abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113234885
Hoi,

Voor de Politie Utrecht voer ik een onderzoek uit naar de aanpak van huiselijk geweld. Het is algemeen bekend dat er vele incidenten voorafgaan aan een melding of aangifte bij de politie. De redenen daarvoor zullen jullie wellicht nog beter weten dan ik.... Echter, om zaken van huiselijk geweld eerder te signaleren, ondanks dat het niet door het slachtoffer zelf wordt aangegeven, zijn we op zoek naar kenmerken en ‘triggers’ of elementen die volgens jullie een lampje zouden moeten doen branden.
Aan slachtoffers van huiselijk geweld op dit forum heb ik dan ook de volgende vragen;

• Ben je in aanraking geweest met de politie tijdens, of na het beëindigen van, de relatie?
• Zoja, was dit voor het huiselijk geweld, of voor een andere gebeurtenis (Zoals vandalisme, geluidsoverlast, o.i.d.)?
• En als laatste; was de politie in jouw ogen voldoende doortastend, hadden ze door hoe de situatie zat (ook als je dat zelf niet aangaf)? En welke eventuele aanwijzingen dat er iets mis zit in de relatie zijn de agenten wel opgevallen of hebben ze juist gemist?

De reacties zal ik gebruiken in mijn onderzoeksrapport voor de politie Utrecht. Het rapport is tevens mijn afstudeeronderzoek voor mijn studie Criminologie. In dit rapport zullen reacties anoniem weergegeven worden. Ook zal ik niet vermelden van welke van de verschillende forums de reactie afkomt.

Ik hoop dat vrouwen én mannen die slachtoffer van huiselijk geweld zijn (geweest), zich op deze wijze willen inzetten om de signalering en aanpak van huiselijk geweld te verbeteren.

Overige vragen wil ik natuurlijk graag beantwoorden!
Bezig met een onderzoek naar huiselijk geweld.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 14:14:13 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113234932
Ik denk dat de meeste mensen er niet op zitten te wachten om dit soort informatie publiek te melden. heb je ook een emailadres waarop je te bereiken bent?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_113236096
Zeker: onderzoek_huiselijkgeweld@hotmail.nl
Bezig met een onderzoek naar huiselijk geweld.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 15:39:18 #4
103012 Nies
Die hekse
pi_113238481
• Na het beeindigen
• Huiselijk geweld cq stalking
• Na circa 20 aangiftes was de opmerking van de politie Almelo; "Mevrouw Nies, u moet maar eens verhuizen en niet telkens ons lastigvallen."
^O^
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_113239234
De politie zou eerder actie moeten ondernemen, niet pas als iemand daadwerkelijk 'te ver' is gegaan. Als je bij de politie aangifte doet van bedreiging sturen ze je doodleuk weg met de mededeling 'kom maar terug als hij je daadwerkelijk heeft mishandeld.'
'ik can not be held responsible for the things that come out of my mouth' (Jackie Burkhart)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')