... juist, graag een bron van een ander incident als deze en ik ga met je mee..quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:25 schreef Pinoooo het volgende:
Geschopte man doet aangifte tegen agente
ROTTERDAM - De man die door een agente van de Rotterdamse politie is geschopt, heeft aangifte tegen haar gedaan.
Dat heeft een woordvoerster van het Openbaar Ministerie (OM) donderdag gemeld.
De arrestatie van de man, afgelopen zondag, is door een getuige gefilmd. Het filmpje heeft veel opschudding veroorzaakt. Politie en OM onderzoeken de zaak, de agente is als verdachte aangemerkt.
In het kader van dat onderzoek heeft de politie de man woensdag bezocht en gehoord. Hij heeft toen aangifte gedaan, aldus het OM. Er zijn inmiddels ook diverse andere betrokkenen gehoord.
Verdachte
De politieagente heeft nadat de beelden van de arrestatie in de publiciteit kwamen meteen de status van verdachte gekregen, omwille van de zorgvuldigheid.
De agente heeft daardoor bijvoorbeeld onder meer recht op een advocaat en ze mag zich op haar zwijgrecht beroepen. Zij is wel gewoon aan het werk. De collega die bij ook het incident aanwezig was, is niet als verdachte aangemerkt.
Terecht!! Ze denken tegenwoordig als ze politie op r arm hebben staan dat ze alles mogen !
Misschien zit er inderdaad meer achter maar dan nog ...je ziet dat de man geslagen word en niets terug doet waarom? Is dat gepast geweld in nederland?quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:29 schreef theguyver het volgende:
[..]
... juist, graag een bron van een ander incident als deze en ik ga met je mee..![]()
maar vermoed dat er meer achter zit dan het filmpje toont.
Hij zal vast wel verhoord worden hoor, dus hoe kom je erbij dat hij zijn mond niet opentrekt?quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:30 schreef Geester het volgende:
waarom trekt die collega die dr bij was zn mond niet open wat er EVENTUEEL voorafgaand is gebeurt?
Nou omdat er allemaal aannames zijn en hij misschien naar buiten zou kunnen komen met hetgeen er is gebeurd?quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:31 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Hij zal vast wel verhoord worden hoor, dus hoe kom je erbij dat hij zijn mond niet opentrekt?
In een interview met de man die het filmpje gemaakt heeft, zegt de man dat er niet iets gebeurde dat aanleiding gaf tot het geweld dat de agente gebruikte.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:30 schreef Pinoooo het volgende:
[..]
Misschien zit er inderdaad meer achter maar dan nog ...je ziet dat de man geslagen word en niets terug doet waarom? Is dat gepast geweld in nederland?
Je ziet toch wat er op het filpmje gebeurd... dan nog wat daarvoor is gebeurd hij stribbelt NIET tegen.. En dan denk mevrouw de politie agente Goh ben net van me jasje junior politie af laat ik er eens op los rossenquote:Op donderdag 21 juni 2012 11:30 schreef Hephaistos. het volgende:
Eerst maar eens zien wat er allemaal gebeurd is voordat het filmpje begint te lopen. Er was ook al pepperspray gebruikt las ik, dus ik vermoed dat het wat genuanceerder ligt dan het filmpje doet vermoeden.
quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:37 schreef Pinoooo het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)aangifte-agente.html
Jij bent ook niet helemaal goed geloof ik....quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:36 schreef kawa4 het volgende:
hij zal vast wel iets gedaan/gezegd hebben waardoor hij dit verdiende.
ook al schelde die man die agente uit geef ik haar groot gelijk.
mocht er nix gebeurd zijn dan vindt ik het wel triest ja
Lopend onderzoek en hij is agent. Natuurlijk kan en mag hij niets over de hele situatie vertellen. Wat denk je?quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:30 schreef Geester het volgende:
waarom trekt die collega die dr bij was zn mond niet open wat er EVENTUEEL voorafgaand is gebeurt?
iedereen zit te klagen dat de pliesie te soft is,quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:38 schreef Pinoooo het volgende:
[..]
Jij bent ook niet helemaal goed geloof ik....
Dat moet de politie ook niet doen, die doen precies het zelfde.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:39 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Het schoppen is inderdaad niet netjes te noemen en ik denk toch echt dat deze meneer niet naar de grond wilde. Er zijn genoeg verhalen over dat hij eerst tekenen van agressie vertoonde en dat hij pepperspray in zijn ogen heeft gekregen. Als dit klopt dan heeft de agente deze meneer met geweld naar de grond gewerkt. Is dat terecht? Ik denk van wel, de politie zijn bevelen moet je nu eenmaal opvolgen dat is een afspraak die we gemaakt hebben in dit land. Doe je dat niet mag de politie ingrijpen, maar dan wel gepast. Het naschoppen vindt ik wel kwalijk maar laten we eerst de uitkomst van het onderzoek afwachten voordat we oordelen. Wie weet heeft de man de agente wel aangevallen.
En mensen die aub niet zo schijnheilig alsof deze man niets gedaan heeft en dat de agente de schuldige is. Deze man zou ook stomdronken op straat hebben rondgelopen. en kijk naar de basis van dit probleem, dat is de man zelf. De politie en het optreden van de politie is slechts een gevolg. Vergeet dat niet, deze man is voorlopig nog geen slachtoffer.
Beetje zacht uitgedrukt...quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:39 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Het schoppen is inderdaad niet netjes te noemen
Dat maakt toch niet meer uit, die man hangt met zijn handen voor zijn ogen tegen een pand aan, hij doet op dat moment niets en zij komt vanaf een afstandje op hem af om hem een knietje te geven.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:30 schreef Hephaistos. het volgende:
Eerst maar eens zien wat er allemaal gebeurd is voordat het filmpje begint te lopen. Er was ook al pepperspray gebruikt las ik, dus ik vermoed dat het wat genuanceerder ligt dan het filmpje doet vermoeden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |