Eens, dat ze het vaker mogen draaien. Maar radiozenders in Nederland die het nummer al eens hebben gespeeld: Radio 2, Radio 538, 3FM, SLAM!FM, Q-Music en nu ook SkyRadio. Dus zo'n beetje alle grote radiozenders draaien Euphoria, wat toch wel bijzonder is (al draaien ze het nummer niet allemaal even vaak)! Dat komt eigenlijk nooit voor bij een Eurovisie-nummer, in ieder geval niet in de 'moderne' tijd. En het verkoopt nog steeds goed op iTunes (#3 momenteel).quote:Op donderdag 21 juni 2012 20:33 schreef Clerxify het volgende:
ik zie dit winnende nummer toch wel een van de beste van de laatste jaren. Mogen ze best wel wat vaker draaien op de radio.
Ben ik met je eens over de derde.quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:00 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ik blijf bij tweede van links maar derde van links wordt ook met de dag knapper
Jaaa, ik wilde het je net vragenquote:Op donderdag 21 juni 2012 20:46 schreef ItaloDancer het volgende:
Geen Loreen, wel Melodifestivalen-related: Timoteij hebben alweer een nieuwe single, passend bij de zomer. Maar vooral: wat een prachtige (kleurrijke) cover![]()
![]()
[ afbeelding ]
Mijn favorieten zijn vooral Glöd, Högre en Ta Mig Till Sommaren.quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:20 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik vind ze allebei leuk, misschien deze nog iets beter inderdaad, al ontloopt het elkaar niet veel. Deze is iets meer dance en iets minder folk. Maar Längtan had 'Glöm Mig' wat ik echt een heerlijk nummer vind. 'Högre', één van mijn favorieten van het nieuwe album, is al eens in een Engelstalige versie uitgebracht door de Zweeds/Libanese zangeres Therése Neaimé (let niet op de vreselijke videoclip, al is dat bijzonder lastig...).
Bijzonder goede smaakquote:Op donderdag 21 juni 2012 21:28 schreef TheArt het volgende:
[..]
Mijn favorieten zijn vooral Glöd, Högre en Ta Mig Till Sommaren.
Als ze met één van die nummers aan Melodifestivalen mee hadden gedaan, hadden ze een veel grotere kans gehad om het goed te doen. Niet dat er aan Loreen iets te doen was, maar de nummers die ik noemde zijn allemaal wat makkelijk op te pikken een eerste keer dan Stormande Hav.quote:
Da's Noors he, niet Zweedsquote:Op zondag 24 juni 2012 20:42 schreef HiZ het volgende:
Een heel klein beetje off-topic, maar ik zit net te kijken naar 'So you think you can dance' op rtl5, en daar hoor ik plotseling
Nou waar wacht je opquote:Op dinsdag 26 juni 2012 20:17 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik probeer het nog steeds bij nieuwtjes van (oud-)deelnemers aan Melodifestivalen te houden.
Alhoewel een Scandinavisch muziektopic FOK! ook niet zou misstaan![]()
quote:Op woensdag 11 juli 2012 09:52 schreef ItaloDancer het volgende:
Timoteij-update. Gaat steeds meer de goede kant op. Als die Zweedse zomer een beetje meewerkt, dan...
[ afbeelding ]
Zweedse zomersquote:Op woensdag 11 juli 2012 09:52 schreef ItaloDancer het volgende:
Timoteij-update. Gaat steeds meer de goede kant op. Als die Zweedse zomer een beetje meewerkt, dan...
[ afbeelding ]
edit: oh, wat een klein plaatje.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En 6e in de Top 40. Top 40 is ook geen geweldige hitlijst, maar heeft wel meer geschiedenis en daar staan niet de hele tijd Jannes, Gebroeders Ko en Gerard Joling bovenaan door hun 100 verkochte singletjes na een in-store optreden.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 10:14 schreef Fred_B het volgende:
Loreen is nog altijd 4e in de Top 100. Daarmee is het de grootste ESF-hit in tientallen jaren.
Het grote succes van Euphoria had ik echt niet verwacht. Apart ook dat het nu 2,5 maand later pas (terug) op #1 komt in iTunes. Het gaat blijkbaar niet snel vervelen.quote:
Ja, want zo sportief is ze dan weer wel (als er maar een feestje en wijn is)quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 01:08 schreef Tha_Erik het volgende:
Die zus die ook op de ESF-kroegmeet was en meedeed in onze songfestivalgekte?.
Nou, dat dus, het is niet alleen heel goed dat het nummer zo'n grote hit is, het is ook nog eens een opsteker voor het imago van het ESF.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 01:46 schreef Andromache het volgende:
Fantastisch, dit was wat Eurovisie nodig had, ik kan het ESF nu veel beter promoten bij mijn vrienden, dat het dus echt een hit kan opleveren. Ik hou er van!!!
Ik vond het wel een OK nummer, maar niet iets wat ik op mijn iPod zou zetten. Dan ligt Loreen toch wat lekkerder in het gehoorquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:42 schreef Zwitserse-Vorst het volgende:
Vind het raar, Rybak kreeg meer punten dan zij en zijn lied was veel minder populair. Vond zijn lied ook tientallen keren leuker dan dat van die Loreen.
Grootste songfestivalhit ooit (in de Nederlandse top 40), zonder overigens de #1-positie te bereiken (helaas). En inderdaad, Euphoria is momenteel het meestgedraaide nummer op de Nederlandse radioquote:Op maandag 10 september 2012 09:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
loreen heeft wel een van de grootste songfestival hits volgens mij, ik hoor het nog steeds regelmatig op de radio.
quote:Op donderdag 13 september 2012 20:11 schreef TheVulture het volgende:
http://www.shownieuws.tv/video/duet-goor-en-chantal/
Mijn god
Zweden heeft een dikke 9 miljoen inwoners en 2549 inzendingen is het laagste aantal in tien jaar. Nederland heeft ruim 16 miljoen inwoners en had vorig jaar nog geen 500 inzendingen. Dat zegt iets over de populariteit van het songfestival. Wat ze in Zweden kunnen moeten we in Nederland toch ook kunnen?quote:Op dinsdag 18 september 2012 10:16 schreef ItaloDancer het volgende:
De deadline voor het inzenden van liedjes voor Melodifestivalen 2013 is zojuist verstreken, het speculeren over namen kan beginnen! In totaal zijn er dit jaar 2549 inzendingen, het laagste aantal in 10 jaar (!).
Malinquote:Op woensdag 19 september 2012 22:59 schreef ItaloDancer het volgende:
Tweede gerucht ten aanzien van de presentatie: Malin Olsson. Ben ik wel voor.
[ afbeelding ]
Ik dacht bij Jessica Folcker in eerste instantie hieraanquote:
quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:45 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik dacht bij Jessica Folcker in eerste instantie hieraan
edit: OH DAMN HET IS DE ZELFDE.
Ik word oud.
Wat een namenquote:Carola
Helena Paparizou
Jenny Silver
Youngblood
Mimmi Sandén
David Lindgren
Linda Bengtzing
Ik lees het nog hoorquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:36 schreef ItaloDancer het volgende:
Volgens mij leest niemand dit meer, maar goed: 25 oktober om 9:00 gaan de tickets voor Melodifestivalen in de verkoop.
Nog een los nieuwtje, Dr. Alban heeft een liedje ingestuurd voor Melodifestivalen. Deze dus inderdaad, met 15 miljoen verkochte albums één van de meest succesvolle Zweedse artiesten allertijden:
Nee ze heeft inmiddels bevestigd dat ze niet zal deelnemen als artiest. Songwriter zou wel nog kunnen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:59 schreef TheVulture het volgende:
Sarah Dawn Finer wordt toch getipt voor de presentatie van het ESF?
Dan zal ze niet meedoen aan MF lijkt me
Op 3FM vrijwel nooit meer.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:14 schreef byah het volgende:
Echt bizar, dit nummer komt nog steeds bijna elk uur voorbij op 538..
Maar dan noem je ook een zender.quote:
3FM draait volop nieuwe en alternatieve muziek (twee voor twaalf), evenals nummers die in Nederland nog niet populair zijn (gangam style bv véél eerder dan op 538).quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:22 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Maar dan noem je ook een zender.
Ook op Slam en SkyRadio nog veel gedraaid. Slam draait ook al volop My Heart Is Refusing Me, 538 net, andere zenders nog niet.
quote:
Dat klinkt erg Zweeds.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:17 schreef ItaloDancer het volgende:
Geruchten waren correct, de presentatoren van MF2013 zijn... Gina Dirawi en Danny Saucedo!
Die Danny is echt te glad om aantrekkelijk te zijnquote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:17 schreef ItaloDancer het volgende:
Geruchten waren correct, de presentatoren van MF2013 zijn... Gina Dirawi en Danny Saucedo!
[ afbeelding ]
De allerpopulairste artiesten/presentatoren in MF de laatste jaren zijn vaker niet dan wel puur Zweedsquote:
Wowquote:Op vrijdag 2 november 2012 21:10 schreef Greys het volgende:
Lisa Lois (winnares Nederlandse X-factor, ooit) covert Euphoria
Dit x1000. Hij zal wel de gedoodverfde favoriet zijn bij gebrek aan echt bijzonder aansprekende namen.quote:
5x G:Sonquote:Här är de klara artisterna
1. Therese Fredenwall "Breaking the silence" (vinnaren av talangtävlingen Svensktoppen nästa)
2. Elin Petersson "Island" (utvald från allmänhetens tävling)
3. Pernilla Wahlgren, Hanna Hedlund, Jenny silver (danspoplåt skriven av Peter Boström och Thomas G:son, ursprungligen inskickad med Tone Damli).
4. Eddie Razaz "Alibi" (av Peter Boström och Thomas G:son som också skrev "Euphoria")
5. Jessica Andersson
6. Erik Segerstedt & Tone Damli "Hello goodbye" (låt av Måns Zelmerlöw och Mattman & Robin)
7. Sean Banan (låt skriven av Ola Lindholm med flera)
8. Rikard Wolff
9. Ralf Gyllenhammar (Mustasch-sångaren skrev låten till sitt band, men kommer framföra den som soloartist i tävlingen)
10. Joacim Cans (Hammerfalls-sångaren gör låt på svenska)
11. Behrang Miri (Kulturhusets konstnärliga ledare gör pop med arabiska influenser, lite i stil med Arash)
12. David Lindgren
13. Cookies N Beans
14. Sylvia Vrethammar (låt av G:son)
15. Michael Feiner & Caisa
16. Anton Ewald - "Begging" (Anton har dansat bakom Andreas Lundstedt och Danny Saucedo, låten är skriven av Fredrik Kempe och Anton Malmberg Hård af Segerstad)
17. Janet Leon (låt av Fredrik Kempe)
18. Eric Gadd
19. Amanda Fondell (låt av G:son)
20. Ulrik Munther (låt av G:son)
21. State of drama
22. Yohio
23. Tommy Körberg, Johan Rabaeus, Claes Malmberg, Mats Ronander (texten skriven av Grotesco-gängets Henrik Dorsin)
24. Robin Stjernberg
25. Martin Rolinski
26. Army of lovers
27. Louise Hoffsten
28. Lucia Piņera Karlsson
29. Caroline af Ugglas
30. Oetablerad 19-årig tjej som nyligen signats till skivbolaget Lionheart
31. Klar men ännu icke känd av Nöjesbladets källor
32. SVT jagar ett sista stort namn
Dessa artister hoppas fortfarande på den sista platsen
Sara Li (eurodiskolåt på svenska med text av Camilla Läckberg)
Hilda Stenmalm (låt skriven av "Call me maybe"-sångerskan Carly Ray Jepson)
Andreas Weise (låt av Thomas G:son)
Mattias Andréasson
Top Cats
Sara Varga (vill gärna sjunga med sin pojkvän Lars Hägglund)
Ja, dat vind ik ook bizar.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:06 schreef TheArt het volgende:
[..]
En een mogelijke 6e
De grootste namen zitten bij diegene die hopen op de laatste plaats
Gedaanquote:Op woensdag 21 november 2012 22:02 schreef Fred_B het volgende:
Loreen is genomineerd voor een plek in de Top 2000. Dus de echte liefhebber kan haar de lijst in stemmen.
1. Wat een dood publiekquote:
quote:Op donderdag 22 november 2012 22:14 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
GedaanEn daar hoef je toch geen 'echte liefhebber' voor te zijn?
Zowaar ook de andere 19 plekken kunnen invullen ondanks het chronische gebrek aan dance in de lijst.
Het stemmen heeft geholpen, want Loreen komt op 484 binnen in de Top2000. Voor degenen die het bewijs op Radio 2 willen horen, is het wel vroeg uit de veren. Zondag 30 december moet ze om ongeveer half 7 's ochtends voorbijkomen in de lijst.quote:
Niet de minste namen ook.quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:44 schreef ItaloDancer het volgende:
Jenny Silver, Hanna Hedlund en Pernilla Wahlgren zullen hun G:Son & Boström-nummer "On Top Of The World" onder de naam Swedish House Wives uitbrengen. Naast dat het een overduidelijke knipoog is naar de Swedish House Mafia, komen de eerste letters van de achternamen van de dames ook overeen met de initialen van de groepnaam.
Ik blijf dit nog steeds een rete geil pakje vindenquote:Op vrijdag 14 december 2012 14:57 schreef ItaloDancer het volgende:
Glitterpakje is elk jaar verplicht.
[ afbeelding ]
Niks mis mee inderdaad, maar bij Agnes vind ik het al snel goed wat ze aan heeftquote:Op vrijdag 14 december 2012 15:02 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik blijf dit nog steeds een rete geil pakje vinden
That assquote:Op vrijdag 14 december 2012 15:37 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Niks mis mee inderdaad, maar bij Agnes vind ik het al snel goed wat ze aan heeft
Hoi Mimi Ohquote:Op dinsdag 18 december 2012 16:02 schreef ItaloDancer het volgende:
Nieuwe single Mimi Oh op 14 januari. Maar ik post het eigenlijk vooral om die heerlijke cover![]()
[ afbeelding ]
Dat kwam allemaal tot stand vanuit Eurovisie en last.fm (sociale netwerk site)quote:Hoi Vinand, wat leuk, welkom
Hoe ben je ertoe gekomen Zweedse muziek te luisteren en MF te kijken?
Wat zijn je favoriete MF-liedjes?
ok dat was domme opmerking van me hahaquote:Hoezo zou je homo moeten zijn om Andreas Lundstedt's nummer te kunnen waarderen?
Omdat wij totaal geen kaas hebben gegeten van wat Europa leuk vindt, dat lijkt me toch wel duidelijkquote:Op woensdag 9 januari 2013 11:07 schreef vjsb het volgende:
Ik vraag me alleen af hoe ze dat met die internationale jury doen?
Want soms zie ik ook belgie e.d. maar waarom doet Nederland dan niet mee?
ja oke hahaquote:Op woensdag 9 januari 2013 11:15 schreef TheArt het volgende:
[..]
Omdat wij totaal geen kaas hebben gegeten van wat Europa leuk vindt, dat lijkt me toch wel duidelijk
Ik geloof dat die Belgische jury Loreen ook maar op de 5e plaats zettequote:Op woensdag 9 januari 2013 11:15 schreef TheArt het volgende:
[..]
Omdat wij totaal geen kaas hebben gegeten van wat Europa leuk vindt, dat lijkt me toch wel duidelijk
Zeg maar gerust een waardeloze plaat, maar Mimi zelf maakt natuurlijk alles goedquote:Op donderdag 10 januari 2013 12:55 schreef ItaloDancer het volgende:
Nieuwe Mimi Oh video (excuses voor de commercials voor- en achteraf): http://www.expressen.se/tv/noje/mimi-oh---borjar-om/
Wel een heeeeeeul simpel nummer. Maar ja klinkt toch wel lekker.
QFT. Dramatisch nummer, maar dan zet ik gewoon het geluid uitquote:Op donderdag 10 januari 2013 20:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zeg maar gerust een waardeloze plaat, maar Mimi zelf maakt natuurlijk alles goed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.edit: voor meer informatie > http://www.svt.se/melodif(...)elodifestivalen-2013
[ Bericht 15% gewijzigd door vjsb op 22-01-2013 18:24:41 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cookies N Beans - Burning FlagsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jay-Jay Johanson - ParisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mary N'Diaye - GosaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eric Gadd - Vi kommer aldrig att förloraSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.YOHIO - Heartbreak HotelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anna Järvinen - PorslinSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Michael Feiner & Caisa - We're Still KidsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De pers heeft inmiddels naar de nummers kunnen luisteren en de voornaamste conclusies zijn:
- David Lindgren heeft een nummer in dezelfde stijl als Shout Me Out, maar dan met een dance break ā la Danny's Amazing. Aftonbladet's Tobbe Ek noemt hem een zekere finalist.
- Anna Järvinen heeft een prachtige ballad met mooie lyrics over langdurende liefde. Zeer grote kans op de finale.
- Michael Feiner en Caisa (de afsluiter van de avond) hebben de meest aanstekelijke plaat van allemaal. Saxofoon-refrein.
- Over YOHIO's schlagerrock zijn de meningen verdeeld.
- Cookies N Beans (midtempo / country-invloeden), Jay-Jay Johanson (niche electro over Parijs), Mary N'Diaye (kinderpop) en Eric Gadd (pop-soul) zijn in principe kansloos voor een finaleplaats.![]()
Shout it Out vond ik vorig jaar een topnummer, dus als ie dat kan benaderen zit het wel goed.And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz![]()
quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:19 schreef Knutknuttsson het volgende:
Shout it Out vond ik vorig jaar een topnummer, dus als ie dat kan benaderen zit het wel goed.Het is ook het nummer waar ik het meest naar uitkijk.
Odds van Svenska spel:
David Lindgren 1,30
Feiner & Caisa 2,20
Anna Järvinen 2,70
YOHIO 3,45
Mary N'Diaye 4,00
Eric Gadd 13,25
Cookies N Beans 13,25
Jay-Jay 16,00![]()
Feiner en Caisa's nummer is echt wel heel lekker
En David Lindgren gaat die finale idd makkelijk halen.![]()
Ik vind afgaande op de fragmenten David een stuk minder dan verleden jaar.
Maar wij gaan het straks zien, verder lijkt het mij een sterke voorronde.Life can be a bitch, so like it..![]()
Hoe zat het nou ook alweer? kan je wel of niet de herhaling via de site kijken? Krijgen visite vanavond
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz![]()
Ja, tot maandag.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 19:40 schreef Knutknuttsson het volgende:
Hoe zat het nou ook alweer? kan je wel of niet de herhaling via de site kijken? Krijgen visite vanavond![]()
Top!quote:
En Lindgren valt me ook tegen. Maar we zullen zien. Voor maandag dan.And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz![]()
Het is al terug te kijken. Maar niet echt nodig, de slechtste MF semi final die ik tot nu toe heb gekeken (sinds 2009). Heb af en toe de switch gemaakt naar Noorwegen, dat was een stuk beter.![]()
Een rommelige uitzending met allerlei technische problemen en bijzonder matige muziek. Hooguit de zangeres van het 8e liedje Caisa was het bekijken waard (zonder geluid).quote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:16 schreef ItaloDancer het volgende:
Het is al terug te kijken. Maar niet echt nodig, de slechtste MF semi final die ik tot nu toe heb gekeken (sinds 2009). Heb af en toe de switch gemaakt naar Noorwegen, dat was een stuk beter.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Ik vind Mary N'Diaye persoonlijk echt een schatje. Caisa had juist weer het mannelijke wat bij Yohio ontbrak![]()
![]()
Zo slecht vond ik het ook weer niet. Maar David was wel de beste van de 8.
Ik vond het zo jammer dat Michael & Caixa een matige live uitvoering gaven. Haar stem was matig, de act was slecht.
jammer want het nummer is wel erg leuk en fris. Verder vond ik Eric wel grappig.
Maar tijdens deze voorronde dacht ik wel, hier zit geen winnaar tussen.
Ok goed te weten dat je de herhalingen kan kijken t/m maandag..als ik het mist.Life can be a bitch, so like it..![]()
David lindgren overduidelijk de beste. Zeker leuk gedaan met die camera op het eind waar het op zijn kop staat
Daarna vond ik die van we are still kids (of zo iets) en YOHIO best leuk. maar niet zo leuk.![]()
De uitslag kon je van mijlenver aan zien komen. David vond ik veruit de beste, de rest maar mwoah.And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz![]()
Het enige wat bij mij bleef hangen, was de saxsolo in het nummer van Feiner & Caisa, maar voor de rest van deze halve finale echt helemaal niets. Het nummer van David Lindgren vind ik maar mhua mhua moet ik eerlijk zeggen.
En Yohio vind ik niets. Al zal dat meer door zijn (haar) afschuwelijke uiterlijk komen.![]()
De lyrics voor de tweede halve finale staan nu online. http://www.svt.se/melodif(...)estivalen-i-goteborg
Sean Banan: "Alla får första plats, Danny en andra plats."(Iedereen krijgt de eerste plaats, Danny een tweede plaats)
G:Son heeft zichzelf overtroffen met de slechtste songtekst ooit. Maar het nummer kan zelf uiteraard nog prima te doen zijn...![]()
Die tekst van Linda Bengtzings laatste deelname was volgens mij ook van G:Son, daar was toen ook al veel kritiek op, maar ik ken geen Zweeds dus mij viel het niet op
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Met tekstuele hoogstandjes als Shalalie, Shine en Amanbanda hebben wij ook niet echt recht van spreken.quote:Op woensdag 6 februari 2013 16:05 schreef TheVulture het volgende:
Die tekst van Linda Bengtzings laatste deelname was volgens mij ook van G:Son, daar was toen ook al veel kritiek op, maar ik ken geen Zweeds dus mij viel het niet opDe Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Nee da's waarquote:Op woensdag 6 februari 2013 21:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Met tekstuele hoogstandjes als Shalalie, Shine en Amanbanda hebben wij ook niet echt recht van spreken.
Ik heb ook gekeken afgelopen zaterdag, maar ik vond het niet zo goed eerlijk gezegd. Alleen het liedje van Anna Järvinen kon mij eigenlijk bekoren, de twee winnaars vond ik wel heel slecht :p.
Bovendien moet die Danny leren presenteren, of de teksten beter uit z'n hoofd kennen, hij bleef maar naar z'n blaadje kijken.
Het tussenstukje en het voorstukje was wel heel leuk gedaan trouwens![]()
![]()
Preview Swedish House Wives (ook andere previews te vinden, maar deze is het lekkerst): http://t.co/pHM5E59x
![]()
Staan nog maar 4 previews op helaas.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:18 schreef ItaloDancer het volgende:
Preview Swedish House Wives (ook andere previews te vinden, maar deze is het lekkerst): http://t.co/pHM5E59x
![]()
6: http://www.svtplay.se/?tab=clips&sida=3quote:Op donderdag 7 februari 2013 18:01 schreef TheArt het volgende:
[..]
Staan nog maar 4 previews op helaas.
Alleen Wolff en Banan nog.
Nummer van Anton Ewald vind ik ook lekker klinken, Erik & Tone zijn slaapverwekkend.![]()
Vind het nummer van Erik & Tone niet slecht klinken hoor. Weinig verrassend, maar zeker niet verkeerd.quote:Op donderdag 7 februari 2013 18:03 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
6: http://www.svtplay.se/?tab=clips&sida=3
Alleen Wolff en Banan nog.
Nummer van Anton Ewald vind ik ook lekker klinken, Erik & Tone zijn slaapverwekkend.![]()
Ik dacht in het begin nooo de inzending van Sean Banan is zo'n stuk minder dan vorig jaar, maar dat refrein maakt het helemaal goed
Laat hem maar samen met Swedish House Wives of Erik & Tone naar de finale gaan.![]()
En weer begonnen, ben benieuwd of de bijdrages beter zijn dan vorige week.
Edit; yeah! Tot nu toe wel
[ Bericht 48% gewijzigd door Knutknuttsson op 09-02-2013 20:25:42 ]And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz![]()
Valt wel mee hoor. Alleen Swedish House Wives 6e, dat had ik niet verwacht. De Zweden zijn de schlager echt beu blijkbaar. Maar goed, ook in deze halve finale zat de winnaar niet.quote:![]()
Dat bedoel ik. Verder vond ik vond de liedjes vrij inwisselbaar, maar i.i.g. stukken beter dan vorige week. Dat Hoffsten direct naar de finale gaat vond ik ook wel prima. Geen supersong, maar wel ok. Maar inderdaad, geen winnaar gezien vandaag.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 23:35 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor. Alleen Swedish House Wives 6e, dat had ik niet verwacht. De Zweden zijn de schlager echt beu blijkbaar. Maar goed, ook in deze halve finale zat de winnaar niet.And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz![]()
De winnaar komt volgende week: Eddie Razaz - Alibi. Is het zo, dan ben ik 1000 euro rijker.
Ook het schijnbaar zeer goede Kempe-nummer van Janet Leon is volgende week.
Maar ik vrees toch eerder voor dat snotjoch van een Ulrik Munther.![]()
Wat een slechte voorronde zeg.. Ik vond Anton en de SHW nog te pruimen. Maar de rest nee niets!Life can be a bitch, so like it..![]()
Daar heb je toch wel wat aan gemist ja. Ik zal het goedmaken met je.quote:Op maandag 11 februari 2013 09:24 schreef iBenny het volgende:
Waarom wist ik niet dat Tone Damli weer meedeed?!
Tone!
![]()
![]()
![]()
Overigens werd de afgelopen halve finale door 3,67 miljoen Zweden bekeken, waarmee het de best bekenen voorronde ooit is (Loreen-effect).![]()
tone is altijd +1 . Heb dr een tijd als UI gehad.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:07 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Daar heb je toch wel wat aan gemist ja. Ik zal het goedmaken met je.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
![]()
Ze zit nu in de jury van de Noorse Idols.![]()
Ben ik de enige die het nummer van Erik en Tone ruim goed genoeg vond om de finale te halen?Vind het een prima nummer zelfs, minstens finalewaardig en duidelijk het beste nummer van de vorige halve finale.
![]()
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:04 schreef iBenny het volgende:
Waar zijn de nummers te beluisteren? Want ik ben wel benieuwd naar die van Tone.![]()
Mijn favorieten tot nu toe zijn David Lindgren (die is overigens, net als Eric Saade en Danny, ook niet mis om naar te kijken), en Tone & Erik. Vond het wel vrij verrassend dat Louise Hoffsten doorging afgelopen zaterdag, had haar liedje niet zo goed ingeschat! Sean Banan vind ik echt vreselijk. Gewoon niet grappig ook. Anton Ewald vind ik eigenlijk een beetje arrogant en zijn liedje mist gewoon een echte melodie...Ik ben heel benieuwd naar de andere twee Deltävlings!![]()
Het is zeker beter dan wat er wel naar de finale ging, maar er had toch wel iets meer pit in hun nummer gemogen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:54 schreef TheArt het volgende:
Ben ik de enige die het nummer van Erik en Tone ruim goed genoeg vond om de finale te halen?Vind het een prima nummer zelfs, minstens finalewaardig en duidelijk het beste nummer van de vorige halve finale.
De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Ik vond er echt kraak noch smaak aanzitten, sorry.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:54 schreef TheArt het volgende:
Eén van de slechtste nummers van deze toch al niet geweldige halve finale zelfs.
![]()
Beetje dunnetjes, kon mij niet echt boeienquote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:54 schreef TheArt het volgende:
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz![]()
Linkje is inmiddels verwijderd, maar heb hem al ergens anders gevonden. Alsnog bedanktquote:
k vind het wel leuk klinken, maar er missen ook wat dingetjes. Er is niet echt een act... de zang is prima in orde, het liedje ook. Maar er gebeurd vrij weinig op het podium en dat gene wat er gebeurd komt er niet helemaal lekker uit![]()
![]()
Beste nummer van dit jaar tot nu toe vind ik: http://www.svtplay.se/kli(...)ddie-razaz-med-alibi
Sowieso is deze halve finale weer wat concurrender met Carolina af Ugglas, Martin Rolinski en Amanda Fondell (en er moeten nog twee previews komen).![]()
Sterk nummer zeg, maar wat zijn die nummers allemaal een eenheidsworst zeg. Heel veel van die dancenummertjes met een pakkend refreintje en dat is het dan wel.quote:Op donderdag 14 februari 2013 18:31 schreef ItaloDancer het volgende:
Beste nummer van dit jaar tot nu toe vind ik: http://www.svtplay.se/kli(...)ddie-razaz-med-alibi
Sowieso is deze halve finale weer wat concurrender met Carolina af Ugglas, Martin Rolinski en Amanda Fondell (en er moeten nog twee previews komen).![]()
Janet Leon vind ik tegenvallen als je ziet hoeveel er over verteld is.
En die stem van Martin Rolinski herkende ik dus direct als ex-zanger van BWO, maar de naam zei me niet zoveelPrima nummer trouwens. Net als State of Drama, ook leuk.
Wel een duidelijk betere halve finale zeg dan de vorige 2.![]()
3 leuke dance nummers (wat lijken de acts dan ook op elkaar he..), waarvan ik denk ik Martin de leukste vind.
Ik vind Amanda het mooiste en dan toch ook weer afwijkendste nummer hebben afgaande op de fragmenten. Zou een compositie kunnen zijn van Texas...Life can be a bitch, so like it..![]()
Sterke halve finale inderdaad, dat schlager-nummer even buiten beschouwing gelaten. Alleen al op basis van de previews heb ik het idee dat er 5 a 6 liedjes beter zijn dan sommige finalisten die uit de eerste 2 semi's zijn gekozen.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
http://www.svt.se/melodifestivalen/lyssna-pa-alla-kvallens-latarWhether it's wrong or right, just give me one more night, need no reason why, need no alibi, alibi
![]()
![]()
Ik vind Caroline af Ugglas niet zo goed...Alibi, In and out of love en Heartstrings vind ik goed!. Elin Peterson is trouwens wel extreem saai..![]()
Voor mij was het:
1) Amanda (niet door :-()
2) Janet
3) Caroline (vond ik juist wel goed, alleen rare act)
4) Martin
5) Eddie
Maar nu gaan die vreselijke ouwe kerels door en dat keurige state of drama,,
Nu hoop ik:
Janet, Caroline of Martin.Life can be a bitch, so like it..![]()
En die ouwe lullen????????????/// what the fuck neeeeeeeeeeeee
keurig ok lied en ouwe lullen die zo maar wat zingen.
Ik krijg het idee dat Zweden niet weer willen winnen en niet eens hoog eindigen..
Janet was erg goed en Amanda...Life can be a bitch, so like it..![]()
Huh? Wat is er aan de hand daar? Wat mij betreft is het enige goede nummer dat tot nu toe in de finale zit David Lindgren's Skyline...![]()
Niet kunnen kijken, maar gezien de uitslag denk ik dat ik de herhaling ook maar oversla.And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz![]()
De Zweden zijn weer ouderwets aan het trollen, zo ken ik ze weervorig jaar was ook te mooi om waar te zijn. Toch mee kunnen pakken zo'n jaartje!
Het wordt nu wel heel gemakkelijk voor Ulrik Munther. Of de Zweden moeten de trend doorzetten en ook het derde nummer van de Euphoria-makers afstraffen. Maar dat zie ik niet gebeuren.![]()
Ulrik's nummer hebben we nog niet eens gehoord..Maar ik denk wel dat het in de finale zal gaan tussen David Lindgren en Ulrik Munther. Ah men, als ze Yohio sturen he, of die ouwe lullen, of nja wie dan ook behalve bovenstaanden, dan solliciteren ze echt naar die laatste plaats in eigen land...quote:Op zaterdag 16 februari 2013 22:42 schreef ItaloDancer het volgende:
De Zweden zijn weer ouderwets aan het trollen, zo ken ik ze weervorig jaar was ook te mooi om waar te zijn. Toch mee kunnen pakken zo'n jaartje!
Het wordt nu wel heel gemakkelijk voor Ulrik Munther. Of de Zweden moeten de trend doorzetten en ook het derde nummer van de Euphoria-makers afstraffen. Maar dat zie ik niet gebeuren.![]()
Whehe...Army of Lovers
Geweldigquote:Op zaterdag 23 februari 2013 20:36 schreef TheArt het volgende:
Ralf Gyllenhammar, hčhč eindelijk een nummer dat ik goed vind.![]()
Go Raffe!And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz![]()
Ralf winnaar MF imo. En een goede kans op top-3 in Malmö. En jullie weten hoeveel ik van rock houd![]()
Het is overigens nauwelijks te volgen hier, de stream skipt en buffert er op los (maar niet voor iedereen).![]()
Hier doet ie het uitstekend.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 20:40 schreef ItaloDancer het volgende:
Ralf winnaar MF imo. En een goede kans op top-3 in Malmö. En jullie weten hoeveel ik van rock houd![]()
Het is overigens nauwelijks te volgen hier, de stream skipt en buffert er op los (maar niet voor iedereen).![]()
Hier skipt ie af en toe, niet storend nogAnd the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz![]()
Ralf en Robin zou ik prima vinden. Maar Ulrik zal wel een plek stelenAnd the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz![]()
Je zou haast op Army of Lovers gaan stemmen om te zien of Camilla in de finale wel weet wanneer ze moet playbacken.![]()
![]()
Dat was wel heel erg idd.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:04 schreef Arth_NL het volgende:
Je zou haast op Army of Lovers gaan stemmen om te zien of Camilla in de finale wel weet wanneer ze moet playbacken.And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz![]()
Wow, de laatste 5 minuten zelfs helemaal niet kunnen zien omdat de stream EN de site eruit lag. Goed bezig SVT.![]()
Hier hetzelfde, jammer.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:34 schreef ItaloDancer het volgende:
Wow, de laatste 5 minuten zelfs helemaal niet kunnen zien omdat de stream EN de site eruit lag. Goed bezig SVT.And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz![]()
Ik heb net Ulrik Munther gehoord... dat zal hem wel worden en dat zou best wel eens de top 10 in kunnen gaan.... maar het is wel een aardige copy van Without You van David Guetta
Ulrik vind ik niet zo veel aan, Ralph vind ik wel goed.
Wat is Army of lovers vreselijk zeg, dat kan toch niet..Life can be a bitch, so like it..![]()
La Camilla is inmiddels alweer ontslagen, maar of het nou alleen aan haar lagquote:Op zaterdag 2 maart 2013 00:29 schreef ato het volgende:
Wat is Army of lovers vreselijk zeg, dat kan toch niet..
Army of lovers was nog leuk in de jaren 90 met crucified en obsession, maar verder is het maar een eng groepje. Ik snap dat playback zingen niet bij Zweden ...Life can be a bitch, so like it..![]()
Wat mij betreft prima uitslag Andra Chansen
Inderdaad, pretty boys erbij om de tienermeisjesstemmen te verdelen; minder kans dus voor Ulrikquote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:38 schreef Knutknuttsson het volgende:
Wat mij betreft prima uitslag Andra Chansen![]()
Yohio is de grote favoriet bij de bookmakers, alleen Ralf en Ulrik maken ook nog een (kleinere) kans.
Dit uit zich ook in de startvolgorde van de finale:
1. "Tell the World I’m Here" – Ulrik Munther
2. "Skyline" – David Lindgren
3. "Falling" – State of Drama
4. "Begging" – Anton Ewald
5. "Only the Dead Fish Follow the Stream" – Louise Hoffsten
6. "Bed on Fire" – Ralf Gyllenhammar
7. "En riktig jävla schlager" – Ravaillacz
8. "Copacabanana" – Sean Banan
9. "You" – Robin Stjernberg
10. "Heartbreak Hotel" – YOHIO![]()
Ik vind het maar een magere MF-editie dit jaar. Vorig jaar ook al overigens, maar toen compenseerde Loreen dat nog.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Van mij mag Gyllenhaal wel winnenAnd the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz![]()
Jezus, ik zie net voor het eerst beelden van Yohio
Het lijkt wel het debiele tweelingbroertje van die Tokio Hotel-zanger die is weggelopen uit een Final Fantasy-game
en wat een hele matige finale is dat geworden als thuisland... alleen Ulrik zie ik nog enigszins richting de top 10 gaan... de rest doet me echt niksOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Ik ben weg gedurende het weekend, dus ik ga de finale waarschijnlijk missen. Ik hoop op Gyllenhammar, maar met Yohio kan ik ook prima leven. Of Sean Banan![]()
![]()
Ik heb MF gevolgd maar helaas zijn veel sterke nummers te vroeg gesneuveld![]()
Ik denk persoonlijk dat Ralf de beste keuze zou zijn.Tof lied! Ik vind het optreden ook zeer overtuigend. Yohio zou ik ook een prima keuze vinden, gewoon een erg lekker nummer.All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024![]()
Ben toch wel benieuwd weerquote:And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz![]()
Die view van het publiek
Yohio doet me echt niksAnd the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz![]()
Geen enkel liedje vond ik echt geweldig. Liedje 6 van Ralf G. - Bed On Fire is nu mijn favoriet. Yohio zal het waarschijnlijk wel winnen.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Valt ook geen touw aan vast te knopen nog.And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz![]()
En dan te bedenken dat we daar hadden kunnen zitten in mei, in plaats van in de "cozy" Malmö arena.quote:![]()
![]()
Wel een stuk dichterbijquote:Op zaterdag 9 maart 2013 21:46 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat we daar hadden kunnen zitten in mei, in plaats van in de "cozy" Malmö arena.And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
Forum Opties Forumhop: Hop naar: