Ik ben het beu dat Nederlanders, ons Belgen dom vinden. Wij kunnen serieus mee op hetzelfde niveau.
Klacht: Kaasvreters die Belgen dom vinden wat niet echt waar is.
quote:
Nederlanders geven toe dat Belgen slimmer zijn
Gepost op 14 mrt 2012, 09u52
Share93
Sterker nog: twee Nederlandse europarlementsleden vinden dat het nu maar eens gedaan moet zijn met hun idiote grapjes over die ‘achtergebleven Belgen’.
Dat valt er te lezen in het NRC Handelsblad: “Het is al vernederend genoeg dat België met zijn begrotingsbeleid en economische groei het de laatste jaren beter doet dan de Nederlandse bezuinigingsprofeten premier Rutte en minister De Jager van Financiën.” Dat wordt gezegd door de europarlementsleden Judith Merkies en Thijs Berman.
De cijfers liegen er dan ook niet om: het begrotingstekort van Nederland bedraagt dit jaar 4,5 procent van het bruto binnenlands product. België slaagt er in om met 2,8 procent onder de Europese norm van 3 procent te blijven.
Wat vinden zij dan precies zo fantastisch hier? Onder andere het feit dat de Vlaamse regering premies en renteloze leningen beschikbaar stelt voor zonneboilers en isolerende ramen en dat de federale regering heeft besloten om de energieprijzen te bevriezen tot het einde van het jaar. “Op die manier tracht de Belgische regering zelfs in tijden van crisis te investeren in een duurzame toekomst en in het versterken van de koopkracht.”
Volgens hen doet Rutte in Nederland zowat het tegenovergestelde: “de toekomstvisie van kabinet-Rutte is vooral beperkt tot het vinden van mogelijkheden om te snijden in de begroting. Over investeringen, lastenverlichting, de koopkracht versterken en duurzame energie horen we helemaal niets.”
Merkies en Berman besluiten dat het hoog tijd is om op te houden met idiote mopjes over Belgen, want: “De Belgische regering doet alles beter dan de Nederlandse.” (SL)
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo