... juist, graag een bron van een ander incident als deze en ik ga met je mee..quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:25 schreef Pinoooo het volgende:
Geschopte man doet aangifte tegen agente
ROTTERDAM - De man die door een agente van de Rotterdamse politie is geschopt, heeft aangifte tegen haar gedaan.
Dat heeft een woordvoerster van het Openbaar Ministerie (OM) donderdag gemeld.
De arrestatie van de man, afgelopen zondag, is door een getuige gefilmd. Het filmpje heeft veel opschudding veroorzaakt. Politie en OM onderzoeken de zaak, de agente is als verdachte aangemerkt.
In het kader van dat onderzoek heeft de politie de man woensdag bezocht en gehoord. Hij heeft toen aangifte gedaan, aldus het OM. Er zijn inmiddels ook diverse andere betrokkenen gehoord.
Verdachte
De politieagente heeft nadat de beelden van de arrestatie in de publiciteit kwamen meteen de status van verdachte gekregen, omwille van de zorgvuldigheid.
De agente heeft daardoor bijvoorbeeld onder meer recht op een advocaat en ze mag zich op haar zwijgrecht beroepen. Zij is wel gewoon aan het werk. De collega die bij ook het incident aanwezig was, is niet als verdachte aangemerkt.
Terecht!! Ze denken tegenwoordig als ze politie op r arm hebben staan dat ze alles mogen !
Misschien zit er inderdaad meer achter maar dan nog ...je ziet dat de man geslagen word en niets terug doet waarom? Is dat gepast geweld in nederland?quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:29 schreef theguyver het volgende:
[..]
... juist, graag een bron van een ander incident als deze en ik ga met je mee..![]()
maar vermoed dat er meer achter zit dan het filmpje toont.
Hij zal vast wel verhoord worden hoor, dus hoe kom je erbij dat hij zijn mond niet opentrekt?quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:30 schreef Geester het volgende:
waarom trekt die collega die dr bij was zn mond niet open wat er EVENTUEEL voorafgaand is gebeurt?
Nou omdat er allemaal aannames zijn en hij misschien naar buiten zou kunnen komen met hetgeen er is gebeurd?quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:31 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Hij zal vast wel verhoord worden hoor, dus hoe kom je erbij dat hij zijn mond niet opentrekt?
In een interview met de man die het filmpje gemaakt heeft, zegt de man dat er niet iets gebeurde dat aanleiding gaf tot het geweld dat de agente gebruikte.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:30 schreef Pinoooo het volgende:
[..]
Misschien zit er inderdaad meer achter maar dan nog ...je ziet dat de man geslagen word en niets terug doet waarom? Is dat gepast geweld in nederland?
Je ziet toch wat er op het filpmje gebeurd... dan nog wat daarvoor is gebeurd hij stribbelt NIET tegen.. En dan denk mevrouw de politie agente Goh ben net van me jasje junior politie af laat ik er eens op los rossenquote:Op donderdag 21 juni 2012 11:30 schreef Hephaistos. het volgende:
Eerst maar eens zien wat er allemaal gebeurd is voordat het filmpje begint te lopen. Er was ook al pepperspray gebruikt las ik, dus ik vermoed dat het wat genuanceerder ligt dan het filmpje doet vermoeden.
quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:37 schreef Pinoooo het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)aangifte-agente.html
Jij bent ook niet helemaal goed geloof ik....quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:36 schreef kawa4 het volgende:
hij zal vast wel iets gedaan/gezegd hebben waardoor hij dit verdiende.
ook al schelde die man die agente uit geef ik haar groot gelijk.
mocht er nix gebeurd zijn dan vindt ik het wel triest ja
Lopend onderzoek en hij is agent. Natuurlijk kan en mag hij niets over de hele situatie vertellen. Wat denk je?quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:30 schreef Geester het volgende:
waarom trekt die collega die dr bij was zn mond niet open wat er EVENTUEEL voorafgaand is gebeurt?
iedereen zit te klagen dat de pliesie te soft is,quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:38 schreef Pinoooo het volgende:
[..]
Jij bent ook niet helemaal goed geloof ik....
Dat moet de politie ook niet doen, die doen precies het zelfde.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:39 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Het schoppen is inderdaad niet netjes te noemen en ik denk toch echt dat deze meneer niet naar de grond wilde. Er zijn genoeg verhalen over dat hij eerst tekenen van agressie vertoonde en dat hij pepperspray in zijn ogen heeft gekregen. Als dit klopt dan heeft de agente deze meneer met geweld naar de grond gewerkt. Is dat terecht? Ik denk van wel, de politie zijn bevelen moet je nu eenmaal opvolgen dat is een afspraak die we gemaakt hebben in dit land. Doe je dat niet mag de politie ingrijpen, maar dan wel gepast. Het naschoppen vindt ik wel kwalijk maar laten we eerst de uitkomst van het onderzoek afwachten voordat we oordelen. Wie weet heeft de man de agente wel aangevallen.
En mensen die aub niet zo schijnheilig alsof deze man niets gedaan heeft en dat de agente de schuldige is. Deze man zou ook stomdronken op straat hebben rondgelopen. en kijk naar de basis van dit probleem, dat is de man zelf. De politie en het optreden van de politie is slechts een gevolg. Vergeet dat niet, deze man is voorlopig nog geen slachtoffer.
Beetje zacht uitgedrukt...quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:39 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Het schoppen is inderdaad niet netjes te noemen
Dat maakt toch niet meer uit, die man hangt met zijn handen voor zijn ogen tegen een pand aan, hij doet op dat moment niets en zij komt vanaf een afstandje op hem af om hem een knietje te geven.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:30 schreef Hephaistos. het volgende:
Eerst maar eens zien wat er allemaal gebeurd is voordat het filmpje begint te lopen. Er was ook al pepperspray gebruikt las ik, dus ik vermoed dat het wat genuanceerder ligt dan het filmpje doet vermoeden.
quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat maakt toch niet meer uit, die man hangt met zijn handen voor zijn ogen tegen een pand aan, hij doet op dat moment niets en zij komt vanaf een afstandje op hem af om hem een knietje te geven.
Als ze hem nu op dat moment wat ruwer op de grond hadden gelegd en de boeien om hadden gelegd had ik je gelijk gegeven, maar dat doet ze niet, ze plet zijn ballen en schopt door, zelfs wanneer hij ligt.
Waarom loopt deze gefrustreerde mannenhatende ballentrapster nog met een pistool rond? Straks schiet ze iemand die d'r niet aanstaat dood!quote:Zij is wel gewoon aan het werk.
QFT!!!!!!!quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:41 schreef kawa4 het volgende:
[..]
iedereen zit te klagen dat de pliesie te soft is,
hoeken ze een keer iemand plat, om dat hij bijvoorbeeld die agente uitscheld.
is het weer niet goed..
Dat doet er niet toe. Toen het filmpje werd gemaakt stond de man gewoon stil, deed niets meer. Dan hoef je em niet nog eens MEERDERE KEREN te trappen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:30 schreef Hephaistos. het volgende:
Man deed inderdaad niets meer.quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:15 schreef DjinN het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe. Toen het filmpje werd gemaakt stond de man gewoon stil, deed niets meer. Dan hoef je em niet nog eens MEERDERE KEREN te trappen.
Als ie je al eerder heeft geslagen of je vermoed dat ie vuile naalden bij zich heeft, hoe ga je zo iemand dan naar de grond toe werken? Potje worstelen?quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:15 schreef DjinN het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe. Toen het filmpje werd gemaakt stond de man gewoon stil, deed niets meer. Dan hoef je em niet nog eens MEERDERE KEREN te trappen.
Alle alcoholisten gaan dus rellen?quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:05 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Heb wij nu ook onze eigen Rodney King?
Als agente zijnde hoor je met die dingen om te kunnen gaan. En ik kan me niet voorstellen dat ze geleerd hebben iemand die niet reageert meerdere keren te trappen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:29 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Als ie je al eerder heeft geslagen of je vermoed dat ie vuile naalden bij zich heeft, hoe ga je zo iemand dan naar de grond toe werken? Potje worstelen?
Welke stad gaat in de hens?quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:05 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Als die man, na pepperspray, nog steeds niet wil gaan liggen om geboeid te worden, is misschien de volgende stap in het protocol, om hem fysiek naar de grond te dwingen, om hem zo te kunnen boeien? En als vrouw een dronken kerel op de knieën krijgen is volgens mij nog niet zo makkelijk.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:45 schreef Pinoooo het volgende:
[..]
Beetje zacht uitgedrukt...
En dan nog die man word niet verschoond... In dit geval is die 'politie' agente fout!..
Dan loop je wel zo frontaal op hem af en ga je lekker schoppen ipv zo snel mogelijk in de boeien te zetten?quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:29 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Als ie je al eerder heeft geslagen of je vermoed dat ie vuile naalden bij zich heeft, hoe ga je zo iemand dan naar de grond toe werken? Potje worstelen?
Dat valt reuze mee, mits je weet hoe. Politie krijgt toch training, ik neem aan ook wek hoe je iemands gewicht en kracht tegn zich kan gebruiken. Hier iig een politie-agent die ook vechtsport les geeft aan kinderen, schijnt toch wel vrij normaal te zijn dat politie daar training in krijgt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:45 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En als vrouw een dronken kerel op de knieën krijgen is volgens mij nog niet zo makkelijk.
Nu heb je wel een hoge pet op van de politie hoor.quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee, mits je weet hoe. Politie krijgt toch training, ik neem aan ook wek hoe je iemands gewicht en kracht tegn zich kan gebruiken. Hier iig een politie-agent die ook vechtsport les geeft aan kinderen, schijnt toch wel vrij normaal te zijn dat politie daar training in krijgt.
Badr Hari?quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nu heb je wel een hoge pet op van de politie hoor.
Het zijn geen stuk voor stuk Badr Hari's ofzo.
Dat hoeft ook helemaal niet, ze zijn met z'n 2-en namelijk en met een basiskennis kan je al heel veel.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nu heb je wel een hoge pet op van de politie hoor.
Het zijn geen stuk voor stuk Badr Hari's ofzo.
Volgens mij wel ja, maar dat is natuurlijk een gecontroleerde omgeving met instructeur tijdens de opleiding, niet de echte wereld na (ik noem es wat) een paar maanden gezeik in die wijk met dezelfde vent, PMS, hoofdpijn en een kind met diarree de nacht ervoor. Dat gezegd hebbende ben ik het wel met je eens, dat dit zelfs in zo'n geval té gek/veel is, en niet zou moeten mogen, ongeacht de voorgeschiedenis.quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee, mits je weet hoe. Politie krijgt toch training, ik neem aan ook wek hoe je iemands gewicht en kracht tegn zich kan gebruiken. Hier iig een politie-agent die ook vechtsport les geeft aan kinderen, schijnt toch wel vrij normaal te zijn dat politie daar training in krijgt.
Rotterdam in de fikquote:Op donderdag 21 juni 2012 12:05 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Als iemand te gestressed is dan zou die iemand moeten zeggen ik moet even vrij nemen, ik moet hulp hebben enz, niet doorwerken.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:15 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Volgens mij wel ja, maar dat is natuurlijk een gecontroleerde omgeving met instructeur tijdens de opleiding, niet de echte wereld na (ik noem es wat) een paar maanden gezeik in die wijk met dezelfde vent, PMS, hoofdpijn en een kind met diarree de nacht ervoor. Dat gezegd hebbende ben ik het wel met je eens, dat dit zelfs in zo'n geval té gek/veel is, en niet zou moeten mogen, ongeacht de voorgeschiedenis.
Maar zoals sommigen in de media, en ook hier, deze agente wegzetten als een soort psychotische kampbeul, die op de brandstapel moet, is wat mij betreft toch een overtrokken signaal naar een hele beroepsgroep, die moet leven met de gevolgen hiervan
Ja, nou, die signalen zijn er natuurlijk al jaren.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:21 schreef erodome het volgende:
Kampbeul enzo vind ik veelste ver gaan, maar mooi is dit niet en dat mag best een signaal naar de beroepsgroep afgeven, dat ze intern misschien wat meer moeten doen om de druk van de ketel af te halen bij agenten, beter moeten opleiden zodat ze hier wel mee om kunnen gaan, geestelijk en fysiek.
Misschien dat dit het duwtje kan zijn om daar wat meer mee te gaan doen, maar ik ben bang dat deze agente gewoon een vb gaat worden en dat er verder bar weinig veranderd, waardoor dit soort dingen voor blijven komen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:24 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ja, nou, die signalen zijn er natuurlijk al jaren.
Het is niet dat er nooit wat gezegd wordt over de druk bij de politie.
Ik ben ook bang dat het zo blijft en dat er niks aan gedaan wordt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Misschien dat dit het duwtje kan zijn om daar wat meer mee te gaan doen, maar ik ben bang dat deze agente gewoon een vb gaat worden en dat er verder bar weinig veranderd, waardoor dit soort dingen voor blijven komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |