abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 22 juni 2012 @ 13:27:44 #1
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_113233124
D66 zou ddos-aanvallen die worden gepleegd als online demonstratie niet langer als illegaal willen bestempelen. Dat meldt persbureau Novum. D66 wil naar eigen zeggen heldere regels opstellen voor online demonstraties

Het legaliseren van ddos-aanvallen zou onderdeel uitmaken van deze regels. Wel stelt de politieke partij als eis dat de aanval van tevoren wordt aangekondigd, zodat bedrijven alvast maatregelen kunnen nemen om de impact ervan te beperken. Volgens Verhoeven moeten de spelregels rondom digitale demonstraties worden vastgelegd in de wet. Door regels op te stellen zouden dergelijke online betogingen op fatsoenlijke wijze kunnen verlopen, zo meent D66.

Het legaliseren van een ddos-aanval is onderdeel van het verkiezingsprogramma van de D66, waaruit delen door persbureau Novum zijn gepubliceerd. In het programma staat ook dat de partij meer wil doen om de privacy van internetgebruikers te beschermen: zo moet er meer gedaan worden om het doorspelen van persoonlijke informatie door bedrijven aan banden te leggen en opsporingsdiensten zouden minder gemakkelijk toegang moeten krijgen tot e-mailgegevens.

Ook wil de D66 ervoor zorgen dat websites minder makkelijk geblokkeerd worden. Blokkades, zoals bij The Pirate Bay, omwege van auteursrechtenschending zouden niet meer mogen: alleen bij zware criminaliteit mag volgens de D66 een website worden geblokkeerd.

http://tweakers.net/nieuw(...)telijk-toestaan.html

W.T.F. :X
Zijn die helemaal van de pot gerukt daar??
Hoe wil je dit in godsnaam gaan "controleren" dat het volgens de regeltjes gebeurd?? :')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Boks-Chick vrijdag 22 juni 2012 @ 13:29:44 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_113233188
quote:
W.T.F. :X
Zijn die helemaal van de pot gerukt daar??
Hoe wil je dit in godsnaam gaan "controleren" dat het volgens de regeltjes gebeurd?? :')
_O- dit is idd achterlijk :')
quote:
Ook wil de D66 ervoor zorgen dat websites minder makkelijk geblokkeerd worden. Blokkades, zoals bij The Pirate Bay, omwege van auteursrechtenschending zouden niet meer mogen: alleen bij zware criminaliteit mag volgens de D66 een website worden geblokkeerd.

http://tweakers.net/nieuw(...)telijk-toestaan.html
Dit is echter wel een goede :P
lolwut
pi_113233189
wat de fuck :')

edit:

In principe is een DDoS niets meer dan het afsluiten van een gebouw bij een staking, dus in principe uit protestoverwegingen kan ik hun standpunt wel snappen. Maar hoe gaan ze dit controleren?
  vrijdag 22 juni 2012 @ 13:29:50 #4
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_113233193
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
  vrijdag 22 juni 2012 @ 13:29:57 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_113233197
Je kan het niet controleren dus moet je het legaal houden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_113233205
Ddos wordt toch meestal via andere computers e.d. gedaan, waarvoor eerst gehackt moet worden, of blaat ik nu onzin(kan heel goed, ondanks een man met veel verstand daarvan kan ik netaan het aan en uit knopje vinden van mijn pc)?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_113233403
Wederom een gigantisch bewijsstuk dat die infantielen daar in Den Haag nul komma nul van de wereld buiten hun ivoren torentje begrijpen...
  vrijdag 22 juni 2012 @ 13:35:48 #8
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_113233418
uberhaupt protesten vantevoren moeten afspreken, alsof het een fucking uitstapje is.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 13:38:17 #9
378294 SuperPanda
I'm so cool as ice tea
pi_113233506
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 13:30 schreef erodome het volgende:
Ddos wordt toch meestal via andere computers e.d. gedaan, waarvoor eerst gehackt moet worden, of blaat ik nu onzin(kan heel goed, ondanks een man met veel verstand daarvan kan ik netaan het aan en uit knopje vinden van mijn pc)?
gewoon continu de poorten flooden totdat de server crasht
pi_113233508
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 13:29 schreef Prof_Hoax het volgende:
wat de fuck :')

edit:

In principe is een DDoS niets meer dan het afsluiten van een gebouw bij een staking, dus in principe uit protestoverwegingen kan ik hun standpunt wel snappen. Maar hoe gaan ze dit controleren?
Afsluiten klinkt een beetje onschuldig, een DDOS is wel wat meer.

Het is meer te vergelijken met een ontelbare hoeveelheid bakstenen naar een gebouw gooien waardoor niemand naar binnen of buiten kan en waarbij ook ramen kunnen sneuvelen.
pi_113233668
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 13:38 schreef SuperPanda het volgende:

[..]

gewoon continu de poorten flooden totdat de server crasht
Maar om dat te doen heb je toch aardig wat machine's nodig, dat kan toch niet vanaf je thuis pc'tje?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_113233704
Doe maar niet, om de 2 dagen FOK! offline wordt niemand vrolijk van.
pi_113233730
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 13:38 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Afsluiten klinkt een beetje onschuldig, een DDOS is wel wat meer.

Het is meer te vergelijken met een ontelbare hoeveelheid bakstenen naar een gebouw gooien waardoor niemand naar binnen of buiten kan en waarbij ook ramen kunnen sneuvelen.
Mja inderdaad, maarja door het afsluiten van een volledig bedrijf bederf je ook inkomsten voor een dag. Ik ben er niet mee akkoord hoor maar kan het standpunt snappen.
pi_113233756
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 13:43 schreef Specularium het volgende:
Doe maar niet, om de 2 dagen FOK! offline wordt niemand vrolijk van.
Hoezo offline? Het wordt van tevoren aangekondigd, dus FOK! kan maatregelen nemen 8-)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 15:40:10 #15
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113238527
overheid.nl 24/7 plat _O-
pi_113238661
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 13:35 schreef BaajGuardian het volgende:
uberhaupt protesten vantevoren moeten afspreken, alsof het een fucking uitstapje is.
Voor de meeste mensen in dit land die protesteren wel ja: negen van de tien keer zijn dat radicale milieuterroristen en meer van dat soort spul wat allemaal uit de staatsruif vreet.
pi_113239540
OVERHEID HACKEN TOETGESTAAN IK ZEG DOEN !!!!!!!!!!!!
pi_113240052
quote:
D66 wil regels online demonstraties
Er moeten heldere regels komen voor zogenoemde online demonstraties. Die zouden nu nog te vaak als hacken worden gezien, terwijl ze vaak in essentie niet anders zijn dan een betoging op een plein. Dat staat in het D66-verkiezingsprogramma En Nu Vooruit, dat zaterdag wordt gepresenteerd. Hierin wordt veel aandacht besteed aan digitale vrijheden.

Volgens D66-Kamerlid en campagneleider Kees Verhoeven is het vreemd dat betogen een grondrecht is, maar de regels zich alleen maar toespitsen op fysieke demonstraties. De komende jaren zullen verschillende vormen van online demonstraties alleen maar een grotere vlucht nemen, denkt Verhoeven. Hij wil dat er regels komen die ervoor zorgen dat betogingen via internet ordentelijk verlopen.

Zogeheten distributed-denial-of-serviceaanvallen (DDoS), waarbij computers in korte tijd zo vaak contact met een website maken dat deze komt plat te liggen, worden nu zwaar bestraft. Dit komt volgens Verhoeven omdat regelgeving ontbreekt en rechters deze veronderstelde demonstraties als hacken beschouwen.

D66 wil wettelijk vastleggen dat vooraf melding moet worden gemaakt van een dergelijke actie. Zo kan een rechter die mogelijk verbieden, of kan het bedrijf achter de website maatregelen nemen om de ontwrichting zo klein mogelijk te houden.

Het doorspelen van informatie over bezoekers van websites moet aan banden worden gelegd, vindt D66. Consumenten moeten zelf de vrijheid houden over wat internetbedrijven van hen weten. Zo moet het bij websites normaal zijn dat gegevens van de bezoeker niet worden doorverkocht, gekoppeld of opgeslagen. Als de gebruiker daar geen problemen mee heeft moet hij dat kunnen aanvinken, en niet andersom.

D66 wil ook dat opsporingsdiensten terughoudender zijn met het meelezen van e-mails. Het kabinet werkt al aan het uitbreiden van het briefgeheim, zodat dit ook voor e-mails geldt, maar D66 wil de regels rond de privacy van mails nog steviger verankeren in de wet.

Daarnaast is D66 voor het verder aanscherpen van de wet op netneutraliteit. Het blokkeren van websites mag als het aan Verhoeven ligt alleen nog met tussenkomst van de rechter en alleen bij zware criminaliteit, zoals terrorisme of het oproepen tot geweld. Bij schending van auteursrecht, zoals op sites waar gratis muziek en films kunnen worden gedownload, mogen sites niet worden platgelegd.
ik vindt het idee op zich nog niet eens zo heel gek. de vraag is of een ddos aanval legalizeren de juiste methode is, maar het principe vindt ik wel wat hebben, ook op het internet mag het ordelijk kunnen verlopen.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 16:20:59 #19
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_113240300
Ik ben voor. Demonstratie op internet toestaan.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_113240554
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 13:35 schreef TimMer1981 het volgende:
Wederom een gigantisch bewijsstuk dat die infantielen daar in Den Haag nul komma nul van de wereld buiten hun ivoren torentje begrijpen...
Nee begrijpen 'hun' systeem precies, want om aan absolute macht te komen moet de politiek rare sprongen maken. Door o.a. de kleinere partijen (GL, D66) zo klein mogelijk te maken zodat de grote partijen nog groter worden door van dit soort merkwaardige dingen naar voren te laten komen. Het is ook meteen weer een manier om meer controle over het internet te krijgen, alweer rommelen in de wet (door dit soort tegenstrijdige dingen te doen)

quote:
Hij wil dat er regels komen die ervoor zorgen dat betogingen via internet ordentelijk verlopen.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 18:25:18 #21
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_113244927
Leuk, maar onzin.

Demonstreren is een grondrecht (een grondrecht dat vaak met voeten getreden wordt overigens, waardoor veel mensen denken dat een vergunning vereist is - dit is niet het geval), maar schade toebrengen niet.

Ddos aanvallen berokkenen schade.

Ik heb er niets op tegen, maar als je schade toebrengt kunnen daar consequenties aan vastzitten. Ga je de strijd aan, dan kun je een tegenreactie verwachten.

Balans heet dat. Niets mis mee. Je bent vrij te doen wat je wil, maar aan sommig handelen zijn consequenties verbonden als je gesnapt wordt.

Niets aan veranderen.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_113245226
Wat voor een schade is dat precies? Dat de toegang tijdelijk even weg is?
  vrijdag 22 juni 2012 @ 18:36:41 #23
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_113245368
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 18:33 schreef Specularium het volgende:
Wat voor een schade is dat precies? Dat de toegang tijdelijk even weg is?
Is dit een serieuze vraag?
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_113263995
D66 is weer bezig met zieltjes aan het winnen onder de jeugd? Europa is voor een internet ID kaart en dan ineens zo`n rebels standpunt innemen? Ik geloof hier helemaal niets van D66 is met afstand de partij met de grootste huichelaars die er in Nederland rondlopen.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 01:13:23 #25
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_113264220
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 01:06 schreef PKRChamp het volgende:
D66 is weer bezig met zieltjes aan het winnen onder de jeugd? Europa is voor een internet ID kaart en dan ineens zo`n rebels standpunt innemen? Ik geloof hier helemaal niets van D66 is met afstand de partij met de grootste huichelaars die er in Nederland rondlopen.
Europa is de grootste partij huichelaars: Democratie prediken maar ondertussen er alles aan doen om dat in te dammen.

Hoe heette die ene italiaan ook al weer?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')