Denk het ook...quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:26 schreef Fingon het volgende:
Waarschijnlijk zo bang voor de pijn dat als een pavlov alle oefeningen vergeten raken en weer op de oude manier de spieren controleert.. Succes ermee, het kan opeens opgelost zijn maar ook nog heel lang duren.
Ik ga zeker mee naar de seksuoloog wanneer zij wil gaan. Ik ben verder ook mee geweest naar de huisarts, fysio e.d. waar zij dacht dat het fijner was met z'n tweeën te gaan.. Ik ben er wel vergeten bij te vermelden dat een andere huisarts daarbinnen heeft gekeken en zij een bepaald deel erg gevoelig heeft, daarom werden we juist doorverwezen naar een seksuologe. Excuses voor de verwarring in het verhaal dan..quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:20 schreef rhubarbje het volgende:
wacht gewoon het traject bij de seksuoloog af?
er zit blijkbaar iets 'tussen haar oren' dat is gewoon af te leren zeg maar
goed het kost misschien nog wel anderhalf jaar maar de kans dat het echt nooit voorbij gaat is vrij klein
er een echt 'defect' was door de fysio wel opgemerkt
en ga eens mee naar de seksuoloog!
In het begin was dat gevoel er telkens, zij was vaak degene die ermee begon. En ze kan nog steeds klaar komen (zie geen reden in waarom ze dit zou moeten gaan faken, ik vind het prima als ze niet klaar komt of iets namelijk) Ik heb haar eens gevraagd of ze nog wel verliefd is en zoals boven aangegeven, ze vind me geweldig en ik heb geen reden dat in twijfel te trekken. (als ik niet meer verliefd op iemand ben zou ik niet telkens bij diegene willen zijn, toch?)quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:21 schreef Mishu het volgende:
Ik zou het nog even aankijken en dan er een einde aan maken als het zich niet verbeterd. Heel hard maar helaas, moet jij lijden omdat zij geen seks kan hebben? Ik vraag me ook af of ze uberhaupt wel opgewonden kan worden, of dat ze gewoon niet meer verliefd op je is..
Nouja onder de oefening behoorde geen geslachtsdeel naar binnen werken, maar ik denk dat angst met de seks zelf nog inderdaad een grote rol speelt. Alleen als zij van tevoren weet dat we alles doen behalve hetgeen wat zeer doet, waarom zou ze dan voor iets bang moeten zijn?quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:26 schreef Fingon het volgende:
Waarschijnlijk zo bang voor de pijn dat als een pavlov alle oefeningen vergeten raken en weer op de oude manier de spieren controleert.. Succes ermee, het kan opeens opgelost zijn maar ook nog heel lang duren.
Bovenstaande commentaar valt hier ook onder denk ik. Ik denk wel dat het inderdaad tussen de oren zit.quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:36 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Denk het ook...
Als ze wel kan ontspannen en met oefeningen alles wel werkt. Dan zit het echt tussen de oren, zeker als überhaupt de hele drang naar seks lijkt te verdwijnen. Het heeft dus waarschijnlijk niets met jou te maken maar puur met de angst en de herinneringen aan de keren met de pijn.
Dat ze dan geen seks (als in penetratie) wil hebben kan ik me goed voorstellen, daarom kom ik hier ook gewoon niet mee op te proppen, maar de rest zou ze dan toch nog wel moeten willen doen?quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
ze heeft de laatste tijd geen zin, denk ik, omdat ze seks met problemen associeert. De relatie opgeven omdat het seksueel niet goed werkt terwijl je het voor de rest goed met elkaar hebt, daar zou je mss spijt van kunnen krijgen.. Dat zou ik pas doen als echt alles geprobeerd is.
Dank voor het compliment. Dat met dat limiet spookt al wel een tijdje in mijn hoofd, als we alles hebben geprobeerd en het lukt dan nog niet dan zou ze moeten kijken of het wellicht bij een ander wel lukt. Alleen is zij tegen mij enorm open en ik weet niet of ze dat wel tegen anderen durft te zijn: dan blijft ze het seks probleem houden en ik zie daar liever eerst een oplossing voor. (Niet dat ik dan uit medelijden/sympathy bij haar blijf, dat zou ik nooit doen)quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:25 schreef Cavalinho het volgende:
Sorry, ben niet van de meiden, maar ik denk hier wel meteen "paar glaasje alcohol" . Dat helpt tegen angsten, het helpt ontspannen, maakt je geil en het helpt tegen pijn...
Misschien is het niet genoeg voor een dergelijk groot probleem, maar heb je het al geprobeerd?
Ja, met alcohol erbij heeft de seks zelf een keer geen zeer gedaan. Maar ze is verder niet zo van het drinken. Het maakt haar wel inderdaad een stuk losser, maar als je dit gevoel alleen met drank op hebt lijkt me dat niet iets op te lossen, toch?
Los daarvan: Zoenen en andere intimiteit lijkt me wel fundimenteel om een verder sexloze relatie goed te houden. Als ze dat ook niet spontaan bij jou doet, dan heb je een vriendschappelijke relatie, ook veel waard, maar niet hetzelfde als liefdesrelatie.
Dat kun je dus ook bespreken. Dan maar heel goede vrienden zijn. Dat is "de rest" die zo goed is. Dat hoef je toch niet te verliezen?
Verder ben je een heel goede partner, dat je dat heel traject met haar doorloopt. Maar je kunt wel samen ergens een limiet afspreken. Bv als de seksuoloog ook niet kan helpen.
ook dat is normaal als je nooit iets 'in je hebt' en is te trainenquote:Op donderdag 21 juni 2012 23:27 schreef Peem het volgende:
Ok dit gaat een lange worden, maar om overal antwoord op te geven:
[..]
Ik ga zeker mee naar de seksuoloog wanneer zij wil gaan. Ik ben verder ook mee geweest naar de huisarts, fysio e.d. waar zij dacht dat het fijner was met z'n tweeën te gaan.. Ik ben er wel vergeten bij te vermelden dat een andere huisarts daarbinnen heeft gekeken en zij een bepaald deel erg gevoelig heeft, daarom werden we juist doorverwezen naar een seksuologe. Excuses voor de verwarring in het verhaal dan..
niet letterlijk bang maar gewoon niet op haar gemak met haar lichaam, seksualiteit en het feit dat jullie door haar geen normaal seksleven hebben etcquote:[..]
In het begin was dat gevoel er telkens, zij was vaak degene die ermee begon. En ze kan nog steeds klaar komen (zie geen reden in waarom ze dit zou moeten gaan faken, ik vind het prima als ze niet klaar komt of iets namelijk) Ik heb haar eens gevraagd of ze nog wel verliefd is en zoals boven aangegeven, ze vind me geweldig en ik heb geen reden dat in twijfel te trekken. (als ik niet meer verliefd op iemand ben zou ik niet telkens bij diegene willen zijn, toch?)
[..]
Nouja onder de oefening behoorde geen geslachtsdeel naar binnen werken, maar ik denk dat angst met de seks zelf nog inderdaad een grote rol speelt. Alleen als zij van tevoren weet dat we alles doen behalve hetgeen wat zeer doet, waarom zou ze dan voor iets bang moeten zijn?
zou jij dat willen als je het gevoel hebt dat je alles op dat gebied verknalt omdat je niet normaal bent etc?quote:[..]
Bovenstaande commentaar valt hier ook onder denk ik. Ik denk wel dat het inderdaad tussen de oren zit.
[..]
Dat ze dan geen seks (als in penetratie) wil hebben kan ik me goed voorstellen, daarom kom ik hier ook gewoon niet mee op te proppen, maar de rest zou ze dan toch nog wel moeten willen doen?
daar heb je gelijk natuurlijk, maar je doet alsof dit nu al hopeloos is terwijl het allemaal (waarschijnlijk) prima te verhelpen isquote:Ik ben er zeker van dat ik in het begin spijt zou hebben, maar ben ook realistisch genoeg om te zien dat dit niet altijd goed zal blijven en we er beiden wel weer overheen kunnen komen..
ja duh maar tussen haar oren op het gebied van haar seksualiteitquote:Op donderdag 21 juni 2012 23:33 schreef Peem het volgende:
[..]
