een goede gap closer heeft en ingebouwde sustain. Rush wriggles en gogogogo.
Vicariously I live while the whole world dies
  maandag 25 juni 2012 @ 17:03:39 #15
107445 Jajong
Hadouken!
pi_113371898
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:37 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Die andere botlanes ken ik inderdaad, alleen deze had ik dus een poos in mijn hoofd zonder hem ooit gezien te hebben.

Jajong, ga Taric alvast oefenen.
Lol
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_113371926
Nee hop, serieussies. Ik heb ook wel zin om Sion weer eens te spelen.
pi_113371953
Garen + Taric/sona #1
Conscience do cost.
pi_113372085
Blitzstar moeilijk om tegen te spelen? Aha...
pi_113373382
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:08 schreef Xanarot het volgende:
Blitzstar moeilijk om tegen te spelen? Aha...
Probeer het maar eens een keer voordat je gelijk je oordeel klaar hebt. Het is maar 1 hook die Blitz raakt en je bent gelijk dood, dat is moeilijk.
  maandag 25 juni 2012 @ 17:32:56 #20
107445 Jajong
Hadouken!
pi_113373444
Pfff. Speelde net tegen een gast die op zn vriends account aan ´t spelen was... Ik ben iets van 1000ELO en hij is normaal 1.9k ELO. Dan wordt t lastig ±D
  maandag 25 juni 2012 @ 17:33:19 #21
107445 Jajong
Hadouken!
pi_113373462
Maar hij zei wel dat ik ´t "goed" deed! Jippie!
pi_113375019
tryndamere is heeeeeerlijk. Moet alleen nog wel ff leren omgaan met z'n ulti en leren last-hitten met een melee (ben annie gewend)...
pi_113375757
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:31 schreef Keselo het volgende:

[..]

Probeer het maar eens een keer voordat je gelijk je oordeel klaar hebt. Het is maar 1 hook die Blitz raakt en je bent gelijk dood, dat is moeilijk.
Achter minions staan is zo moeilijk :s ward in lanebrush en je hebt het potje gewonnen; zij hebben geen ad carry, maar in plaats daarvan 2 utility bruisers zonder farm.
pi_113375892
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:25 schreef Xanarot het volgende:

[..]

Achter minions staan is zo moeilijk :s ward in lanebrush en je hebt het potje gewonnen; zij hebben geen ad carry, maar in plaats daarvan 2 utility bruisers zonder farm.
Alistar pinkward de brush en je bent 3 minuten gezoned. Have fun.
  maandag 25 juni 2012 @ 18:31:46 #25
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_113376032
alistar blitz is high risk high reward want zonder kills ben je als ali en blitz useless
Wat doe ik hier?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')