Ik weet niet of bovennatuurlijke dingen bestaan, maar dit is ontstaan sinds het voelde alsof iets onzichtbaars in me ging, is het een idee om een sjamaan of exorcist te bezoeken of is de kans dan groot dat je bij een oplichter terecht komt?quote:Op maandag 25 juni 2012 17:43 schreef ZodiaX het volgende:
[..]
En daarom denk ik ook dat je die fantasiën makkelijk kan hebben, het zit eenmaal in je, nu kun je dat accepteren dat je die fantasieën hebt of je kunt tegen jezelf ingaan om ze te proberen te blokkeren. Ik denk niet dat je van dat laatste gelukkig zal worden.
Da's dan de aanleg die meespeelt. Mensen die impulsiever zijn (zoals veelal het geval is bij psychopaten/mensen met anti-sociale persoonlijkheid, bijvoorbeeld) lopen meer het risico om die fantasieën in de praktijk te brengen. Dus als TS ook maar enigszins het idee heeft dat het een hellend vlak zou kunnen worden bij hem, dan is het geen slecht idee om af te zien van SM praktijken.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:33 schreef Murdera het volgende:
[..]
Onder de perfecte omstandigheden zou iedereen alles kunnen doen.
Als TS een bewusteloos persoon zal vinden, aangespoeld op het strand, zonder mogelijkheid ooit gepakt te worden, zeker wetend dat niemand die persoon ooit zou missen, tjah.
Maar ik denk niet dat fantasie zo snel zal leiden tot daden.Mensen kunnen zich ook gewoon inhouden he.
Zulk soort mensen hebben altijd al een drang om mensen in het echt pijn te doen, dat is nogal een verschil met een simpele fantasie.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Da's dan de aanleg die meespeelt. Mensen die impulsiever zijn (zoals veelal het geval is bij psychopaten/mensen met anti-sociale persoonlijkheid, bijvoorbeeld) lopen meer het risico om die fantasieën in de praktijk te brengen. Dus als TS ook maar enigszins het idee heeft dat het een hellend vlak zou kunnen worden bij hem, dan is het geen slecht idee om af te zien van SM praktijken.
Ik ben geen psychopaat (ik bekommer juist nogal om het leed van andere mensen) en heb geen anti-sociale persoonlijkheidsstoornis, dus weet niet of er dan sprake van is, maar ik hou me er liever voor alle zekerheid vanaf. Ik heb namelijk wél een verminderd inlevingsvermogen dus kan nooit goed aanvoelen wat andere mensen bedoelen of willen.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Da's dan de aanleg die meespeelt. Mensen die impulsiever zijn (zoals veelal het geval is bij psychopaten/mensen met anti-sociale persoonlijkheid, bijvoorbeeld) lopen meer het risico om die fantasieën in de praktijk te brengen. Dus als TS ook maar enigszins het idee heeft dat het een hellend vlak zou kunnen worden bij hem, dan is het geen slecht idee om af te zien van SM praktijken.
Het feit dat je schuldgevoelens hebt en kan hebben doet de kans aanzienlijk afnemen dat je ooit bewust over iemands grenzen heen zal gaan, met de intentie die persoon pijn te doen. Als iemand bij jou zou doen, wat jij bij anderen zou willen doen in je fantasie, zou je dat ook niet tof vinden. Zelfs als je je moeilijk kan inleven in een ander, moet zoiets je toch wel voor te stellen zijn.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:38 schreef Decisions het volgende:
[..]
Ook al zou niemand die persoon ooit missen, dan nog heb ik het recht niet ertoe iemand zoiets aan te doen..
Ja, ik zeg weleens botte dingen omdat ik me niet goed kan inleven maar bedoel dat nooit beledigend.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:53 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het feit dat je schuldgevoelens hebt en kan hebben doet de kans aanzienlijk afnemen dat je ooit bewust over iemands grenzen heen zal gaan, met de intentie die persoon pijn te doen. Als iemand bij jou zou doen, wat jij bij anderen zou willen doen in je fantasie, zou je dat ook niet tof vinden. Zelfs als je je moeilijk kan inleven in een ander, moet zoiets je toch wel voor te stellen zijn.
quote:Op maandag 25 juni 2012 17:44 schreef Decisions het volgende:
[..]
Ik weet niet of bovennatuurlijke dingen bestaan, maar dit is ontstaan sinds het voelde alsof iets onzichtbaars in me ging, is het een idee om een sjamaan of exorcist te bezoeken of is de kans dan groot dat je bij een oplichter terecht komt?
Was slechts een voorbeeld, ik had er misschien even bij moeten zetten dat ik jou daar dus niet mee bedoel.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:52 schreef Decisions het volgende:
[..]
Ik ben geen psychopaat (ik bekommer juist nogal om het leed van andere mensen) en heb geen anti-sociale persoonlijkheidsstoornis, dus weet niet of er dan sprake van is, maar ik hou me er liever voor alle zekerheid vanaf. Ik heb namelijk wél een verminderd inlevingsvermogen dus kan nooit goed aanvoelen wat andere mensen bedoelen of willen.
Zit je vol met opgekropte woede en haatgevoelens (door evt pestverleden)?quote:Op maandag 25 juni 2012 17:22 schreef Decisions het volgende:
[..]
Dat wil ik juist niet? Ik zeg toch dat ik er zelf ook geschokt van ben en niet snap waarom ik dit heb.
100% ongeveer.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:44 schreef Decisions het volgende:
[..]
Ik weet niet of bovennatuurlijke dingen bestaan, maar dit is ontstaan sinds het voelde alsof iets onzichtbaars in me ging, is het een idee om een sjamaan of exorcist te bezoeken of is de kans dan groot dat je bij een oplichter terecht komt?
Dus het gaat om wurgseks?quote:Op maandag 25 juni 2012 17:27 schreef Decisions het volgende:
Nou, wat ik een jaar geleden ofzo had was dat ik weleens een touw om mijn eigen nek deed, maar dat doe ik niet meer, ook aangezien de gevaren.
Die obsessive compuslive disorder komt erin terug dat als ik bijvoorbeeld denk aan dat ik anderen iets aan zou doen, dat ik dan weer opnieuw naar de wc moet, of mijn bed uit moet stappen als ik wil slapen en in mijn hoofd zeg: Zo zal ik dat niet doen. Om die gedachte zeg maar uit mijn hoofd te krijgen en te neutraliseren.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Was slechts een voorbeeld, ik had er misschien even bij moeten zetten dat ik jou daar dus niet mee bedoel.![]()
Het kan natuurlijk zijn dat jij ook bepaalde kenmerken hebt, bijvoorbeeld een verminderd inlevingsvermogen wat je zelf aanhaalt en de OCD, die jou meer aanleg geven om te ver te gaan in die fantasieën. En dus daadwerkelijk iemand wat aan te doen. Als je dat gevoel dus bij jezelf hebt, en daar bang voor bent, dan is het niet vreemd dat je de adviezen van mensen om aan SM te gaan doen hier liever niet uitvoert.
Is een vechtsport een idee? Of fitness? Ik heb geen gym meer dus misschien wel.quote:Is dat niet het geval, aangezien je je bekommert om het leed van anderen en last hebt van schuldgevoelens, dan zou een uitlaatklep wellicht geen kwaad kunnen. Dat is een afweging die je voor jezelf moet maken, met altijd in het achterhoofd dat je fantasie en fantasiespel blijft scheiden van de werkelijkheid.
Nou, ik zou niet eens zin hebben om dat iemand anders aan te doen, maar in mijn fantasie weet ik het niet zeker.quote:
Nou, als je constant voor kneus uitgescholden bent, als je uitgelachen bent door jongens en meiden, als vanwege hoge punten en goed contact met leraren de rest in de klas een hekel aan je heeft en je buitengesloten wordt etc. Dat doet nogal wat met je.quote:Op maandag 25 juni 2012 18:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zit je vol met opgekropte woede en haatgevoelens (door evt pestverleden)?
En dat komt omdat je grote onvrede hebt met je fantasieën. Volgens mij is die onvrede schadelijker dan de fantasieën zelf.quote:Op maandag 25 juni 2012 18:01 schreef Decisions het volgende:
[..]
Die obsessive compuslive disorder komt erin terug dat als ik bijvoorbeeld denk aan dat ik anderen iets aan zou doen, dat ik dan weer opnieuw naar de wc moet, of mijn bed uit moet stappen als ik wil slapen en in mijn hoofd zeg: Zo zal ik dat niet doen. Om die gedachte zeg maar uit mijn hoofd te krijgen en te neutraliseren.
Ja, maar ik denk bij mezelf dat ik door die onvrede kan voorkomen dat... je weet wel.quote:Op maandag 25 juni 2012 18:04 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En dat komt omdat je grote onvrede hebt met je fantasieën. Volgens mij is die onvrede schadelijker dan de fantasieën zelf.
Hoe gaat dat samen?quote:Op maandag 25 juni 2012 17:10 schreef Decisions het volgende:
Het vreemde is, ik heb soms als ik dat vetgedrukte woord lees, dat ik seksueel gezien gevoelens krijg, maar als ik dan mensen zie die dood zijn of als dat met mensen gebeurt vind ik dat vreselijk voor die mensen.Ik Ik ben heel meelevend (niet inlevend, wel meelevend) en vind het verschrikkelijk als dit soort dingen met mensen gebeuren en zou het anderen nooit aan willen doen, daarom moest ik ook huilen en schrok ik ervan dat ik hier dit soort gevoelens van krijg als ik dit woord of synoniemen ervan lees. Wat ik weet is dat ik dat bij die woorden heb, als het echt bij mensen zou gebeuren zou ik dat eerder verschrikkelijk vinden, dan dat ik zo ziek zou zijn om dat fijn te vinden. Is dit iets wat meer mensen hebben?
Ik denk dat ik mezelf te sterk identificeer met andere mensen. Ik denk dat je in dat eerste heel sterk bewoordt waar sprake van is. Ik moet me dus veel minder met daders identificeren.quote:Op maandag 25 juni 2012 19:37 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Hoe gaat dat samen?
Je vindt het vreselijk als je jezelf identificeert met het slachtoffer, en je vindt het stimulerend als je jezelf identificeert met de dader?
Of trekken woorden die verwijzen naar geweld je aandacht vanwege je pest verleden, zonder dat je er veel van begrijpt? (Mensen hebben de neiging om het seksuele te koppelen aan andere sterke emoties.)
Met dat pest verleden moet je misschien toch wat doen. Naar een psycholoog gaan ...
Een afspraak maken met een seksuoloog een optie (via de huisarts dan denk ik)?quote:Op maandag 25 juni 2012 20:41 schreef Decisions het volgende:
[..]
Ik denk dat ik mezelf te sterk identificeer met andere mensen. Ik denk dat je in dat eerste heel sterk bewoordt waar sprake van is. Ik moet me dus veel minder met daders identificeren.
dat ik daar seksuele gevoelens bij krijg is ontstaan sinds de angst om anderen daadwerkelijk zoiets aan te doen, ik weet niet hoe dat psychologisch in elkaar zit.
quote:Op maandag 25 juni 2012 20:39 schreef Decisions het volgende:
Ik heb wel sinds ik dit topic geoepend heb dat ik merk dat het geholpen heeft, bepaalde gedachtes zijn een stuk minder geworden. Ik merk ook dat het volgensmij wel helpt hoe je denkt, ik merk namelijk dat als je gelooft dat je iemand iets aan zal of kunnen doen, dat je ook daadwerkelijk steeds meer zo'n drang krijgt, en als je gelooft dat je dat niet zult doen en niet doet, dan wordt dat steeds minder. Daar ga ik me op focussen denk ik.
Ik denk dat alleen iemand die ervoor heeft geleerd daar echt antwoord op kan geven. Is het niet sowieso een idee om in een rustigere omgeving te gaan wonen, op jezelf dus?quote:Op maandag 25 juni 2012 20:42 schreef Decisions het volgende:
Kan het samenhangen met dat ik samenleef met een zwaar autistisch familielid die soms een uur zijn handen staat te wassen, schietgeluiden maakt met zijn mond soms daarbij, soms nogal boos wordt op andere mensen en waarvan niemand van ons weet hoe ermee om te gaan?
Weet je wat het probleem is. Ik ben nu 19, ik zit nog op VWO, maar doe dat niet op een middelbare school en ik moet volgend jaar nog 3 vakken doen. Ik heb net als hem ook autisme, maar bij mij is het zo licht dat ik gewoon naar school kan en ik heb mezelf allerlei vaardigheden aan kunnen leren om normaal met mensen om te gaan, ook al vallen wat vreemde dingen nog op. Ik heb nou in totaal een goede vriendin en nog wat andere vriendinnen (om een of andere reden kan ik het met veel meiden beter vinden, maar de meeste andere wonen te ver weg of die zie ik gewoon amper), dat zijn gelukkig lieve mensen die me wel gewoon accepteren. Ik heb dus niet veel andere mensen om op terug te vallen en ik zou totaal niet weten hoe ik zoiets moet regelen, daarnaast kan ik slecht tegen eenzaamheid en als ik op mezelf ga wonen is het risico te groot dat ik depressief word van eenzaamheid en ik heb een hele goede band met mijn moeder.quote:Op maandag 25 juni 2012 20:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk dat alleen iemand die ervoor heeft geleerd daar echt antwoord op kan geven. Is het niet sowieso een idee om in een rustigere omgeving te gaan wonen, op jezelf dus?
Je doelt dan op een stukje frustratie? Kan.quote:Op maandag 25 juni 2012 20:42 schreef Decisions het volgende:
Kan het samenhangen met dat ik samenleef met een zwaar autistisch familielid die soms een uur zijn handen staat te wassen, schietgeluiden maakt met zijn mond soms daarbij, soms nogal boos wordt op andere mensen en waarvan niemand van ons weet hoe ermee om te gaan?
Hangen dan die dwangmatige handelingen niet vast aan het zich schuldig voelen en niet aan de seksuele gevoelens?quote:Op zondag 24 juni 2012 13:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Denk ik ook. En die krijgen na afloop niet last van allerlei dwangmatige handelingen (vanwege schuldgevoelens). In plaats van conditionering zou ik TS eerder aanraden om zijn pestverleden te verwerken, zichzelf te leren accepteren en misschien een manier te vinden om meer positieve contacten op te doen met andere mensen.
Dat is lang niet altijd waar.....quote:Op zondag 24 juni 2012 13:27 schreef Mishu het volgende:
Ik denk dat mensen die van SM houden dat vooral doen voor de lol en het spel en dat deze mensen ook nog wel van gewone seks kunnen houden. Dat is dus een klein verschil met TS.
Ergens lijk het me geluk dat je dat gelukt is.quote:Op maandag 25 juni 2012 21:45 schreef erodome het volgende:
[..]
Hangen dan die dwangmatige handelingen niet vast aan het zich schuldig voelen en niet aan de seksuele gevoelens?
Zichzelf leren accepteren, misschien betekend dat ook zijn geaardheid accepteren. Ik weet niet om wat voor handelingen het gaat, maar bdsm gevoelens hebben is echt niet abnormaal en ze weg proberen te stoppen gaat ellende opleveren, een scheiding met jezelf.
Ik heb altijd al bdsm gevoelens gehad, zolang ik me kan herrineren en zodra de seksualiteit zich begon te ontwikkelen ging dat ook die kant op, rape fantasieen en verdere bdsm fantasieen.
Toen ik in mijn prille tienertijd een echte verkrachting mee maakte heb ik geprobeerd die gevoelens weg te steken, hoe kon ik toch die fantasieen hebben en tegelijkertijd de afschuw van wat me gebeurd was met me mee dragen? Niet alleen de fake rape fantasieen maar het gehele bdsm probeerde ik weg te stoppen, ik wilde normaal zijn.
Een paar jaren heb ik dat vol kunnen houden, maar ik werd steeds ongelukkiger daarvan, ik ontkende mezelf uiteindelijk. Toen ik op ten duur in aanraking kwam met wat teksten over bdsm en fake rape fantasieen en ik het verschil tussen wat me gebeurd was en wat in me leefde begon te zien ging er een wereld voor me open. Mijn zelfbeeld en zelfvertrouwen groeide, mijn trauma kon ik echt gaan verwerken. Toen ik echt bezig ging met mijn geaardheid(ik zie dat echt als een soort van geaardheid) was het een heerlijk loslaten en mezelf zijn, echt mezelf zijn, zonder schuldgevoel, het was een bevrijding.
Daar zijn savewords voor uitgevonden in het samenspelquote:Op maandag 25 juni 2012 17:52 schreef Decisions het volgende:
[..]
Ik ben geen psychopaat (ik bekommer juist nogal om het leed van andere mensen) en heb geen anti-sociale persoonlijkheidsstoornis, dus weet niet of er dan sprake van is, maar ik hou me er liever voor alle zekerheid vanaf. Ik heb namelijk wél een verminderd inlevingsvermogen dus kan nooit goed aanvoelen wat andere mensen bedoelen of willen.
Dat is een groot geluk geweest, ik ben erg blij dat ik over de juiste teksten gestruikeld ben die een snaar raakte in mezelf, dat ik toch die confrontatie met mezelf ben aangegaan en daarmee de eerste stappen in herstel ben gaan maken.quote:Op maandag 25 juni 2012 21:47 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ergens lijk het me geluk dat je dat gelukt is.
Heb je hem nog bij justitie weten te krijgen verder?quote:Op maandag 25 juni 2012 21:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is een groot geluk geweest, ik ben erg blij dat ik over de juiste teksten gestruikeld ben die een snaar raakte in mezelf, dat ik toch die confrontatie met mezelf ben aangegaan en daarmee de eerste stappen in herstel ben gaan maken.
Ik mag gerust stellen dat ik over mijn trauma heengekomen ben en alles wat me tijdelijk was afgenomen terug heb gewonnen. Mijn verkrachter heeft niet gewonnen, ik ben de overwinnaar aan het eind van het verhaal.
Hij had bijna ervoor gezorgt dat ik nooit echt volledig mezelf zou kunnen zijn.
Nee, ik was jong en dom, ik schaamde me veelste veel dat ik mezelf in die situatie gebracht had(stom maar waar gaf ik mezelf voor een fiks deel de schuld), wist niet wat ik met mezelf aanmoest, wilde het aan niemand vertellen(het heeft lang geduurt voordat ik het voor het eerst aan iemand vertelde).quote:Op maandag 25 juni 2012 22:01 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Heb je hem nog bij justitie weten te krijgen verder?
quote:Op maandag 25 juni 2012 22:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, ik was jong en dom, ik schaamde me veelste veel dat ik mezelf in die situatie gebracht had(stom maar waar gaf ik mezelf voor een fiks deel de schuld), wist niet wat ik met mezelf aanmoest, wilde het aan niemand vertellen(het heeft lang geduurt voordat ik het voor het eerst aan iemand vertelde).
Toen dat besef begon te komen woonde hij al niet meer in nederland, maar was terug naar de UK.
Sommige mannen, niet mannen in het algemeen, gelukkig maarquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |