abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113238956
ROTTERDAM - Bij een steekpartij op een schoolplein in Rotterdam is vrijdagmiddag een vrouw om het leven gekomen en een tweede slachtoffer gewond geraakt.

Het is niet duidelijk hoe ernstig de verwondingen van het tweede slachtoffer zijn. Het drama speelde zich af bij de Augustinus-basisschool in de Josephstraat.

Een ooggetuige meldt aan RTV Rijnmond dat een van de vrouwen een leerkracht van de school zou zijn.

De daders zouden twee mannen zijn, heeft de politie bekendgemaakt.

LATER MEER

Bron
  vrijdag 22 juni 2012 @ 15:53:55 #2
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_113239146
Oh kut.
pi_113239282
Nice.
pi_113239288
Oh nee, wacht.
pi_113239380
quote:
Bij een steekpartij in de Augustinus-basisschool in de Rotterdamse wijk het Oude Westen is vrijdagmiddag een vrouw om het leven gekomen. Een tweede slachtoffer raakte gewond, nog niet duidelijk is hoe ernstig. Er is iemand aangehouden.

De steekpartij gebeurde in de hal van de school in de Josephstraat. Volgens de politie was er op de West-Kruiskade ruzie ontstaan tussen twee vrouwen en een man. Die ruzie verplaatste zich naar de Josephstraat en uiteindelijk naar de school. In de hal van het gebouw trok de man een mes en stak hij beide vrouwen neer.

Volgens de politie zijn de beide slachtoffers 'betrokken bij de school'. Niet duidelijk is of het om leerkrachten gaat of om ouders.
http://www.rijnmond.nl/ni(...)j-rotterdamse-school
pi_113239391

vrijdag 22 juni 2012 @ 16:00:55 #7
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_113239403
Tja, gevalletje te weinig respect getoond vrees ik ;(
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_113239414
In b4 de roep om metaaldetectoren ipv afvragen waarom dat gespuis met messen op zak naar school komt.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 22 juni 2012 @ 16:03:04 #9
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_113239491
Lekker buurtje de Kruiskade en omstreken. Lees op de reacties bij het artikel dat de dader waarschijnlijk de partner van het slachtoffer (leerkracht) is.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_113239579
Veel moorden de laatste tijd in Rotterdam... ;(
pi_113239686
Iemand heeft op school in ieder geval nog iets opgestoken.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_113239878
Ik hoop niet dat de kinderen het hebben zien gebeuren :N
pi_113239915
Zal wel een junk zijn geweest die werd aangesproken door de twee medewerkers. Niet echt een buurtje voor een school trouwens.
  PR/Manusje van alles vrijdag 22 juni 2012 @ 16:13:12 #14
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_113239948
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 16:11 schreef WHATSHESAID het volgende:
eerder deze week zagen ze dus een twee-jarige van 4 hoor naar beneden vallen...z elfde school :{
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_113239985
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 16:12 schreef Wokkel het volgende:
Zal wel een junk zijn geweest die werd aangesproken door de twee medewerkers. Niet echt een buurtje voor een school trouwens.
Zeker niet de leukste buurt, maar waarom zou er geen school kunnen staan?
pi_113240002
He bah wat naar.
pi_113240022
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 16:12 schreef Wokkel het volgende:
Of een ouder die verhaal komt halen bij de leraar?
pi_113240076
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 16:14 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Zeker niet de leukste buurt, maar waarom zou er geen school kunnen staan?
Gebrek aan klanten. Ik zou mijn kind ergens anders heen sturen, al moet zij elke dag 5km fietsen.
pi_113240163
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 16:16 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Gebrek aan klanten. Ik zou mijn kind ergens anders heen sturen, al moet zij elke dag 5km fietsen.
Genoeg leerplichtige kinderen in die buurt hoor.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 16:18:59 #20
272871 StarCastic
Only a Sith deals in absolutes
pi_113240217
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 16:11 schreef WHATSHESAID het volgende:
NOS: "De kinderen waren op het moment van de steekpartij op school. Volgens de politie hebben ze niks gezien omdat ze op dat moment bij schoolvoorstelling zaten."

EDIT: O wacht, verkeerd gelezen, het gaat hier denk ik om de kinderen van de slachtoffers.

http://nos.nl/artikel/387(...)-in-basisschool.html
"If our brains were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't."
There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary and those who don't.
pi_113240224
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 16:17 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Genoeg leerplichtige kinderen in die buurt hoor.
Als je ze naar een andere school stuurt in een betere buurt is er toch een gebrek aan klanten?
pi_113240296
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 16:19 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Als je ze naar een andere school stuurt in een betere buurt is er toch een gebrek aan klanten?
Jij zou dat doen ja, maar dat betekent niet dat de mensen in die buurt geen genoegen nemen met een school in dezelfde buurt.
pi_113267451
quote:
Doodgestoken vrouw wilde vriendin redden
Dader moord in basisschool nog spoorloos

De 30-jarige vrouw die gistermiddag omkwam bij de bloedige steekpartij in de Augustinus-basisschool in Rotterdam, heeft haar leven gegeven voor haar vriendin. De Rotterdamse wilde haar vriendin (29) beschermen tegen een ziedende ex-partner. In een gang van de school werd ze doodgestoken toen ze tussen het ruziënde tweetal sprong.

Dat schrijft het AD vandaag. De kinderen van de vrouwen zaten bij de steekpartij nietsvermoedend verderop in de school.

Het drama voltrekt zich als de twee Rotterdamse vrouwen op weg zijn naar de school van hun kinderen. Die nemen er met een circusvoorstelling afscheid van directeur Herman Holleboom. Niemand kan nog vermoeden dat de middag in een tragedie zal eindigen.

Vlakbij het gebouw aan de Josephstraat in het Oude Westen krijgt een van de twee ruzie met haar ex-partner, van wie ze nog niet lang geleden zou zijn gescheiden. Eerder die dag hebben de twee elkaar boze sms'jes gestuurd. De vrouwen slaan op de vlucht en weten het schoolgebouw te bereiken, maar de man zit hen op de hielen. In de hal wil hij insteken op zijn ex. De vriendin van de vrouw probeert dat te voorkomen. Als ze ervoor springt, wordt ze geraakt. Fataal.

De dader weet toch nog in te steken op zijn ex, maar ze overleeft de aanval. De man vlucht het halletje van de school uit en is sindsdien voortvluchtig.

Kort na de moord krijgen de leerkrachten al snel door welke catastrofe zich heeft voltrokken. Ze besluiten het afscheid van hoofdmeester Herman in de gymzaal te laten doorgaan. Al ligt het slachtoffer slechts enkele meters verderop. Veel kinderen merken waarschijnlijk niet dat hun school toneel is geworden van een brute moord. Ook Michelle uit groep 6, dochter van de vermoorde vrouw, heeft niets gemerkt.

Als agenten de hoofdingang van de school bezetten voor sporenonderzoek, worden de kinderen een voor een uit het gebouw gelaten aan de achterkant.
Het was dus een gevalletje meneer die er niet mee om kon gaan dat zijn vrouw bij hem weg wilde waarschijnlijk. Extra tragisch dat hij dan iemand die tussenbeide wil komen uiteindelijk doodsteekt. En dat terwijl hun kinderen verderop in de school zitten. Da's lekker thuiskomen: de een haar mama dood, de ander haar mama in het ziekenhuis en papa zoek en op weg naar een cel. Je kan er niet bij -O-
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_113268028
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 16:00 schreef Flurry het volgende:
Tja, gevalletje te weinig respect getoond vrees ik ;(
West-kruiskade hé.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_113268076
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 16:19 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dat interesseert die buurtbewoners geen reet, ze spreken niet eens Nederlands joh.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')