Natuurlijk zijn de bankiers de dominante partij! Zij zijn degenen die het geld rond laten gaan. En dus zijn zij degenen die de economie in handen hebben.quote:Op maandag 9 juli 2012 14:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ah we gaan op de psychologische tour. Freud, dus je ziet een SM spel tussen verschillende spelers waarbij de kopers de onderdanige partij zijn en de bankiers de dominante partij. Wat hebben jou ouders je vroeger aangedaan dat je zo verknipt bent geworden.![]()
140.000 annuitaire hypotheek voor 30 jaar vast levert bij een iets bovenmodaal inkomen de volgende kosten:quote:Op maandag 9 juli 2012 16:33 schreef RetepV het volgende:
Het is toch ziek dat als ik een koophuis wil kopen dat exact vergelijkbaar is met mijn sociale huurwoning, ik 3 keer zo veel per maand ga betalen? Waarom de hel zou ik 3 keer zo veel gaan betalen voor exact hetzelfde? Ik zou toch de achterlijkheid zelve zijn als ik dat doe? Toch vindt de overheid dat ik achterlijk zou behoren te zijn, want ze gaan me proberen te dwingen om in hun imaginaire wereldje te leven.
Oh ja, mijn afgeleefde huurwoning is mij ook te koop aangeboden. Ik heb geweigerd. Weet je waarom? Als ik het koop moet ik er nog 3 jaar in blijven voordat ik het mag verkopen (op zich logisch). Maar ik zei al dat ik hoger opgeleid was. Ik ben niet zo achterlijk om me in de tijd van een dalende huizenmarkt vast te gaan ketenen aan een huurhuis dat me 140.000 euro moet kosten,
Voor 140k koop je gemiddeld genomen een krotquote:Op maandag 9 juli 2012 16:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
140.000 annuitaire hypotheek voor 30 jaar vast levert bij een iets bovenmodaal inkomen de volgende kosten:
Bruto maandlasten: ¤ 779,-
Netto maandlasten: ¤ 560,-
Op basis van adviesrente: 5,00%
Ik kan me niet voorstellen dat je huur maar 560/3= 187 per maand is.![]()
En dan woon je over 30 jaar "gratis" Ik weet niet hoeveel je huur is maar zoals velen hier in dit topic heb ik wederom het idee dat je ook een van de velen bent die graag voor een dubbbeltje op de eerst rang willen zitten.
Als je maar 140k aan hypotheek kunt krijgen heb je iets niet goed gedaan, moet je helemaal niet willen kopen en gewoon je mond houdenquote:Op maandag 9 juli 2012 16:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Voor 140k koop je gemiddeld genomen een krot
Maar moet je je als koper perse met een tophypotheek laten financieren, daar is het mis mee gegaan. En natuurlijk de exotische hypotheken (aflossings vrije en belggingszooi enz..) waarop de overheid nooit HRA zou moeten vertrekt hebben.quote:Op maandag 9 juli 2012 16:40 schreef RetepV het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn de bankiers de dominante partij! Zij zijn degenen die het geld rond laten gaan. En dus zijn zij degenen die de economie in handen hebben.
Onder welke steen heb jij geleefd? Als het NIET zo was, hadden ze ook geen crisis kunnen veroorzaken.
Ah ja, daar heb ik ook nog een mening over.quote:Op maandag 9 juli 2012 12:08 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Afgewogen naar werkgelegenheid zijn woningen 'in de provincie' minstens 50% over gewaardeerd.
Luister eens.... volgens dit kabinet ben je RIJK als je bruto 33k verdient. Met zo'n inkomen kun je maximaal eens een hypotheek van 150k krijgen. Voor dat bedrag koop je in grote delen van NL een krot. Zo simpel is het maar dat hadden de duur betaalde 'volksvertegenwoordigers' met hun tophypotheken zich nog niet gerealiseerd?quote:Op maandag 9 juli 2012 16:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je maar 140k aan hypotheek kunt krijgen heb je iets niet goed gedaan, moet je helemaal niet willen kopen en gewoon je mond houden
Je rekent verkeerd. Ik heb het over een huis met vergelijkbaar woonoppervlak op de vrije huizenmarkt bij mij in de buurt. Die zitten op zo'n 230.000 euro. Dan heb ik dus nog vrijwel niks gewonnen.quote:Op maandag 9 juli 2012 16:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
140.000 annuitaire hypotheek voor 30 jaar vast levert bij een iets bovenmodaal inkomen de volgende kosten:
Bruto maandlasten: ¤ 779,-
Netto maandlasten: ¤ 560,-
Op basis van adviesrente: 5,00%
Ik kan me niet voorstellen dat je huur maar 560/3= 187 per maand is.![]()
En dan woon je over 30 jaar "gratis" Ik weet niet hoeveel je huur is maar zoals velen hier in dit topic heb ik wederom het idee dat je ook een van de velen bent die graag voor een dubbbeltje op de eerst rang willen zitten.
Maar dat is het modaal inkomen van 1 personen en de meesten zijn met 2 personen xeno, als 1 modaal persoon moet je niet in een eensgezinswoning willen wonen, genoeg appartementen te koop voor die prijs die totaal niet verkrot zijn zoals jij hier wederom aan het beweren bent.quote:Op maandag 9 juli 2012 16:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Luister eens.... volgens dit kabinet ben je RIJK als je bruto 33k verdient. Met zo'n inkomen kun je maximaal eens een hypotheek van 150k krijgen. Voor dat bedrag koop je in grote delen van NL een krot. Zo simpel is het maar dat hadden de duur betaalde 'volksvertegenwoordigers' met hun tophypotheken zich nog niet gerealiseerd?
En omdat verschil te verklaren hebben politici voor in hun mond hangen dat de huurmarkt te goedkoop is.quote:Op maandag 9 juli 2012 16:57 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je rekent verkeerd. Ik heb het over een huis met vergelijkbaar woonoppervlak op de vrije huizenmarkt bij mij in de buurt. Die zitten op zo'n 230.000 euro. Dan heb ik dus nog vrijwel niks gewonnen.
Nu reken ik verkeerd, jij komt aan dat je je het door jou bewoonde huurhuis hebt aangeboden gekregen voor 140K. Waarom dan nog op zoek naar iets anders vergelijkbaars wat opeens 64% duurder is.quote:Op maandag 9 juli 2012 16:57 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je rekent verkeerd. Ik heb het over een huis met vergelijkbaar woonoppervlak op de vrije huizenmarkt bij mij in de buurt. Die zitten op zo'n 230.000 euro. Dan heb ik dus nog vrijwel niks gewonnen.
Eigenlijk is deze hele discussie al scheef. Want we moeten eigenlijk wel rekening houden met de streek en stad waar we wonen.quote:Op maandag 9 juli 2012 16:43 schreef CoolGuy het volgende:
Ze verkochten hun leuke leven?really? ik heb anders een ontzettend leuk leven
Overigens zijn er in mijn wijk geeneens huurhuizen. Het is allemaal koop (maar ja, ook geen tokkies in plastic tuinstoeltjes in de voortuin en zo, dat scheelt dan wel weer)
(makkelijk he, vooroordelen)
Wie ben jij om te bepalen wat ik wel of niet zou moeten? Echt een slap argument om sociaal economische misverstanden goed te pratenquote:Op maandag 9 juli 2012 16:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar dat is het modaal inkomen van 1 personen en de meesten zijn met 2 personen xeno, als 1 modaal persoon moet je niet in een eensgezinswoning willen wonen, genoeg appartementen te koop voor die prijs die totaal niet verkrot zijn zoals jij hier wederom aan het beweren bent.
Ik betaal 425 euro huur per maand.quote:Op maandag 9 juli 2012 16:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar moet je je als koper perse met een tophypotheek laten financieren, daar is het mis mee gegaan. En natuurlijk de exotische hypotheken (aflossings vrije en belggingszooi enz..) waarop de overheid nooit HRA zou moeten vertrekt hebben.
En als we dan naar de berekening voor jou zouden kijken , zoals ik al stelde netto 560 euro per maand voor 30 jaar lang en dan geen hypotheek kosten meer, daar kun je sowieso niet voor blijven huren en sparen tegelijkertijd.
Die niet-verkrotte appartementen zitten overal in de binnensteden, waar je er alsnog een vermogen voor mag neerleggen.quote:Op maandag 9 juli 2012 16:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar dat is het modaal inkomen van 1 personen en de meesten zijn met 2 personen xeno, als 1 modaal persoon moet je niet in een eensgezinswoning willen wonen, genoeg appartementen te koop voor die prijs die totaal niet verkrot zijn zoals jij hier wederom aan het beweren bent.
Ik ben niemand om dat te bepalen probeer alleen dingen wel in het juiste perspectief te zetten.quote:Op maandag 9 juli 2012 17:00 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Wie ben jij om te bepalen wat ik wel of niet zou moeten? Echt een slap argument om sociaal economische misverstanden goed te praten
Voor hoeveel m2?quote:
In de meeste landen hebben ze geen eens een fatsoenlijk huis, wie denk jij wel niet dat je bent dat je meent in een woning te mogen wonen?quote:Op maandag 9 juli 2012 17:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ben niemand om dat te bepalen probeer alleen dingen wel in het juiste perspectief te zetten.![]()
In de rest van de westerse wereld wonen veel meer mensen gestapeld (dus in appartementen) maar hier in NL willen ook de alleenstaande dus dezelfde dingen die in normale westerse landen mensen met meerdere personen financieren.
Juist. Je begint me te volgen. De volgende stap in de redenatie is dan: waarom zou ik dan zelfs nog het HUURHUIS kopen voor die 140k? En er dan nog verplicht 3 jaar in moeten blijven wonen ook!quote:Op maandag 9 juli 2012 17:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nu reken ik verkeerd, jij komt aan dat je je het door jou bewoonde huurhuis hebt aangeboden gekregen voor 140K. Waarom dan nog op zoek naar iets anders vergelijkbaars wat opeens 64% duurder is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |