Onder de perfecte omstandigheden zou iedereen alles kunnen doen.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Precies, dit zij ik ook al. Gruweldaden kunnen óók beginnen met 'onschuldige' fantasieën. Sterker nog, het zal me niks verbazen als dat meer regel dan uitzondering is. Dus om alle fantasieën af te doen als onschuldig is een beetje te makkelijk. Dat probeerde ik ook aan te geven met mijn, nogal extreme, voorbeeld van Ted Bundy.
Het klonk anders vrij beangstigend.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:33 schreef Decisions het volgende:
[..]Dat was meer om duidelijk te maken dat ik geen sociopaat ben.
Gezien dat ik niet het recht heb iemand zomaar dingen aan te doen, de pijn die ik die familie zou doen en ook al zou recht niet gelden dat alle mensen om mij heen nog steeds een leven hebben, nee dat zou ik niet doen nee.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:33 schreef Murdera het volgende:
[..]
Onder de perfecte omstandigheden zou iedereen alles kunnen doen.
Als TS een bewusteloos persoon zal vinden, aangespoeld op het strand, zonder mogelijkheid ooit gepakt te worden, zeker wetend dat niemand die persoon ooit zou missen, tjah.
Maar ik denk niet dat fantasie zo snel zal leiden tot daden.Mensen kunnen zich ook gewoon inhouden he.
Ik gebruik wel vaker die constructie: Niet fijn voor iemand anders. Misschien dat ik een andere woordkeus had moeten toepassen hier, maar gezien Asperger heb ik dat ook niet altijd door. Ik snap ook niet helemaal waar die smiley betrekking op heeft, waarom je zo lacht erom.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:34 schreef Murdera het volgende:
[..]
Het klonk anders vrij beangstigend.![]()
Juist door de rare constructie.
Ook al zou niemand die persoon ooit missen, dan nog heb ik het recht niet ertoe iemand zoiets aan te doen..quote:Op maandag 25 juni 2012 17:33 schreef Murdera het volgende:
[..]
Als TS een bewusteloos persoon zal vinden, aangespoeld op het strand, zonder mogelijkheid ooit gepakt te worden, zeker wetend dat niemand die persoon ooit zou missen, tjah.
Maar ik denk niet dat fantasie zo snel zal leiden tot daden.Mensen kunnen zich ook gewoon inhouden he.
En daarom denk ik ook dat je die fantasiën makkelijk kan hebben, het zit eenmaal in je, nu kun je dat accepteren dat je die fantasieën hebt of je kunt tegen jezelf ingaan om ze te proberen te blokkeren. Ik denk niet dat je van dat laatste gelukkig zal worden.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:38 schreef Decisions het volgende:
[..]
Ook al zou niemand die persoon ooit missen, dan nog heb ik het recht niet ertoe iemand zoiets aan te doen..
Ik weet niet of bovennatuurlijke dingen bestaan, maar dit is ontstaan sinds het voelde alsof iets onzichtbaars in me ging, is het een idee om een sjamaan of exorcist te bezoeken of is de kans dan groot dat je bij een oplichter terecht komt?quote:Op maandag 25 juni 2012 17:43 schreef ZodiaX het volgende:
[..]
En daarom denk ik ook dat je die fantasiën makkelijk kan hebben, het zit eenmaal in je, nu kun je dat accepteren dat je die fantasieën hebt of je kunt tegen jezelf ingaan om ze te proberen te blokkeren. Ik denk niet dat je van dat laatste gelukkig zal worden.
Da's dan de aanleg die meespeelt. Mensen die impulsiever zijn (zoals veelal het geval is bij psychopaten/mensen met anti-sociale persoonlijkheid, bijvoorbeeld) lopen meer het risico om die fantasieën in de praktijk te brengen. Dus als TS ook maar enigszins het idee heeft dat het een hellend vlak zou kunnen worden bij hem, dan is het geen slecht idee om af te zien van SM praktijken.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:33 schreef Murdera het volgende:
[..]
Zulk soort mensen hebben altijd al een drang om mensen in het echt pijn te doen, dat is nogal een verschil met een simpele fantasie.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Da's dan de aanleg die meespeelt. Mensen die impulsiever zijn (zoals veelal het geval is bij psychopaten/mensen met anti-sociale persoonlijkheid, bijvoorbeeld) lopen meer het risico om die fantasieën in de praktijk te brengen. Dus als TS ook maar enigszins het idee heeft dat het een hellend vlak zou kunnen worden bij hem, dan is het geen slecht idee om af te zien van SM praktijken.
Ik ben geen psychopaat (ik bekommer juist nogal om het leed van andere mensen) en heb geen anti-sociale persoonlijkheidsstoornis, dus weet niet of er dan sprake van is, maar ik hou me er liever voor alle zekerheid vanaf. Ik heb namelijk wél een verminderd inlevingsvermogen dus kan nooit goed aanvoelen wat andere mensen bedoelen of willen.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Da's dan de aanleg die meespeelt. Mensen die impulsiever zijn (zoals veelal het geval is bij psychopaten/mensen met anti-sociale persoonlijkheid, bijvoorbeeld) lopen meer het risico om die fantasieën in de praktijk te brengen. Dus als TS ook maar enigszins het idee heeft dat het een hellend vlak zou kunnen worden bij hem, dan is het geen slecht idee om af te zien van SM praktijken.
Het feit dat je schuldgevoelens hebt en kan hebben doet de kans aanzienlijk afnemen dat je ooit bewust over iemands grenzen heen zal gaan, met de intentie die persoon pijn te doen. Als iemand bij jou zou doen, wat jij bij anderen zou willen doen in je fantasie, zou je dat ook niet tof vinden. Zelfs als je je moeilijk kan inleven in een ander, moet zoiets je toch wel voor te stellen zijn.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:38 schreef Decisions het volgende:
[..]
Ook al zou niemand die persoon ooit missen, dan nog heb ik het recht niet ertoe iemand zoiets aan te doen..
Ja, ik zeg weleens botte dingen omdat ik me niet goed kan inleven maar bedoel dat nooit beledigend.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:53 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het feit dat je schuldgevoelens hebt en kan hebben doet de kans aanzienlijk afnemen dat je ooit bewust over iemands grenzen heen zal gaan, met de intentie die persoon pijn te doen. Als iemand bij jou zou doen, wat jij bij anderen zou willen doen in je fantasie, zou je dat ook niet tof vinden. Zelfs als je je moeilijk kan inleven in een ander, moet zoiets je toch wel voor te stellen zijn.
quote:Op maandag 25 juni 2012 17:44 schreef Decisions het volgende:
[..]
Ik weet niet of bovennatuurlijke dingen bestaan, maar dit is ontstaan sinds het voelde alsof iets onzichtbaars in me ging, is het een idee om een sjamaan of exorcist te bezoeken of is de kans dan groot dat je bij een oplichter terecht komt?
Was slechts een voorbeeld, ik had er misschien even bij moeten zetten dat ik jou daar dus niet mee bedoel.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:52 schreef Decisions het volgende:
[..]
Ik ben geen psychopaat (ik bekommer juist nogal om het leed van andere mensen) en heb geen anti-sociale persoonlijkheidsstoornis, dus weet niet of er dan sprake van is, maar ik hou me er liever voor alle zekerheid vanaf. Ik heb namelijk wél een verminderd inlevingsvermogen dus kan nooit goed aanvoelen wat andere mensen bedoelen of willen.
Zit je vol met opgekropte woede en haatgevoelens (door evt pestverleden)?quote:Op maandag 25 juni 2012 17:22 schreef Decisions het volgende:
[..]
Dat wil ik juist niet? Ik zeg toch dat ik er zelf ook geschokt van ben en niet snap waarom ik dit heb.
100% ongeveer.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:44 schreef Decisions het volgende:
[..]
Ik weet niet of bovennatuurlijke dingen bestaan, maar dit is ontstaan sinds het voelde alsof iets onzichtbaars in me ging, is het een idee om een sjamaan of exorcist te bezoeken of is de kans dan groot dat je bij een oplichter terecht komt?
Dus het gaat om wurgseks?quote:Op maandag 25 juni 2012 17:27 schreef Decisions het volgende:
Nou, wat ik een jaar geleden ofzo had was dat ik weleens een touw om mijn eigen nek deed, maar dat doe ik niet meer, ook aangezien de gevaren.
Die obsessive compuslive disorder komt erin terug dat als ik bijvoorbeeld denk aan dat ik anderen iets aan zou doen, dat ik dan weer opnieuw naar de wc moet, of mijn bed uit moet stappen als ik wil slapen en in mijn hoofd zeg: Zo zal ik dat niet doen. Om die gedachte zeg maar uit mijn hoofd te krijgen en te neutraliseren.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Was slechts een voorbeeld, ik had er misschien even bij moeten zetten dat ik jou daar dus niet mee bedoel.![]()
Het kan natuurlijk zijn dat jij ook bepaalde kenmerken hebt, bijvoorbeeld een verminderd inlevingsvermogen wat je zelf aanhaalt en de OCD, die jou meer aanleg geven om te ver te gaan in die fantasieën. En dus daadwerkelijk iemand wat aan te doen. Als je dat gevoel dus bij jezelf hebt, en daar bang voor bent, dan is het niet vreemd dat je de adviezen van mensen om aan SM te gaan doen hier liever niet uitvoert.
Is een vechtsport een idee? Of fitness? Ik heb geen gym meer dus misschien wel.quote:Is dat niet het geval, aangezien je je bekommert om het leed van anderen en last hebt van schuldgevoelens, dan zou een uitlaatklep wellicht geen kwaad kunnen. Dat is een afweging die je voor jezelf moet maken, met altijd in het achterhoofd dat je fantasie en fantasiespel blijft scheiden van de werkelijkheid.
Nou, ik zou niet eens zin hebben om dat iemand anders aan te doen, maar in mijn fantasie weet ik het niet zeker.quote:
Nou, als je constant voor kneus uitgescholden bent, als je uitgelachen bent door jongens en meiden, als vanwege hoge punten en goed contact met leraren de rest in de klas een hekel aan je heeft en je buitengesloten wordt etc. Dat doet nogal wat met je.quote:Op maandag 25 juni 2012 18:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zit je vol met opgekropte woede en haatgevoelens (door evt pestverleden)?
En dat komt omdat je grote onvrede hebt met je fantasieën. Volgens mij is die onvrede schadelijker dan de fantasieën zelf.quote:Op maandag 25 juni 2012 18:01 schreef Decisions het volgende:
[..]
Die obsessive compuslive disorder komt erin terug dat als ik bijvoorbeeld denk aan dat ik anderen iets aan zou doen, dat ik dan weer opnieuw naar de wc moet, of mijn bed uit moet stappen als ik wil slapen en in mijn hoofd zeg: Zo zal ik dat niet doen. Om die gedachte zeg maar uit mijn hoofd te krijgen en te neutraliseren.
Ja, maar ik denk bij mezelf dat ik door die onvrede kan voorkomen dat... je weet wel.quote:Op maandag 25 juni 2012 18:04 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En dat komt omdat je grote onvrede hebt met je fantasieën. Volgens mij is die onvrede schadelijker dan de fantasieën zelf.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |