En hoe doe ik dat precies? Het is een template image van OVH.quote:Op zondag 15 juli 2012 16:40 schreef NightH4wk het volgende:
Delete de hard link en maak er een symlink van? En welke gare distro of package heeft een hard link naar een dir bedacht.
RHEL had (heeft?) ooit een rare setup waarin /var/named/chroot een bind-mount deed van /var/named. Dan kon je named in een chroot draaien en hoefde je geen config files aan te passen omdat de chroot naar /var/named wees. Als je niets veranderde werkte het, maar als je ook maar iets andere paden gebruiktequote:Op zondag 15 juli 2012 16:40 schreef NightH4wk het volgende:
Delete de hard link en maak er een symlink van? En welke gare distro of package heeft een hard link naar een dir bedacht.
Hmm, als het een template is dan misschien zo laten? Ook aangezien het misschien problemen kan brengen, mbt wat devzero zegt.quote:Op zondag 15 juli 2012 16:42 schreef xaban06 het volgende:
[..]
En hoe doe ik dat precies? Het is een template image van OVH.
Whehe, maar zo laten dus.quote:Op maandag 16 juli 2012 17:09 schreef devzero het volgende:
[..]
RHEL had (heeft?) ooit een rare setup waarin /var/named/chroot een bind-mount deed van /var/named. Dan kon je named in een chroot draaien en hoefde je geen config files aan te passen omdat de chroot naar /var/named wees. Als je niets veranderde werkte het, maar als je ook maar iets andere paden gebruikte
Online man van ln zegt van wel indien juiste system restrictions. Op FreeBSD krijg ik een error als ik het probeer.quote:edit: en ik dacht dat hard links naar directories in linux nog niet bestaat?
Mijn man page zegt:quote:Op maandag 16 juli 2012 17:17 schreef NightH4wk het volgende:
Online man van ln zegt van wel indien juiste system restrictions. Op FreeBSD krijg ik een error als ik het probeer.
Maar goed, ln != linux en misschien probeerde de GNU programmer voor ln rekening te houden met systemen die wel hardlinks naar directories toestaan.quote:-d, -F, --directory
allow the superuser to attempt to hard link directories (note: will probably fail due to sys‐
tem restrictions, even for the superuser)
En Left 4 Dead 2 ookquote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:31 schreef PiRANiA het volgende:
Steam komt naar ubuntu
http://blogs.valvesoftware.com/linux/
las het al idd.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:31 schreef PiRANiA het volgende:
Steam komt naar ubuntu
http://blogs.valvesoftware.com/linux/
Totdat de spelletjesmakers ook daadwerkelijk hun spellen gaan compileren voor linux heb je er vrij weinig aan.quote:Op woensdag 25 juli 2012 13:24 schreef gogosweden het volgende:
[..]
las het al idd.
hier heb ik lang op gewacht
als er een schaap over de dam is volgen er vast meer.quote:Op woensdag 25 juli 2012 13:25 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Totdat de spelletjesmakers ook daadwerkelijk hun spellen gaan compileren voor linux heb je er vrij weinig aan.
Ik help het je hopen. Gamen (met Steam) is de enige reden dat ik dual boot draai met Windows 7.quote:Op woensdag 25 juli 2012 13:26 schreef gogosweden het volgende:
[..]
als er een schaap over de dam is volgen er vast meer.
voor mij ook idd. En battlefield, maar die zie ik zo snel nog niet native op linux draaien.quote:Op woensdag 25 juli 2012 13:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik help het je hopen. Gamen (met Steam) is de enige reden dat ik dual boot draai met Windows 7.
Softwarepatenten moeten gewoon verboden worden, om ditsoort redenen. De enigen die er baat bij hebben zijn patent trolls die er hun buisiness van maken te schikken met allerlei bedrijven onder bedreiging van onbetaalbaar dure rechtzaken. En ja daar valt MS in dit geval ook gewoon onder.quote:Op donderdag 26 juli 2012 10:03 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Microsoft inks patent deal with service provider using Linux servers
fucking maffia bedrijf,lekker verdienen op andermans technologie.
Ik wil eerst weten welke patenten Linux schendquote:Op donderdag 26 juli 2012 10:14 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Softwarepatenten moeten gewoon verboden worden, om ditsoort redenen. De enigen die er baat bij hebben zijn patent trolls die er hun buisiness van maken te schikken met allerlei bedrijven onder bedreiging van onbetaalbaar dure rechtzaken. En ja daar valt MS in dit geval ook gewoon onder.
meeste patenten zijn zo vaag, er valt altijd wel wat te verzinnen. Het hoeft nieteens rechtsgeldig te zijn, puur het dreigen met een rechtszaak is al genoeg geld los te peuteren bij (kleine) bedrijfjes die dat risico niet kunnen nemen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 10:17 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Ik wil eerst weten welke patenten Linux schend
Inderdaad. Nergens wordt vermeldt welke patenten voor gesettled is, en dat is best een faal als je artikel over die patentschendingen gaat. Jammer van zdnet.quote:Op donderdag 26 juli 2012 10:17 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Ik wil eerst weten welke patenten Linux schendt
Hoe maak je zoiets eigenlijk?quote:
Het makkelijkst is om een filmpje te maken, die converten naar een ascii-stream en dat dan met netcat streamen naar de port wat je wil.quote:
Oh oke, dankjequote:Op donderdag 26 juli 2012 12:01 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het makkelijkst is om een filmpje te maken, die converten naar een ascii-stream en dat dan met netcat streamen naar de port wat je wil.
Hier een voorbeeld hoe het te doen:quote:
| 1 | script -qf | tee >(nc -kl <PORT>) |
Moeten ze maar Google en co/meeste beurzen/gamebedrijven aanklagen,gaan we helemaal lachen!!quote:Op donderdag 26 juli 2012 11:20 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Inderdaad. Nergens wordt vermeldt welke patenten voor gesettled is, en dat is best een faal als je artikel over die patentschendingen gaat. Jammer van zdnet.
edit: Oh wat kansloos, het is een copy/paste van microsoft zelf. Als iemand die "journalist" nog even ontslaat dan is de wereld ook weer een betere plek.
edit2: een poging tot een samenvatting van welke patenten precies, maar uit een andere rechtzaak.
Deze is al oud:quote:
- Mail queue's afhandelen (in combinatie met anti spam)quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:31 schreef Kandijfijn het volgende:
Waarom zou je een SSD willen in een server?
Hmm goede argumentenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:34 schreef ex het volgende:
[..]
- Mail queue's afhandelen (in combinatie met anti spam)
- /var/lib/mysql erop kwakken (VROEMMM).
- super snel NZB's uit pakken
Ik kan nog wel 50 dingen verzinnen.
Voornamelijk energie/geluid beperking (laag verbruik = geen/langzame fans).quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:31 schreef Kandijfijn het volgende:
Waarom zou je een SSD willen in een server?
Ik zou voor ext4 gaan op de SDD en journal uitzetten (ik geloof dat het "-O ^has_journal" is voor mkfs.ext4). Voor je raid-1 set gewoon ext4. En gewoon geen swap, heb je niet nodig. Helaas ondersteunt je moederboard geen 8GB, anders zou ik /tmp en /var/log mounten als tmpfs.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:22 schreef Beelzebufo het volgende:
- Gebaseerd op Gigabyte GA-D525TUD moederbord
Ga je software raid gebruiken of de raid op dat board?
[quote]
- SSD in Ext3 of in Ext4 formatteren?
- Idem voor RAID1 set?
- Journalling uitzetten ivm beperken schrijfacties naar SSD?
- Swapfile op RAM disk ivm beperken schrijfacties naar SSD?
Heb je wel eens aan FreeNAS gedacht?quote:Het ding komt ergens in een stil hoekje van de meterkast te staan. Beheer via Webmin? Gebruikt iemand dat? Of kan ik beter een RDP achtige oplossing kiezen?
Gaat hij zoveel mail ontvangen dat een gewone disk de bottleneck wordt? Idem voor mysql; eerlijk gezegd zou ik die op zijn 2x2TB raid-1 zetten.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:34 schreef ex het volgende:
- Mail queue's afhandelen (in combinatie met anti spam)
- /var/lib/mysql erop kwakken (VROEMMM).
Dat weet ik nietquote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:56 schreef devzero het volgende:
Gaat hij zoveel mail ontvangen dat een gewone disk de bottleneck wordt? Idem voor mysql; eerlijk gezegd zou ik die op zijn 2x2TB raid-1 zetten.
| 1 | sudo gedit /etc/apt/sources.list |
| 1 | deb-src http://packages.medibuntu.org/ precise free non-free |
| 1 | sudo apt-get update && sudo apt-get install medibuntu-keyring && sudo apt-get update |
| 1 | sudo apt-get install libdvdcss2 |
www.fucktimkuik.orgquote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:28 schreef Faux. het volgende:
Hoe kijk je dvd's op Ubuntu? Ik heb de dvd in mn computer gestopt en kon al wel kiezen welke taal ik wilde, maar na het kiezen kreeg ik een foutmelding dat de dvd wellicht versleuteld of zoiets was.
Iemand een oplossing?
| 1 | exit (43343434); |
Het is een tijdje dat ik Ubuntu heb gebruikt, maar met medibuntu had ik het meeste opgelost.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:28 schreef Faux. het volgende:
Hoe kijk je dvd's op Ubuntu? Ik heb de dvd in mn computer gestopt en kon al wel kiezen welke taal ik wilde, maar na het kiezen kreeg ik een foutmelding dat de dvd wellicht versleuteld of zoiets was.
Iemand een oplossing?
Max is 255 uit mijn hoofd?quote:Op maandag 30 juli 2012 18:12 schreef NightH4wk het volgende:
[ code verwijderd ]
Kon deze exit niet vinden.Had wat random getallen getypt om te differentieren. Net iets teveel voor een signed int.
en vergeet ook niet int main(...).quote:void exit(int status);
(man exit)quote:126 A file to be executed was found, but it was not an executable utility.
127 A utility to be executed was not found.
>128 A command was interrupted by a signal.
Oh, niets speciaals, maar een boot waar je ipv. de standaard bash een zsh krijgt. Je start de iso op en krijgt direct een rootshell (met zsh dus) waarvandaan er veel plezier gewenst wordt en je alles met de hand zelf moet regelen ipv. het menu wat je eerst kreeg.quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:54 schreef NightH4wk het volgende:
Wat is een zsh-boot? Hier heb ik tutorial geschreven ipv scriptje met alle stappen.
welke laptop heb je? ik heb ook problemen met mijn touchpad namelijk.quote:Op maandag 6 augustus 2012 16:46 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Mensen, wat ben ik gelukkig
Zojuist Ubuntu 12.10 Alpha 3 getest op mijn laptop, en eindelijk, ik heb geen issues meer met mijn hardware![]()
touchpad werkt, en zelfs mijn grafische kaart doet normaal.
Doei Windows.
Gaaf. Dan ga ik die ook eens installeren. Nu dusquote:Op maandag 6 augustus 2012 16:46 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Mensen, wat ben ik gelukkig
Zojuist Ubuntu 12.10 Alpha 3 getest op mijn laptop, en eindelijk, ik heb geen issues meer met mijn hardware![]()
touchpad werkt, en zelfs mijn grafische kaart doet normaal.
Doei Windows.
Ik heb flink wat problemen gehad met de touchpad in mijn Dell Latitude 6420. Die werd niet volledig ondersteund en werd daardoor alleen herkend als een PS/2 muis. Het is een ALPS touchpad en de fabrikant bleek niet genegen om specs vrij te geven... gevolg: scrollen, en tappen uitzetten werkte niet, en de touch pad gaf ook regelmatig bogus input door waardoor je cursor over het scherm stuiterde. Zwaar irritant. Gelukkig hebben wat slimme mensen de boel weten te reverse engineeren zodat er nu al een tijdje een goed werkende driver in de kernel zit.quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:13 schreef erikkll het volgende:
[..]
welke laptop heb je? ik heb ook problemen met mijn touchpad namelijk.
Het was een dramaquote:Op maandag 6 augustus 2012 17:13 schreef erikkll het volgende:
[..]
welke laptop heb je? ik heb ook problemen met mijn touchpad namelijk.
HP heeft die inderdaad wel, maar die werken vreemd genoeg niet...quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:36 schreef NightH4wk het volgende:
Voor touchpad zijn er toch meestal wel aardige drivers? Alleen configureren is wat vervelend.
http://www.openssh.org/faq.htmlquote:Op maandag 6 augustus 2012 22:34 schreef Norrage het volgende:
In mijn terminal thuis, (op mijn thuiscomputer) crasht de ssh connection echt elke keer binnen 5 minuten inactiviteit....(gewoon niet reagerende terminal)...hoe kan ik dat veranderen? Op mijn werk heb ik hier geen last van, ondanks zover ik weet exact dezelfde instellingen....is er ergens een soort tijdlimiet die je kan veranderen???
quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:38 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
http://www.openssh.org/faq.html
Zie 2.12
Nu krijg ik het alleen niet gefixed. ik heb geen sshd_config bestand, of moet ik die zelf aanmaken?quote:
Ja heel duidelijk. Maar niet heusquote:
Als je reden hebt om aan te nemen dat die bugs daarin gefixt zijn kun je dat proberen. Maar 3.5 is een development versie dus dat kan instabiel zijn. Ik zou die eigenlijk niet gebruiken. Ik draai zelf 3.4.7 en nieuwer heb ik nog niet geprobeerd, geen reden voor.quote:Op maandag 6 augustus 2012 18:32 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Het was een dramaik heb de HP ProBook4720s.
Alleen nog een beetje veel bugs, dus kan iemand me uitleggen hoe ik Linux kernel 3.5 kan installeren op 12.04?
OK.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:39 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja heel duidelijk. Maar niet heusHeb het op een andere site moeten opzoeken...
Rebooten hoeft namelijk nietquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:19 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als je reden hebt om aan te nemen dat die bugs daarin gefixt zijn kun je dat proberen. Maar 3.5 is een development versie dus dat kan instabiel zijn. Ik zou die eigenlijk niet gebruiken. Ik draai zelf 3.4.7 en nieuwer heb ik nog niet geprobeerd, geen reden voor.
http://kernel.ubuntu.com/~kernel-ppa/mainline/v3.4.7-quantal/
http://kernel.ubuntu.com/~kernel-ppa/mainline/v3.5-quantal/
En zelfs de release candidates voor 3.6 al:
http://kernel.ubuntu.com/~kernel-ppa/mainline/v3.6-rc1-quantal/
Je hebt drie packages nodig: linux-headers, linux-image en linux-image-extra, en dan natuurlijk voor jouw architectuur (32 of 64 bits). Gewoon downloaden en dan installeren met "sudu dpkg -i <packagenaam>" en dan rebooten.
Er zijn vast hacks waardoor je zonder reboot een nieuwe kernel in kan laden maar laten we het leven nou niet complexer maken dan strict noodzakelijk.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:52 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Rebooten hoeft namelijk niet
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:19 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als je reden hebt om aan te nemen dat die bugs daarin gefixt zijn kun je dat proberen. Maar 3.5 is een development versie dus dat kan instabiel zijn. Ik zou die eigenlijk niet gebruiken. Ik draai zelf 3.4.7 en nieuwer heb ik nog niet geprobeerd, geen reden voor.
http://kernel.ubuntu.com/~kernel-ppa/mainline/v3.4.7-quantal/
http://kernel.ubuntu.com/~kernel-ppa/mainline/v3.5-quantal/
En zelfs de release candidates voor 3.6 al:
http://kernel.ubuntu.com/~kernel-ppa/mainline/v3.6-rc1-quantal/
Je hebt drie packages nodig: linux-headers, linux-image en linux-image-extra, en dan natuurlijk voor jouw architectuur (32 of 64 bits). Gewoon downloaden en dan installeren met "sudu dpkg -i <packagenaam>" en dan rebooten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |