nee niets van dat, maar als ik de meningen van het Turkse volk mag geloven en de reacties bij de berichten lees: het meerendeel vindt dat het vliegtuig daar niets te zoeken had en dat ze maar beter die vliegtuigen kunnen inzetten om de PKK kampen bij de grens met Irak te bombarderen. Ze zeggen who cares about Syrië en dat de VS Turkije alleen maar wil gebruiken en uit wil spelen tegen Syrië/Assad.. Ze vinden Erdogan een marionet van de VS en hopen dat Atatürk weer reïncarneertquote:Op zondag 24 juni 2012 19:09 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Op de plaatjes te oordelen zijn ze al zover dat ze weten waar er gevlogen is, maar zijn er ook nog iets als briesende politici, protesten op straat, belaagde ambassades?
het gaat om MI25 helikoptersquote:Op zondag 24 juni 2012 19:21 schreef Nibb-it het volgende:
Russian helicopter shipment heading back to Syria – Ifax
A ship carrying Russian helicopters to Syria, which turned back after its insurance was cut, is expected to resume its journey accompanied by at least one other vessel, Interfax reported on Sunday, citing a military source.
The report is likely to reignite international criticism of Russia's arms deliveries to Syria which US officials have called reprehensible and the Arab League has said should be stopped. (Reuters) (Ynet)
Een exportversie van de Mi-24 Hindquote:
Die mensen daar in de Amerikaanse politiek zijn psychopaten die lachen bij het vermoorden van mensen. Net zo gestoord als die mensen die feest gingen vieren toen Bin Laden 'vermoord' werd. Hoewel dat waarschijnlijk niet eens gebeurd is, omdat dat hele verhaal zeer dubieus is, maar die mensen zullen alles geloven wat uit de TV komt of in de krant staat.quote:Op zondag 24 juni 2012 19:48 schreef NorthernStar het volgende:
Kan Clinton weer hysterisch doen over Russische gevechtshelicopters voor Assad.
Die dingen waren voor groot onderhoud naar Rusland. Dus allang Syrisch bezit.
Wat doet het ding in Syrische wateren? Als zo'n vliegtuig neerstort, zinkt hij niet direct?quote:Op zondag 24 juni 2012 19:55 schreef Nibb-it het volgende:
Neergeschoten gevechtsvliegtuig Turkije gelokaliseerd, piloten niet
Het wrak van de vrijdag door Syrië neergeschoten Turkse F-4 Phantom is gelokaliseerd op ruim een kilometer diepte in Syrische wateren. Dit melden Turkse media, waaronder staatszender TRT, op basis van niet nader genoemde bronnen. De twee piloten zouden nog niet zijn gelokaliseerd. (NRC, artikeltje gaat verder)
Link or it didn't happen, zoals ze zeggen...quote:Op zondag 24 juni 2012 20:01 schreef Automatisch het volgende:
Rusland laat zondag blijken dat Westers militair ingrijpen in Syrië naar aanleiding van de neergehaalde Turkse straaljager onacceptabel is. Generaal-kolonel Leonid Ivashov, een voormalig lid van de Gezamenlijke Russische Stafchefs, verklaarde op Russia Today tv dat een aanval op dit land als een ‘indirecte aanval op Rusland’ zal worden beschouwd, omdat Rusland dan zijn belangrijkste bondgenoten in de Arabische wereld dreigt te verliezen.
Daarom zal Rusland beide landen met militaire macht verdedigen tegen een eventuele Westerse aanval.
Ik vind alleen een verhaaltje op Nujij.nl, op RT zelf zie ik niets. Misschien kijk ik er overheen.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:09 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Link or it didn't happen, zoals ze zeggen...
Mogelijk, wie weet heeft het wrak nog een tijdje rondgedobberd. Ik denk dat daar op dit moment niet zo veel over te zeggen is.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:00 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wat doet het ding in Syrische wateren? Als zo'n vliegtuig neerstort, zinkt hij niet direct?
Ik vond ook al niets op de RT site...quote:Op zondag 24 juni 2012 20:14 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik vind alleen een verhaaltje op Nujij.nl, op RT zelf zie ik niets. Misschien kijk ik er overheen.
Ja dus het verhaal dat het in internationaal luchtruim was is ook alweer doorgeprikt.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:00 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wat doet het ding in Syrische wateren? Als zo'n vliegtuig neerstort, zinkt hij niet direct?
Xandernieuwsquote:Op zondag 24 juni 2012 20:23 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Gevonden, verdraaid stukje tekst van Xandernieuws uit februari.
ja haha het is geen bootje hoor.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:18 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Mogelijk, wie weet heeft het wrak nog een tijdje rondgedobberd. Ik denk dat daar op dit moment niet zo veel over te zeggen is.
Grapje zeker!!quote:Op zondag 24 juni 2012 19:59 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Die mensen daar in de Amerikaanse politiek zijn psychopaten die lachen bij het vermoorden van mensen. Net zo gestoord als die mensen die feest gingen vieren toen Bin Laden 'vermoord' werd. Hoewel dat waarschijnlijk niet eens gebeurd is, omdat dat hele verhaal zeer dubieus is, maar die mensen zullen alles geloven wat uit de TV komt of in de krant staat.
Nu zou ik zo'n uitspraak van een minister van buitenlandse zaken van Duitsland ofzo nog wel kunnen waarderen. Maar Clinton:quote:BUITENLAND De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Hillary Clinton heeft het neerhalen van het Turkse gevechtsvliegtuig door Syrië ‘brutaal en onaanvaardbaar’ genoemd. Het neerhalen van de Turkse F-4 Phantom is volgens Clinton “alweer een weerspiegeling van de minachting voor internationale normen, mensenlevens, vrede en veiligheid door de Syrische autoriteiten.”
Clinton:
“I spoke with Turkish Foreign Minister Davutoglu yesterday to convey our grave concern about the downing of a Turkish F-4 fighter jet by Syrian forces on June 22. I also told him that our thoughts and prayers are with the missing pilots and their loved ones. The Foreign Minister briefed me on the specifics of the incident, including that the Syrian military shot its plane down without warning.”
Het is voorlopig nog giswerk. Er zal eerst naar allerlei factoren gekeken moeten worden, bijvoorbeeld waar het toestel van de radar verdween en waar het gevonden is, hoe de stroming is, wat de snelheid van het toestel was, etc.quote:Op zondag 24 juni 2012 21:24 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
ja haha het is geen bootje hoor.
Als een vliegtuig uit de lucht neergeknald wordt en van grote hoogte de zee instort dan dobbert het niet meer rond.
Het kan in principe wel een stuk uit de buurt neerstorten in het water van waar het in de lucht is neergeschoten, maar dan vliegt het uiteraard de kant die het vloog.
De samenzweringstheorie die de turken uit propaganderen dat het uit Syrisch gebied vloog spreekt dit dus tegen, want als het dan verder was gevlogen na dat het geraakt was dan zou dit alleen verder van de Syrische grens zijn gekomen in plaats van de andere kant op.
Oh knap dan dat de turken morgen al gaan beslissen wat hun reactie is als het allemaal zo ingewikkeld isquote:Op zondag 24 juni 2012 22:31 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Het is voorlopig nog giswerk. Er zal eerst naar allerlei factoren gekeken moeten worden, bijvoorbeeld waar het toestel van de radar verdween en waar het gevonden is, hoe de stroming is, wat de snelheid van het toestel was, etc.
Ik heb d'r altijd graag plaatjes bij, voor de beeldvorming.quote:
Gast, wat weet jij daar nu van? Omdat die oude navy kisten in de woestijn staan zijn de RF-4E's niet geschikt?quote:Op maandag 25 juni 2012 04:31 schreef Nemephis het volgende:
Dat ding is totaal niet geschikt voor verkennings- en fotovluchten -- tenzij je zo subtiel wilt zijn als de spreekwoordelijke olifant in de porseleinkast. Dat ze - om wat voor reden dat ook - per ongeluk van koers zijn afgeweken lijkt me dan ook niet onmogelijk.
Tuurlijk joh, als jij dat zegt. Jij bent natuurlijk net toevallig navigator in een Phantomquote:Op maandag 25 juni 2012 04:52 schreef thesystem het volgende:
[..]
Gast, wat weet jij daar nu van? Omdat die oude navy kisten in de woestijn staan zijn de RF-4E's niet geschikt?
Groot verschil tussen die 2 kisten...
Phantom is snel....kan laag vliegen en met de juiste updates kan die alle mogelijke wapens/spul meenemen hoor. Of ben je weer zo'n wiki held die zegt dat het niks is omdat wiki het zegt?
Nee maar dat ben jij ook niet....quote:Op maandag 25 juni 2012 05:01 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, als jij dat zegt. Jij bent natuurlijk net toevallig navigator in een Phantom
Zelfs de Britten hebben dat ding tien jaar geleden al met pensioen gestuurd.
Turkije heeft in totaal 18 f4 rf 4e's die allemaal gemoderniseerd zijn, gebruikt worden voor verkenning en geen wapens aan boord hebben.quote:Op maandag 25 juni 2012 04:31 schreef Nemephis het volgende:
Dat ding is totaal niet geschikt voor verkennings- en fotovluchten -- tenzij je zo subtiel wilt zijn als de spreekwoordelijke olifant in de porseleinkast. Dat ze - om wat voor reden dat ook - per ongeluk van koers zijn afgeweken lijkt me dan ook niet onmogelijk.
Idd, een laatste waarschuwing!quote:Op maandag 25 juni 2012 10:22 schreef Geester het volgende:
Gaap, let maar op er gaat niks gebeuren behalve dat er wordt gezegd: foei syrie niet meer doen
En over een paar weken verliest Syrië "spontaan" een vliegtuig of schip.quote:
Dat klopt, het Syrische leger durft tenminste nog actie te ondernomen. Turkije heeft het al enorm moeilijk met 5000 licht bewapende strijders (waarvan meer dan de helft uit vrouwen bestaat en er veel kinderen rondlopen). Daarom gebruiken ze gifgas en dat soort dingen.quote:
Hihi. Turkije heeft tenminste nog een krijgsmacht die een oorlog kan voeren zoals het hoort. Kunnen wij in West-Europa nog wat van leren, wij kunnen alleen nog maar patrouille rijden in een door de VS bezet landquote:Op maandag 25 juni 2012 11:15 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
turkse nog minder ;-)
Turkse leger gebruikt al gifgas aanvallen voor een paar opstandige koerdische demonstranten.
Turkije valt uit elkaar nadat ankara in puin is gelegd door een paar echte bommen.
Dan kan eindelijk de champagne open![]()
Leuk allemaal, maar offtopic. Post maar in je topic over de Koerden.quote:Op maandag 25 juni 2012 11:19 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Dat klopt, het Syrische leger durft tenminste nog actie te ondernomen. Turkije heeft het al enorm moeilijk met 5000 licht bewapende strijders (waarvan meer dan de helft uit vrouwen bestaat en er veel kinderen rondlopen). Daarom gebruiken ze gifgas en dat soort dingen.
De Turken zullen niet blij zijn dat de regering van Zuid-Koerdistan een
miljarden dollar deal heeft gesloten met de VS.
De KRG heeft namelijk 30 Apache helikopters gekocht!!!!
Het arsenaal van Zuid-Koerdistan wordt als maar groter. Er heeft laatst een 1.5 miljard transactie plaats gevonden van een KRG-rekening in Zwitserland naar verschillende Oostblok-landen. Volgens Arabieren in Irak hebben de Koerden ''weer'' tanks gekocht.
Lekker toch? Tot de tand toe bewapenen, we willen niet dat de geschiedenis zich herhaalt en de Arabieren ons land bezetten!!!
Dat zegt nietsquote:Op maandag 25 juni 2012 11:20 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hihi. Turkije heeft tenminste nog een krijgsmacht die een oorlog kan voeren zoals het hoort. Kunnen wij in West-Europa nog wat van leren, wij kunnen alleen nog maar patrouille rijden in een door de VS bezet land. Qua aantallen is Turkije het tweede NAVO land trouwens.
Is er niet is volquote:Op maandag 25 juni 2012 11:21 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Leuk allemaal, maar offtopic. Post maar in je topic over de Koerden.
Jawel.quote:
Dat is goed nieuws inderdaad dat ze ook nieuwe speeltjes krijgen.quote:Op maandag 25 juni 2012 11:19 schreef computerprobleem het volgende:
Het arsenaal van Zuid-Koerdistan wordt als maar groter. Er heeft laatst een 1.5 miljard transactie plaats gevonden van een KRG-rekening in Zwitserland naar verschillende Oostblok-landen. Volgens Arabieren in Irak hebben de Koerden ''weer'' tanks gekocht.
Lekker toch? Tot de tand toe bewapenen, we willen niet dat de geschiedenis zich herhaalt en de Arabieren ons land bezetten!!!
Klopt. Het vertelt ons hoe lachwekkend het Turkse leger is. Ze hebben al 30 jaar problemen met 5000 strijders die als zwaarste geschut waarschijnlijk een mortier hebben. Al die straaljagers, helikopters, tanks en 1 miljoen man hebben geen effect gehad zo blijkt.quote:
Elke keer als een politicus zijn bek open trekt over het bezuinigen op defensie sterf ik weer een stuk je van binnenquote:Op maandag 25 juni 2012 11:20 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hihi. Turkije heeft tenminste nog een krijgsmacht die een oorlog kan voeren zoals het hoort. Kunnen wij in West-Europa nog wat van leren, wij kunnen alleen nog maar patrouille rijden in een door de VS bezet land. Qua aantallen is Turkije het tweede NAVO land trouwens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |