abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 juni 2012 @ 11:25:31 #1
377090 Pinoooo
Ik ben pino....
pi_113181036
Geschopte man doet aangifte tegen agente

ROTTERDAM - De man die door een agente van de Rotterdamse politie is geschopt, heeft aangifte tegen haar gedaan.

Dat heeft een woordvoerster van het Openbaar Ministerie (OM) donderdag gemeld.

De arrestatie van de man, afgelopen zondag, is door een getuige gefilmd. Het filmpje heeft veel opschudding veroorzaakt. Politie en OM onderzoeken de zaak, de agente is als verdachte aangemerkt.
In het kader van dat onderzoek heeft de politie de man woensdag bezocht en gehoord. Hij heeft toen aangifte gedaan, aldus het OM. Er zijn inmiddels ook diverse andere betrokkenen gehoord.

Verdachte
De politieagente heeft nadat de beelden van de arrestatie in de publiciteit kwamen meteen de status van verdachte gekregen, omwille van de zorgvuldigheid.

De agente heeft daardoor bijvoorbeeld onder meer recht op een advocaat en ze mag zich op haar zwijgrecht beroepen. Zij is wel gewoon aan het werk. De collega die bij ook het incident aanwezig was, is niet als verdachte aangemerkt.

Terecht!! Ze denken tegenwoordig als ze politie op r arm hebben staan dat ze alles mogen ! :(
'M'n nieuwe accountje ... groetjes Pinoooo
  donderdag 21 juni 2012 @ 11:29:02 #2
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_113181166
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2012 11:25 schreef Pinoooo het volgende:

Geschopte man doet aangifte tegen agente

ROTTERDAM - De man die door een agente van de Rotterdamse politie is geschopt, heeft aangifte tegen haar gedaan.

Dat heeft een woordvoerster van het Openbaar Ministerie (OM) donderdag gemeld.

De arrestatie van de man, afgelopen zondag, is door een getuige gefilmd. Het filmpje heeft veel opschudding veroorzaakt. Politie en OM onderzoeken de zaak, de agente is als verdachte aangemerkt.
In het kader van dat onderzoek heeft de politie de man woensdag bezocht en gehoord. Hij heeft toen aangifte gedaan, aldus het OM. Er zijn inmiddels ook diverse andere betrokkenen gehoord.

Verdachte
De politieagente heeft nadat de beelden van de arrestatie in de publiciteit kwamen meteen de status van verdachte gekregen, omwille van de zorgvuldigheid.

De agente heeft daardoor bijvoorbeeld onder meer recht op een advocaat en ze mag zich op haar zwijgrecht beroepen. Zij is wel gewoon aan het werk. De collega die bij ook het incident aanwezig was, is niet als verdachte aangemerkt.

Terecht!! Ze denken tegenwoordig als ze politie op r arm hebben staan dat ze alles mogen ! :(
... juist, graag een bron van een ander incident als deze en ik ga met je mee.. :{
maar vermoed dat er meer achter zit dan het filmpje toont.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 21 juni 2012 @ 11:30:33 #3
377090 Pinoooo
Ik ben pino....
pi_113181231
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 11:29 schreef theguyver het volgende:

[..]

... juist, graag een bron van een ander incident als deze en ik ga met je mee.. :{
maar vermoed dat er meer achter zit dan het filmpje toont.
Misschien zit er inderdaad meer achter maar dan nog ...je ziet dat de man geslagen word en niets terug doet waarom? Is dat gepast geweld in nederland?
pi_113181246
waarom trekt die collega die dr bij was zn mond niet open wat er EVENTUEEL voorafgaand is gebeurt?
  donderdag 21 juni 2012 @ 11:30:57 #5
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_113181247
Eerst maar eens zien wat er allemaal gebeurd is voordat het filmpje begint te lopen. Er was ook al pepperspray gebruikt las ik, dus ik vermoed dat het wat genuanceerder ligt dan het filmpje doet vermoeden.
  donderdag 21 juni 2012 @ 11:31:45 #6
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_113181277
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 11:30 schreef Geester het volgende:
waarom trekt die collega die dr bij was zn mond niet open wat er EVENTUEEL voorafgaand is gebeurt?
Hij zal vast wel verhoord worden hoor, dus hoe kom je erbij dat hij zijn mond niet opentrekt?
pi_113181303
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 11:31 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Hij zal vast wel verhoord worden hoor, dus hoe kom je erbij dat hij zijn mond niet opentrekt?
Nou omdat er allemaal aannames zijn en hij misschien naar buiten zou kunnen komen met hetgeen er is gebeurd?
pi_113181312
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 11:30 schreef Pinoooo het volgende:

[..]

Misschien zit er inderdaad meer achter maar dan nog ...je ziet dat de man geslagen word en niets terug doet waarom? Is dat gepast geweld in nederland?
In een interview met de man die het filmpje gemaakt heeft, zegt de man dat er niet iets gebeurde dat aanleiding gaf tot het geweld dat de agente gebruikte.

Er zijn ook meerdere omstanders die dat bevestigen.

Hopelijk komt de vrouw/agente er niet zo makkelijk mee weg als dat normaal gesproken voorkomt met agenten/agente's
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  donderdag 21 juni 2012 @ 11:32:44 #9
377090 Pinoooo
Ik ben pino....
pi_113181319
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 11:30 schreef Hephaistos. het volgende:
Eerst maar eens zien wat er allemaal gebeurd is voordat het filmpje begint te lopen. Er was ook al pepperspray gebruikt las ik, dus ik vermoed dat het wat genuanceerder ligt dan het filmpje doet vermoeden.
Je ziet toch wat er op het filpmje gebeurd... dan nog wat daarvoor is gebeurd hij stribbelt NIET tegen.. En dan denk mevrouw de politie agente Goh ben net van me jasje junior politie af laat ik er eens op los rossen :N
  donderdag 21 juni 2012 @ 11:33:34 #10
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_113181362
Ook al is er wat voor gebeurt. Hij doet op dat moment niks en dat is dus geen reden om hem in zijn noten te schoppen en na te schoppen als hij op de grond ligt :)
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  donderdag 21 juni 2012 @ 11:34:13 #11
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113181382
Ik hoop doodstraf.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 21 juni 2012 @ 11:36:08 #12
377090 Pinoooo
Ik ben pino....
pi_113181444
De agente van het korps Rotterdam-Rijnmond die een arrestant heeft geschopt, is verhoord en laat weten dat de man zich verzette bij de aanhouding. 'Haar lezing van wat er is gebeurd verschilt met die van getuigen,' aldus een woordvoerster van het politiekorps. De vrouw is wel als verdachte aangemerkt.

De politievrouw heeft nadat de beelden van de arrestatie in de publiciteit kwamen meteen de status van verdachte gekregen, omwille van de zorgvuldigheid. De agente heeft daardoor bijvoorbeeld onder meer recht op een advocaat en ze mag zich op haar zwijgrecht beroepen.

Verschillende verklaringen
Het onderzoek van de politie naar het incident, wordt geleid door een officier van justitie. De politie zegt nog circa 27 getuigen te ondervragen. Het gaat om voorbijgangers en buurtbewoners. Getuigen hebben tot dusver verschillende lezingen van het incident: enkele buurtbewoners claimen dat de agente pas op de dronken man begon in te trappen, nadat hij haar had geslagen. Anderen, onder wie de maker van het filmpje spreken dit tegen.

De collega die bij ook het incident aanwezig was, is niet als verdachte aangemerkt. De politie liet weten dat de 29-jarige Oost-Europeaan 'agressief' zou hebben gereageerd toen hij werd gewekt. De man zelf was gisteren nog niet verhoord. 'Dat ligt ook aan wanneer mensen kunnen,' is de uitleg van de woordvoerster in het Algemeen Dagblad.

Geen aangifte
De 29-jarige man werd na het incident aangehouden voor openbare dronkenschap, belediging van agenten en verzet bij zijn arrestatie Hij is na een nachtje in de cel maandag op straat gezet met een boete van 480 euro. Hij heeft nog geen aangifte gedaan tegen de politie. Gisteren was hij niet op zijn vermoedelijke woonadres te vinden.

Gekkewerk...
  donderdag 21 juni 2012 @ 11:36:37 #13
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_113181464
hij zal vast wel iets gedaan/gezegd hebben waardoor hij dit verdiende.

ook al schelde die man die agente uit geef ik haar groot gelijk.

mocht er nix gebeurd zijn dan vindt ik het wel triest ja
mee bekant vangde gin haas.
  donderdag 21 juni 2012 @ 11:36:40 #14
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_113181469
Bron TS ? :)
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  donderdag 21 juni 2012 @ 11:37:31 #15
377090 Pinoooo
Ik ben pino....
pi_113181497
pi_113181519
Hoe dan ook, politie komt hier toch wel goed mee weg.
  donderdag 21 juni 2012 @ 11:38:07 #17
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_113181520
  donderdag 21 juni 2012 @ 11:38:09 #18
377090 Pinoooo
Ik ben pino....
pi_113181523
quote:
6s.gif Op donderdag 21 juni 2012 11:36 schreef kawa4 het volgende:
hij zal vast wel iets gedaan/gezegd hebben waardoor hij dit verdiende.

ook al schelde die man die agente uit geef ik haar groot gelijk.

mocht er nix gebeurd zijn dan vindt ik het wel triest ja
Jij bent ook niet helemaal goed geloof ik.... :{w
  donderdag 21 juni 2012 @ 11:38:23 #19
377090 Pinoooo
Ik ben pino....
pi_113181534
quote:
8s.gif Op donderdag 21 juni 2012 11:38 schreef genakt het volgende:

[..]

:*
c_/
  donderdag 21 juni 2012 @ 11:38:44 #20
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_113181547
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 11:30 schreef Geester het volgende:
Lopend onderzoek en hij is agent. Natuurlijk kan en mag hij niets over de hele situatie vertellen. Wat denk je?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_113181571
Het schoppen is inderdaad niet netjes te noemen en ik denk toch echt dat deze meneer niet naar de grond wilde. Er zijn genoeg verhalen over dat hij eerst tekenen van agressie vertoonde en dat hij pepperspray in zijn ogen heeft gekregen. Als dit klopt dan heeft de agente deze meneer met geweld naar de grond gewerkt. Is dat terecht? Ik denk van wel, de politie zijn bevelen moet je nu eenmaal opvolgen dat is een afspraak die we gemaakt hebben in dit land. Doe je dat niet mag de politie ingrijpen, maar dan wel gepast. Het naschoppen vindt ik wel kwalijk maar laten we eerst de uitkomst van het onderzoek afwachten voordat we oordelen. Wie weet heeft de man de agente wel aangevallen.

En mensen die aub niet zo schijnheilig alsof deze man niets gedaan heeft en dat de agente de schuldige is. Deze man zou ook stomdronken op straat hebben rondgelopen. en kijk naar de basis van dit probleem, dat is de man zelf. De politie en het optreden van de politie is slechts een gevolg. Vergeet dat niet, deze man is voorlopig nog geen slachtoffer.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
  donderdag 21 juni 2012 @ 11:41:18 #22
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_113181662
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 11:38 schreef Pinoooo het volgende:

[..]

Jij bent ook niet helemaal goed geloof ik.... :{w
iedereen zit te klagen dat de pliesie te soft is,
hoeken ze een keer iemand plat, om dat hij bijvoorbeeld die agente uitscheld.
is het weer niet goed..
mee bekant vangde gin haas.
pi_113181712
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 11:39 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Het schoppen is inderdaad niet netjes te noemen en ik denk toch echt dat deze meneer niet naar de grond wilde. Er zijn genoeg verhalen over dat hij eerst tekenen van agressie vertoonde en dat hij pepperspray in zijn ogen heeft gekregen. Als dit klopt dan heeft de agente deze meneer met geweld naar de grond gewerkt. Is dat terecht? Ik denk van wel, de politie zijn bevelen moet je nu eenmaal opvolgen dat is een afspraak die we gemaakt hebben in dit land. Doe je dat niet mag de politie ingrijpen, maar dan wel gepast. Het naschoppen vindt ik wel kwalijk maar laten we eerst de uitkomst van het onderzoek afwachten voordat we oordelen. Wie weet heeft de man de agente wel aangevallen.

En mensen die aub niet zo schijnheilig alsof deze man niets gedaan heeft en dat de agente de schuldige is. Deze man zou ook stomdronken op straat hebben rondgelopen. en kijk naar de basis van dit probleem, dat is de man zelf. De politie en het optreden van de politie is slechts een gevolg. Vergeet dat niet, deze man is voorlopig nog geen slachtoffer.
Dat moet de politie ook niet doen, die doen precies het zelfde.
Die reageren alsof de politie altijd 100% eerlijk is.

Waar mensen werken, worden fouten gemaakt, bij de politie denken ze blijkbaar van niet.
  donderdag 21 juni 2012 @ 11:45:21 #24
377090 Pinoooo
Ik ben pino....
pi_113181820
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 11:39 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Het schoppen is inderdaad niet netjes te noemen

Beetje zacht uitgedrukt...

En dan nog die man word niet verschoond... In dit geval is die 'politie' agente fout!..
pi_113181898
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 11:30 schreef Hephaistos. het volgende:
Dat maakt toch niet meer uit, die man hangt met zijn handen voor zijn ogen tegen een pand aan, hij doet op dat moment niets en zij komt vanaf een afstandje op hem af om hem een knietje te geven.

Als ze hem nu op dat moment wat ruwer op de grond hadden gelegd en de boeien om hadden gelegd had ik je gelijk gegeven, maar dat doet ze niet, ze plet zijn ballen en schopt door, zelfs wanneer hij ligt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')