Dank voor het compliment. Dat met dat limiet spookt al wel een tijdje in mijn hoofd, als we alles hebben geprobeerd en het lukt dan nog niet dan zou ze moeten kijken of het wellicht bij een ander wel lukt. Alleen is zij tegen mij enorm open en ik weet niet of ze dat wel tegen anderen durft te zijn: dan blijft ze het seks probleem houden en ik zie daar liever eerst een oplossing voor. (Niet dat ik dan uit medelijden/sympathy bij haar blijf, dat zou ik nooit doen)
En een vriendschappelijke relatie is een no-go voor mij, als zij niet hetzelfde voelt voor mij dan maak ik wel een einde aan de relatie (ook dit heb ik haar voorgelegd in het gesprek over de verliefdheid) maar ze verzekert me dat ze nog helemaal gek van me is, dus ik kan hier gewoon niet aan gaan twijfelen..
Er zit *iets* mis maar ik kan er de vinger niet op leggen (pun intended) en ook daar kan zij zegt het ook niet te weten..
quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:34 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ook dat is normaal als je nooit iets 'in je hebt' en is te trainen
[..]
niet letterlijk bang maar gewoon niet op haar gemak met haar lichaam, seksualiteit en het feit dat jullie door haar geen normaal seksleven hebben etc
[..]
zou jij dat willen als je het gevoel hebt dat je alles op dat gebied verknalt omdat je niet normaal bent etc?
Maar ik ben er zeker van dat ik haar dat gevoel niet geef, ze kan dit gevoel wel zelf hebben ja, maar als je het op die manier vraagt: Ik zou dan juist proberen om al het andere wat we wél kunnen doen fijn te maken
[..]
daar heb je gelijk natuurlijk, maar je doet alsof dit nu al hopeloos is terwijl het allemaal (waarschijnlijk) prima te verhelpen is
Dit is al aan de gang sinds we sex hebben, dat is dus al bijna anderhalf jaar.. Ik heb er bij mijn weten alles aan gedaan dat ik kan en vandaar deze post, ik ben einde raad. (seksuologe is voor mij de laatste mogelijkheid, maar ik wil graag nog een alternatief kunnen zien)
Maar hoe dan? Als je het verhaal doorleest mag ik hopen dat het duidelijk is dat ik het een en ander geprobeerd heb..quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:35 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja duh maar tussen haar oren op het gebied van haar seksualiteit
ik zou het echt niet op mezelf betrekken
en again: het is waarschijnlijk allemaal te verhelpen
Nouja ik heb haar niet duidelijk gezegd dat het dan over is, maar ik heb haar wel gezegd dat als wij niets kunnen en dus niet 'verder komen' dat het dan gewoon zonde is van ons beiden om ermee door te gaan en dat begreep ze, ze wil er alleen verder niet aan denken.quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:38 schreef bioloogje het volgende:
En ik zou bang zijn dat als je een limiet afspreekt. Dus bijv. als de seksuologe niet helpt dat stoppen we met de relatie, de druk alleen maar opvoert. Waardoor ze nog minder goed kan ontspannen. Zou het zelf dus ook niet zo doen.
ik vind dat je niet heel erg je best doet om je in haar te verplaatsenquote:
ja het is ook niet te verhelpen door jouquote:Op donderdag 21 juni 2012 23:46 schreef Peem het volgende:
[..]
Maar hoe dan? Als je het verhaal doorleest mag ik hopen dat het duidelijk is dat ik het een en ander geprobeerd heb..
[..]
ik denk dat er hier nu mensen zijn die je verhaal lezen en denken... oke, ik heb best goede sex mijn mijn partner maar verder is onze relatie een holle ton...quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:46 schreef Peem het volgende:
Nouja ik heb haar niet duidelijk gezegd dat het dan over is, maar ik heb haar wel gezegd dat als wij niets kunnen en dus niet 'verder komen' dat het dan gewoon zonde is van ons beiden om ermee door te gaan en dat begreep ze, ze wil er alleen verder niet aan denken.
Ik vind dat ik enorm veel doe om me in haar te verplaatsen, daarom kan ik het al zolang aan. Alleen blijft het in mijn hoofd spelen en als ik merk dat ik daar overdag nu last van krijg (niet dat ik denk IK MOET SEKS maar gewoon dat het me dwars zit dat ik er niet achter kom wat er mis is) dan is het tijd om erover na te denken..quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:47 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik vind dat je niet heel erg je best doet om je in haar te verplaatsen
dat jij dat niet zo voelt wil niet zeggen dat zij dat niet zo voelt?
wil je gewoon graag een reden om het af te kappen of zo?
en er is geen alternatief
als je kanker hebt ga je toch ook naar een oncoloog en niet naar een alternatief?
zij heeft een probleem op het gebied van seksualiteit en gaat dus naar een seksuoloog
Dat is het zekerquote:Op donderdag 21 juni 2012 23:48 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik denk dat er hier nu mensen zijn die je verhaal lezen en denken... oke, ik heb best goede sex mijn mijn partner maar verder is onze relatie een holle ton...
Ik begrijp je frustratie en het is lijkt me alles behalve makkelijk maar zo te lezen is jullie relatie buiten de sex om de moeite waard om voor te vechten!!
serieus hoe slaat het kant nog wal?quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:52 schreef Peem het volgende:
[..]
Ik vind dat ik enorm veel doe om me in haar te verplaatsen, daarom kan ik het al zolang aan. Alleen blijft het in mijn hoofd spelen en als ik merk dat ik daar overdag nu last van krijg (niet dat ik denk IK MOET SEKS maar gewoon dat het me dwars zit dat ik er niet achter kom wat er mis is) dan is het tijd om erover na te denken..
En dan met een vergelijking komen die kant noch wal slaat op waarover we het hebben..
nou sorry dan ben je er gewoon niet heel goed in want het is je hier nu 4 keer uitgelegd wat er allemaal door haar hoofd blijft gaan en jij blijft maar dingen zeggen als 'nou dat denk ik niet'quote:Ik waardeer elk antwoord, maar kom dan niet met iets als dat ik een reden zoek om het af te kappen of dat ik mijn best niet doe om me in haar te verplaatsen. (ik zeg niet dat ik me goed in haar kan verplaatsen, ik zeg dat ik mijn best ervoor doe)
omdat ze het misschien in haar hoofd groter heeft gemaakt dan het is? omdat ze schrikt van de reactie van haar eigen lichaam?quote:En over de professional: Waarom kon zij dan eerder wel opgewonden raken van me door dingen te doen zonder het echte seks en dat nu niet meer, in de tussentijd is er maar weinig verandert en hebben we ook geen 'echte' seks meer gehad..
Daar kan een seksuoloog ongetwijfeld een heel goed antwoord op geven..quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:52 schreef Peem het volgende:
En over de professional: Waarom kon zij dan eerder wel opgewonden raken van me door dingen te doen zonder het echte seks en dat nu niet meer, in de tussentijd is er maar weinig verandert en hebben we ook geen 'echte' seks meer gehad..
Waar ik dus uiteindelijk op hoop is iemand die precies datzelfde heeft maar dan wel een oplossing weet. Wel waardeer ik alle (ook rhubarbje) input.quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:54 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
serieus hoe slaat het kant nog wal?
een seksuologe is een professional die je helpt met problemen op dat gebied
Ik doelde op dat er bij kanker maar één echt antwoord is en hierbij is dat niet zeker.
[..]
nou sorry dan ben je er gewoon niet heel goed in want het is je hier nu 4 keer uitgelegd wat er allemaal door haar hoofd blijft gaan en jij blijft maar dingen zeggen als 'nou dat denk ik niet'
het maakt niet uit wat jij denkt, het maakt uit wat zij denkt
[..]
En ik vraag mij dus ook af wat er door haar hoofd gaat, maar als zij zegt dat het dat soort dingen niet zijn die door haar hoofd spoken dan mag ik daar toch gewoon van uit gaan?
omdat ze het misschien in haar hoofd groter heeft gemaakt dan het is? omdat ze schrikt van de reactie van haar eigen lichaam?
weet ik veel, vraag het haar maar het is echt niet zo bizar hoor
Lees aub het verhaal dat ik bovenin heb gezet, ik heb het haar al vaker gevraagd waar het aan ligt en ik zou het ook inderdaad niet bizar vinden.
een ook bij kanker zijn er verschillende behandelmethodes net als bij je vriendinquote:Op vrijdag 22 juni 2012 00:15 schreef Peem het volgende:
[..]
Waar ik dus uiteindelijk op hoop is iemand die precies datzelfde heeft maar dan wel een oplossing weet. Wel waardeer ik alle (ook rhubarbje) input.
En we gaan sowieso naar de seksuologe, dat was destijds al gepland. Ze gaat eerst nog een week op vakantie en daarna gaan we erheen (over een 2 weken)
Dat "probeer" ik al anderhalf jaar en dat ging tot een tijd geleden, maar als zij geen voorspel oid meer wil doen omdat ze niet meer op die manier aangetrokken voelt tot mij dan zie ik niet hoe ik dat eeuwig volhouden kan.. (hopelijk klink ik daarmee niet te egoïstisch, maar als dat gevoel er niet zit van haar kant dan lijkt het mij toch beter om verder te gaan)quote:Op vrijdag 22 juni 2012 00:18 schreef Fera het volgende:
Misschien zet je toch onbewust druk op haar, vanwege je vaag vastgestelde limiet. Daardoor denkt ze te moeten presteren, of anders jou kwijt te raken. Ik vind het wel zonde dat je hier een breekpunt van maakt, zou je dat ook doen als ze ernstig ziek was (dan kun je tenslotte ook geen seks hebben)?
Nee, maar ik maak er het breekpunt niet van wanneer we geen seks kunnen hebben. Maar wanneer zij dit niet meer schijnt te willen.. (zoals aangegeven in het verhaal, de laatste paar maanden neemt zij helemaal geen initiatief meer op dat gebied. En nogmaals: ik bedoel dan géén penetreren.
Zij wil liever niet aan het einde denken, omdat ze waarschijnlijk van je houdt en gek op je is. Dat is veel meer waard dan iemand waar ze heel misschien wel opgewonden van wordt. Dat betwijfel ik trouwens, het probleem ligt volgens mij veel dieper.
Probeer gewoon het beste te maken van je relatie, in zijn geheel. Misschien wat meer de focus leggen op de andere leuke dingen, niet alleen het seksleven. Als het echt niet gaat, dan gaat het niet. Maar probeer het tenminste!
Het kan zijn dat ze een ziekte als endometriose heeft.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 06:25 schreef Nijna het volgende:
En naar de gynaecoloog? Is er al wel eens gekeken of er niet anatomisch gezien iets "mis" is?
Gewoon iets wat in me opkomt zo ineens hoor...
Waarom moet alleen TS wat doen?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 07:48 schreef PlasticTrees het volgende:
[..]
Het kan zijn dat ze een ziekte als endometriose heeft.
Slikt ze wel de pil?
Voor de rest heb ik het gevoel bij dit verhaal dat ze moe gestreden is. Ze heeft van alles geprobeerd, dus de wil was er wel.. en door alle stress heeft ze een punt bereikt dat ze zich ervan afsluit. Tegen haar zeggen dat het zo niet verder kan en dat je het dan maar uit moet maken, werkt averechts. Dan zal ze uit zelfbescherming alleen maar meer afstand van je nemen.
Je bent wat dat betreft dus al de fout in gegaan en dat zul je eerst weer moeten fixen.
Zijn piemel is te dik, hij moet af vallen.quote:
Het heeft - denk ik - helemaal niets met de aantrekkingskracht tot jou te maken. Dat proberen heel veel mensen je in dit topic duidelijk te maken, maar het dringt niet door bij je?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 00:22 schreef Peem het volgende:
[..]
Dat "probeer" ik al anderhalf jaar en dat ging tot een tijd geleden, maar als zij geen voorspel oid meer wil doen omdat ze niet meer op die manier aangetrokken voelt tot mij dan zie ik niet hoe ik dat eeuwig volhouden kan.. (hopelijk klink ik daarmee niet te egoïstisch, maar als dat gevoel er niet zit van haar kant dan lijkt het mij toch beter om verder te gaan)
Wat werkte er niet? Kreeg ze die staven wel allemaal naar binnen maar deed de seks daarna toch pijn? Kreeg ze op een gegeven moment een bepaalde maat staaf niet meer naar binnen (maar een iets kleinere wel)? Of heeft ze het gewoon niet gedaan?quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:16 schreef Peem het volgende:
We gaan weer naar de huisarts die hierbij kan helpen en zij krijgt van haar 'oefen-stokken' (ben de echte naam ervan kwijt). Allemaal staven die telkens groter worden. Ze moet ze goed insmeren met glijmiddel en elke dag steeds een stukje verder en steeds grotere proberen. Dit moest ze verdelen over 3 maand tijd en dan zou het over zijn. En dat werkte dus ook niet.
Of vaginale vestibulitis (permanente ontsteking van het slijmvlies aan het begin van de vagina)?quote:
Dat snap ik lieveschat, maar door te blijven praten over uitmaken en dat het ''zo niet verder kan", zet je wel veel druk op haar, terwijl zij er helemaal niets aan kan doen. Ze zal je vast nog wel aantrekkelijk vinden, maar als zij zich niet goed over zichzelf en haar lichaam voelt, zal ze ook het initiatief niet zo snel nemen. Ook misschien met het idee van: "Wat heeft het nog voor zin?"quote:Op vrijdag 22 juni 2012 00:22 schreef Peem het volgende:
[..]
Dat "probeer" ik al anderhalf jaar en dat ging tot een tijd geleden, maar als zij geen voorspel oid meer wil doen omdat ze niet meer op die manier aangetrokken voelt tot mij dan zie ik niet hoe ik dat eeuwig volhouden kan.. (hopelijk klink ik daarmee niet te egoïstisch, maar als dat gevoel er niet zit van haar kant dan lijkt het mij toch beter om verder te gaan)
Ik vind niet dat je dat zo kunt zeggen, je denkt dat een irrationele angst of gedachte de oorzaak is maar dat weet je niet zeker. Het zou best kunnen dat het zo is maar het zou ook een andere oorzaak kunnen hebben.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 00:18 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
een ook bij kanker zijn er verschillende behandelmethodes net als bij je vriendin
maar ook bij je vriendin is er maar 1 oorzaak namelijk een irrationele angst of gedachte
Een seksuoloog is één van de opties niet de enige, er zijn in het alternatieve medische circuit ook behandelingen voor dit soort problemen en die zijn zeker het proberen waard. Er is wat dat betreft zeker een verschil tussen de behandeling van kanker en dit. Kanker is een levensbedreigende aandoening waarbij het tijdig beginnen van de behandeling het verschil kan maken tussen het overleven of er aan overlijden. Bij een aandoening zoals deze kan het geen kwaad om eventueel later te beginnen aan een reguliere behandeling en kan het dus geen kwaad om behandelingen in het alternatieve circuit te proberen, niet geschoten is altijd mis.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 00:18 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
je waardeerd misschien alle input maar het is niet wat je wil horen
maar sorry het is echt de enige optie: naar een seksuoloog en daar bloed zweet en tranen in stoppen en dan gaat het over
misschien na 2 maanden misschien na 2 jaar
aangezien het 999 uit 1000 keer komt door een geestelijke oorzaak en 1 uit 1000 door een lichamelijke en er al een huisarts en geloof ik fysio aan te pas is gekomen durf ik dat wel te zeggen jaquote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:49 schreef mangler_fcu het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je dat zo kunt zeggen, je denkt dat een irrationele angst of gedachte de oorzaak is maar dat weet je niet zeker. Het zou best kunnen dat het zo is maar het zou ook een andere oorzaak kunnen hebben.
verder ben ik niet zo van de acupuntuur etc en in mijn ogen is dat ook niet serieus te nemen als behandeling dus ook die uitspraak sta ik nog gewoon achterquote:[..]
Een seksuoloog is één van de opties niet de enige, er zijn in het alternatieve medische circuit ook behandelingen voor dit soort problemen en die zijn zeker het proberen waard. Er is wat dat betreft zeker een verschil tussen de behandeling van kanker en dit. Kanker is een levensbedreigende aandoening waarbij het tijdig beginnen van de behandeling het verschil kan maken tussen het overleven of er aan overlijden. Bij een aandoening zoals deze kan het geen kwaad om eventueel latere te beginnen aan een reguliere behandeling en kan het dus geen kwaad om behandelingen in het alternatieve circuit te proberen, niet geschoten is altijd mis.
OT:
Er zijn verschillende mogelijkheden in het alternatieve circuit voor het behandelen van dit soort problemen, bijvoorbeeld acupunctuur.
Kijk hier eens op: http://www.zizang.nl/seksualiteit.htm
Ik ben het niet met je eens maar dat komt doordat ik heel anders tegenover alternatieve geneeskunde sta dan jij. Ik heb zelf hele positieve ervaringen met alternatieve geneeskunde en ik ben er van overtuigd dat het wel degelijk serieus te nemen is als behandeling. Maar goed ik begrijp ook dat mensen hier anders tegenover staan, iedereen zijn eigen mening hè.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:53 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
aangezien het 999 uit 1000 keer komt door een geestelijke oorzaak en 1 uit 1000 door een lichamelijke en er al een huisarts en geloof ik fysio aan te pas is gekomen durf ik dat wel te zeggen ja
[..]
verder ben ik niet zo van de acupuntuur etc en in mijn ogen is dat ook niet serieus te nemen als behandeling dus ook die uitspraak sta ik nog gewoon achter
en goed, kanker is levensbedreigend en dit niet maar vergelijk het dan met een gescheurde knieband of what ever
mijn punt is: als je iets hebt ga je naar de arts die er bij hoort (met kanker of een gescheurde knieband zul je mij ook niet aantreffen bij de homeopaat)
Het is misschien niet de oplossing, maar kan wel deel uitmaken van een oplossing omdat het patroon doorbrekend is en ze leert dat het niet altijd pijn hoeft te doen...quote:Ja, met alcohol erbij heeft de seks zelf een keer geen zeer gedaan. Maar ze is verder niet zo van het drinken. Het maakt haar wel inderdaad een stuk losser, maar als je dit gevoel alleen met drank op hebt lijkt me dat niet iets op te lossen, toch?
Ik bedoelde werkelijk vriendschap met haar en een relatie met een ander ERBIJ.Als je zo bang bent vriendschap te verliezen. Niet dat je als vrienden bij elkaar blijft leven en er je geen relatie met een ander aan zou mogen gaan.quote:En een vriendschappelijke relatie is een no-go voor mij, als zij niet hetzelfde voelt voor mij dan maak ik wel een einde aan de relatie (ook dit heb ik haar voorgelegd in het gesprek over de verliefdheid) maar ze verzekert me dat ze nog helemaal gek van me is, dus ik kan hier gewoon niet aan gaan twijfelen..
Ik ga haar dit vragenquote:Op vrijdag 22 juni 2012 07:48 schreef PlasticTrees het volgende:
[..]
Het kan zijn dat ze een ziekte als endometriose heeft.
Ik zal hier meer informatie over zoeken, thanks
Slikt ze wel de pil?
Ze slikt de pil, al een lange tijd voor we hadden (en voor zij zelf al 'actief' dus was mocht dat uitmaken)
Voor de rest heb ik het gevoel bij dit verhaal dat ze moe gestreden is. Ze heeft van alles geprobeerd, dus de wil was er wel.. en door alle stress heeft ze een punt bereikt dat ze zich ervan afsluit. Tegen haar zeggen dat het zo niet verder kan en dat je het dan maar uit moet maken, werkt averechts. Dan zal ze uit zelfbescherming alleen maar meer afstand van je nemen.
Je bent wat dat betreft dus al de fout in gegaan en dat zul je eerst weer moeten fixen.
Dat is wellicht een optie, thanksquote:Op vrijdag 22 juni 2012 06:25 schreef Nijna het volgende:
En naar de gynaecoloog? Is er al wel eens gekeken of er niet anatomaisch gezien iets "mis" is?
Gewoon iets wat in me opkomt zo ineens hoor...
De staven (pelotten, thanks PM'er) lukte tot op de grootste na, seks deed pijn. Zelfs vingeren doet haar pijn. En zulke grote vingers heb ik nou ook weer niet..quote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:09 schreef Fokpop het volgende:
[..]
Wat werkte er niet? Kreeg ze die staven wel allemaal naar binnen maar deed de seks daarna toch pijn? Kreeg ze op een gegeven moment een bepaalde maat staaf niet meer naar binnen (maar een iets kleinere wel)? Of heeft ze het gewoon niet gedaan?
Het is echt niet dat ik het daar elke keer over heb. En we plannen genoeg dingen met elkaar om voor haar zeker te zijn dat ik echt niet zomaar denk "nou, doei!" Maar ik zal het haar eens vragen wat het met haar doet als ik het over het uitmaken heb..quote:Op vrijdag 22 juni 2012 12:57 schreef Fera het volgende:
[..]
Dat snap ik lieveschat, maar door te blijven praten over uitmaken en dat het ''zo niet verder kan", zet je wel veel druk op haar, terwijl zij er helemaal niets aan kan doen. Ze zal je vast nog wel aantrekkelijk vinden, maar als zij zich niet goed over zichzelf en haar lichaam voelt, zal ze ook het initiatief niet zo snel nemen. Ook misschien met het idee van: "Wat heeft het nog voor zin?"
Misschien ongerelateerd, maar ik heb een tijdlang last gehad van depressieve gevoelens/gedachten, ook onzekerheid over mijn eigen lichaam en wie ik ben. Daardoor was de 'drive' ook een beetje weg ... Bij vrouwen speelt de psyche een cruciale rol in het seksleven. En jouw, wellicht goed bedoelde, gesprekken over het eventuele einde van de relatie levert daarbij de doodsteek voor haar al reeds aangetaste zelfvertrouwen. Misschien dat je dus eens die gesprekken achterwege moet laten, het proces bij de seksuoloog afwachten en haar helpen zichzelf weer goed te laten voelen. Als ze weet dat er iemand achter haar staat die haar steunt, in plaats van erover denkt weg te gaan, zal het waarschijnlijk veel beter gaan voor haar.
Als er een oplossing voor is is het zeker het wachten waardquote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:03 schreef Njosnavelin het volgende:
Vervelende situatie, TS. Klinkt alsof het nog wel even kan duren voordat je seksleven met je vriendin is zoals jij het zou willen. Ik denk dat je voor jezelf moet uitmaken of je het het waard vindt om daar op te wachten.
Nouja, ze is geweldig. Maar als het uit is hoef ik haar niet als vriend te hebben, ik geloof daar simpelweg niet in (wellicht als je erg lang met elkaar hebt gehad dan wel). Sorry als dat bot klinkt.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:05 schreef Cavalinho het volgende:
Even terugkomend hierop:
[..]
Het is misschien niet de oplossing, maar kan wel deel uitmaken van een oplossing omdat het patroon doorbrekend is en ze leert dat het niet altijd pijn hoeft te doen...
Hetzelfde effect kan ook met gerichte medicijnen bereikt, als ze "niet zo van het drinken " is.
Soms heb je zoiets nodig om iets te doorbreken.
[..]
Ik bedoelde werkelijk vriendschap met haar en een relatie met een ander ERBIJ.Als je zo bang bent vriendschap te verliezen. Niet dat je als vrienden bij elkaar blijft leven en er je geen relatie met een ander aan zou mogen gaan.
En het lijkt nu dat je vindt dat omdat zij gek op jou is, je verplicht bent bij haar te blijven? Waarom dan? Dat klinkt heel erg als houden van, maar voelt zij zich geroepen om voor je te zorgen, haarzelf te geven? Hoe ziet zij de toekomst voor jullie samen?
Hoe zou jij die willen en hoe denk je dat te bereiken?
Dat is best wel een goede inschatting ja.. Thanksquote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:38 schreef VacaLoca het volgende:
Sorry, niet alle reacties gelezen maar op basis van de OP zou ik toch het traject met seksuoloog afwachten.
Dat met die bekkenbodems is nl in principe dan wel wb de fysiek verholpen, maar het is vervolgens natuurlijk mentale kwestie waardoor ze wanneer het er op aankomt ze niet kan ontspannen. Staat teveel druk op, er is dan ook specifiek naar toegewerkt en dan is het logisch dat ze er teveel bij nadenkt ws. en te veel zorgen maakt dat weer niet lukt, waardoor het niet lukt.
De stap is gemaakt dat het probleem fysiek verholpen kan worden, als ze goede seksuologe treft kan ze hopelijk ook samen met jou het in de praktijk brengen zonder gevoel van soort faalangst. Nu ze examens aan dr hoofd had en deze problemen erbij kan het best dat ze daardoor een tijd niet in de mood is. Kan zomaar dat als ze eindelijk verlost is van dit probleem ze een tijdje niets anders wilt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |