abonnement Unibet Coolblue
  Designer zaterdag 4 augustus 2012 @ 11:47:40 #276
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_115089460
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 09:54 schreef Curchulain het volgende:

[..]

En vergeet dan alsjeblieft ook niet de Zeitgeist, de Brown Dredge, en de Bitch Please...
Kak, de Zeitgeist is ook een van m'n favorieten. De Brown Dredge? :o
🐙
  Designer zaterdag 4 augustus 2012 @ 11:48:57 #277
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_115089480
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 09:56 schreef Curchulain het volgende:

[..]

_O_ Hitachino _O_
Was erg lekker _O_

Banaan achtige smaak :D
🐙
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:14:35 #278
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_115102411
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 11:47 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Kak, de Zeitgeist is ook een van m'n favorieten. De Brown Dredge? :o
Brown Dredge, in samenwerking met Avery... :)
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_115104382
Zo, paar pakketje Westvleteren achter in de auto. Helaas niet bij Struise geweest maar ik heb bij In de Vrede al een voorproefje gedaan en ik ben blij te kunnen melden dat de hype niet tegenvalt.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_115106130
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 19:11 schreef IPA35 het volgende:
Zo, paar pakketje Westvleteren achter in de auto. Helaas niet bij Struise geweest maar ik heb bij In de Vrede al een voorproefje gedaan en ik ben blij te kunnen melden dat de hype niet tegenvalt.
En daar schenken ze 'm met gist en al in... Kan je smaak zijn, maar ik vind ze met de gist nog in de fles een stuk lekkerder! :)
pi_115108690
Meestal drink ik bier met gist, ook Westmalle waar op staat dat je dat niet moet doen.

Jammer dat men in België hun bier veel te koud serveert. Bestelde ik een Chimay Blauw, nog nooit op, is ie ijskoud -O- . Later ook een Westmalle Tripel, ook ijskoud. Dat verpest echt het bier, alle fruitige smaken komen niet goed door, enkel bitterheid en graan :'( .

De Westvleteren 12 werd redelijk koud geserveerd maar dat kon nog wel, smaakte mij zeer goed: goed in balans, lekker donker fruit en wat meloen, weinig alcohol. Gevaarlijk spul want het drinkt zo weg (in tegenstelling tot ijskoude Chimay/Westmalle :{w ).

Later bestelde ik nog een blond, ook een prima bier. Minder bijzonder misschien maar ik vond hem lekker wegdrinken in tegenstelling tot sommige bieren in die stijl. Goede balans tussen het fruitige en het kruidige, moeilijk om te beschrijven maar een prima bier.

Alleen de 8 heb ik dus nog niet op maar volgens de menukaart in In de Vrede heeft die nog meer meloen aroma dus dat kan niet verkeerd gaan.

Ik heb in ieder geval 12 flesjes staan en mijn reisgenoten hebben er ook 12 die waarschijnlijk ook in mijn buik eindigen :7 .

[ Bericht 0% gewijzigd door IPA35 op 04-08-2012 21:01:43 ]
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_115108935
IPA35, Ik krijg helemaal zin in een WV12 door je verhaal.. Ik trek er maar een open! :D
pi_115109486
^O^

Is zeer goed bier, ik moet maar eens een Rochefort 10 en/of een Abt 12 halen om te vergelijken want ook dat zijn goede bieren.

Enig commentaar:

Waarom mag je maar één zakje met 2* 3 van die flesjes halen maar wel 2 bouwsteenboxen van ¤27?!
Omdat de voorraad 8 en blond veel kleiner is?
En toen we, later, nog even snel een box wilde meenemen waren ze net op en moesten we wachten op een nieuwe pallet, toen zijn we maar weer gegaan.

En koop ik glazen, krijg ik die lelijke met grote letters en een klein logo terwijl de mooie versie afgebeeld staat op het doosje :( .

Overigens was het geheel wel een grappige ervaring, er stonden een stuk of 10/20 mensen te wachten voor de abdijpoort en wij en twee Vlamingen stonden bij met voetgangerspoortje, komt er een monnik naar het poortje toe en zegt zo van 'zo, toch nog vier klanten vandaag.' _O_ terwijl er uit een deur naast die hoofdpoort een monnik stapte die al die mensen naar de juiste plaats stuurde. Zo stonden wij dus mooi vooraan.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_115110856
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 20:41 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Vond em wel aardig, heb er hier ook een paar liggen :P
Hm, de smaakcombinatie is heel apart. Tot nu toe (2 slokken) vind ik hem niet vies.
Beter onethisch dan oneetbaar
  zondag 5 augustus 2012 @ 00:17:26 #285
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_115119914
Zojuist een Fantôme Magic Ghost op. Groen bier (want groene thee), en verrekte lekker.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_115125584
Aangezien het vandaag warm en broeierig was, gaat die He'Brew Hop Manna er wel in. Hoppig, citrus, en lekker fris. Drinkt er lekker weg.

Zometeen weer eens een Great Divide Rumble. Ook IPA, maar wat aparter van smaak. Oak aged, dus dat zal er mee te make hebben. :P.

En wat ik daarna nog in de bier playlist gooi, dat weet ik nog niet.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:23:06 #287
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_115210984
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 20:55 schreef IPA35 het volgende:
Meestal drink ik bier met gist, ook Westmalle waar op staat dat je dat niet moet doen.

Jammer dat men in België hun bier veel te koud serveert. Bestelde ik een Chimay Blauw, nog nooit op, is ie ijskoud -O- . Later ook een Westmalle Tripel, ook ijskoud. Dat verpest echt het bier, alle fruitige smaken komen niet goed door, enkel bitterheid en graan :'( .

De Westvleteren 12 werd redelijk koud geserveerd maar dat kon nog wel, smaakte mij zeer goed: goed in balans, lekker donker fruit en wat meloen, weinig alcohol. Gevaarlijk spul want het drinkt zo weg (in tegenstelling tot ijskoude Chimay/Westmalle :{w ).

Later bestelde ik nog een blond, ook een prima bier. Minder bijzonder misschien maar ik vond hem lekker wegdrinken in tegenstelling tot sommige bieren in die stijl. Goede balans tussen het fruitige en het kruidige, moeilijk om te beschrijven maar een prima bier.

Alleen de 8 heb ik dus nog niet op maar volgens de menukaart in In de Vrede heeft die nog meer meloen aroma dus dat kan niet verkeerd gaan.

Ik heb in ieder geval 12 flesjes staan en mijn reisgenoten hebben er ook 12 die waarschijnlijk ook in mijn buik eindigen :7 .
Volgens mij scheer je nu heel België over één kam omdat je in één kroeg de boel te koud krijgt :P

Het voordeel van te koud is dat je bier snel opwarmt en dan dus prima is. Als het te warm is, is veel erger :P
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:26:17 #288
365082 IPA35
Patriarch
pi_115211253
Het waren twee kroegen, nou eigenlijk restaurants, in Oostende.

Dronk zojuist Gouden Carolus Classic op kamertemperatuur. Smaakt mij prima :9 .
Volgende keer toch maar half uurtje of zo in de koelkast.

Het viel me trouwens op hoeveel dit bier verbeterd met het gist erbij, zonder het gist is het waterig en komen de fruit smaken niet zo naar buiten.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:30:35 #289
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_115211626
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:26 schreef IPA35 het volgende:
Het waren twee kroegen, nou eigenlijk restaurants, in Oostende.

Dronk zojuist Gouden Carolus Classic op kamertemperatuur. Smaakt mij prima :9 .
Volgende keer toch maar half uurtje of zo in de koelkast.
Ik heb mijn bieren ook het liefst licht gekoeld. Staat ook niet voor niets op de flessen.

quote:
Het viel me trouwens op hoeveel die bier verbeterd met het gist erbij, zonder het gist is het waterig en komen de fruit smaken niet zo naar buiten.
Dat is bij de Avec Les Bon Voeux ook :Y
Dat vind ik een stuk lekkerder/fruitiger met de gist erbij.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:32:51 #290
365082 IPA35
Patriarch
pi_115211800
Nee precies maar ik zet bier vaak in een koel, donker kastje en in de herfst/winter is het dan prima.
Ik heb hier nu bieren in mijn nieuwe Westvleteren krat staan vlak bij mijn bureau en ik dacht hopla, zo, even mijn nieuwe Gouden Carolus (25cl :'( ) glas testen.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_115288068
Heb van de week een Jopen Extra Stout geproefd. Nu was ik helemaal niet van de stouts, ik kende voornamelijk Guiness, maar wilde toch eens die van Jopen proberen.

Ik vreesde dus het ergste, maar was zwaar verrast: de Jopen is heerlijk! Romig en zacht, de volgende dag proefde ik de Jopen nog steeds. :D
pi_115289250
Ik vind de extra stout van Jopen juist vrij 'waterig' -O-

[ Bericht 0% gewijzigd door muzas op 08-08-2012 16:03:05 ]
pi_115292692
Ik ga een weekje naar Ierland, is daar nog wat interessants te halen op speciaalbier gebied? :)
pi_115309155
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:59 schreef VGA4xZoom het volgende:
Ik ga een weekje naar Ierland, is daar nog wat interessants te halen op speciaalbier gebied? :)
Nooit in Ierland geweest, maar denk dat de hoofdstijlen de Irish Stouts en Irish Red Ales zijn. Bekendste voorbeelden daarvan zijn natuurlijk Guinness Draught en Murphy's Irish Red, maar er zullen vast veel meer plaatselijke brouwerijen zijn die beter kunnen brouwen.

Schroom niet om ons hierover up te daten als je terug bent, want ben wel benieuwd! Weet ik gelijk waar ik op moet letten als ik ooit daarheen ga. :)
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  woensdag 8 augustus 2012 @ 22:32:34 #295
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_115311920
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:59 schreef VGA4xZoom het volgende:
Ik ga een weekje naar Ierland, is daar nog wat interessants te halen op speciaalbier gebied? :)
Porterhouse en Carlow zijn de veilige opties. En ook de enige buiten de echt grote brouwers die ik zelf heb geprobeerd. Geen idee of de nog kleinere brouwerijen überhaupt wel exporteren.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 21:43 schreef hemarookworst het volgende:

[..]

Nooit in Ierland geweest, maar denk dat de hoofdstijlen de Irish Stouts en Irish Red Ales zijn. Bekendste voorbeelden daarvan zijn natuurlijk Guinness Draught en Murphy's Irish Red, maar er zullen vast veel meer plaatselijke brouwerijen zijn die beter kunnen brouwen.

Schroom niet om ons hierover up te daten als je terug bent, want ben wel benieuwd! Weet ik gelijk waar ik op moet letten als ik ooit daarheen ga. :)
Murphy's Irish Red wordt in Nederland gebrouwen... Murphy's Stout nog wel gewoon in Ierland.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_115312386
quote:
[..]

Murphy's Irish Red wordt in Nederland gebrouwen... Murphy's Stout nog wel gewoon in Ierland.
Ah dat wist ik niet...
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  woensdag 8 augustus 2012 @ 22:43:21 #297
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_115312607
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 22:39 schreef hemarookworst het volgende:

[..]

Ah dat wist ik niet...
Nja, Heineken kan het brouwen waar ze ook maar willen.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_115345597
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:59 schreef VGA4xZoom het volgende:
Ik ga een weekje naar Ierland, is daar nog wat interessants te halen op speciaalbier gebied? :)
De schrijfster van bier.blog.nl is pas geleden ook naar Ierland geweest voor een biertour. Hier zou je wellicht wat tips kunnen opdoen.
pi_115346166
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 18:41 schreef portie het volgende:

[..]

De schrijfster van bier.blog.nl is pas geleden ook naar Ierland geweest voor een biertour. Hier zou je wellicht wat tips kunnen opdoen.
Nice one! :)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 19:06:36 #300
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_115346398
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 18:41 schreef portie het volgende:

[..]

De schrijfster van bier.blog.nl is pas geleden ook naar Ierland geweest voor een biertour. Hier zou je wellicht wat tips kunnen opdoen.
En geen Porterhouse :o
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')